je ziet nog altijd vrij veel dat mensen hun ouders volgen, ze zijn erin opgegroeid het is vertrouwd en blijf er dus maar lekker bij.
ben zelf gereformeerd opgegroeid, mijn oma is het nog altijd,
mijn moeder is nooit zo erg daarin geweest, ben tot mijn 12e zo af en toe naar de kerk gegaan
maar ik ben niet iemand die echt zijn moeder nodig had, had mijn eigen gedachten en vond de kerk maar niets, ben er direct mee gestopt.
echter dit jaar, toen ik net een paar maanden 18 was(ben nu nog 18 dus)
ging ik naar een nieuwe opleiding en toevallig was er iemand uit hetzelfde dorp als mij.
veel reizen met elkaar(3,5 uur per dag) en veel praten dus, ook de bijbel kwam naar voren, ze had het over de bijbel dat er gewoon wetenschappelijke feiten inzitten, en nou ben ik iemand die daar wel door wordt aangetrokken en dus ben ik de bijbel gaan lezen
toen kreeg ik lectuur enzo, ben ik uitgenodig naar de kerk, nah ja koninkrijkszaal(geen GKV dus meer, maar Jehovahs Getuigen)
en daar ben ik nog altijd mee bezig.
geeft mij veel plezier en kracht.
ik weet niet waarom precies je dit doet, wellicht omdat je zelf ermee wilt beginnen?
kan het zeker aanraden om de bijbel goed te gaan bekijken, alle religies(katholiek, GKV, Jehovahs Getuigen enz...) te onderzoeken zoals ik ook heb gedaan, en dan aan de hand van de bijbel conclusies trekken
bij mij is dat dus Jehovahs Getuigen worden, tja met die 3-eenheid die dikke onzin is, vallen vele religies al af, geen aanval maar de bijbel ondersteunt de 3-eenheid voor geen meter
precies antwoord op de vraag:
als mijn ouders wat anders dan gereformeerd waren, dan was ik alleen op die manier opgegroeid, maar dat had voor mij niets uitgemaakt voor wat ik ben geworden