Beste mensen: Goedenavond. Mag ik mij voorstellen: Gerard, van 1948. Mijn beroepen zijn geweest: Monteur Luchtmacht, later machinist Wilde Vaart, scheepsbankwerker Grote Handelsvaart, soms wegbrengen of terughalen van een zeegaand jacht in de vrije tijd, aan de wal onderhoudsmonteur en lasser constructies door heel Nederland. De laatste jaren protobouwer experimentele machines.
Jaren geleden tot geloof gekomen in Jezus Christus, na een nogal zondig en soms misdadig leven. Niet iets om trots op te wezen. Ik neem de Bijbel in zijn geheel letterlijk, van Genesis tot Openbaring. (en ga daarover niet in discussie). Mijn geloof is, dat Jezus Christus in levenden lijve uit de doden is opgestaan, en over niet al te lange tijd naar deze aarde terugkeert als Koning en Rechter, op de Olijfberg bij Jeruzalem. Ook geloof ik dat God is: De Schepper van hemel en aarde en alle leven, en dat Hij is de drie-enige God, God Zelf, de Heilige Geest, en het Woord in Jezus. Ik ben ook overtuigd dat Jezus Christus is: God, als Mens op aarde gekomen, Die in onze plaats de straf voor onze zonden betaald heeft aan het kruis, en dat wij daarom tot God kunnen komen en vergeving van zonden kunnen krijgen, en eeuwig leven. Ook geloof ik dat ieder mens, zonder uitzondering, éénmaal in levenden lijve voor de Schepper zal komen staan, waar zijn of haar toekomst af zal hangen van het aannemen of weigeren van de genade die ons geboden wordt in Jezus Christus. Ik moet, eerlijk gezegd, nog steeds na al die jaren, proberen te bevatten dat de Supermacht, de Maker van dit kolossale heelal en van ons, bijna tweeduizend jaar terug Zelf op aarde gekomen is en Zich Zelf als hoogste Offer gesteld heeft om ons te redden. Ik kan dit amper bevatten, en weet heel goed dat wij hier het diepste ontzag voor moeten hebben, en dat er niets hoger is in het ganse heelal dan dit aanbod, wat Hij voor ons gedaan heeft. In het kort: Ik ben voor die Supermacht op mijn kniëen gegaan, heb mijn zonden beleden, en vergeving gevraagd. Dat was voor mij heel wat, want ik kom uit een geslacht dat van de Schepper niets weten wil. Dat was voor een goddeloze als ik een verwarrende ervaring, en ik heb mij in die tijd twee maal laten dopen, om zeker te weten dat ik het ,,goed" deed. En nu? Ik heb Jezus Christus gebeden om mijn advocaat te zijn voor de Grote Rechter, en ik houd vast aan Zijn kruis de rest van mijn leven. Ik ben nu geen ,,heilige", verre van dat, lig geestelijk ook wel eens in de sloot nog, maar we kunnen ten allen tijde zeker zijn dat God ons nooit meer los zal laten, tot we bij Hem zijn op de nieuwe wereld.
Met vriendelijken groet: Gerard.

P.s. Ik zie net dat er ook een ,,voorsteltopic" is. Had het even niet in de gaten....

(En de complimenten aan de forumbeheerders voor het mooie en verzorgde forum!)