quote:
Pooh schreef op 14 oktober 2009 om 14:58:Kraken verbieden heeft weinig zin. Veel zinvoller zou het zijn om domweg meer werk te maken van het aanpakken van leegstand. Verplicht eigenaren om te verhuren, via anti-kraak of iets dergelijks. Dan wordt 'legaal kraken' vanzelf een onmogelijkheid.
Zeker, interessant onderwerp!
Toen ik het in de krant las, dacht ik heb liever een anti-leegstand wet.
In de plaats waar ik woon, is het mogelijk dat mensne om-niet wonen, ze betalen dan alleen voor water en energie kosten. Of, er zijn bedrijven, die leegstaande panden beveiligen, door er mensen in te laten wonen.
Over kraken, de kraak beweging, heeft volgens mij de vinger op de zere plek gelegd, woningnood, en meer nog het speculeren met woningen, de zogenaamde huisjesmelkers dus. rest mij de vraag, hoe ze er bij kwam om op deze manier het conflict op te zoeken. Interessanter is hoe een win-win situatie te creƫren?
Ondanks alle goede bedoelingen vna krakers, vind ik kraken ongeoorloofd, het eigendomsrecht van de eigenaar, wordt geschonden.
Echter, een kraakverbod, dan ook een leegstand verbod. Panden blijven net zo lang leeg tot er iemand komt die genoeg bied.