Auteur Topic: Kan een christen zijn medemens doden.  (gelezen 10943 keer)

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
Kan een christen zijn medemens doden.
« Reactie #50 Gepost op: september 14, 2009, 01:25:03 pm »

quote:

Albertus schreef op 14 september 2009 om 13:23:
[...]

Dit is de enige keer dat ik op jou reageer verleden keer heb je me laten bannen.

In het holocaust museum in Washington ia alle concentratiekampen zijn tenstoonstelingen van Jehovah getuigen die vreselijk geleden hebben.

Dat men jou niet een ban geeft als holocaustontkenner is schandelijk.

Van de 525 nederlandse getuigen werden 425 naar de kampen afgevoerd
125 stierven.
De christenheid voerde voor Hitler oorlog.
En jij beschuldigd mensen die weigerden voor Hitler te doden.
Ik reageer nooit meer op jou,kan je weer zeggen ik krijg geen antwoord.
Op geen enkele manier toon je hier aan dat rkdiak ongelijk heeft.
Laat uw ja een ja zijn.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: september 14, 2009, 01:33:47 pm »
Jehovah getuigen hebben nog nooit samengewerkt met welke regering dan ook.
Jehovah getuigen waren de eersten die al in 1935 bekendmaakten hoe de joden werden vervolgd.
Jehovah getuigen gingen in 1936 al de concentratiekampen in vanwege het feit dat ze niet in militaire dienst gingen en weigerden de hitlergroet te brengen.
Heil komt van God niet van Hitler.
Duizenden getuigen zijn omgekomen terwijl ze zo het kamp uitkonden als ze een verklaring ondertekenden om hun geloof af te zweren.

RKDiak is een oneerlijk persoon zijn Kerk sloot een concordaat met von Papen voor het herstel van het heilige roomse rijk.
Miljoenen katholieken in Frankrijk en Duitsland zijn in de eerste en tweede wereldoorlog afgeslacht.
Denk eens aan de inquisitie enz.De RK is de belangrijkste handlanger van Satan.

En dit is geen leugen maar de waarheid.

Ga maar weer roepen om een ban RK

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: september 14, 2009, 01:34:45 pm »

quote:

[...]

Dit is de enige keer dat ik op jou reageer verleden keer heb je me laten bannen.

Het spijt me zeer, maar mijn mijn weten heeft Rkdiak hier nooit in de crew gezeten en ook niet op andere fora waar JG actief zijn. Dit is simpele laster. Als je een ban krijgt is dat overigens aan jezelf, je eigen gedrag, te wijten.

Net zoals het niet de schuld is van een scheidsrechter als een speler een rode kaart krijgt. Maar goed, Rkdiak is niet in de positie van scheidsrechter gekomen, maar slechts als speler.

Daarnaast vind ik het wel grappig om te zien hoe krampachtig je mijn vrij simpele vraag ontwijkt. Je kronkelt als een slang omdat je geen daadwerkelijk inhoudelijk antwoord wil geven.

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: september 14, 2009, 01:39:07 pm »

quote:

[...]

Dat heb je zelf gedaan. En als ik een beetje inzicht heb in de crew, ben je daar opnieuw mee bezig.

quote:

In het holocaust museum in Washington ia alle concentratiekampen zijn tenstoonstelingen van Jehovah getuigen die vreselijk geleden hebben.

Dat men jou niet een ban geeft als holocaustontkenner is schandelijk.
Citeer me even, waar dat uit blijkt. Zo niet, ben je een lasterlijke leugenaar.

quote:

Ik reageer nooit meer op jou,kan je weer zeggen ik krijg geen antwoord.

Lastig he, als je met de waarheid wordt geconfronteerd? Je durft hier op zeer grove wijze groepen mensen te beledigen, je liegt en bedriegt, en als je met een zeer pijnlijk feit uit de geschiedenis van het WTG wordt geconfronteerd ga je proberen met veel verbaal geweld op de man te spelen.

Ik heb alle vertrouwen in de crew. Jij ook? Laten we maar eens afwachten.
So sue me!

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: september 14, 2009, 01:41:55 pm »

quote:

RestlessReformed schreef op 14 september 2009 om 13:25:
[...]

Op geen enkele manier toon je hier aan dat rkdiak ongelijk heeft.

Jehovah getuigen hebben nooit samengewerkt met welke regering dan ook.Toen Jehov ah getuigen vervolgd werden in Hitler duitslan.Hebben Jehovah getuigen Hilersregering geschreven dat Jehovah getuigen nette burgers zijn en geen bedreiging vormen voor zijn regering.
Nooit hebben wij handjeklap gedaan met welke regering dan ook.
De eersten die de concentratiekampen ingingen waren duitse Jehovah getuigen.
Zij waren werkelijk neutraal.

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: september 14, 2009, 01:56:53 pm »

quote:

Albertus schreef op 14 september 2009 om 13:41:
[...]

Jehovah getuigen hebben nooit samengewerkt met welke regering dan ook.Toen Jehov ah getuigen vervolgd werden in Hitler duitslan.Hebben Jehovah getuigen Hilersregering geschreven dat Jehovah getuigen nette burgers zijn en geen bedreiging vormen voor zijn regering.
Mooi, plaats even de hele brief?

quote:

Kan je dat even aantonen?

quote:

Neutraal? Dan zou je nog van ze kunnen leren, gezien je vuilbekkerij hier.
So sue me!

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: september 14, 2009, 02:07:16 pm »

quote:

Albertus schreef op 14 september 2009 om 13:11:
[...]

Nee Jehovah getuigen zijn ambassadeurs van de Christus en net als gewone ambassadeurs bemoeien zij zich niet met de politiek van het land.

Wij dragen geen veran twoording wij stemmen niet en gaan niet in militaire dienst in 235 landen doen wij dat niet.
Wij zijn onderdanen van Gods koninkrijk en stemmen voor Jezus.
Dat is BS, je hebt de Nederlandse nationaliteit? Dan ben je net zo verantwoordelijk voor onze aanwezigheid in Afghanistan als iedere andere Nederlander. En ambassadeur zijn is een politieke functie dus dat is wederom BS. En het proberen ontlopen van je eigen verantwoordelijkheid door niet te gaan stemmen en vervolgens andere beschuldigen is nog een keer BS. Drie keer BS in een posting, wel een record volgens mij en aangezien je onbeargumenteerd aan het beschuldigen bent, breng je jezelf wel in positie dat je ban-waardig bent.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: september 14, 2009, 02:08:45 pm »

quote:

Albertus schreef op 14 september 2009 om 13:41:

Beste Albertus, we (dat geldt voor alle gelovigen!) moeten niet onze kerk of organisatie prediken, maar Jezus die voor onze zonden gekruisigd is!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: september 14, 2009, 02:40:59 pm »

quote:

Albertus schreef op 14 september 2009 om 13:13:
[...]

Wij betalen ceasar wat van Ceasar is dus ook belasting wij houden ons aan de wetten zolang ze niet mnet Gods wetten in konflict komen.
Als de slager van het Geld dat ik hem betaal naar de hoeren gaat.Is dat niet mijn verantwoording.Zo ook wat de regering met mijn geld doet is hun zaak.

Probeer eens duidelijk en rustig te verwoorden wat je wilt zeggen.

1 Petrus 3...erken Christus als Heer en eer hem met heel uw hart. Vraagt iemand u waarop de hoop die in u leeft gebaseerd is, wees dan steeds bereid om u te verantwoorden. 16 Doe dat dan vooral zachtmoedig en met respect, houd uw geweten zuiver;

Met je eigen geschreeuw jaag je mensen tegen je in het harnas. Op die manier ben je geen ambasadeur van Christus, ik durf zelfs te zeggen dat je zijn werk dwarsboomt. Hoe ging Jezus met zondaars om? Hij benaderde ze, niet met aanteigingen, maar met de vraag of ze niet een beter leven wilden.
Het is heel gemakkelijk, als jij zegt dat wat RkDiak zegt een ordinaire leugen is, dan zou je dat moeiteloos kunnen weerleggen. Nergens neemt Rk niet de verantwoordelijkheid op zich, of beter gezegd, nergens ontkent hij dat er in de geschiedenis van de RK kerk geen beschamende dingen zijn gebeurt.
Nogmaals, wees niet te gretig om over anderen te oordelen, voor je het weet 'verslind je jezelf'.
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: september 14, 2009, 03:15:17 pm »

quote:

Niet zo ineens. Albertus beweert hier nogal makkelijk dat iedere christen in Nederland verantwoordelijk is voor iedere oorlogsdode in Afganistan, en dat JG's nooit vuile handen hebben gemaakt. HIJ haalt WO II er bij, niet ik.
Da's waar. Maar je 'beschuldiging' van alliantie vond ik wel frappant. Vandaar.

quote:

Als Albertus consequent is, erkent hij dat aan de handen van iedere JG het bloed van zes miljoen joden kleeft. Dat beweer ik niet, dat impliceert hij zelf.
Met je eens. En eigenlijk jammer dat dit topic verder ook niet echt over de vraag die de topictitel is gaat, maar meer over verwijtbaarheid van groepen mensen.

quote:

Dus kom me niet aanzetten met goedkope pogingen de RKK aan te vallen, of mij, want als je een greintje eerlijkheid hebt, erken je dat ik nooit anders heb gezegd dan wat ik nu zeg, en dat je dus alleen maar een mooie kans zag om even richting katholieken, of specifiek richting mij, te trappen. jammer, je behoefte aan ruziezoeken gaat blijkbaar voor eerlijkheid.
Ik begrijp, gezien eerdere botsingen, dat je het zo opvat. Maar het was niet zo bedoeld.
Overigens heb ik je over de RK-kerk en de geschiedenis niet zo veel zien schrijven, en eerlijk gezegd zag ik je opmerking hier in DIT licht. Znappie?
« Laatst bewerkt op: september 14, 2009, 03:33:52 pm door Jerommel »

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: september 14, 2009, 04:34:49 pm »

quote:

dingo schreef op 14 september 2009 om 14:07:
[...]

Dat is BS, je hebt de Nederlandse nationaliteit? Dan ben je net zo verantwoordelijk voor onze aanwezigheid in Afghanistan als iedere andere Nederlander. En ambassadeur zijn is een politieke functie dus dat is wederom BS. En het proberen ontlopen van je eigen verantwoordelijkheid door niet te gaan stemmen en vervolgens andere beschuldigen is nog een keer BS. Drie keer BS in een posting, wel een record volgens mij en aangezien je onbeargumenteerd aan het beschuldigen bent, breng je jezelf wel in positie dat je ban-waardig bent.

Ja ik heb de nederlandse nationaliteit,de regering is voor abortus ik ben tegen.Ben ik nu voor abortus omdat ik een nederlander ben.Jou redenatie is onjuist.
Wil je me hier even een gefundeerd antwoord op geven daar heb ik recht op.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: september 14, 2009, 04:37:39 pm »

quote:

Adinomis schreef op 14 september 2009 om 14:08:
[...]

Beste Albertus, we (dat geldt voor alle gelovigen!) moeten niet onze kerk of organisatie prediken, maar Jezus die voor onze zonden gekruisigd is!
Dat geld voor alle gelovigen gereformeerden stemmen op hun politieke leiders.De christenunie leverd zelfs de minister van oorlog. een vraagje aan jou en graag beantwoorden.Zou Jezus vechten in Afghanistan ?

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: september 14, 2009, 04:40:19 pm »

quote:

RestlessReformed schreef op 14 september 2009 om 13:12:
[...]

Dat doen ambassadeurs weldegelijk.

Helaas moet ik je melden dat ambassadeurs zich niet bemoeien met de politiek van het land waar zij gestationeerd zijn.Ze vertegenwoordigen hun land.Wij Gods koninkrijk.

De topic was kunnen christenen doden ?

Wat leerd Jezus daar heb ik nog niemand een goed antwoord op horen geven.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: september 14, 2009, 04:44:01 pm »

quote:

socrates schreef op 14 september 2009 om 14:40:
[...]

Probeer eens duidelijk en rustig te verwoorden wat je wilt zeggen.

1 Petrus 3...erken Christus als Heer en eer hem met heel uw hart. Vraagt iemand u waarop de hoop die in u leeft gebaseerd is, wees dan steeds bereid om u te verantwoorden. 16 Doe dat dan vooral zachtmoedig en met respect, houd uw geweten zuiver;

Met je eigen geschreeuw jaag je mensen tegen je in het harnas. Op die manier ben je geen ambasadeur van Christus, ik durf zelfs te zeggen dat je zijn werk dwarsboomt. Hoe ging Jezus met zondaars om? Hij benaderde ze, niet met aanteigingen, maar met de vraag of ze niet een beter leven wilden.
Het is heel gemakkelijk, als jij zegt dat wat RkDiak zegt een ordinaire leugen is, dan zou je dat moeiteloos kunnen weerleggen. Nergens neemt Rk niet de verantwoordelijkheid op zich, of beter gezegd, nergens ontkent hij dat er in de geschiedenis van de RK kerk geen beschamende dingen zijn gebeurt.
Nogmaals, wees niet te gretig om over anderen te oordelen, voor je het weet 'verslind je jezelf'.

Noem mij 1 qoute waarin ik niet de waarheid heb gezegd en waar ik geschreeuwd heb?
Zeggen dat ik schreeuw is makkelijk maar geef een bewijs.

en hoe vind je het geschreeuw van anderen tegen mij:of heb je daar geen mening over ? graag gefundeerd antwoord.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: september 14, 2009, 04:52:02 pm »

quote:

RestlessReformed schreef op 14 september 2009 om 13:10:
[...]

oud gereformeerde in de zin van lid van de Oud-Gereformeerde Gemeente of in de zin van voormalig gereformeerd?
Als oud lidmaat van de Christelijk gereformeerde kerk.

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: september 14, 2009, 05:17:32 pm »

quote:

Albertus schreef op 14 september 2009 om 16:44:
[...]

Noem mij 1 qoute waarin ik niet de waarheid heb gezegd en waar ik geschreeuwd heb?
Zeggen dat ik schreeuw is makkelijk maar geef een bewijs.

en hoe vind je het geschreeuw van anderen tegen mij:of heb je daar geen mening over ? graag gefundeerd antwoord.

Met je telegramstijl van schrijven wek je de indruk te schreeuwen, in die zin, allerlei -imho boude- uitspraken postend. Met een heel eenvoudige en kort door de bocht redenatie, komt op mij over als schreeuwen, maar ach, ik kan er naast zitten.
Verder vragen anderen, wellicht geirriteerd, verantwoording voor de door jou gedane uitspraken. Maar ik reageer op jou, niet op de anderen. Hoe zij jou benaderen mag je om mij een nieuw topic over openen, wellicht kunnen we er daar een boompje over opzetten.
Verder, we hebben een minister van defensie, wezenlijk verschillend met oorlog. Maar enfin, vind vooral wat je vinden moet, maar bezint eer ge begint. De Nederlandse staat verantwoordelijk houden voor slachtoffers in Afghanistan en daarmee alle burgers is kort door de bocht, getuigd niet van inzicht en is beledigend tegen over hen die in moeilijke tijden moeilijke beslissingen moeten nemen.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: september 14, 2009, 05:26:03 pm »

quote:

socrates schreef op 14 september 2009 om 17:17:
[...]

Met je telegramstijl van schrijven wek je de indruk te schreeuwen, in die zin, allerlei -imho boude- uitspraken postend. Met een heel eenvoudige en kort door de bocht redenatie, komt op mij over als schreeuwen, maar ach, ik kan er naast zitten.
Verder vragen anderen, wellicht geirriteerd, verantwoording voor de door jou gedane uitspraken. Maar ik reageer op jou, niet op de anderen. Hoe zij jou benaderen mag je om mij een nieuw topic over openen, wellicht kunnen we er daar een boompje over opzetten.
Verder, we hebben een minister van defensie, wezenlijk verschillend met oorlog. Maar enfin, vind vooral wat je vinden moet, maar bezint eer ge begint. De Nederlandse staat verantwoordelijk houden voor slachtoffers in Afghanistan en daarmee alle burgers is kort door de bocht, getuigd niet van inzicht en is beledigend tegen over hen die in moeilijke tijden moeilijke beslissingen moeten nemen.

Ik denk dat je ernaast zit ik geef iedereen een beknopt maar bijbels antwoord.
Ik houd christenen verantwoord die zeggen Jezus lief te hebben maar toch hun medemens doden.Niet alleen in Afghanistan maar ook de miljoenen doden die in de naam van de Christenheid zijn gedood in de eerste en tweede wereldoorlog.Zonder een vorm van protes.
Zou jezus in een tank of bommenwerper hebben gezeten in afghanistan of in de tweede wereldoorlog.

Graag een antwoord.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: september 14, 2009, 05:30:14 pm »

quote:

Albertus schreef op 14 september 2009 om 16:34:
[...]

Ja ik heb de nederlandse nationaliteit,de regering is voor abortus ik ben tegen.Ben ik nu voor abortus omdat ik een nederlander ben.Jou redenatie is onjuist.
Wil je me hier even een gefundeerd antwoord op geven daar heb ik recht op.

Ja je bent goed in je rechten maar wat minder in je plichten. Het enkele feit dat je ergens tegen bent  maakt nog niet dat je daar geen verantwoordelijkheid in hebt. Had je als JG wel gestemd dat was er misschien een meerderheid tegen de abortuswet of euthanesiewet geweest.

Maar om het eigen elitaire plekje hoog boven het gepeupel schoon proberen te houden wordt er niet gestemd en kan dus een regering besluiten doorvoeren waar je als christen niet achter staat. Zij zullen daar als leidinggevenden te zijner tijd wel degelijk verantwoording voor moeten afleggen.

Maar vooralsnog ben je medeverantwoordelijk en daar kun je je alleen aan onttrekken door naar een land te verhuizen waar wel alles aan jouw "christelijke" norm of beter die van het WG voldoet.  Ik zal je nu alvast verklappen, dat land zul je niet vinden.

Overigens al ten tijde van het Oude Testament moest er jaarlijks een offer gebracht worden voor onbedoelde zonden. Gelukkig heeft Jezus al onze zonden op zich genomen maar kom niet je eigen straatje schoonvegen terwijl je zelf net zo schuldig bent.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: september 14, 2009, 05:35:23 pm »

quote:

dingo schreef op 14 september 2009 om 17:30:
[...]

Ja je bent goed in je rechten maar wat minder in je plichten. Het enkele feit dat je ergens tegen bent  maakt nog niet dat je daar geen verantwoordelijkheid in hebt. Had je als JG wel gestemd dat was er misschien een meerderheid tegen de abortuswet of euthanesiewet geweest.

Maar om het eigen elitaire plekje hoog boven het gepeupel schoon proberen te houden wordt er niet gestemd en kan dus een regering besluiten doorvoeren waar je als christen niet achter staat. Zij zullen daar als leidinggevenden te zijner tijd wel degelijk verantwoording voor moeten afleggen.

Maar vooralsnog ben je medeverantwoordelijk en daar kun je je alleen aan onttrekken door naar een land te verhuizen waar wel alles aan jouw "christelijke" norm of beter die van het WG voldoet.  Ik zal je nu alvast verklappen, dat land zul je niet vinden.

Overigens al ten tijde van het Oude Testament moest er jaarlijks een offer gebracht worden voor onbedoelde zonden. Gelukkig heeft Jezus al onze zonden op zich genomen maar kom niet je eigen straatje schoonvegen terwijl je zelf net zo schuldig bent.

Ik draag geen medeverantwoordelijk voor het beleid van de Nederlandse regering.Ik bemoei met niet met politiek.
Dus ik ben niet verantwoordelijk voor hun beleidt.
Jou redenatie is ondeugdelijk en onwaar.
Jezus zei van zijn discipelen zij zijn geen deel van de wereld.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: september 14, 2009, 05:37:50 pm »
Lama, ik heb weinig zin om een gesprek aan te gaan met Albertus. Het praten met mijn konijn levert nog interessantere gesprekken op.
« Laatst bewerkt op: september 14, 2009, 05:50:41 pm door Thorgrem »

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: september 14, 2009, 06:00:46 pm »

quote:

Albertus schreef op 14 september 2009 om 17:35:
[...]

Ik draag geen medeverantwoordelijk voor het beleid van de Nederlandse regering.Ik bemoei met niet met politiek.
Dus ik ben niet verantwoordelijk voor hun beleidt.
Jou redenatie is ondeugdelijk en onwaar.

Dat refrein kan je nu wel blijven opdreunen maar de politiek bemoeit zich wel met jou en in naam van, ondere andere, jou ook met anderen.

Wanneer ga je aantonen dat mijn bewering ondeugdelijk en onwaar is?

Je bent geen deel van de wereld maar je bent wel in de wereld en moet gewoon je verantwoordelijkheid nemen.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: september 14, 2009, 06:18:08 pm »
Wellicht kan Albertus (nu hij toch op dit forum aanwezig is) misschien ook nog wat openstaande vragen beantwoorden in dit topic; Het wachttorengenootschap

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: september 14, 2009, 06:26:51 pm »

quote:

Dingo
... wordt er niet gestemd en kan dus een regering besluiten doorvoeren waar je als christen niet achter staat.
Dat kan toch duidelijk ook als je wel stemt?

quote:

Dingo
Maar vooralsnog ben je medeverantwoordelijk
Vind je dat echt?

quote:

AlbertusIk draag geen medeverantwoordelijk voor het beleid van de Nederlandse regering.
Zo zie ik dat dus ook.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: september 14, 2009, 07:59:54 pm »

quote:

Albertus schreef op 14 september 2009 om 17:35:

Ik draag geen medeverantwoordelijk voor het beleid van de Nederlandse regering. Ik bemoei met niet met politiek.
Dus ik ben niet verantwoordelijk voor hun beleid.
Jouw redenatie is ondeugdelijk en onwaar.

Ik vind dat een christen deze keuze mag maken.
De teksten waarop Albertus doelt is:

quote:

Math.20:25 Jezus riep hen bij zich en zei: ‘Jullie weten dat heersers hun volken onderdrukken en dat leiders hun macht misbruiken. 26 Zo zal het bij jullie niet mogen gaan. Wie van jullie de belangrijkste wil zijn, zal de anderen moeten dienen, 27 en wie van jullie de eerste wil zijn, zal jullie dienaar moeten zijn – 28 zoals de Mensenzoon niet gekomen is om gediend te worden, maar om te dienen en zijn leven te geven als losgeld voor velen.’

Joh.18:36 Jezus antwoordde: ‘Mijn koningschap hoort niet bij deze wereld. Als mijn koningschap bij deze wereld hoorde, zouden mijn dienaren wel gevochten hebben om te voorkomen dat ik aan de Joden werd uitgeleverd. Maar mijn koninkrijk is niet van hier.’

Het is ook mogelijk dat God een ander roept op een bepaalde post.

quote:

Rom.13:1 Iedereen moet het gezag van de overheid erkennen, want er is geen gezag dat niet van God komt; ook het huidige gezag is door God ingesteld. 2 Wie zich tegen dit gezag verzet, verzet zich dus tegen een instelling van God, en wie dat doet roept over zichzelf zijn veroordeling af. 3 Wie doet wat goed is heeft van de gezagsdragers niets te vrezen, alleen wie doet wat slecht is. U wilt niets van de overheid te vrezen hebben? Doe dan wat goed is en ze zal u prijzen, 4 want ze staat in dienst van God en is er voor uw welzijn. Maar wanneer u doet wat slecht is, kunt u haar beter vrezen: ze voert het zwaard niet voor niets, want ze staat in dienst van God, en door hem die het slechte doet zijn verdiende straf te geven, toont ze Gods toorn. 5 U moet haar gezag dus erkennen, en niet alleen uit angst voor Gods toorn, maar ook omwille van uw geweten. 6 Daarom betaalt u ook belasting en staat wie belasting int in dienst van God. 7 Geef iedereen wat hem toekomt: belasting aan wie u belasting verschuldigd bent, accijns aan wie u accijns verschuldigd bent, ontzag aan wie ontzag toekomt, eerbied aan wie eerbied toekomt.

Uit bovenstaand citaat blijkt dat de overheid het zwaard mag dragen. Of het gezag ook inderdaad een afspiegeling is van Gods rechtvaardigheid, valt te betwijfelen in een wereld van zonde. Maar zou dat anders zijn geweest in de tijd dat de Romeinenbrief is geschreven?

Maar ook overheidspersonen komen eenmaal voor Gods troon te staan. Het is hun verantwoordelijkheid. Laten wij van onze kant met de overheid omgaan zoals boven omschreven. Dat is onze verantwoordelijkheid.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: september 14, 2009, 08:03:54 pm »

quote:

dingo schreef op 14 september 2009 om 18:00:
[...]

Dat refrein kan je nu wel blijven opdreunen maar de politiek bemoeit zich wel met jou en in naam van, ondere andere, jou ook met anderen.

Wanneer ga je aantonen dat mijn bewering ondeugdelijk en onwaar is?

Je bent geen deel van de wereld maar je bent wel in de wereld en moet gewoon je verantwoordelijkheid nemen.
Tegen domheid ben ik zelfs niet opgewassen.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: september 14, 2009, 08:08:51 pm »

quote:

Jerommel schreef op 14 september 2009 om 18:26:
[...]
Dat kan toch duidelijk ook als je wel stemt?
[...]
Vind je dat echt?
[...]
Zo zie ik dat dus ook.

Ja maar als je wel stemt en ze doen iets wat je niet aanstaat ben je er kennelijk niet in geslaagd een meerderheid van de bevolking van je gelijk te overtuigen. Maar dit is wel het beginsel van de democratie. Er is geen absoluut vorst waar je je verantwoordelijkheid op af kan schuiven).
Niet stemmen vergroot echter de kans dat er zulke besluiten worden genomen omdat je stem dan zeker niet gehoord wordt.

Maar geef maar aan wat er volgens jou fout is aan mijn  redenering.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: september 14, 2009, 08:11:06 pm »

quote:

Albertus schreef op 14 september 2009 om 20:03:
[...]

Tegen domheid ben ik zelfs niet opgewassen.
Je haalt me de woorden uit mijn mond!

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: september 14, 2009, 08:15:05 pm »
Alles is fout aan jou redenering,als je lid bent van een organisatie ben je medeverantwoordelijk voor de daden van deze organisatie.
Als je lid bent van groen links dan ben je voor het homohuwelijk en voor abortus.
ben je lid van de christenunie ben je verantwoordelijk voor de oorlog in Afghanistan.

Ben je geen lid en doe je niet aan politiek dan bem je ook niet verantwoordelijk.

Hoe oud ben je eigenlijk dingo?

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: september 14, 2009, 08:26:26 pm »
Als Nederlander en inwoner van de Nederlandse samenleving ben je medeverantwoordelijk voor de daden van dit land. Niet deelnemen aan de politiek veranderd daar niets aan, je blijft Nederlander en inwoner van Nederland.

Mijn leeftijd doet daar niet zo veel toe, al zou het me niet verbazen als zou blijken dat ik oud genoeg ben om  je vader te kunnen wezen.

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: september 14, 2009, 08:48:25 pm »
Je blijft maar hameren op je eigen punten, hoe vergezocht misschien ook, maar terug komen op andermans inhoudelijke punten, die evengoed uit de bijbel komen, doe je niet. Dit getuigd van ofwel je van de domme houden, domweg je eigen standpunten overeind proberen te houden, ofwel van onwetendheid over hoe te reageren. Hoe het ook zij, het maakt het een beetje vervelend om op je te reageren.
Zoals eerder gezegd, in het nieuwe testament wordt duidelijk gezegd de overheid te eren, en dat soldaten tevreden moeten zijn met hun soldij, wat impliceert dat tegen dienstplicht als zodanig niet afkeurend werd gekeken. En ik geloof niet dat daar het Leger des Heils wordt bedoeld. Participeren aan de samenleving, en daarbij wel 'genieten' van de voorrechten zoals onderwijs, zorg en infrastructuur doet mij ook enigzins hypocriet overkomen, maar dat kan aan mij liggen.

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: september 14, 2009, 08:48:43 pm »

quote:

Jerommel schreef op 14 september 2009 om 15:15:
[...]
Da's waar. Maar je 'beschuldiging' van alliantie vond ik wel frappant. Vandaar.
De betreffende brief circuleert op internet.

quote:

Ik begrijp, gezien eerdere botsingen, dat je het zo opvat. Maar het was niet zo bedoeld.
Daar ben ik blij om. Ik heb geen enkele behoefte aan zinloos geruzie. In tegendeel.

quote:

Overigens heb ik je over de RK-kerk en de geschiedenis niet zo veel zien schrijven, en eerlijk gezegd zag ik je opmerking hier in DIT licht. Znappie?
Nee, snap ik niet.
So sue me!

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: september 14, 2009, 08:52:31 pm »

quote:

Albertus schreef op 14 september 2009 om 20:15:
Alles is fout aan jou redenering,als je lid bent van een organisatie ben je medeverantwoordelijk voor de daden van deze organisatie.
Als je lid bent van groen links dan ben je voor het homohuwelijk en voor abortus.
ben je lid van de christenunie ben je verantwoordelijk voor de oorlog in Afghanistan.

Ben je geen lid en doe je niet aan politiek dan bem je ook niet verantwoordelijk.

Hoe oud ben je eigenlijk dingo?

Eerst zijn alle christenen verantwoordelijk voor doden in afganistan, maar als exact diezelfde redenering op jou wordt toegepast, is het ineens heel dom.

Daar heb je dan gelijk in, je redenering is héél dom.
So sue me!

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: september 14, 2009, 08:57:20 pm »

quote:

rkdiak schreef op 14 september 2009 om 20:52:
[...]

Eerst zijn alle christenen verantwoordelijk voor doden in afganistan, maar als exact diezelfde redenering op jou wordt toegepast, is het ineens heel dom.
Opzich is het toch niet illegitiem om onderscheid te maken tussen hen die deelnemen in het democratisch proces, zoals mensen die lid zijn van bijv. CDA of CU of stemmen in verkiezingen, en hen die zich daarbuiten houden?
Laat uw ja een ja zijn.

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: september 14, 2009, 09:10:15 pm »

quote:

RestlessReformed schreef op 14 september 2009 om 20:57:
[...]

Opzich is het toch niet illegitiem om onderscheid te maken tussen hen die deelnemen in het democratisch proces, zoals mensen die lid zijn van bijv. CDA of CU of stemmen in verkiezingen, en hen die zich daarbuiten houden?
Nee, maar Albertus neemt iets te makkelijk aan dat alle christenen deelnemen aan het democratisch proces. Dat is niet waar.
So sue me!

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: september 14, 2009, 09:14:57 pm »

quote:

rkdiak schreef op 14 september 2009 om 21:10:
[...]

Nee, maar Albertus neemt iets te makkelijk aan dat alle christenen deelnemen aan het democratisch proces. Dat is niet waar.
Klopt:).
Laat uw ja een ja zijn.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: september 14, 2009, 09:16:03 pm »
Het is in een democratie heel legitiem om niet deel te willen nemen. Dat is een keuze waarmee je een kleinere meerderheid de regeringsmacht geeft. Maar je geeft daarmee macht weg, daarmee ben je evengoed deelnemer aan het democratisch systeem.

Bovendien heb je het recht te protesteren en te demonstreren om je mening kenbaar te maken. Dankzij de christenen kon je tot voor kort zelfs gewetensbezwaren aanvoeren om bepaalde handelingen te weigeren maar ook dan blijft de gemeenschappelijke verantwoordelijkheid waar het betreft het handelen van de Nederlandse overheid want je kunt geen gewetensbezwaren voor iemand anders aan voeren.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: september 14, 2009, 09:24:46 pm »

quote:

rkdiak schreef op 14 september 2009 om 13:39:

Ik heb alle vertrouwen in de crew. Jij ook?
Hmz, da's nieuw. O-)

Modbreak:
Tijdelijk slotje voor een opschoonactie.

Edit:
Modbreak:
Na enig overleg binnen de crew (kuch) toch maar een definitief slotje.
« Laatst bewerkt op: september 14, 2009, 09:28:37 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]