Auteur Topic: Vaderhart evenement ?  (gelezen 2429 keer)

Hans61

• Bekijk profiel
Vaderhart evenement ?
« Gepost op: juni 24, 2009, 01:52:57 am »
Omdat ik niet zo goed weet waar ik dit bericht moest of kon plaatsen heb ik het maar in het prikbord geplaatst:

Mijn partner is uitgenodigd voor het volgende:(zie link)

http://www.embassyamsterd...ementen/vaderhart-nl.html

Ik ben ook meegevraagd,maar mij spreekt het eigenlijk totaal niet aan,intuïtief en rationeel niet,
voel ook dat ik het niet moet doen,ga daarom ook niet mee,dit in tegenstelling tot mijn partner.
Mijn vraag is nu aan jullie medeforummers:Is iemand van jullie bekend met het genoemde echtpaar?
En/of is iemand van jullie bekend met dergelijke scholen/seminars/conferenties?
Wat is of zijn eventueel jullie gedachten hierbij of hierover?

Ik heb zelf nogal(misschien niet gerechtvaardigd hoor)nogal gedachten als:teveel gericht op wonderen/tekenen ?
impartatie van de Heilige Geest?
Krijgen we dan van die taferelen waarbij mensen schreeuwend,of dierengeluiden uitkramen op de grond liggen,
mensen die hysterisch lachend met de handen in de lucht staan of liggen?
Terwijl men vanaf het podium fire roept,of de Heilige Geest is hier op hysterische toon?

Misschien een vooroordeel van mijn kant,maar ik ben benieuwd naar eventueel jullie gedachten hierover..

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Vaderhart evenement ?
« Reactie #1 Gepost op: juni 24, 2009, 07:36:37 am »
Wat ik zie is vooral een nadruk op het ervaren van God en ik zie heel weinig over Christus' verzoenend werk. Misschien een vooroordeel, maar op mij komt het over als: Jezus heeft ons het goede voorbeeld gegeven in ZIjn relatie met de Vader. En natuurlijk is dat ook wel een aspect van het evangelie, maar de kern blijft toch wel Christus en die gekruisigd. Als dat idd ontbreekt of alleen bijzaak wordt, dan is er wel echt wat mis. (maar ik heb nu allleen het bewuste linkje gelezen en niet ook nog de rest van site van God's embassy Amsterdam)
computerfout: een vreemde een in de byte

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Vaderhart evenement ?
« Reactie #2 Gepost op: juni 24, 2009, 08:53:38 am »
Dit is absoluut een (zeer) charismatisch event.

Ik zie woorden als 'impartatie', 'soaken', 'profetie', 'healing', etc. Ook heel even naar de 'visie' van de gemeente gebladerd, daar zie je bijvoorbeeld staan:

quote:

De rosse buurt heeft duidelijk een strategische plaats in het hart en in het plan van God voor Amsterdam. Voor ons als een gemeente in het centrum van de stad, heeft dit stadsdeel dan ook een strategische plaats in de initiatieven die wij ondernemen. “Als de rosse buurt voor God valt, dan zullen Amsterdam en de rest van Nederland volgen.”

Dit soort (in mijn ogen totaal ongegronde) uitspraken zijn voor mij wel het kenmerk van extreme charismaten. Door hún werk zal heel Nederland 'voor God vallen'. Zij zitten in de kern van het 'plan van God' voor Amsterdam.

Als je partner er heen gaat, zou ik persoonlijk wel meegaan. M.i. kun je beter er samen heengaan en dan tot de conclusie komen dat het weinig voorstelt, dan dat je achteraf een meningsverschil krijgt of dit nu 'goed of fout' is o.i.d. Of je partner moet ook zeer terughoudend zijn en uit sociale redenen meegaan, dan ligt het natuurlijk anders...
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2009, 08:55:19 am door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Thorgrem

• Bekijk profiel
Vaderhart evenement ?
« Reactie #3 Gepost op: juni 24, 2009, 09:13:11 am »

quote:

Zwever schreef op 24 juni 2009 om 08:53:
Als je partner er heen gaat, zou ik persoonlijk wel meegaan. M.i. kun je beter er samen heengaan en dan tot de conclusie komen dat het weinig voorstelt, dan dat je achteraf een meningsverschil krijgt of dit nu 'goed of fout' is o.i.d. Of je partner moet ook zeer terughoudend zijn en uit sociale redenen meegaan, dan ligt het natuurlijk anders...

Dat lijkt me een heel goed advies. Dan kan er achteraf geen onduidelijkheid ontstaan dat jij het niet met eigen ogen hebt gezien en dus niet aangeraakt bent door de heilige Geest, geen vuur bezit en niet waarlijk een discipel bent en meer van dergelijke dingen. Alhoewel ik natuurlijk niet weet in hoeverre jouw partner zich laat manipuleren door dat soort praatjes (niets ten nadele van jou of je partner dus, zie het als een algemene waarschuwing).

Dit evenement komt van God's Embassy en die zijn te vinden in enkele grote steden (zo ook in Utrecht bijvoorbeeld). Wellicht voor bekenden in het wereldje interessant om te weten dat deze 'gemeente/beweging' uit de Berea beweging voortkomt. Dat doet bij ingewijden de nekharen al overeind staan. Kingdom Financial Services (KFS) zorgt bij de meeste betrokkenen nog voor een bittere smaak.

Kortom als ik de vrijheid mag nemen om je te adviseren. Ga niet of ga met zijn tweeën. Neem je gezonde verstand mee en laat je niet manipuleren door allerlei extremistische uitspraken. PS; laat je ook niet strikken voor een discipelschapsgroep (M12).
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2009, 09:15:04 am door Thorgrem »

Hans61

• Bekijk profiel
Vaderhart evenement ?
« Reactie #4 Gepost op: juni 24, 2009, 12:58:27 pm »

quote:

Zwever schreef op 24 juni 2009 om 08:53:

Mijn partner is door iemand uitgenodigd daar naar toe te gaan,nadat zei de
website m.b.t.deze week had gelezen voelde zei zich aangesproken.......
Ik juist het tegendeel,ik kreeg een naar gevoel erbij..........en omdat ik dan denk dat ik ook een vooringenomen standpunt kan hebben,probeer ik dat dan
aan God voor te leggen,maar als ik dat dan doe dan krijg ik steevast als antwoord niet gaan,niet gaan............

Ik huiver voor de impartatie van de Heilige geest,niet dat ik bang ben om de
Heilige Geest te ontvangen/toe te laten etc.........maar voor bepaalde in mijn ogen onwaardige uitingen ervan,zoals mensen die gaan schreeuwen,of zelfs
dierengeluiden uitkramen,hysterisch gaan rondrennen of gillen.........
Dat soort Toronto blessing achtige taferelen vind ik eerder onterend dan waardige lofuitingen naar God toe.Meningsverschillen met mijn partner kunnen
er toch wel blijven daar zei juist meer naar de charismatische kant toe getrokken wordt en ik juist niet.........meegaan terwijl het juist mij niet trekt
en ervaar dat God zegt dat ik niet moet gaan,lijkt mij dan geen goed plan.
Wel apart dat andere mensen weer kunnen ervaren dat God hun juist wel zegt om te gaan.....Het is vooral het soaken en de impartatie van de Heilige Geest
wat mij tegenstaat......ik ben absoluut voor de aanwezigheid van de Heilige
Geest,genezingen in welke vorm dan ook juich ik toe,maar eventuele hysterische uitingen wijs ik af,onuitsprekelijke blijdschap uiteraard niet,als je
daadwerkelijk God/Jezus/de Heilige geest ervaart....en je wordt gek van blijdschap dan mag je gaan rondrennen hoor..........maar Toronto blessing
achtige taferelen vind ik persoonlijk eerder demonisch en God onwaardig.
Ik zal wellicht eerder moeten accepteren dat mijn partner er een andere
geloofsbeleving erop nahoudt denk ik,ik kan wel proberen mijn persoonlijke
bezwaren al dan niet onderbouwd neer te leggen,maar meer dan dat kan ik niet in.Maar ik gal liever niet mee om mijzelf bloot te stellen aan....

Hans61

• Bekijk profiel
Vaderhart evenement ?
« Reactie #5 Gepost op: juni 24, 2009, 01:12:32 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 24 juni 2009 om 09:13:
[...]

Dat lijkt me een heel goed advies. Dan kan er achteraf geen onduidelijkheid ontstaan dat jij het niet met eigen ogen hebt gezien en dus niet aangeraakt bent door de heilige Geest, geen vuur bezit en niet waarlijk een discipel bent en meer van dergelijke dingen.

Alhoewel ik natuurlijk niet weet in hoeverre jouw partner zich laat manipuleren door dat soort praatjes (niets ten nadele van jou of je partner dus, zie het als een algemene waarschuwing).

Mijn partner is in deze iemand met een open instelling,ziet er geen kwaad in,
ik zou eerder termen gebruiken als naïef,maar dat wordt mij uiteraard niet in dank afgenomen als ik dat zeg.Ik heb haar persoonlijk al gewaarschuwd
niet zomaar in zee te gaan......maar ze baseert zich op haar gevoel dat het
goed voelt.Ik vind dat juist een behoorlijk onbetrouwbaar uitgangspunt,want
niet alles wat goed voelt,is ook goed.

Dit evenement komt van God's Embassy en die zijn te vinden in enkele grote steden (zo ook in Utrecht bijvoorbeeld). Wellicht voor bekenden in het wereldje interessant om te weten dat deze 'gemeente/beweging' uit de Berea beweging voortkomt. Dat doet bij ingewijden de nekharen al overeind staan. Kingdom Financial Services (KFS) zorgt bij de meeste betrokkenen nog voor een bittere smaak.

Dank voor deze informatie!Ik zelf dacht in 1e instantie dat het uit de TRIN hoek kwam.....waarbij de nadruk vooral ligt op het ervaren van de Heilige Geest,
waarbij dan geroepen wordt,Fire,en continu He is Here,can you feel it....etc...
Voel me daar heel eng bij.....krijg een beetje sektarische achtige gedachten
erbij.
Ik ga zelf niet mee,zie mijn reactie elders op het bericht van Zwever.
Dank voor je waardevolle bijdrage.

dingo

• Bekijk profiel
Vaderhart evenement ?
« Reactie #6 Gepost op: juni 24, 2009, 06:03:58 pm »
Ik kan me geheel aansluiten bij Zwever en Thorgrem met daarbij de opmerking dat als je partner zich nu al aangetrokken voelt door de teksten op de website, je misschien toch moet overwegen om mee te gaan, om tegenwicht te kunnen bieden aan de emotionele chantage die vaak gepaard gaat met dit soort manifestaties.