Achterhoekse schreef op 10 augustus 2009 om 14:28:Hallo allemaal,
Ik ben jaren terug gescheiden van de vader van mijn kinderen, dit was destijds erg verdrietig, hij had een vriendin en koos voor haar.
Inmiddels heb ook ik weer een vriend en wij hebben samen een huis gekocht en zijn van plan te gaan samenwonen in november van dit jaar. Mijn vriend is wel gelovig maar geen lid van de gkv. Beide willen we (nog) niet trouwen. Hij wil eventueel wel lid worden van mijn kerk maar is niet gedoopt, dus dit kan volgens mij niet. Dan zal hij toch moeten toe treden via een doop, toch?
Nu ben ik nog steeds trouw lid van de gkv, waar ik, soms wij ook trouw met de kinderen heen ga(an).
Ik ben me er van bewust dat samenwonen in mijn gemeente niet geaccepteerd wordt maar ik wil niet, omdat het hoort en 'mijn kerk' dat wil trouwen, het huwelijkspapiertje heeft voor mij weinig betekenis meer. Een huwelijk in de toekomst sluit ik dan ook niet uit, maar voorlopig hoeft het voor mij niet, niet omdat we niet trouw zijn aan elkaar, daar zijn we beide wel van overtuigd, maar puur omdat het op dit moment voor ons niets meer toevoegt.....
Graag wil ik van jullie advies in deze, ik zou liever mijn kerk niet willen verlaten, ik voel me er thuis en gewaardeerd, ook is het omzien naar elkaar in mijn gemeente groot, toch denk ik er over om toch dan maar gezamenlijk naar een andere kerk te gaan, waar ons gezin, zoals we straks zullen zijn, geaccepteerd wordt als het is.....en dat is in mijn gemeente hoogst waarschijnlijk niet het geval.
Ik hou niet van schijnheilig doen en wil dus niet dat mijn vriend zijn eigen woning aan houdt en ondertussen toch bij mij komt wonen, ik wil ook tegen mijn ouderling eerlijk zeggen dat ik ga samenwonen....
Vinden jullie dit raar of dom? Of hadden jullie het anders aangepakt, graag advies!