Maart is wel heel snel, maar hopelijk valt dit kabinet over Irak. Of voor mijn part over de OV-chipkaart. Of desnoods over de IPCC.

Meer ontopic: In landelijke media wordt er gediscussieerd over landelijke onderwerpen. Dat is altijd al zo. Als je de plaatselijke politiek wilt volgen, zul je de locale media moeten hebben. Eigenlijk kan ik me ook niet goed voorstellen hoe dat anders moet. De grote steden kunnen misschien nog wat landelijke aandacht opeisen, maar kleinere gemeentes gaan hun discussies echt niet op Radio 1 voeren.
Er zijn 2 opties:
- Alle plaatselijke afdelingen van een partij stemmen hun beleid feilloos op elkaar af. Het beleid wordt landelijk bepaald, plaatselijk wordt er slechts gevolgd. In dat geval kun je natuurlijk prima een landelijk figuur het woord laten doen (al zou een partijleider beter werken dan een 2e-kamer-fractieleider).
- Plaatselijke afdelingen hebben alle vrijheid om (binnen wat globale richtlijnen) hun eigen beleid uit te stippelen. In dat geval is niet alleen zinloos om landelijke kopstukken in het debat te hebben, maar is het debat zelf zinloos. Er is namelijk geen enkele garantie dat jouw lokale fractie meeloopt met wat je hoort.
Kortom: Ga je lokale krant lezen.