quote:
noa2 schreef op 04 februari 2009 om 17:13:Momenteel zit ik op belijdenis catechesatie in de gereformeerd vrijgemaakte kerk. (waar ik al 2 jaar kom)
zelf kom ik uit de Ger Gem.
Ik zit momenteel zo met mijzelf in de strijd..
kan ik wel belijdenis doen? waar zeg ik dan "Ja" op?
Is dit wel de kerk waar God mij wil hebben (aangezien ik geboren en getogen ben in de ger gem)
Ik voel me thuis is de gereformeerd vrijgemaakte kerk..
het is ook wel een kerk die bij mij past (ger gem voelde ik mij echt niet thuis)
maar nu ik op het punt van belijdenis doen sta vind ik het zo moeilijk!
Wie heeft er tips of bekrachtiging voor mij?
Liefs Noa
Hoi Noa,
Het is net of ik de tijd 7 jaar terug zie gaan. In 2002 ben ook ik overgegaan van de Ger Gem naar de GKv.
Ik herken de strijd die je benoemd.
Ondanks alle 'tips' die mensen je hier goedbedoeld geven, en waar je om vraagt is het vooral een interne strijd.
Belijdenis afleggen van je geloof is niet zomaar een stap.
Ik kan me in zekere zin wel vinden in het antwoord van Mirt.
God is het die deze weg geleid heeft. Hij heeft je geroepen.
Ik kan niet voor je denken. Breng het in het gebed naar God toe. Leg je moeiten met deze keuze voor Hem neer.
Helaas is er veel 'geheim' op dit forum, zodat ik niet weet hoe oud je bent.
Ik was destijds 21 toen de strubbelingen bij mij begonnen m.b.t. de Ger Gem.
Nu ga ik niet alle verschillen benoemen, deze ken je en je weet waarom je bent weggegaan bij de Ger Gem.
Je 'ja' woord tegenover God is je antwoordt op het grote 'ja' van God bij je doop. Binnen de Ger Gem doe je belijdenis, omdat je voor die kerk kiest (een beetje gechargeerd)
Belijdenis afleggen van je geloof doe je allereerst voor God.
Toch zeg je ook ja tegenover de leer van de kerk waar je belijdenis mag doen.
Nogmaals, breng het voor Zijn aangezicht, en wanneer je nog vragen hebt, stel je gerust, als je het privé wilt houden, mail je maar.
Veel sterkte gewenst in met deze beslissing
M.vr.gr.
Tiemen