Auteur Topic: Kan een christen zijn medemens doden.  (gelezen 10493 keer)

Albertus

• Bekijk profiel
Kan een christen zijn medemens doden.
« Gepost op: september 12, 2009, 05:43:44 pm »
Deze week zijn er weer twee nederlandse soldaten gedood.
Heel christelijk nederland is verantwoordelijk voor deze doden.
Zij ondersteumen deze oorlog de minister van oorlog. is een gereformeerde.
Jezus zei je moet je naaste liefhebben.Daarom gaan Jehovah getuigen nooit in militaire dienst.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2009, 06:00:55 pm »

quote:

Albertus schreef op 12 september 2009 om 17:43:
Jezus zei je moet je naaste liefhebben.Daarom gaan Jehovah getuigen nooit in militaire dienst.

eens zien wat je doet als iemand op het punt staat je kind, of je naaste klichamelijk of geestelijk te vermoorden en jij dit kunt voorkomen. KUL-argumenten. Lichamelijke dood is erg, geestelijke doodslag door de JG is even ernstig...

Overigens ben ik tegen de wereldpropaganda van deze zogenaamde oorlog tegen het terrorisme. Dit is louter een argument om andere volken te knechten en velen rijp te maken voor de NWO.
Dat de CU daar aan mee doet, dat is ernstig te noemen. Ze moeten wat mij betreft opstappen omdat ze louter nog deelnemen omdat ze gedogd worden vanwege de angst voor de PVV.

Maar de basis van je argumentatie slaat kant nog wal...

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2009, 06:47:06 pm »

quote:

Da's triest. Medeleven voor de nabestaanden

quote:

Wat een stierenuitwerpselen. Slaat nergens op.

quote:

Alle christenen ondersteunen deze oorlog? Is het uberhaupt christelijk om oorlog te ondersteunen, denk je?

quote:

En daarom wijs je een veroordelend vingertje naar ALLE christenen in Nederland? Lief hoor.

quote: grondig

Overigens ben ik tegen de wereldpropaganda van deze zogenaamde oorlog tegen het terrorisme. Dit is louter een argument om andere volken te knechten en velen rijp te maken voor de NWO.
Yep...

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2009, 07:02:06 pm »

quote:

Met welk gezag spreekt  Jezus volgens Jehovah getuigen?
En denk je dat alle militairen hun naasten haten?
Zonder nou voor of tegen die oorlog te zijn... Volgens mij zitten de Nederlandse militairen juist uit (een soort van) naastenliefde in Afghanistan.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 12, 2009, 07:11:25 pm »

quote:

Volgens mij zitten de Nederlandse militairen juist uit (een soort van) naastenliefde in Afghanistan.
Tja, je hebt nog gelijk ook...
Alleen zijn ze m.i. zwaar misleid door de sigaren bovenaan.
Ik bedoel, kom op, militairen sturen om vrede te brengen?

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 12, 2009, 07:55:24 pm »
Kan een christen zijn medemens doden is de topictitel. Jazekers, zoals de geschiedenis ons al vele malen laat zien is dat zeker mogelijk.
Schokkend? Niet echt.
« Laatst bewerkt op: september 12, 2009, 08:30:37 pm door Thorgrem »

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 12, 2009, 09:56:57 pm »

quote:

Wat ik dan kunnen doen om dit te voorkomen?
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 12, 2009, 10:02:34 pm »

quote:

Antonius schreef op 12 september 2009 om 21:56:
[...]

X2.

En daarnaast vind ik het wel interessant. Als geheel christelijk Nederland namelijk verantwoordelijk is (wat enige onderbouwing behoeft) dan zijn de JG dat net zo goed. Zij zien zichzelf immers ook als christenen. In feite is het dus ook een aanklacht tegen het eigen wachttoren genootschap. Maar ik betwijfel of de topicstarter dat doorhad toen hij het topic opende.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 12, 2009, 11:21:59 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 12 september 2009 om 19:55:
Kan een christen zijn medemens doden is de topictitel. Jazekers, zoals de geschiedenis ons al vele malen laat zien is dat zeker mogelijk.
Schokkend? Niet echt.

Tja, wat is "een christen"?
Anders gesteld:
Kan iemand in Christus zijn waneer die mensen doodt?

Wellicht nog in een situatie waarin het levens redt, bijvoorbeeld je kind ofzo.
Maar zelfs dan durf ik het te betwijfelen.
Alle andere situaties lijken me uit den boze. Zeker als er voorbedachte rade bij zit.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 12, 2009, 11:33:57 pm »
Het is altijd makkelijk om anderen voor het doden verantwoordelijk te stellen. Het betalen van belastinggeld maakt je niet verantwoordelijk voor wat ermee gebeurt. In Gods Woord wordt juist aangemoedigd om je belasting te betalen. Het heeft te maken met gehoorzaamheid aan de overheid.

Wat je wel mede verantwoordelijk maakt is het stemmen. Je kiest een regering en die handelt namens de kiezer. Nu zal de TS wel niet gaan stemmen en op grond daarvan zeggen dat hij er niet schuldig aan is. Daarmee heeft hij gelijk.

In de bijbel lees ik niet dat een leger verkeerd is. In Lucas 3:14 zegt Johannes de Doper "wees tevreden met uw soldij". Hij zegt niet dat de persoon moet breken met het leger.

Ik dacht dat in onze samenleving het leger geen aanval mag doen, geen initiatief tot oorlog mag nemen en dat "landjepik" al helemaal geen rol mag spelen. Maar verdediging, humanitaire hulp is m.i. alleszins aanvaardbaar. Dit moet helaas gebeuren onder risicovolle omstandigheden. Maar als mensen daarbij worden gedood, is dat de verantwoordelijkheid van degene die doodt, als hij dat tenminste niet uit verdediging heeft gedaan.

Een andere zaak is dat veel oorlogen ontaarden. Je hoort haast altijd van machtsmisbruik, verkrachtingen en uitspattingen. Ook zijn de motieven om in actie te komen niet altijd zuiver. Maar deze dingen kom je ook in andere aspecten van de samenleving tegen.

Ik ben blij dat het niet van mij wordt gevraagd. Maar in geestelijk opzicht wordt het wel van me gevraagd. Zie onderstaande tekst. Zou deze vergelijking worden gemaakt als het om zondige activiteiten gaat?

quote:

2 Tim.2:3 Deel in het lijden als een goed soldaat van Christus Jezus.
4 Iemand die in krijgsdienst is, laat zich niet afleiden door het leven daarbuiten, want zijn bevelhebber moet tevreden over hem zijn.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: september 12, 2009, 11:41:28 pm »

quote:

Je naasten verdedigen tegen vijandelijke legers lijkt me anders aardig liefdevol. :)

Ik ken wel een andere reden om niet in dienst te gaan.
En dat is dat je jezelf meer ziet als ambassadeur van het hemelse koninkrijk, dan als burger van het land waar je in woont als gelovige.
Je bent dan een vertegenwoordiger van dat hemelse koninkrijk op aarde, en in die zin dan niet meer bezig met de zaken die jouw aardse koninkrijk aangaan, wat betreft het leger, of politiek.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: september 12, 2009, 11:54:44 pm »

quote:

Je naasten verdedigen tegen vijandelijke legers lijkt me anders aardig liefdevol. :)

Hm... Maar daar gaat toch eerst een oordeel aan vooraf: de een is goed en de ander fout.
En in hoeverre zijn die genen die je verdedigt je naasten?

Ik kan nog wel een reden verzinnen om wel in het leger te gaan.
Er zijn ook geweldloze functies in het leger. Daar kan je wellicht toch nog 'goed' doen.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: september 13, 2009, 12:26:26 am »
De overheid draagt het zwaard niet tevergeefs en een leger is ook in christelijke zin heel goed te verdedigen. Iets anders is onze aanwezigheid in Afghanistan welk doel dient dat en was dat 21 Nederlandse levens waard? Imo absoluut niet, als deze mensen elkaar willen uitmoorden dan doen ze dat ook als wij er tussen gaan staan. Alleen vermoorden ze ons dan ook als ze kans krijgen. Maar goed we lopen nu eenmaal aan de leiband van de VS dus de eerstkomende vijf jaar zitten we daar nog wel. Spijtig genoeg voor onze militairen.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: september 13, 2009, 02:39:07 pm »

quote:

Doarsie schreef op 12 september 2009 om 19:02:
[...]

Met welk gezag spreekt  Jezus volgens Jehovah getuigen?
En denk je dat alle militairen hun naasten haten?
Zonder nou voor of tegen die oorlog te zijn... Volgens mij zitten de Nederlandse militairen juist uit (een soort van) naastenliefde in Afghanistan.

Jezus spreekt met autoriteit,JG luisteren naar zijn stem Jezus veroordeeld het om je medemens te doden zelfs als hij je belaagd.Zie naar Paulus geslagen gestenigd in de gevangenis geworpen gegeseld.Hij deed niks terug.
Naamchristenen houden niet van Jezus en keuren alles wat slecht is goed.
De eerste en tweede wereldoorlog werd door zogenaamde christenen gevoerd.
Hun God was niet Jehovah maar de Duivel.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 13, 2009, 02:41:31 pm »

quote:

dingo schreef op 13 september 2009 om 00:26:
De overheid draagt het zwaard niet tevergeefs en een leger is ook in christelijke zin heel goed te verdedigen. Iets anders is onze aanwezigheid in Afghanistan welk doel dient dat en was dat 21 Nederlandse levens waard? Imo absoluut niet, als deze mensen elkaar willen uitmoorden dan doen ze dat ook als wij er tussen gaan staan. Alleen vermoorden ze ons dan ook als ze kans krijgen. Maar goed we lopen nu eenmaal aan de leiband van de VS dus de eerstkomende vijf jaar zitten we daar nog wel. Spijtig genoeg voor onze militairen.
De overheid draagt het zwaard juist maar wij hoeven daarom geen zwaard te dragen.Wij moeten God meer gehoorzamen dan mensen.De autoriteist staat ook abortus toe kunnen wij dat dan ook maar doen ?

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: september 13, 2009, 02:48:15 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 12 september 2009 om 22:02:
[...]

X2.

En daarnaast vind ik het wel interessant. Als geheel christelijk Nederland namelijk verantwoordelijk is (wat enige onderbouwing behoeft) dan zijn de JG dat net zo goed. Zij zien zichzelf immers ook als christenen. In feite is het dus ook een aanklacht tegen het eigen wachttoren genootschap. Maar ik betwijfel of de topicstarter dat doorhad toen hij het topic opende.

Alle stromingen van de nederlandse kerken zijn vertegenwoordigd in het nederlandse leger.
Protestant nederland en katholiek nederland zelfs moslims zitten in het leger.
Daarmee zijn alle sympatiserende leden met deze religies medeverantwoordelijk voor elke dode die in  welke oorlog dan ook maar zijn gesneuveld.
Jehovah getuigen zijn vrij van het bloed van deze slachtoffers,zij stemmen niet en weigeren militaire dienst.Wat al velen het leven heeft gekost  25% van de nederlandse getuigen stierven in de concentratiekampen van Hitler.Zei weiferden hun medemens te doden.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 13, 2009, 02:49:56 pm »
Zijn Jehovah getuigen betere mensen dan hun medelanders nee,alleen ze luisteren naar wat Jezus zegt en gehoorzamen hem.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: september 13, 2009, 02:53:55 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 12 september 2009 om 18:00:
[...]

eens zien wat je doet als iemand op het punt staat je kind, of je naaste klichamelijk of geestelijk te vermoorden en jij dit kunt voorkomen. KUL-argumenten. Lichamelijke dood is erg, geestelijke doodslag door de JG is even ernstig...

Dat de CU daar aan mee doet, dat is ernstig te noemen. Ze moeten wat mij betreft opstappen omdat ze louter nog deelnemen omdat ze gedogd worden vanwege de angst voor de PVV.

Maar de basis van je argumentatie slaat kant nog wal...

Welke naaste wordt er van jou bedreigt in afghanistan.Welke naaste werd er bedreigt in Rotterdam Dresden Coventry.Waar zogenaamde christelijke piloten hele steden ausradierden.

De vraag was kan een ware christen zijn medemens doden en aangevuld zijn goedkeuring eraan geven.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: september 13, 2009, 02:57:33 pm »

quote:

Adinomis schreef op 12 september 2009 om 23:33:
Het is altijd makkelijk om anderen voor het doden verantwoordelijk te stellen. Het betalen van belastinggeld maakt je niet verantwoordelijk voor wat ermee gebeurt. In Gods Woord wordt juist aangemoedigd om je belasting te betalen. Het heeft te maken met gehoorzaamheid aan de overheid.

Wat je wel mede verantwoordelijk maakt is het stemmen. Je kiest een regering en die handelt namens de kiezer. Nu zal de TS wel niet gaan stemmen en op grond daarvan zeggen dat hij er niet schuldig aan is. Daarmee heeft hij gelijk.

In de bijbel lees ik niet dat een leger verkeerd is. In Lucas 3:14 zegt Johannes de Doper "wees tevreden met uw soldij". Hij zegt niet dat de persoon moet breken met het leger.

Ik dacht dat in onze samenleving het leger geen aanval mag doen, geen initiatief tot oorlog mag nemen en dat "landjepik" al helemaal geen rol mag spelen. Maar verdediging, humanitaire hulp is m.i. alleszins aanvaardbaar. Dit moet helaas gebeuren onder risicovolle omstandigheden. Maar als mensen daarbij worden gedood, is dat de verantwoordelijkheid van degene die doodt, als hij dat tenminste niet uit verdediging heeft gedaan.

Een andere zaak is dat veel oorlogen ontaarden. Je hoort haast altijd van machtsmisbruik, verkrachtingen en uitspattingen. Ook zijn de motieven om in actie te komen niet altijd zuiver. Maar deze dingen kom je ook in andere aspecten van de samenleving tegen.

Ik ben blij dat het niet van mij wordt gevraagd. Maar in geestelijk opzicht wordt het wel van me gevraagd. Zie onderstaande tekst. Zou deze vergelijking worden gemaakt als het om zondige activiteiten gaat?

[...]
Als je zelf niet meedoet maar lid bent van een kerkgenootschap dat doden van je medemens niet afkeurd zelfs kerkdiensten organiseerd voor de gesneuvelde soldaat en geen teken van protest laat horen.Dan ben je medeverantwoordelijk.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: september 13, 2009, 03:14:12 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 12 september 2009 om 19:55:
Schokkend? Niet echt.

Nee dat kan niet, de christenheid is misleidt door Satan hij is een doodslager.
Jezus is de vredevorst.zijn discipelen hebben liefde onderling.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: september 13, 2009, 03:17:09 pm »

quote:

Antonius schreef op 12 september 2009 om 21:56:
[...]

Je religie onderzoeken of die uit God is en anders op zoek gaan naar Gods volk.
Als indificatie kun je deze tips genruiken.Ze leren de oorlog niet meer maken de naam van God en zijn rechtvaardigheid wereldomvattend van huis tot huis bekend.En spreken in elk land dezelfde geestelijke taal.
Het cement dat hen bind is christelijke naastenliefde.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: september 13, 2009, 03:59:37 pm »

quote:

Albertus schreef op 13 september 2009 om 15:14:
[...]

Nee dat kan niet, de christenheid is misleidt door Satan hij is een doodslager.
Jezus is de vredevorst.zijn discipelen hebben liefde onderling.

Dat kan wel. Maar schijnbaar sluit je liever je ogen voor de realiteit of je gebruik een drogreden als het no true scotsman principe.
En als we het dan toch over misleiding door satan hebben, dan zou ik eerst eens beginnen met kritisch onderzoek van het wachttoren genootschap. Maar ach, dat is je verboden als lid zijnde.

Ik vind je propaganda praatjes vrij doorzichtig en kortzichtig. Voor mij reden genoeg om niet verder te gaan met dit topic.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: september 13, 2009, 04:52:58 pm »

quote:

Albertus schreef op 13 september 2009 om 14:57:

Als je zelf niet meedoet maar lid bent van een kerkgenootschap dat doden van je medemens niet afkeurd zelfs kerkdiensten organiseerd voor de gesneuvelde soldaat en geen teken van protest laat horen.Dan ben je medeverantwoordelijk.

Je hebt het zelf over een gesneuvelde soldaat. D.w.z. hij is omgekomen. Als het door een bermbom gebeurd is, is degene die deze daar neergelegd heeft verantwoordelijk voor de dood van de soldaat. En geen christelijke gemeenschap die belijdt dat je niet mag doden.

Hoe verklaar jij de oorlogen in het Oude Testament?
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: september 13, 2009, 05:06:08 pm »

quote:

... of je gebruik een drogreden als het no true scotsman principe.
Ehm... gebruik jij dat argument nu ook niet een beetje als drogreden?

Ik ben het eigenlijk best met Albertus eens, alleen hij trekt het guilty by association principe een beetje heel erg ver door.
Immers, het maakt niet uit hoe iemand zichzelf noemt. Was de regering moslim geweest (of noemde zichzelf zo), dan is het niet de verantwoordelijkheid van alle moslims dat er doden vallen door besluiten van die regering.
Lijkt me duidelijk.

En inderdaad, van de splinter en de balk... Terechte vraagtekens zijn ook te zetten bij de JG en de JG-Bijbel.

quote:

Als het door een bermbom gebeurd is, is degene die deze daar neergelegd heeft verantwoordelijk voor de dood van de soldaat.
Er ligt m.i. ook een stuk verantwoordelijkheid bij de sigaren die de soldaten recruteren en uitzenden.
« Laatst bewerkt op: september 13, 2009, 05:11:05 pm door Jerommel »

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: september 13, 2009, 06:33:57 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 12 september 2009 om 22:02:
[...]

X2.

Thorgem,

Scherp opgemerkt. Dat had ik over het hoofd gezien. Wat mij betreft kan dit topic dicht.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: september 13, 2009, 08:02:56 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 13 september 2009 om 15:59:
[...]

Dat kan wel. Maar schijnbaar sluit je liever je ogen voor de realiteit of je gebruik een drogreden als het no true scotsman principe.
En als we het dan toch over misleiding door satan hebben, dan zou ik eerst eens beginnen met kritisch onderzoek van het wachttoren genootschap. Maar ach, dat is je verboden als lid zijnde.

Ik vind je propaganda praatjes vrij doorzichtig en kortzichtig. Voor mij reden genoeg om niet verder te gaan met dit topic.

Onderzoek alle dingen en behoudt het goede als oud christelijk gereformeerd militair,Heb ik heel kritisch gekeken naar de leer van de Jehovah getuigen en ben er van overtuigd dat zij Gods volk zijn.
Maar het topic is kan iemand die zich christen noemt zijn medemens doden.
Jehovah getuigen zeggen nee dat kan niet de meerderheid van de GVKers zegt van wel.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: september 13, 2009, 08:08:33 pm »

quote:

Adinomis schreef op 13 september 2009 om 16:52:
[...]

Je hebt het zelf over een gesneuvelde soldaat. D.w.z. hij is omgekomen. Als het door een bermbom gebeurd is, is degene die deze daar neergelegd heeft verantwoordelijk voor de dood van de soldaat. En geen christelijke gemeenschap die belijdt dat je niet mag doden.

Hoe verklaar jij de oorlogen in het Oude Testament?

Jezus gaf daarop zelf het antwoord,ook gaf Jehovah daarop een antwoord.
God was de opdrachtgever van deze oorlogen.Hij zei als ik deze volken vanvoor uw aangezicht verdrijf is het niet vanwege uw rechtvaardigheid.Dat ik hen verdrijf maar vanwehge de goddeloosheid van deze volken.
Jezus zei er werd gezegd oog om oog tand om tand.ik zeg U echter biedt geen weerstand aan de goddeloze als iemand u op uw linkerwang slaat keer hem dan ook de rechter toe.
En er werd gezegd gij moet uw vijanden haten ik zeg U blijf uw vijanden lief hebben.

Geef hier eens een antwoord op?

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: september 13, 2009, 08:12:44 pm »

quote:

Antonius schreef op 13 september 2009 om 18:33:
[...]

Thorgem,

Scherp opgemerkt. Dat had ik over het hoofd gezien. Wat mij betreft kan dit topic dicht.

Wat jou betreft kan dit topic dicht,dat heb ik gezien met al mijn topics ze werden gesloten.De topics van andere posters blijven open staan.
Why?

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: september 13, 2009, 08:15:10 pm »

quote:

Antonius schreef op 13 september 2009 om 18:33:
[...]

Thorgem,

Nee Jehovah getuigen zijn vrij van het bloed van allle mensen zij doen niet mee aan politiek en oorlogvoering.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: september 13, 2009, 08:27:15 pm »
De slotsom kan luiden dat de meeste van de posters in verband met hun zienswijze dat zij medeverantwoordelijkheid  dragen voor de dode militairen en de gedode afghaanse burgers en taliban strijders.
Of laten ze die last op de schouders van de zogenaamde christelijke militairen.
Eimert Middelkoop is vrijgemaakt gereformeerd.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: september 13, 2009, 09:07:09 pm »

quote:

Albertus schreef op 13 september 2009 om 20:27:
De slotsom kan luiden dat de meeste van de posters in verband met hun zienswijze dat zij medeverantwoordelijkheid  dragen voor de dode militairen en de gedode afghaanse burgers en taliban strijders.

Nog een laatste vraagje dan omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen;

Zie je werkelijk niet in dat je betoog nogal vol gaten zit en denk je werkelijk zo, of zet je zo'n kortzichtig verhaaltje neer slechts om anderen te irriteren en valselijk te beschuldigen?
« Laatst bewerkt op: september 13, 2009, 10:00:04 pm door Thorgrem »

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: september 13, 2009, 09:58:28 pm »

quote:

Albertus schreef op 13 september 2009 om 20:27:

Als je JG bent zou die conclusie zo kunnen luiden.

De overheid voert het zwaard en de overheid zijn we hier in Nederland allemaal. We leven namelijk in een democratie er wordt dus namens het volk geregeerd dus ook in naam van JG. Dat wil je uiteraard niet horen maar het is, helaas voor jou, wel zo.

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: september 13, 2009, 10:23:16 pm »
We moeten de overheid dienen, zegt Jezus ook. Betalen JG ook geen belasting? Belasting waarmee de overheid allerlei 'kwade' zaken financiert? En als ze dat niet doen, maken ze dan ook geen gebruik van alle voorzieningen die de overheid ter beschikking stelt?
Oorlog is nooit een daad die lichtzinnig opgevat dient te worden, net zo min als het verantwoordelijk stellen van mensen voor de dood van anderen. Balk/splinter....
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: september 13, 2009, 10:24:08 pm »

quote:

Albertus schreef op 13 september 2009 om 20:15:
[...]

Nee Jehovah getuigen zijn vrij van het bloed van allle mensen zij doen niet mee aan politiek en oorlogvoering.
Wie zonder zonde is werpt de steen

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: september 13, 2009, 10:27:44 pm »

quote:

Antonius schreef op 13 september 2009 om 22:24:
[...]

Ik wou iets zeggen over dit commentaar naar aanleiding van een ander topic, maar dat zou vast teveel afleiden van dit topic....

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: september 13, 2009, 11:10:28 pm »

quote:

Albertus schreef op 13 september 2009 om 14:48:
[...]
25% van de nederlandse getuigen stierven in de concentratiekampen van Hitler.Zei weiferden hun medemens te doden.

Laten we dat niet vergeten!

Laten we ook niet vergeten hoe de Jehovah Getuigen aan Hitler hun trouw, hun vaderlandsliefde en hun jodenhaat lieten weten, toen ze dachten dat dat nog kon helpen uit de concentratiekampen te blijven.

Nee, laten we vooral nooit de feiten vergeten.
So sue me!

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: september 13, 2009, 11:11:44 pm »

quote:

Albertus schreef op 13 september 2009 om 20:15:
[...]

Nou ja, behalve dan lieve briefjes aan Hitler sturen natuurlijk.
So sue me!

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: september 13, 2009, 11:22:04 pm »

quote:

We leven namelijk in een democratie er wordt dus namens het volk geregeerd.

Je bedoelt een rechtsstaat met stemrecht, waar iedere halve gare 1 x in de 4 jaar op een partij mag stemmen die z'n beloftes toch niet waar maakt...
Nee, het grote geld heeft de macht en dat geld zit bij een select "verlicht" groepje luitjes.
Iedereen heeft zijn persoonlijke stemrecht, keuze uit 2 leiders. De Ware en de valse.

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: september 13, 2009, 11:23:20 pm »

quote:

rkdiak schreef op 13 september 2009 om 23:10:
[...]

Laten we dat niet vergeten!

Laten we ook niet vergeten hoe de Jehovah Getuigen aan Hitler hun trouw, hun vaderlandsliefde en hun jodenhaat lieten weten, toen ze dachten dat dat nog kon helpen uit de concentratiekampen te blijven.

Nee, laten we vooral nooit de feiten vergeten.
Nou, rkadiak, .... ach... laat maar...

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: september 14, 2009, 12:54:06 am »

quote:

Jerommel schreef op 13 september 2009 om 23:23:
[...]
Nou, rkadiak, .... ach... laat maar...

Bevallen de feiten je niet? Of had je een jij-bak in gedachten, en bedacht je net op tijd dat dat wel een heel doorzichtige drogreden is, die ook nog eens slecht werkt bij iemand die vrij goed op de hoogte is van het antisemitisme in RK-kringen, en de nogal kwalijke rol die katholieken gespeeld hebben in 20 eeuwen?

Ik klop mezelf niet op de borst, omdat talloze katholieken in de kampen zijn omgekomen. En ik loop ook niet weg voor de misdaden die talloze andere katholieken, 20 eeuwen lang, jegens joden hebben begaan.
« Laatst bewerkt op: september 14, 2009, 12:57:29 am door rkdiak »
So sue me!

Jerommel

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: september 14, 2009, 02:22:11 am »
Ja, okee... Maar je begint zo ineens over Hitler.
Er zijn nogal wat weetjes over de RK-kerk voor en tijdens WO II
Of zijn dat broodjes aap?
(Ik suggereer overigens niet dat er niet veel meer vuile handen zijn gemaakt in die tijd.)

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: september 14, 2009, 08:55:43 am »
Ik dreigde al even off topic te gaan, maar laten we het vooral bij de JG blijven en de argumenten die er nu weer aangedragen gaan worden.

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: september 14, 2009, 10:02:52 am »

quote:

Jerommel schreef op 14 september 2009 om 02:22:
Ja, okee... Maar je begint zo ineens over Hitler.
Niet zo ineens. Albertus beweert hier nogal makkelijk dat iedere christen in Nederland verantwoordelijk is voor iedere oorlogsdode in Afganistan, en dat JG's nooit vuile handen hebben gemaakt. HIJ haalt WO II er bij, niet ik.

Maar dan is het wel zo eerlijk om er bij te vertellen dat de JG, niet individuele getuigen, maar hun hoofdorganisatie, het WTG zelf, aan de vooravond van de kampen, haar innige liefde voor Duitsland en Hitler, en haar diepe haat jegens de joden, in een brief aan Hitler heeft geuit. Kennelijk omdat men het eigen vege lijf probeerde te redden. Als Albertus consequent is, erkent hij dat aan de handen van iedere JG het bloed van zes miljoen joden kleeft. Dat beweer ik niet, dat impliceert hij zelf. En vergeet niet, de JG's deden dit duidelijk om hun eigen leven te redden van de kampen. Dat ze het achteraf brengen als een soort heldenverhaal, waarin zij de martelaren zijn, is grotesk.

quote:

Er zijn nogal wat weetjes over de RK-kerk voor en tijdens WO II
Of zijn dat broodjes aap?
In tegendeel, en als je iets minder primair had gereageerd, en gewoon had gelezen, zou je al weten dat ik de laatste ben om dat te ontkennen. Als je mijn berichten over dit onderwerp wel eens meer had gelezen, had je geweten dat ik daar nooit voor weg loop, en liever een paar laster-verhalen negeer, dan dat ik één poging zou doen de waarheid af te zwakken. Het christendom IS wat mij betreft de RKK, en DUS is de RKK verantwoordelijk voor het felle en bloeddorstige anti-semitisme dat Europa al zwart kleurt sinds het begin van onze jaartelling. Je zal van mij niet horen dat omdat Luther een felle anti-semiet was, dat aan de reformatie valt te rekenen: Luther was een katholiek, en heeft zijn rabiate anti-semitisme geleerd in een katholieke wereld. Evenmin zal je me horen over het feit dat Hitler geen religieus, maar een raciaal anti-semitisme predikte dat volstrekt niet afkomstig was uit katholieke kring, en dat hij bijzonder fel anti-katholiek was. Want ook voor Hitlers antisemitisme was een voedingsbodem nodig,  en die voedingsbodem was christelijk. En daarmee, in mijn verstaan, een katholieke verantwoordelijkheid.

Dus kom me niet aanzetten met goedkope pogingen de RKK aan te vallen, of mij, want als je een greintje eerlijkheid hebt, erken je dat ik nooit anders heb gezegd dan wat ik nu zeg, en dat je dus alleen maar een mooie kans zag om even richting katholieken, of specifiek richting mij, te trappen. jammer, je behoefte aan ruziezoeken gaat blijkbaar voor eerlijkheid.
So sue me!

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: september 14, 2009, 01:08:55 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 13 september 2009 om 21:07:
[...]

Nog een laatste vraagje dan omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen;

Zie je werkelijk niet in dat je betoog nogal vol gaten zit en denk je werkelijk zo, of zet je zo'n kortzichtig verhaaltje neer slechts om anderen te irriteren en valselijk te beschuldigen?

Het topic was voor jou gesloten.

Als oud gereformeerde heb ik medelijden met jullie dat Satan mensen zo kan verblinden dat ze Jezus woorden van naasteliefde niet eens kunnen begrijpen.
Jezus leerde ons liefhebben.Naam christenen roeien elkaar uit.Zonder dat je het beseft volg je de duivel na.
Daarvoor wil ik je waarschuwen.
De liefde kan raakt niet geiriteerd rekend het kwade niet aan.

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: september 14, 2009, 01:10:03 pm »

quote:

Albertus schreef op 14 september 2009 om 13:08:
[...]

Het topic was voor jou gesloten.

Als oud gereformeerde heb ik medelijden met jullie dat Satan mensen zo kan verblinden dat ze Jezus woorden van naasteliefde niet eens kunnen begrijpen.
Jezus leerde ons liefhebben.Naam christenen roeien elkaar uit.Zonder dat je het beseft volg je de duivel na.
Daarvoor wil ik je waarschuwen.
De liefde kan raakt niet geiriteerd rekend het kwade niet aan.
oud gereformeerde in de zin van lid van de Oud-Gereformeerde Gemeente of in de zin van voormalig gereformeerd?
Laat uw ja een ja zijn.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: september 14, 2009, 01:11:40 pm »

quote:

dingo schreef op 13 september 2009 om 21:58:
[...]

Als je JG bent zou die conclusie zo kunnen luiden.

De overheid voert het zwaard en de overheid zijn we hier in Nederland allemaal. We leven namelijk in een democratie er wordt dus namens het volk geregeerd dus ook in naam van JG. Dat wil je uiteraard niet horen maar het is, helaas voor jou, wel zo.

Nee Jehovah getuigen zijn ambassadeurs van de Christus en net als gewone ambassadeurs bemoeien zij zich niet met de politiek van het land.

Wij dragen geen veran twoording wij stemmen niet en gaan niet in militaire dienst in 235 landen doen wij dat niet.
Wij zijn onderdanen van Gods koninkrijk en stemmen voor Jezus.

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: september 14, 2009, 01:12:35 pm »

quote:

Albertus schreef op 14 september 2009 om 13:11:
[...]

Nee Jehovah getuigen zijn ambassadeurs van de Christus en net als gewone ambassadeurs bemoeien zij zich niet met de politiek van het land.
Dat doen ambassadeurs weldegelijk.
Laat uw ja een ja zijn.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: september 14, 2009, 01:13:46 pm »

quote:

socrates schreef op 13 september 2009 om 22:23:
We moeten de overheid dienen, zegt Jezus ook. Betalen JG ook geen belasting? Belasting waarmee de overheid allerlei 'kwade' zaken financiert? En als ze dat niet doen, maken ze dan ook geen gebruik van alle voorzieningen die de overheid ter beschikking stelt?
Oorlog is nooit een daad die lichtzinnig opgevat dient te worden, net zo min als het verantwoordelijk stellen van mensen voor de dood van anderen. Balk/splinter....

Wij betalen ceasar wat van Ceasar is dus ook belasting wij houden ons aan de wetten zolang ze niet mnet Gods wetten in konflict komen.
Als de slager van het Geld dat ik hem betaal naar de hoeren gaat.Is dat niet mijn verantwoording.Zo ook wat de regering met mijn geld doet is hun zaak.

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: september 14, 2009, 01:17:26 pm »

quote:

Antonius schreef op 13 september 2009 om 22:24:
[...]

Jehovah getuigen zijn zondige mensen daarom hebben zij het verzoenend bloed van Jezus nodig.

Maar ze gehoorzamen Jezus wel en treden in zijn voetstappen.
Het is schandelijk dat men het doden van een medemens rechtvaardigd met de stelling dat de regering dat wel mag doen.Jullie hebben een christelijke regering.De wereld ligt in de macht van Satan daarom hebben policie een prijs betaald en aanbidden Satan.Hij is een doodslager Jezus niet:

Albertus

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: september 14, 2009, 01:23:45 pm »

quote:

rkdiak schreef op 13 september 2009 om 23:11:
[...]

Nou ja, behalve dan lieve briefjes aan Hitler sturen natuurlijk.

Dit is de enige keer dat ik op jou reageer verleden keer heb je me laten bannen.

In het holocaust museum in Washington ia alle concentratiekampen zijn tenstoonstelingen van Jehovah getuigen die vreselijk geleden hebben.

Dat men jou niet een ban geeft als holocaustontkenner is schandelijk.

Van de 525 nederlandse getuigen werden 425 naar de kampen afgevoerd
125 stierven.
De christenheid voerde voor Hitler oorlog.
En jij beschuldigd mensen die weigerden voor Hitler te doden.
Ik reageer nooit meer op jou,kan je weer zeggen ik krijg geen antwoord.