quote:
Reclame maken in de kerk dus! Maar reclame moet je wel maken voor een goed product, dus als daar wat aan schort, dat éérst oplossen! Dat heeft momenteel denk ik meer te maken met de sfeer (vgl mijn post aan gait hierboven) dan per se met de inhoud van de discussies.
quote:
Daarnaast mag best genoemd worden dat ook jullie de gereformeerden steeds ter lering willen zijn.
Ik heb diep respect voor de katholieken hier.
Tuurlijk & mijn dank daarvoor. Maar de katholieken (of om het even welke andere, niet-grefo, groep moet hier niet de dienst uitmaken in de zin van: de belangrijkste toon op het forum volgen. Vgl.
www.irenaeus.nl, een katholiek forum met soortgelijke opbouw als hier (goed voorbeeld doet goed volgen

), nl een katholiek, christelijk en levensbeschouwelijk subforum. Daar heb je dus in principe dezelfde subfora (GL ~ katholiek), maar het verschil is dat er daar veel meer een katholiek geluid is. Als op dat forum constant 'intern' gereformeerde dingen besproken zouden worden, en de katholieke dingen amper nog aan de orde kwamen, zou het ook zijn belang en interessantheid als katholiek forum - op z'n minst deels - verliezen, toch?
Als zoiets gebeurt op een forum, kan die andere groep ervoor kiezen om weg te gaan, maar een veel beter iets lijkt mij om het ledenaantal en de deelname meer in evenwicht proberen te brengen door hier meer gereformeerden aan te trekken.
quote:
Maar ondanks dat mis ik aardig gereformeerde geluiden hier.
Onbekend maakt onbemind.
Waar zijn de voorgangers van de GKv bv.op dit forum?
Dat laatste is ook een heel goed punt! Die zouden dan als vraagbaak kunnen dienen. Kent iemand dominees uit de GKv die actief zijn op internet, weblogs enz en die dat wel leuk zouden vinden?
En zou het ook wat zijn om 'ns een preek hier te bespreken, ofzo? Als dat loopt, dan kan er evt een vast onderdeel 'preek van de week komen'. Dan is er wel het gemis dat de GKv's niet - zoals bijv wel in de RKK - allemaal dezelfde zondagslezingen hebben en dus ook niet hetzelfde thema van de preek. Maar met een MP3-tje moet dat gemis ook te overkomen zijn, toch? En/of een bepaald thema van bijbel- of andere boekbesprekingen?