Auteur Topic: Jouw droomdier  (gelezen 2998 keer)

Thorgrem

• Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Gepost op: januari 30, 2009, 01:13:29 pm »
Nav:

Knaagdier van 2 meter hoog

BRUSSEL -  Een knaagdier van twee meter hoog met massieve schouders. Heel normaal over vijftig miljoen jaar, verwacht het natuurwetenschappelijk museum in Brussel. Het museum exposeert vanaf 13 februari enkele 'opgezette dieren van de toekomst'.

De dieren zullen geen last meer hebben van de mens, verwacht paleontoloog Sébastien Steyer van het museum. Hij rekent erop dat de mens relatief snel uitsterft, omdat we al bezig zijn ons ecosysteem en onszelf te vernietigen.
Nogal wat dieren worden volgens de paleontoloog fors groter. Dat kan gebeuren met een knaagdier dat in het bos van wortels en bladeren leeft. Vogels met tanden zijn volgens Steyer niet verbazend. Volgens hem stammen vogels af van dinosauriërs en hebben nog hun gen voor tandontwikkeling.
Hij verwacht ook dat een buidelrat die in bomen leeft een enorm lange staart en een omgekeerde buidel ontwikkelt. Vrouwtjes kunnen dan makkelijker ondersteboven in bomen hangen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b...2_meter_hoog__.html?p=3,1

Dit deed mij gelijk denken aan een nogal vreemde fantasie van mijzelf. Zoals een enkeling wellicht weet heb ik een hangoor konijn genaamd Snuffel. Ondanks dat het best een groot beestje is is zij nog lang niet groot genoeg, en zal ook nooit groot genoeg worden.

Wat mij namelijk echt ontzettend leuk zo lijken is een konijn zo groot als een paard zodat je het kunt zadelen en dat je er mee naar je werk kan of naar school. Stel je ook eens voor hoe ontzettend zacht zo'n beest zou zijn.

Wellicht dus over vijftig miljoen jaar pas. Helaas ben ik toch in de verkeerde tijd geboren.

Wat lijkt jou het ultieme dier en waarom?
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2009, 02:30:44 pm door Thorgrem »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2009, 02:18:42 pm »
Hmz... ik heb ongeveer niets met dieren.
Kabouters komen wellicht in de buurt van mijn ideaal: nuttig, handig, en zelfverzorgend.

Ik zou evt wel een siamees willen, die kijken lekker sacherijnig en behoeven -zegt men- weinig aandacht. De idealere versie maakt ook nog zelf de kattenbak schoon, natuurlijk. Groter hoeft niet.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Reactie #2 Gepost op: januari 30, 2009, 02:27:32 pm »
En weten ze ook al of knaagdieren en vogels ook nog zodanig in hun hersenen zullen kunnen evolueren dat je bijvoorbeeld met hun zal kunnen filosoferen? Dat lijkt mij best wel leuk.

Ik heb trouwens ook een hangoorkonijn gehad. Toen 'ie nog jong was stond één oor nog overeind.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Reactie #3 Gepost op: januari 30, 2009, 02:28:37 pm »
Gisterochtend zat er een lief spinnetje in de douche. Daar kan ik wel van genieten. Helpt mee 't huis vrij te houden van nare beesten, zorgt volledig voor zichzelf, hoeft niet uitgelaten te worden, knaagt niets stuk.

offtopic:Irritante spatie uit titel gehaald. http://www.spatiegebruik.nl
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2009, 02:37:52 pm door Pooh »

Esther.bat.Mordechai

• Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Reactie #4 Gepost op: januari 30, 2009, 02:34:09 pm »
Een lief kuikentje zo groot als een paard lijkt me wel wat (dus geen kuiken van bijv. een gier).
Az fun yeder zach ken men uplernen ah derech in avodas haSjem

Thorgrem

• Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Reactie #5 Gepost op: januari 30, 2009, 02:43:34 pm »

quote:

Esther.bat.Mordechai schreef op 30 januari 2009 om 14:34:
Een lief kuikentje zo groot als een paard lijkt me wel wat (dus geen kuiken van bijv. een gier).

Dat lijkt me wel eng.
Een nestje puppy's die elk een meter of 4 hoog zijn lijkt me ook wel leuk. Vooral als ze dan gaan spelen in een stadscentrum op zaterdag. :)
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2009, 02:43:40 pm door Thorgrem »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Reactie #6 Gepost op: januari 30, 2009, 02:45:33 pm »
Spinnen zijn een gevolg van de zondeval, dat weet iedereen. http://forum.credible.nl/images/smilies/dis.gif

Vroeger op de basisschool droomde ik van een olifantje zo groot als een konijntje die mee kon naar school. Dieren die eigenlijk groot zijn in het klein vind ik veel leuker dan andersom. Veel lieve kleine diertjes zijn volgens mij best angstaanjagend als ze reusachtig zijn. Een kuiken zo groot als een paard lijkt me echt een monster!
Bombus terrestris Reginae

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Reactie #7 Gepost op: januari 30, 2009, 05:06:04 pm »
Dan heb ik graag onze vorige kat zo groot als een tijger. Spinnende bij het leven,lijkt me heel indrukwekkend,  maar dan wel graag voorzichtig met zijn dan uitstrekkende benagelde poten. Ik stoeide toen met hem, dan ging hij met tanden en nagels aan mijn arm geklemd een beetje dollen. Dat ga ik dan maar niet doen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Divinespark

• Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Reactie #8 Gepost op: januari 30, 2009, 05:21:36 pm »
Wat lijkt mij het ultieme dier? Nooit over nagedacht.
Ik heb nooit slechte ervaringen met dieren in dromen, geen vluchtgedrag, als er een tussen zit die mogelijk gevaarlijk is, dan wil ik nooit wijken maar ik kan het ook niet over m'n hart verkrijgen om ze 1 haar te krenken. En die houding krijg je als beloning terug in je dromen, doordat het contact met die dieren dan versoepelt. Dieren die ik als huisdier heb gekend die veranderen nauwelijks, maar andere dieren die kunnen nog wel eens een ware "evolutie" doormaken. Daarom kan ik ook zo moeilijk 1 soort noemen. Als het gaat om ultieme eigenschappen dan denk ik meer aan wat ik zelf zou willen kunnen zoals vliegen, of zo'n dolfijn met een sonar in zo'n onderwaterwereld dat lijkt me echt bijna een buitenaardse beleving, of door de bomen heen kunnen slingeren en zo. Vliegen doe ik al wel eens in dromen, dat is qua dromen echt het absolute summum vooral als het een lucide droom is. Als ik een vogel of een vliegtuig zie vliegen dan is dat in een droom wel leuk en er zat ook echt een keer een pracht papegaai bij maar als je dit soort dingen zelf kunt dat is vele malen gaver als ervaring.

Mellon

• Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Reactie #9 Gepost op: februari 02, 2009, 12:03:18 pm »
Dat is grappig... ik zat laatst te denken hoe het zou zijn als mijn kat (een grote rode knuffelkater genaamd Bruce) zo groot zou zijn als een paard. Ik was een beetje geïnspireerd door de grote pratende dieren van Narnia, denk ik.

Ik denk dat ik dan niet meer veilig zou zijn voor hem!  :+

Thorgrem

• Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Reactie #10 Gepost op: augustus 02, 2009, 09:21:41 pm »
Laatst was ik op vakantie en kwam ik een naaktslak tegen die wel drie keer zo groot was als de normale naaktslakken die ik in Nederland tegenkom. Ik stelde me het zo voor dat er ook vliegende naaktslakken zouden zijn (en waarom ik daaraan dacht weet ik niet...). Vervolgens bedacht ik me hoe ontzettend vervelend het zou zijn als je tijdens het fietsen zo'n grote vliegende naaktslak tegen je gezicht zou krijgen.

rkdiak

• Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Reactie #11 Gepost op: augustus 03, 2009, 12:25:37 am »

quote:

Thorgrem schreef op 30 januari 2009 om 13:13:
Wat lijkt jou het ultieme dier en waarom?

Ik geloof dat het formeel geen dier mag heten, maar dit is wmb wel het ultieme organisme in Gods scheppingsorde:

http://www.bio.davidson.edu/Courses/Immunology/Students/spring2000/allred/Ebola.jpg

Het ebola-virus.
So sue me!

Mellon

• Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Reactie #12 Gepost op: augustus 03, 2009, 09:20:27 am »

quote:

Thorgrem schreef op 02 augustus 2009 om 21:21:
Vervolgens bedacht ik me hoe ontzettend vervelend het zou zijn als je tijdens het fietsen zo'n grote vliegende naaktslak tegen je gezicht zou krijgen.
Of tijdens het motorrijden...  :X

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jouw droomdier
« Reactie #13 Gepost op: augustus 03, 2009, 11:06:21 pm »
De meest bijzondere dieren van de aarde zijn voor mij de olifanten. Als ze konden praten dan kon je er redelijk mee omgaan denk ik, maar maak ze niet kwaad of raak niet één van hun kudde aan, want dan krijg je en hollende rotsblok achter je aan. Wel weer zo sociaal dat ze tot tien kunnen tellen. Ze waarschuwen je eerst en geven je de kans optijd te vluchten.
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2009, 11:07:54 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin