quote:
Een waarschuwing is altijd op zijn plaats indien men overweegt om zich te bekeren tot wat dan ook. De vraag is of jij die waarschuwing gepaard kan laten gaan met betrouwbare en kloppende informatie. Ik ben benieuwd.
quote:
Het zal niet lang meer duren of de paus, deze of de volgende, zal zijn religie laten samensmelten met de islam, buddisme, en andere vrijzinnige religies, zodat er één grote monsterreligie onstaat van de eindtijd die in het boek Openbaring beschreven staat.
Het spijt me zeer, maar dit is compleet uit de lucht gegrepen kul. Een broodje aap. Sterker nog, de huidige ontwikkelingen in de katholieke Kerk wijzen op een hele andere ontwikkeling. Die wijzen namelijk op een ontwikkeling die een paar stapjes terug de orthodoxe kant op gaat. Ee ontwikkeling overigens waar elke katholiek in Nederland al wel kennis mee heeft kunnen maken in het eigen parochiële geloofsgemeenschap.
Voor meer informatie over de katholieke Kerk en de houding naar niet katholieke christenen en niet-christenen verwijs ik graag door naar Lumen Gentium (een document van het tweede Vaticaanse concilie). Om preciezer te zijn het tweede hoofdstuk en dan artikel 6,7 en 8:
http://www.rkdocumenten.nl/index.php?id=2675&docid=617quote:
Het is voor christenen die Jezus als Hoofd erkennen een gevaarlijke tijd aan het worden.
Elke katholiek erkend Jezus Christus als het hoofd. Sterker nog het is officieel vastgelegd in de Leer. Een korte weergave daarvan in oa de CKK alinea's 669 en 792.
DEEL I: DE GELOOFSBELIJDENIS
TWEEDE SECTIE : DE BELIJDENIS VAN HET CHRISTELIJK GELOOF DE GELOOFSBELIJDENISSEN
TWEEDE HOOFDSTUK: Ik geloof in Jezus Christus, de enige Zoon van God
ARTIKEL 7: 'Vandaar zal Hij komen oordelen de levenden en de doden'
I. Hij zal wederkomen in heerlijkheid
Christus regeert reeds door middel van de kerk...
669
Als de Heer is Christus ook het hoofd van de kerk, die zijn lichaam is. Omhoog geheven ten hemel en verheerlijkt, nadat Hij zo zijn zending ten volle vervuld heeft, blijft Hij op aarde in zijn kerk. De verlossing is de bron en de oorsprong van het gezag dat Christus dankzij de heilige Geest uitoefent over zijn kerk. 'Het rijk van Christus is al in mysterie aanwezig in de kerk', 'kiem en begin van dit koninkrijk op aarde' .
TWEEDE SECTIE : DE BELIJDENIS VAN HET CHRISTELIJK GELOOF DE GELOOFSBELIJDENISSEN
DERDE HOOFDSTUK: Ik geloof in de heilige Geest
ARTIKEL 9: 'Ik geloof in de heilige, katholieke kerk'
PARAGRAAF 2: De kerk - volk van God, lichaam van Christus, tempel van de heilige Geest
II. De kerk - lichaam van Christus
'Van dit lichaam is Christus het hoofd'
792
Christus is 'het hoofd van het lichaam dat de kerk is' (Kol. 1, 18). Hij is de oorsprong van de schepping en de verlossing. Opgenomen in de heerlijkheid van de Vader, 'is Hij in alles de eerste' (Kol. 1,18), vooral in de kerk, waardoor Hij zijn rijk over alles uitbreidt.
Zelf na te lezen, incusief verwijzingen enz enz op;
http://www.stvitus.nl/KKK/quote:
Het vaticaan heeft in de loop der eeuwen tienduizenden mensen laten ombrengen die het ongeluk hadden een Bijbel in het bezit te hebben, dat door de pausen eeuwenlang streng verboden was.
Dat er in de loop der eeuwen (tien)duizenden zijn omgebracht omdat ze een dwaalleer aanhingen dat klopt. Dat gebeurde echter lang voor de boekdrukkunst zijn intrede had gedaan. Je bewering raakt dus kant noch wal.
Overigens is het zo dat ik dan over groeperingen als Katharen (Albigenzen) praat. Naar huidige begrippen zouden deze niet als christenen aangemerkt worden.
Indien het in het bezit hebben van Bijbels eeuwenlang verboden was door pausen dan is dat officieel opgetekend en zal het je vast weinig moeite kosten om daar een officieel document over op te lepelen. Ik ben in afwachting. Want dat is het leuke he, alles wordt, hoe nadelig voor de Kerk dan ook, nauwkeurig bijgehouden. Zo is ook bijgehouden hoe de Katharen in Béziers aan hun einde kwamen. Voor de Kerk vrij nadelig achteraf aangezien het niet uitblonk in tact. Maar goed, dat terzijde ik ben benieuwd naar het officiële document dat jij gaat geven om je bewering te staven. Ik verwacht daar weinig van overigens, maar tot die tijd kunnen we ook dit gewoon als ononderbouwde laster wegzetten.
quote:
Die kant gaat het nu weer op. Er zijn gevallen bekend van katholieke priesters (ook in Nederland) die tot levend geloof kwamen in Jezus Christus, en op de kansel verkondigden dat een mens een persoonlijke beslissing voor Jezus dient te nemen. Zij zijn uit hun ambt ontzet.
Spannend. Graag bewijzen voor je beweringen. Zo bijzonder veel priesters zijn er in Nederland namelijk niet uit hun ambt gezet en over elke is op internet wel informatie te vinden. Ik ben benieuwd met welke namen je komt (en wat de daadwerkelijke reden is voor het uit het ambt zetten). Tot die tijd zullen we het maar als simpele laster wegschrijven. Ik heb namelijk vele inspirerende priesters en bisschoppen in Nederland gesproken die allemaal bevestigen dat je een persoonlijke relatie (en dus beslissing) aan moet gaan met Christus. Geen van allen is uit het ambt gezet, integendeel zelfs ze zijn tot de dag van vandaag bezig om lesmethoden te ontwikkelen, boeken te schrijven of leiding geven aan parochies/bisdommen. Er zijn er een paar met pensioen gegaan in verband met de leeftijd.
quote:
Het vaticaan heeft NIETS met christendom of de Bijbel te maken.
De katholieke Kerk heeft alles met het christendom en/of de Bijbel te maken. Sterker nog, zonder de katholieke Kerk was er hier in het westen (en waarschijnlijk wereldwijd ) geen christendom en al helemaal geen Bijbel. Maar goed, om dat te beseffen moet je enige kennis van zaken hebben en zelf na durven denken.
quote:
Integendeel, op last van ,,Rome" zijn echte christenen als ,,ketters" bestempeld en op brandstapels gedood, eeuwenlang. Dit zijn feiten.
Ik ben dol op feiten. Ik ben dus zeer benieuwd en hoop zeker dat het niet zoals bij je voorgaande post nogal een teleurstelling zal zijn.
quote:
Je beseft dat je met het plaatsen van deze site eigenlijk de aanval opent op de heilige drie-eenheid? Ik kan er wel om lachen, maar ik denk dat je protestantse broeders en zusters het lachen wel vergaat als ze zien dat je zo’n onchristelijk standpunt inneemt. Daarnaast staan er maar weinig feitjes op de site. En de feitjes die er dan op staat wordt een betekenis ingelegd die er niet inlegt. Inlegkunde noemt men zoiets ook wel. Zo staat IHS voor Iesus Hominum Salvator (Jezus de Redder der Mensen) en niet voor Isis, Horus and Seth zoals de site claimt. Welke waarheid heeft het nodig om met leugens verkondigd te worden?
quote:
Deze is zo mogelijk nog humoristischer. Een broodje aap wat al enige tijd de wereld rondgaat en geliefd is bij kleine groepjes christen extremisten. Hiervoor zijn echter nooit steekhoudende bewijzen gevonden. Indien dit werkelijk zo zou zijn zou men in ieder geval binnen de Islam wel vermelding van maken. Daarnaast spreken geschiedkundige militaire campagnes je verhaal tegen. Het katholicisme heeft eeuwen en eeuwenlang een strijd op leven en dood gevoerd met de islam. Dat is ook de reden dat we hier nog steeds christelijk zijn.
quote:
A, Hans Kung komt weer eens langs en nog wel in een recensie van Dirk Verhofstadt. De meeste mensen kennen Verhofstadt wel als een vrij fanatieke atheïst (zie bijvoorbeeld het topic neo-atheïsme). Hans Kung kennen de meeste mensen ook wel en indien niet;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Küng
Nee sorry, met deze drie linkjes heb je wederom geen indruk weten te maken. Ik vraag me eigenlijk ook af wanneer je gaat reageren op mijn reacties op je vorige twee linkjes in je eerdere post.
quote:
En één van de allerbeste waarschuwingen van een Engelse schrijver, Alexander Hislop, het online boek ,,Two babylons, papal worship proved to be the worship of Nimrod and his wife". Al meer dat 150 jaar in druk en nog te koop. Een aanrader voor hen die willen weten wat er al die eeuwen achter de schermen van Babylon en het vaticaan gebeurt.
http://philologos.org/__eb-ttb/
Leuk boek, maar als je even zoekt op internet dan zul je wel zien dat zo’n werkje in deze tijd (we kunnen immers alles snel nazoeken op internet) geen stand meer houd.
Wiki site over het boek:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Two_Babylons onder het kopje Criticism zie je vervolgens dat het allemaal al wel uitgekauwd is.
quote:
Dit zal straks wereldwijd uitlopen op de grootste slachting op Bijbelse Christenen uit de geschiedenis, met meteen daarop de letterlijke terugkeer van Jezus Christus als Rechter. Het boek Openbaring is daar zeer duidelijk over. Dan, en alleen dan, zal er een tijd van duizend jaar van vrede aanbreken, omdat dan alleen de mensen overgebleven zijn die Jezus als hun Verlosser en Heer hebben erkend, en geen afgoden of mensen.
Compleet uit de lucht gegrepen net zoals vele andere verhalen over de eindtijd. Veel fantasie, dat wel. Wat dat betreft kan ik je Dan Brown’s Da Vinci Code aanraden, ook vol van de complottheorieën, halve waarheden en hele leugens maar dan een stuk spannender.
Overigens over dat duizend jarige heeft de Kerk ook een en ander geschreven hier samengevat uit de CKK;
TWEEDE HOOFDSTUK: Ik geloof in Jezus Christus, de enige Zoon van God
ARTIKEL 7: 'Vandaar zal Hij komen oordelen de levenden en de doden'
I. Hij zal wederkomen in heerlijkheid
De laatste beproeving van de kerk
675
Voorafgaand aan de komst van Christus moet de kerk een laatste beproeving doorstaan die het geloof van talrijke gelovigen zal doen wankelen. De vervolging waarmee haar pelgrimstocht op aarde vergezeld gaat, zal het 'mysterie van de ongerechtigheid' onthullen in de vorm van een godsdienstig bedrog dat de mensen een schijnoplossing biedt voor hun problemen. De prijs die zij daarvoor betalen is dat zij afvallen van de waarheid. De ergste godsdienstige dwaalleer is die van de Antichrist, d.w.z. die van een pseudo-messianisme waarin de mens zichzelf verheerlijkt in plaats van God en zijn Messias, die in het vlees gekomen is.

676
Deze dwaalleer van de Antichrist tekent zich reeds in de wereld af, telkens als men beweert de messiaanse verwachting in de geschiedenis in vervulling te doen gaan: deze verwachting kan alleen maar buiten de geschiedenis langs de weg van het eschatologisch oordeel in vervulling gaan: zelfs in haar gematigde vorm heeft de kerk deze vervalsing van het komende koninkrijk onder de naam van chiliasme verworpen, vooral in de politieke vorm van een geseculariseerd, 'intrinsiek verkeerd' messianisme.

677
De kerk zal de heerlijkheid van het koninkrijk alleen maar binnengaan door dit laatste Pasen heen, wanneer zij haar Heer in zijn dood en verrijzenis zal volgen. Het koninkrijk zal derhalve niet tot stand komen door een historische triomf van de kerk op grond van een steeds verdere vooruitgang, maar door een overwinning van God op het kwaad dat zich voor de laatste strijd heeft opgemaakt. Met die overwinning zal de bruid van Christus uit de hemel neerdalen. De triomf van God over de opstand van het kwaad zal de vorm aannemen van het laatste oordeel na de laatste kosmische beving van deze wereld, die voorbijgaat.
Na te lezen (inclusief verwijzingen) op:
http://www.stvitus.nl/KKK/Kortom, je hangt een dwaalleer van de antichrist aan.

quote:
Ik laat de verdere discussie en meningen aan anderen over.
Dat zou wel heel gemakzuchtig zijn. Ik denk dat het tijd wordt dat je eens inhoudelijk in gaat op de reacties die je uitlokt voordat je weer met de staart tussen de benen afdruipt. Verder heb je her en der ook nog inhoudelijk te reageren oa hier;
(RKK) De onfeilbaarheid van de pausen??