Wat vind jij het lekkerste bier en waarom kun je er wel kratten van leegdrinken bij wijze van?

Ik zal zelf het spits afbijten met onze Friese trots, te weten het geweldige bier genaamd Us Heit. Al word je hier dronken van, hoofdpijn zul je er niet van krijgen, althans niet zoveel dat je het nooit meer zal drinken! In volgorde van voorkeur:
Frysk bierFrysk Bier, de trots van Us Heit. Dit aromatische biertje bewijst dat Friesland meer is dan alleen de Elfstedentocht, skûtsjesilen of kaatsen.
Het laat zich het best drinken op een temperatuur van 8 tot 12° C en is een echte aanrader!
Verkrijgbaar in: 75 cl

Twels pilsenerDeze pilsener dankt zijn naam aan de oorspronkelijke vestigingsplaats van de brouwerij: Uitwellingerga, vaak verkort tot Twel.
Het is een goudgeel ambachtelijk pils met een frisse, zachte en bovenal zuivere smaak. Het fijne aroma geeft dit bier een aangenaam karakter.
Twels pilsener is een bier met een frisse afdronk.
Verkrijgbaar in:
- 24 * 30 cl
- 6 * 4 * 30 cl
- 30 liter fust
- 50 liter fust
Twels speciaalTwels Speciaal is een bier gebrouwen voor de gemotiveerde bierdrinker, die van een moutige smaak houdt.
Twels Speciaal is een echt terrasbier: zonnig, verkwikkend en bovenal geestverruimend.
Verkrijgbaar in:
- 24 * 30 cl
- 6 * 4 * 30 cl
- 30 liter fust
Ik kan iedereen dit bier met klem aanbevelen, maar is het buiten Friesland eigenlijk wel te krijgen? Dit is niet het enige biermerk wat ik hoog heb zitten hoor, maar wellicht is het er een die nog niet zo bekend was.