Elke vrijdagavond organiseren wij [vastgebeiteld in de agenda!] als gezin gezinsavond. Dat is een avond met een vast programma:
1. Lekker eten
2. Lekker toetje
3. Christelijk Thema obv Bijbelgedeelte
4. Iets leuks nav thema
5. Snoep/chips etc. met wat drinken
Wat we doen leggen we vast op video en we maken per avond een kort verslagje met wat foto's. Kun je eens flink 'oja-weet je nog' met de kids doen, bijvoorbeeld:
Vrijdag 2 januari 2009
Leus: Laat iedereen je kennen als vriendelijke mensen
Lezen: Filippenzen 4:5 Laat iedereen u kennen als vriendelijke mensen. De Heer is nabij. Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden.
Lekkers: Kippensoep en piratenchipjes.
Leuks: Plankje met houten letters
God loves J. gemaakt voor fam. R omdat hun kindje net overleden is.
Vrijdag 9 januari 2009
Leus: Heb plezier in je jeugd
Lezen: Prediker 11:9 Geniet dus, beste vriend, van je jonge jaren, haal je hart op aan de dagen van je jeugd. Volg de wegen die je hart wil gaan, gun je ogen wat ze wensen. En onthoud bij alles wat je doet dat God je aan zijn oordeel onderwerpt.
Lekkers: Hutspot met rookworst (mama spruitjes), snoepies in de auto (engelse drop en winegums)
Leuks: Schaatsen, warme knikdingen en warme waterzakken.
Legestoel: Buurmeisje April
Zo hebben we de afgelopen jaren dus al HEEEL veel gedaan met de kids. Als je creatief bent gaat het op gegeven moment vanzelf of dan willen de kids zelf graag iets organiseren. Vanavond ga ik met mijn dochter iets leuks doen met de kerstkaarten. Ze heeft er helemaal zin in en kwam zelf met de 10 geboden aan, de brief die God ooit voor ons heeft opgeschreven.
Ben je wat minder creatief dan zijn er hele leuke boeken om je op weg te helpen:
http://www.pastoralecouns...ly%20Builders/boeken.htm. Wees gerust, ik heb er geen aandelen in ofzo, maar is gewoon goed materiaal.
1. Ik zou graag anderen willen aanmoedigen om hier ook mee te beginnen. Gooi je 'eigenlijks' overboord. Drukke agenda's is geen excuus als je aan je gezin wilt bouwen.
2. En misschien zijn er anderen met positieve ervaringen. Je verhaal is welkom!