Auteur Topic: Op 3 maart zijn er toch gemeenteraadsverkiezingen?  (gelezen 3817 keer)

Toeschouwer

• Mijn achternaam is een erfenis
    • Bekijk profiel
Op 3 maart zijn er toch gemeenteraadsverkiezingen?
« Gepost op: februari 08, 2010, 07:53:18 am »
http://www.nu.nl/algemeen...jn-in-coalitie-bloot.html

Waarom gaan tweede kamer-fractieleiders nu debatten voeren ten tijde van gemeenteraadsverkiezingen?
Een discussie is als een boot

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2010, 09:55:39 am »
ze verwachten zeker dat we in maart ook tweede-kamer-verkiezingen krijgen ;)
[Prediker 7:29]

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2010, 10:07:56 am »
Maart is wel heel snel, maar hopelijk valt dit kabinet over Irak. Of voor mijn part over de OV-chipkaart. Of desnoods over de IPCC. :+

Meer ontopic: In landelijke media wordt er gediscussieerd over landelijke onderwerpen. Dat is altijd al zo. Als je de plaatselijke politiek wilt volgen, zul je de locale media moeten hebben. Eigenlijk kan ik me ook niet goed voorstellen hoe dat anders moet. De grote steden kunnen misschien nog wat landelijke aandacht opeisen, maar kleinere gemeentes gaan hun discussies echt niet op Radio 1 voeren.

Er zijn 2 opties:
- Alle plaatselijke afdelingen van een partij stemmen hun beleid feilloos op elkaar af. Het beleid wordt landelijk bepaald, plaatselijk wordt er slechts gevolgd. In dat geval kun je natuurlijk prima een landelijk figuur het woord laten doen (al zou een partijleider beter werken dan een 2e-kamer-fractieleider).
- Plaatselijke afdelingen hebben alle vrijheid om (binnen wat globale richtlijnen) hun eigen beleid uit te stippelen. In dat geval is niet alleen zinloos om landelijke kopstukken in het debat te hebben, maar is het debat zelf zinloos. Er is namelijk geen enkele garantie dat jouw lokale fractie meeloopt met wat je hoort.

Kortom: Ga je lokale krant lezen.
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2010, 10:18:19 am door Pooh »

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 08, 2010, 11:26:50 am »

quote:

Pooh schreef op 08 februari 2010 om 10:07:
Maart is wel heel snel, maar hopelijk valt dit kabinet over Irak. Of voor mijn part over de OV-chipkaart. Of desnoods over de IPCC. :+

Klinkt niet echt slim en doordacht als er nu op korte termijn mega bezuinigingen van 35 miljard moeten worden besproken.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 08, 2010, 11:35:52 am »

quote:

rtfm08 schreef op 08 februari 2010 om 11:26:
[...]
Klinkt niet echt slim en doordacht als er nu op korte termijn mega bezuinigingen van 35 miljard moeten worden besproken.
Wat bedoel je? Je denkt dat dit kabinet dat beter kan dan een willekeurig komend kabinet? Zolang ze hun plannen over bezuinigingen uitbesteden aan denktanks van ambtenaren, lijkt het me dat een willekeurige groep vmbo-scholieren ook de blaadjes op elkaar kan nieten en kan uitdelen.

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 08, 2010, 11:41:43 am »

quote:

Pooh schreef op 08 februari 2010 om 11:35:
[...]

Wat bedoel je? Je denkt dat dit kabinet dat beter kan dan een willekeurig komend kabinet? Zolang ze hun plannen over bezuinigingen uitbesteden aan denktanks van ambtenaren, lijkt het me dat een willekeurige groep vmbo-scholieren ook de blaadjes op elkaar kan nieten en kan uitdelen.

Probleem is dat die vmbo'ers helaas niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun schoolnivo,maar dat is een andere discussie  :)

Het opnieuw starten van dit soort processen door een kabinetscrisis zou veel te veel tijd kosten want we krijgen nog genoeg uitdagingen in de komende jaren.De beslissingen op dit gebied moeten zsm genomen worden.Dat dit los staat van kritiek op deze regering lijkt me duidelijk.

Het is soms net de muppetshow  :+
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2010, 11:42:19 am door rtfm08 »

angel

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 08, 2010, 12:25:17 pm »

quote:

Pooh schreef op 08 februari 2010 om 11:35:
[...]

even geheel off topic:
tsssj, sommige ambtenaren doen heus meer dan alleen maar nietjes plakken!

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 08, 2010, 12:38:51 pm »

quote:

angel schreef op 08 februari 2010 om 12:25:
[...]

even geheel off topic:
tsssj, sommige ambtenaren doen heus meer dan alleen maar nietjes plakken!
Die ambtenaren doen prima werk! Dat bedoel ik juist. Maar als die ambtenaren verzinnen waar er bezuinigd kan worden, en het kabinet die plannen aan elkaar niet, kun je het kabinet net zo goed vervangen door wat stagelopers. Is nog goedkoper ook. Pas als het kabinet daadwerkelijk keuzes zou maken heb je slimme mensen nodig, maar tot nu toe hebben ze daar niet veel van laten zien.

Toeschouwer

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 08, 2010, 01:47:55 pm »
@pooh: dit is ieder 4 jaar hetzelfde liedje. Dit zal ik nooit begrijpen.

Helaas stemt men niet op basis van lokale programma's maar op basis hoe de wind in Den Haag waait.

Brengt over het algemeen schade toe aan gemeente-politiek

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 08, 2010, 01:56:05 pm »

quote:

Toeschouwer schreef op 08 februari 2010 om 13:47:
@pooh: dit is ieder 4 jaar hetzelfde liedje. Dit zal ik nooit begrijpen.

Wat begrijp je niet? Waarom lees je je lokale krant niet?

quote:

Helaas stemt men niet op basis van lokale programma's maar op basis hoe de wind in Den Haag waait.

Brengt over het algemeen schade toe aan gemeente-politiek

Ik zie echt geen probleem. Landelijke media belichten landelijke issues, lokale media de lokale issues. Zeker met hulp van internet kun je toch heel eenvoudig verkiezingsprogramma's vergelijken, uitzoeken waar de plaatselijke lijsttrekkers hun discussies houden, meedenken over plaatselijke issues rond scholen, politieoptreden, verkeersregulatie en dergelijke?
Misschien heb ik makkelijk praten vanuit Amsterdam, waar je wordt doodgegooid met plaatselijke politiek, zelfs in de landelijke media, maar ook in kleinere plaatsen zal dat toch mogelijk zijn?

Dat er mensen zijn die niet verder komen dan RTL4 en SBS6 en op basis van het kontje van Bos besluiten dit keer PvdA te stemmen, dat zal best, maar die mensen hebben dat echt aan zichzelf te danken. He! Er zit een knop op je TV!
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2010, 01:56:42 pm door Pooh »

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 08, 2010, 09:04:52 pm »
Wat is er mis met ket kontje van Bos?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 08, 2010, 10:30:00 pm »
Bos zit er aan vast.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: februari 08, 2010, 10:37:30 pm »
Bos heeft heel goed werk verricht.

Bij Shell.
Denk ik.

drentenaar

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 09, 2010, 04:27:07 pm »

quote:

Doarsie schreef op 08 februari 2010 om 22:37:
Bos heeft heel goed werk verricht.

In de bancaire wereld is men dan ook zeer ingenomen met Wouter ...  d:)b
Overigens ... de ChristenUnie heeft dhr. W. Bos steeds hartstochtelijk gesteund!  :)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: februari 09, 2010, 06:04:28 pm »
Gemeenteraadsverkiezingen zijn wel makkelijk te doen. De muziekvereniging waar ik bij zit krijgt veel steun van het huidige zittende regerende partij en dat is overweldigend CDA, dus stem ik ook overweldigend CDA :)

Landelijk staat het CDA te ver van me af, ik begrijp ook niet waar ze mee bezig zijn. Wat ik dan stem is dan maar voor latere zorg. Tot nu toe nijg ik naar CU en de SP, al begrijp ik hen ook niet helemaal.
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2010, 06:04:45 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Toeschouwer

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: februari 10, 2010, 09:20:03 am »

quote:

Pooh schreef op 08 februari 2010 om 13:56:
[...]

Wat begrijp je niet? Waarom lees je je lokale krant niet?

[...]

Ik zie echt geen probleem. Landelijke media belichten landelijke issues, lokale media de lokale issues. Zeker met hulp van internet kun je toch heel eenvoudig verkiezingsprogramma's vergelijken, uitzoeken waar de plaatselijke lijsttrekkers hun discussies houden, meedenken over plaatselijke issues rond scholen, politieoptreden, verkeersregulatie en dergelijke?
Misschien heb ik makkelijk praten vanuit Amsterdam, waar je wordt doodgegooid met plaatselijke politiek, zelfs in de landelijke media, maar ook in kleinere plaatsen zal dat toch mogelijk zijn?

Dat er mensen zijn die niet verder komen dan RTL4 en SBS6 en op basis van het kontje van Bos besluiten dit keer PvdA te stemmen, dat zal best, maar die mensen hebben dat echt aan zichzelf te danken. He! Er zit een knop op je TV!
Uit welk deel van mijn post blijkt het dat ik
  • mijn keuze maak op basis van wat tweede kamer fractievoorzitters zeggen?
  • geen lokale krant lees?
  • geen verkiezingsprogramma's opvraag?
  • Geen stemwijzer gebruik?
  • mij laat verleiden door de glimlach of kontje van Bos?