quote:
Zwever schreef op 24 juni 2009 om 08:53:Als je partner er heen gaat, zou ik persoonlijk wel meegaan. M.i. kun je beter er samen heengaan en dan tot de conclusie komen dat het weinig voorstelt, dan dat je achteraf een meningsverschil krijgt of dit nu 'goed of fout' is o.i.d. Of je partner moet ook zeer terughoudend zijn en uit sociale redenen meegaan, dan ligt het natuurlijk anders...
Mijn partner is door iemand uitgenodigd daar naar toe te gaan,nadat zei de
website m.b.t.deze week had gelezen voelde zei zich aangesproken.......
Ik juist het tegendeel,ik kreeg een naar gevoel erbij..........en omdat ik dan denk dat ik ook een vooringenomen standpunt kan hebben,probeer ik dat dan
aan God voor te leggen,maar als ik dat dan doe dan krijg ik steevast als antwoord niet gaan,niet gaan............
Ik huiver voor de impartatie van de Heilige geest,niet dat ik bang ben om de
Heilige Geest te ontvangen/toe te laten etc.........maar voor bepaalde in mijn ogen onwaardige uitingen ervan,zoals mensen die gaan schreeuwen,of zelfs
dierengeluiden uitkramen,hysterisch gaan rondrennen of gillen.........
Dat soort Toronto blessing achtige taferelen vind ik eerder onterend dan waardige lofuitingen naar God toe.Meningsverschillen met mijn partner kunnen
er toch wel blijven daar zei juist meer naar de charismatische kant toe getrokken wordt en ik juist niet.........meegaan terwijl het juist mij niet trekt
en ervaar dat God zegt dat ik niet moet gaan,lijkt mij dan geen goed plan.
Wel apart dat andere mensen weer kunnen ervaren dat God hun juist wel zegt om te gaan.....Het is vooral het soaken en de impartatie van de Heilige Geest
wat mij tegenstaat......ik ben absoluut voor de aanwezigheid van de Heilige
Geest,genezingen in welke vorm dan ook juich ik toe,maar eventuele hysterische uitingen wijs ik af,onuitsprekelijke blijdschap uiteraard niet,als je
daadwerkelijk God/Jezus/de Heilige geest ervaart....en je wordt gek van blijdschap dan mag je gaan rondrennen hoor..........maar Toronto blessing
achtige taferelen vind ik persoonlijk eerder demonisch en God onwaardig.
Ik zal wellicht eerder moeten accepteren dat mijn partner er een andere
geloofsbeleving erop nahoudt denk ik,ik kan wel proberen mijn persoonlijke
bezwaren al dan niet onderbouwd neer te leggen,maar meer dan dat kan ik niet in.Maar ik gal liever niet mee om mijzelf bloot te stellen aan....