Auteur Topic: C-Factor (Calvijn-test)  (gelezen 8626 keer)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Gepost op: januari 12, 2009, 07:12:43 pm »
Trouw en de VU hebben een Calvijn-test ontwikkeld: de C-Factor. Zoals altijd met die testjes, is het weer heerlijk genuanceerd O-), maar hij is wel grappig (vooral de laatste vraag 8)7).
Mijn C-Factor bedraagt 33 % ('Je hebt wat calvinistische trekjes. In enkele opvattingen lijk je op een calvinist. Je slaat je echter heel wat gemakkelijker door het leven, waardoor je daar ook van kunt genieten.')

Helaas is de site soms wat traag. dus soms moet je even geduld hebben...

Maar ik ben benieuwd: Wat is jouw C-Factor?
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2009, 07:24:46 pm door Mezzamorpheus »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #1 Gepost op: januari 12, 2009, 08:08:09 pm »
84%
Je bent een volbloed calvinist. Gepokt en gemazeld in de calvinistische leer sta je principieel in het leven. Je bent een hardwerkend persoon, met oog voor de ander. Je laat je daar echter niet op voorstaan, voor God is immers een ieder schuldig. Je emoties weet je te beteugelen, en van een gemakkelijk luxe leventje kan niemand je beschuldigen.

Met in de uitgebreide uitslag:
Soberheid   50%   Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel. :)

Dat had ik wel verwacht...
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2009, 08:08:56 pm door Pooh »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #2 Gepost op: januari 12, 2009, 08:28:03 pm »
58% - "calvinistische trekken"

Soberheid      0%      
Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.

Relaties      34%      
In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan.

Rechtlijnigheid      40%      
Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!

Geloof      80%      
Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.

Arbeid      58%      
Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.
Bombus terrestris Reginae

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #3 Gepost op: januari 12, 2009, 10:37:47 pm »

quote:

Vanwege de drukte kan het zijn dat de test traag of niet laadt. Ondervindt u problemen, dan kunt u het natuurlijk altijd later nog eens proberen.

Iedereen wil graag Calvinist zijn :)

Of juist niet.

bela

• Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #4 Gepost op: januari 13, 2009, 07:39:33 am »
Ha  ook ik ben redelijk calvinistisch 70%. Met het calvinistische arbeidsethos,het geloofgoed zit tot in de genen 100%, maar toch ook een tikje hedonistisch 17%. En sommige uitslagen toch ook weer een mooi compliment. Trouw in relaties, rechtlijnig  :P

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #5 Gepost op: januari 13, 2009, 09:07:50 am »
84 % calvinistische trekken...

Soberheid   67%   Je lijkt wel een calvinist! Matig, beheerst, en planmatig ga je door het leven. Vergeet niet dat Calvijn zelf heel goed van het leven wist te genieten!

Relaties   100%   Je bent betrouwbaar in relaties, maar het mag best eens wat uitbundiger. En wees niet bang voor emoties!

Rechtlijnigheid   20%   Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!

Geloof   100%   Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.

Arbeid   100%   Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #6 Gepost op: januari 13, 2009, 09:09:06 am »

quote:

Doarsie schreef op 12 januari 2009 om 22:37:
[...]

Iedereen wil graag Calvinist zijn :)

Of juist niet.
En  nu de test nog even. :) (of doe je dat niet omdat je in die tijd wat nuttigers had kunnen doen? ...dat is de laatste vraag nl :P )
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #7 Gepost op: januari 13, 2009, 11:12:14 am »
Nee, na elk antwoord moet je lang ( >1 minuut) wachten voor je de volgende krijgt.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Adinomis

• Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #8 Gepost op: januari 13, 2009, 12:22:33 pm »
De eerste stelling was "je verwacht redelijke argumenten bij een ruzie".
Eens of oneens.

Bij iemand met wie te praten is verwacht ik zeker argumenten. Maar er zijn ook mensen van wie ik denk "laat maar". Zo gaat het altijd met testjes en enquetes. Je hebt altijd het gevoel dat je antwoord niet helemaal conform de werkelijkheid is. En als je dan ook nog zo lang moet wachten op de volgende stelling, dan is het afsluitkruisje gauw gevonden.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Els

• Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #9 Gepost op: januari 13, 2009, 01:36:30 pm »
"Je bent een onbezorgde gelovige die zich niet al te druk maakt."

Keimpe

• Hart voor je omgeving!
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #10 Gepost op: januari 13, 2009, 01:52:33 pm »
81%
'Je bent een volbloed calvinist' (nooit geweten :P  )
100% geloof
71% arbeid
40% rechtlijnig
100% relaties
100% soberheid  }:|

zou het écht allemaal kloppen?   ;)
Beter het anker kwijt dan het schip

cyber

• Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #11 Gepost op: januari 13, 2009, 02:03:23 pm »
Met in de uitgebreide uitslag:
Soberheid   38%   Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel. :P

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #12 Gepost op: januari 13, 2009, 02:24:15 pm »
C-factor: 67%
Je hebt calvinistische trekken.
Je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. Hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart-wit op te stellen. Matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan.

Klopt.

100% geloof.
100% arbeid: jij hebt het calvinistische arbeidsethos. Je werkt nooit hard genoeg; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.

Sjonge.

40% rechtlijnigheid.
100% relaties.
17% soberheid.

Ook maar katholiek worden dan.
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #13 Gepost op: januari 13, 2009, 02:32:06 pm »

quote:

elle schreef op 13 januari 2009 om 11:12:
Nee, na elk antwoord moet je lang ( >1 minuut) wachten voor je de volgende krijgt.

Zie, er ging wat fout. Mijn C-factor bedraagt NaN%.

In de herkansing:
78% Calvinist
- Geloof 100%
- Arbeid 100%
- Rechtlijnigheid 60% (nu niet gaan zeuren over moderatie enzo)
- Relaties 100%
- Soberheid 50%
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2009, 02:37:09 pm door elle »

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #14 Gepost op: januari 13, 2009, 09:10:17 pm »
Soberheid 17% Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel. (ik had eigenlijk niets anders verwacht)

Relaties 0% In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan.

Rechtlijnigheid 40% Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!

Geloof 20% Je bent een onbezorgde gelovige, die zich niet al te druk maakt.

Arbeid 43% Met het calvinistische arbeidsethos ben je niet behept. Je werkt vooral voor jezelf, en veel harder hoeft het niet.

Mellon

• Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #15 Gepost op: januari 14, 2009, 01:30:45 pm »
64%

"De harde kantjes zijn er wel wat afgesleten.." Absoluut waar, na de burn-out. Ik ben wel benieuwd wat mijn score was geweest als ik deze test 3 jaar geleden had gedaan.

Soberheid   17%: Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.
Relaties   0%: In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan.
Rechtlijnigheid   20%: Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!
Geloof   100%: Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.
Arbeid   100%: Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.

Je meeeent het! Muahahahaha!!

Pinkeltje

• Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #16 Gepost op: januari 14, 2009, 01:32:33 pm »
Mijn C-factor is 75%
Soberheid 33%
Relaties 67%
Rechtlijnigheid 40%
Geloof 100%
Arbeid 100% (bij de vraag of ik tijdens deze test iets beters had kunnen doen, voelde ik me direct schuldig O-))
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Toeschouwer

• Mijn achternaam is een erfenis
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #17 Gepost op: januari 14, 2009, 03:01:49 pm »
Test je C-Factor

Score: 64%

Je hebt calvinistische trekken. Je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. Hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart-wit op te stellen. Matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan.

Soberheid
Score: 33%
Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.

Relaties
Score: 0%
In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan.

Rechtlijnigheid
Score: 40%
Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!

Geloof
Score: 100%
Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.

Arbeid
Score: 71%
Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.

=-=-=-=-=-=
my notes:
=-=-=-=-=-=
?Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.
??In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan.
Een discussie is als een boot

Keimpe

• Hart voor je omgeving!
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #18 Gepost op: januari 15, 2009, 12:16:18 am »
eigenlijk zouden we hier een lijst van moeten maken, en dat we per jaar kijken wat ieders score is  ;)
Beter het anker kwijt dan het schip

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #19 Gepost op: januari 15, 2009, 12:59:30 am »
Kan iemand hier mij vertellen waarom het katholicisme in de test gekoppeld wordt aan hedonisme?
he·do·nis·me het; o opvatting dat genot het belangrijkste in het leven is

quote:

De mensen die ik ken vanuit de RKK zijn zeker niet los, noch emotioneel en zeker geen mensen die alle genot zoeken namelijk.
Mail me maar als je wat wilt weten

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #20 Gepost op: januari 15, 2009, 11:44:55 am »
Misschien is het wel leuk alle uitspraken uit de test uit te typen en ze hier te bespreken, ik had ook wel wat vragen bij verschillende... Ik wil het vanmiddag misschien wel even doen...
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Fleur

• Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #21 Gepost op: januari 15, 2009, 12:03:40 pm »
C-Factor 47%
Je hebt wat calvinistische trekjes. In enkele opvattingen lijk je op een calvinist. Je slaat je echter heel wat gemakkelijker door het leven, waardoor je daar ook van kunt genieten.

Soberheid 33%

Relaties 100%
Je bent betrouwbaar in relaties, maar het mag best eens wat uitbundiger. En wees niet bang voor emoties!

Rechtlijnigheid 40%

Geloof 40% Je bent een onbezorgde gelovige, die zich niet al te druk maakt.

Arbeid 57% Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.
Un semplice e umile lavoratore nella vigna del Signore

Fleur

• Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #22 Gepost op: januari 15, 2009, 12:11:48 pm »
Ik las trouwens gisteren wel een interessant artikel in NRC over calvinisme. Dat het calvinisme in Nederland zo goed wortel kon schieten, is eigenlijk maar toeval. Het calvinisme legt het accent op de plaatselijke kerkgemeenschap, en daarmee sloot het aan bij de steden in de 16e eeuw, die zich gingen verzelfstandigen t.o.v. de centrale overheid. En, vooral: het calvinisme erkende het recht van opstand tegen een goddeloze overheid (i.t.t. het lutheranisme); het vormde daarmee een 'perfecte match met de politieke en maatschappelijke constellatie van het moment: het begin van de opstand tegen Spanje'.

Interessant om te weten. Ik had me altijd al afgevraagd waarom in Nederland het calvinisme zo sterk kon worden, en in Noord-Duitsland en Scandinavië juist het lutheranisme.
Un semplice e umile lavoratore nella vigna del Signore

Thorgrem

• Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #23 Gepost op: maart 25, 2009, 01:45:40 pm »
Ik heb het testje ook maar eens gemaakt (tijdens het luisteren naar calvijndebat nummer 2). Ik was het lang niet altijd eens met de vragen en de toelichtingen. Wat nou precies calvinistisch is en waarom is mij nog volstrekt een raadsel.

Mijn C-Factor is 50%

Je hebt wat calvinistische trekjes.

In enkele opvattingen lijk je op een calvinist. Je slaat je echter heel wat gemakkelijker door het leven, waardoor je daar ook van kunt genieten.

Soberheid   17%   Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.

Relaties   100%   Je bent betrouwbaar in relaties, maar het mag best eens wat uitbundiger. En wees niet bang voor emoties!

Rechtlijnigheid   20%   Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!

Geloof   40%   Je bent een onbezorgde gelovige, die zich niet al te druk maakt.

Arbeid   43%    Met het calvinistische arbeidsethos ben je niet behept. Je werkt vooral voor jezelf, en veel harder hoeft het niet.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #24 Gepost op: maart 25, 2009, 02:07:55 pm »
Trek het je niet aan...
De Trouwtest geeft een karikatuur van het calvinisme.
Het calvinisme is een karikatuur van Calvijns leer (zegt men, heb de institutie nooit gelezen).

Overigens zaten Balkenende en Rouvoet ook rond de 50-60%, meen ik me te herinneren. Of ze stellen me teleur, of ze hebben sommige vragen hyperletterlijk opgevat. (vb: die 'een leugentje om best wil moet kunnen'-vraag. Dat vind ik van niet, maar doe het soms wel eens. Wat antwoord je dan?)

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #25 Gepost op: maart 25, 2009, 02:41:19 pm »
Vooruit...

69%
Je hebt calvinistische trekken. Je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. Hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart-wit op te stellen. Matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan.

Soberheid   50%   Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.

Relaties   67%   Je bent betrouwbaar in relaties, maar het mag best eens wat uitbundiger. En wees niet bang voor emoties!

Rechtlijnigheid   60%   Je hebt iets rechtlijnigs, zoals wel meer calvinisten hebben. Voordeel is dat men op je aankan, nadeel dat genieten niet je sterkste kant is. Laat eens wat van je afglijden. Onnuttige zaken maken het leven aangenamer!

Geloof   100%   Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.

Arbeid   71%   Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.

Je kan trouwens nooit 100% scoren, want een echte calvinist verspilt zijn tijd hier niet aan...
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #26 Gepost op: april 02, 2009, 09:23:42 pm »

quote:

mirt schreef op 15 januari 2009 om 11:44:
Misschien is het wel leuk alle uitspraken uit de test uit te typen en ze hier te bespreken, ik had ook wel wat vragen bij verschillende... Ik wil het vanmiddag misschien wel even doen...

Hoi Mirt,

Allicht een leuk , weet je tot mijn verbazing ben ik slechts 47%calvinist

Je hebt wat calvinistische trekjes. In enkele opvattingen lijk je op een calvinist. Je slaat je echter heel wat gemakkelijker door het leven, waardoor je daar ook van kunt genieten.

ik ben benieuwd naar de wijze waarop jou leven gekleurd is door Calvijn.

Groeten, Antonius.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

mohamed

• Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #27 Gepost op: april 02, 2009, 11:10:50 pm »
Ik heb de test niet afgemaakt, het was me teveel gedoe en aan de uitslagen te zien heb ik niks gemist. Opmerkelijk trouwens hoe de milde afkeer voor zwart wit denken niet onder stoelen of banken gestoken werd, maar vervolgens wel doodleuk van de geënquêteerde verlangen, even honderd calvinistische ja of nee vragen te beantwoorden!

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #28 Gepost op: april 03, 2009, 12:35:10 am »
Volgens de test ben ik een volbloed calvanist met een factor van 81%. Daarbij volgen heerlijke complimenten die mijn imago kunnen strelen, maar daar ben ik dan weer net te ingetogen voor :)

Test je C-Factor 81%
Je bent een volbloed calvinist. Gepokt en gemazeld in de calvinistische leer sta je principieel in het leven. Je bent een hardwerkend persoon, met oog voor de ander. Je laat je daar echter niet op voorstaan, voor God is immers een ieder schuldig. Je emoties weet je te beteugelen, en van een gemakkelijk luxe leventje kan niemand je beschuldigen. :*)

ID Categorie Score Commentaar
 Soberheid 17% Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.  

Komt vast door dit forum en de katholieke MLK school waar ik enkele jaren op zat, waar je mee omgaat wordt je mee besmet :+

Relaties 100% Je bent betrouwbaar in relaties, maar het mag best eens wat uitbundiger. En wees niet bang voor emoties!

pot dikke, ik ben toch een stijve hark }:|

Rechtlijnigheid 60% Je hebt iets rechtlijnigs, zoals wel meer calvinisten hebben. Voordeel is dat men op je aankan, nadeel dat genieten niet je sterkste kant is. Laat eens wat van je afglijden. Onnuttige zaken maken het leven aangenamer!

vandaar dat jachterige van me.

Geloof 100% Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen. O-)

Arbeid 100% Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.
ik neem het wel eens mee naar huis inderdaad   8)7
« Laatst bewerkt op: april 03, 2009, 12:58:15 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #29 Gepost op: april 03, 2009, 12:59:43 am »

quote:

Bumblebee schreef op 12 januari 2009 om 20:28:
58% - "calvinistische trekken"

Soberheid      0%      

Extremist!
 :P

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #30 Gepost op: april 03, 2009, 01:07:42 am »

quote:

okidoki schreef op 15 januari 2009 om 00:59:
Kan iemand hier mij vertellen waarom het katholicisme in de test gekoppeld wordt aan hedonisme?
he·do·nis·me het; o opvatting dat genot het belangrijkste in het leven is

[...]

De mensen die ik ken vanuit de RKK zijn zeker niet los, noch emotioneel en zeker geen mensen die alle genot zoeken namelijk.
Katholieken in Nederland zal Calvanistisch besmet. Dat is het punt.  d:)b

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #31 Gepost op: april 03, 2009, 01:11:59 am »

quote:

elle schreef op 25 maart 2009 om 14:07:
Trek het je niet aan...
De Trouwtest geeft een karikatuur van het calvinisme.
Het calvinisme is een karikatuur van Calvijns leer (zegt men, heb de institutie nooit gelezen).

Overigens zaten Balkenende en Rouvoet ook rond de 50-60%, meen ik me te herinneren. Of ze stellen me teleur, of ze hebben sommige vragen hyperletterlijk opgevat. (vb: die 'een leugentje om best wil moet kunnen'-vraag. Dat vind ik van niet, maar doe het soms wel eens. Wat antwoord je dan?)
Met het zelfde zat ik ook, ik antwoorde dan ook maar "er mee eens". Soms kan men beter niet alles weten bedacht ik me.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #32 Gepost op: april 03, 2009, 09:16:48 am »

quote:

Antonius schreef op 02 april 2009 om 21:23:
[...]

Hoi Mirt,

Allicht een leuk , weet je tot mijn verbazing ben ik slechts 47%calvinist

ik ben benieuwd naar de wijze waarop jou leven gekleurd is door Calvijn.

Groeten, Antonius.
Hier ben ik met één stelling begonnen, verder ben ik nog niet gekomen.
Dat is een moeilijke vraag: in hoeverre mijn leven gekleurd is door Calvijn... Als je speciaal bedoelt het wel of niet kunnen genieten van het leven is het al wat makkelijker om antwoord te geven. Ik heb altijd wel kunnen genieten. En mij eigenlijk ook altijd afgezet tegen het: maar het werk gaat voor hoor... wat ik zeker heb meegekregen. Omdat ik het zo krampachtig gesteld vond. Maar toch zit het: de dingen moeten altijd ergens goed voor zijn mij toch in het bloed. En ik denk dat katholieken daar wat minder last van hebben. Langszaam is dat wel verandert. Ik denk er vaak over na. Dat nadenken over jezelf schijnt ook weer beïnvloed te zijn door het Calvinisme, zie dat topic waar ik naar verwijs.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

dingo

• Bekijk profiel
C-Factor (Calvijn-test)
« Reactie #33 Gepost op: april 03, 2009, 12:25:09 pm »
Hmm ik scoor een magere 42% dat verbaast me, maar dat het calvinisme me in de genen zit dat klopt wel. :)