Auteur Topic: In de war door gesprek met een demonenuitdrijver *  (gelezen 1391 keer)

Ghislaine

• Bekijk profiel
In de war door gesprek met een demonenuitdrijver *
« Gepost op: mei 13, 2003, 11:46:12 pm »
Hallo allemaal,
Ben afgelopen zondagavond naar een lezing geweest van case[een dierentemmer uit canada,kent iemand hem?]
Nou op zich was het een goeie lezing en ging ik met een goed gevoel naar huis.Met in het bezit van een videoband van hem,de titel;bevrijdt van demonen.
Waarom die vraag ik me achteraf af???Want ik heb hem dus vanmiddag gekeken en ben helemaal erdoor van slag geraakt!!Het was vreselijk eng!!Het ging over een meisje die in de satanskerk aangesloten was geweest en die ook bloed had gedronken,en deze werd dus bevrijdt van demonen.Weleens de excorcist gezien??Nou daar leek dit op.
Nou ik werd helemaal niet goed en viel gelijk in een angstaanval[voor de mensen die dat niet kennen,kan ik jullie vertellen dat dat een heel eng en onwezenlijk gevoel is].
Dus ik bellen naar die man [case]en krijg een gesprek met hem,nou ten eerste was hij al niet echt te spreken over mijn geloof bij de baptisten[ze werken te weinig met de heilige geest].Nou ben ik nogal bij de pinken dus ik zeg ,ja maar de pinkstergemeente sprak mij niet aan[zoals jullie weten misschien heb ik bij de levensstroom en barea gelopen,maar voolde me bij beide niet op mijn gemak,iets wat volgens deze case weleens de duivel zou kunnen zijn!]
Maar goed,toen vroeg ik aan hem omdat ik me ook met het spirituele heb bezig gehouden of dat ik misschien ook nog demonen had?
Nou na een lang gesprek zei hij dat hij ervan was overtuigd dat dit niet het geval was,want ik raak totaal niet in paniek als ik het over god en jezus heb,dus dat was een opluchting.
Maar toen vertelde ik dat ik samenwoon en dat ik tot bekering ben gekomen tijdens dit samenwonen,nou toen begon hij;
Ik moest vooral gaan trouwen want dat was waarom ik zo in een dip zat!!
Als mijn vriend niet met mij wil trouwen dan houdt hij niet echt van me[hij kent mijn vriend helemaal niet].
Terwijl in corintiers staat dat je moet blijven zoals God je geroepen heeft!Nou dat was volgens hem niet waar,dat geldt alleen voor getrouwde stellen waarvan de 1 tot bekering komt en dat hij dan mag blijven bij zijn of haar ongelovige vrouw of man[ben ik nog te volgen?]
Nou ik werd er echt niet goed van!!Ik kreeg een ouderwets gevoel wat ik bij de heer zijlstra ook kreeg een unheimisch gevoel.En volgens hem is dat dus de duivel dat gevoel.
Terwijl ik dat gevoel bij de baptisten nooit gehad heb[dan zou ik het daar toch ook moeten hebben??].
Maarja ik ben nu toch helemaal van de kaart.
Ze zijn van de kerk vanavond geweest en zij zeggen het gaat om jou gevoel en jou relatie met God en toch laat het me niet los van die case,en dat doet me veel verdriet.
Als ik bij een Barea of Levensstroom ben voel ik me gewoon niet thuis,dan heb ik zoiets van;nou dit geloof spreekt me helemaal niet aan.
Ben ik nou niet in orde of wat is er toch aan de hand?Ik ben helemaal van slag af!!!
Ik had vanmiddag ook echt het gevoel van ik maak er een einde aan,dan weet ik wat de waarheid is.
Ik wil met God leven,maar ik kan niet tegen dit soort dogmatische dingen dan draai ik echt een beetje door zeg maar.
Ik ga dan gelijk weer twijfelen enzo.
Wil iemand mij helpen mijn gevoelens weer te stabiliseren??En wie kent die case uit canada ook en wat vindt je ervan?Hij geeft ook lezingingen op scholen.
Alvast bedankt voor jullie luisterend oor,groetjes Ghislaine

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2003, 11:48:13 pm »
Topictitel edit.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2003, 12:25:29 am »
Het lijkt mij erg eenzijdig om te zeggen dat elke keer dat je je ongemakkelijk voelt bij iets dat zich voordoet als 'christelijk', dat gevoel van de duivel afkomstig is.
De duivel kan zich voordoen als engel. In dat geval zijn er mensen die iets van God in hem denken te herkennen, terwijl jij, als de Geest je ervoor behoedt, je misschien wel heel erg ongemakkelijk voelt. Dat ongemakkelijke gevoel is dan dus niet van de duivel afkomstig, maar van God.
Als jij je bezig hebt gehouden met het spirituele is het geen wonder dat zo'n video je erg bang maakt voor de duivel. Dat is iets om tegen te vechten; híj is je vijand, niet God. Hij wil niets liever dan jou bij God wegtrekken, hij kan daar ook zo'n video voor gebruiken om je bang te krijgen. Maar je weet toch dat God hem al verslagen heeft?

Met trouwen op zich is niets mis ;) , maar ik denk wel dat je daarover samen met je vriend moet beslissen, en vooral dat je daarover moet bidden (moet... mag, eigenlijk). Ik denk dat je inderdaad die tekst uit Corinthiërs wel op jouw situatie kunt toepassen. Er is nog veel discussie over samenwonen onder christenen; ik denk dat trouwen beter is dan samenwonen, maar dat je dit wel samen moet bekijken, en daar evt. samen rustig naar toe moet groeien.
[Prediker 7:29]

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2003, 12:45:47 am »
De duivel zal altijd proberen om jouw te laten zien dat jij of voor God niet goed genoeg bent omdat je geloof onvoldoende is. Of hij zal proberen te laten zien dat God onbetrouwbaar is. De duivel stelt er een waar genoegen in als mensen zich onzeker voelen en twijfelen. En het akelige van de streken van de duivel is dat het vaak ook nog zo 'schriftuurlijk' lijkt ook, en vaak sluit het ook nog wel aan bij je gevoel.

Maar ga terug naar de basics. God ziet jouw zitten, Hij durft het met jouw aan, daar kun je van op aan. Wij worden alleen verlost door Christus, als je die als je Verlosser hebt aangenomen vrees dan niet. Je geloof zal op aarde nooit volmaakt zijn, maar dat weet Christus ook wel. Voor allerlei 'geestelijke besmettingen' waarbij de duivel dan een heel prominente rol speelt, kom je niet zoveel tegen in de bijbel. Veel meer worden wij aangespoord ons heil te zoeken bij God, bid daar maar om.

Wat betreft samenwonen/trouwen. Gun jezelf de tijd door gebed en gesprekken om er achter te komen wat voor jouw het beste is. Bij ons in de kerk is ook een stel dat 10 jaar heeft samengewoond en nu gaat trouwen. Hij was onkerkelijk en doet nu belijdenis, laat zich dopen. De meesten in de kerk vonden dat het na een jaar of twee al zo ver had moeten zijn. Gelukkig heeft God meer geduld.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Ghislaine

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2003, 08:49:03 am »
Dank je Jan voor je opbeurende woorden,vooral over die man die na 10 jaar belijdenis deed,er is dus nog hoop voor mij??
En Marloes ook bedankt voor je reactie,ik kan merken dat jullie al wat langer onderweg zijn dan ik[pas 5 maanden].
En dan al zo,n video gaan kijken is niet echt verstandig lijkt mij,maar dat is een beetje mijn karakter de ellende opzoeken terwijl ik weet dat ik er niet tegen kan.
Hoop dat jullie mij in jullie gebed mee willen nemen,en bidden voor kracht en vreugde in mijn hart.
Groetjes Ghislaine

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2003, 10:06:06 am »

quote:

op 14 May 2003 08:49:03 schreef Ghislaine:
Dank je Jan voor je opbeurende woorden,vooral over die man die na 10 jaar belijdenis deed,er is dus nog hoop voor mij??
En Marloes ook bedankt voor je reactie,ik kan merken dat jullie al wat langer onderweg zijn dan ik[pas 5 maanden].
En dan al zo,n video gaan kijken is niet echt verstandig lijkt mij,maar dat is een beetje mijn karakter de ellende opzoeken terwijl ik weet dat ik er niet tegen kan.
Hoop dat jullie mij in jullie gebed mee willen nemen,en bidden voor kracht en vreugde in mijn hart.
Groetjes Ghislaine

Ik heb met belangstelling je bericht gelezen, en hier spelen meerdere dingen een rol.
Ten eerste: Die Cees Schrage ken ik heel goed, hij heeft verscheidene malen in onze gemeente gesproken, er is niets mis met deze man, dat voorop gesteld, voor dat de mensen een verkeerd beeld van hem krijgen.
Dan schrijf je dat je nog maar een half jaartje gelovig bent, dan is het kopen van zo.n video niet zo verstandig, ik heb toch het idee dat je naar die titel toegetrokken werd. Want hij heeft zoveel mooie andere video's waar je echt van geniet, zoals "Love never fails " over zijn werk met orka's en anderen.
Hoe jij hem beschrijft, is ook niet echt reëel, want hij komt zo erg oordelend over, maar dat is hoe jij het beleeft. Het is natuurlijk nooit zo fijn om de waarheid te horen, ja, en als je je daartegen verzet, kan ik mij voorstellen dat je onrustig wordt. Geloof me hij meende het goed met je, maar je bent waarschijnlijk nog erg gevoelig. ik ken je verder niet, maar je was er waarschijnlijk op het verkeerde tijdstip. Maar onthou dat, God kent je, en komt met jou ook klaar, maar verzet je niet tegen zijn zachte hand.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Ghislaine

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2003, 08:45:35 pm »
Hoi Mientje,
Jammer dat je denkt dat ik een verkeerd beeld over case wilde neerzetten,dat wilde ik namelijk niet,maar hij heeft mij verkeerd benadert vindt ik.Hij kent mij en mijn vriend niet persoonlijk maar heeft wel een oordeel dat als mijn vriend niet met me wil trouwen dat hij dan niet echt van mij houdt.Nou mijn vriend heeft verschijnende depressies met mij meegemaakt en is me altijd blijven steunen,dus dat vondt ik jammer dat hij zo hard oordeelde.
Mijn gedachte is namelijk dat God ons zijn zegen heeft gegeven,we zijn al door zoveel dingen heen gegaan.
Met case is niks mis,maar ook hij is een mens met al zijn beperkingingen net zoals jij en ik die hebben.
Dus ik heb het aan God gegeven en ga het los laten,ik kan niet anders.
God wil niet dat ik in angst leef en me elke dag afvraag of ik in zonde leef terwijl ik alles bij hem gebracht heb en probeer te leven zoals hij het graag ziet.
Ik ga gewoon de bijbel meer lezen en wat minder mijn oor te luisteren leggen bij mensen,we zijn maar mensen met onze eigen meningen,maar in de bijbel staat Gods woord.
Ik wil namelijk niet in een gekkenhuis belanden door wat iedereen maar zegt en doet,en vooral zeggen wat ik moet doen,begrijp je dat?
Bedankt voor je reactie trouwens
Groeten Ghislaine

Paul Mauer

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2003, 11:05:06 am »
Hoi,
Als ik over Jezus lees, zie ik de Zoon van God die genezing brengt aan de gebrokenen van hart en loslating verkondigd aan de gevangenen. Als mensen een ontmoeting hadden met Hem, waren ze vrij , stonden soms op uit de dood, genazen enzovoort. Het ligt geheel in het verlengde met "Ik heb gedachte van heil over u, om u een hoopvolle toekomst te geven."  God heeft ons buitengewoon lief, zo lief dat Hij zijn eniggeboren zoon niet spaarde. Dat is wat God doet. Satan wil deze dingen van ons afpakken. Satan wil ons aanklagen en ons laten denken dat we slecht zijn. Vaak trappen we in die val, die soms zelfs veroorzaakt wordt door mede-christenen. Als jij kan zeggen met je hele hart dat Jezus jouw Heer is, dan mag je weten dat Gods Geest in je woont, want alleen door Die Geest kan je dat zeggen en  beleiden. Wees niet meer langer bang. Weet je, demonen zien er wel erg eng uit en doen allemaal schrikbarende dingen, maar het is niet meer dan imponeren. Want Jezus heeft ze al overwonnen!
Paul
Uit de benauwdheid heb ik tot de Here geroepen, de here heeft mij geantwoord en mij in de ruimte gesteld. Psalm 118:5

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2003, 12:52:06 pm »

quote:

op 21 May 2003 11:05:06 schreef Paul Mauer:
Hoi,
Als ik over Jezus lees, zie ik de Zoon van God die genezing brengt aan de gebrokenen van hart en loslating verkondigd aan de gevangenen. Als mensen een ontmoeting hadden met Hem, waren ze vrij , stonden soms op uit de dood, genazen enzovoort. Het ligt geheel in het verlengde met "Ik heb gedachte van heil over u, om u een hoopvolle toekomst te geven."  God heeft ons buitengewoon lief, zo lief dat Hij zijn eniggeboren zoon niet spaarde. Dat is wat God doet. Satan wil deze dingen van ons afpakken. Satan wil ons aanklagen en ons laten denken dat we slecht zijn. Vaak trappen we in die val, die soms zelfs veroorzaakt wordt door mede-christenen. Als jij kan zeggen met je hele hart dat Jezus jouw Heer is, dan mag je weten dat Gods Geest in je woont, want alleen door Die Geest kan je dat zeggen en  beleiden. Wees niet meer langer bang. Weet je, demonen zien er wel erg eng uit en doen allemaal schrikbarende dingen, maar het is niet meer dan imponeren. Want Jezus heeft ze al overwonnen!
Paul

psies zo is het maar net wordt altijd ziek als iemand weer eens in de kerk begint over je bent slecht enzo ahhhh denk ik dan ik ben een kind van God weet je God houdt veel van je en door Jezus ben je niet meer slecht dus ja dat wordt er dan nooit bij gezegd ja ik zie liever me oude leven als slecht, het nieuwe niet ook al val ik nog weleens in het oude maar weet dat daar Jezus is die zonden vergeeft ook al is het soms moeilijk om weer terug te gaan en vergeving vragen, maar ik ben een kind van de einige God en ik sta in het offer van Jezus Christus en als dat nou eens vaker wordt beseft door mensen. Jezus is voor alles gestorven, om ons van dit oude leven te verlossen.

Gods zegen Harro
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

astarte

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 08, 2003, 11:50:45 pm »

quote:

op 13 May 2003 23:46:12 schreef Ghislaine:
Het ging over een meisje die in de satanskerk aangesloten was geweest en die ook bloed had gedronken,en deze werd dus bevrijdt van demonen.

Ik wil niet vervelend doen, maar in de Kerk van Satan (of Church of Satan) wordt geen bloed gedronken. Vampirisme is iets anders dan Satanisme en deze twee staan totaal los van elkaar. Een kennis van mij die vampier is moet niets van het Satanisme hebben, terwijl alle Satanisten die ik ken walgen van het idee om bloed te drinken.
Zou dat meisje niet toevallig bij een duister bloedvampierenclubje hebben gezeten?
Liefde, oorlog, seksualiteit, vruchtbaarheid, vrouwelijkheid, onderzoek

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juni 13, 2003, 06:23:37 pm »

quote:

op 08 Jun 2003 23:50:45 schreef astarte:
[...]
Een kennis van mij die vampier is moet niets van het Satanisme hebben...
Hoe gaat 't tegenwoordig met Vlad?  ;)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

astarte

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juni 18, 2003, 11:41:08 pm »
hahaha, dat vind ik een leuke reactie (beter dan "hoeveel liter heb je al aan hem afgestaan")  :D

Nee, hij is een energy-vampier. Niet alle vampieren drinken bloed...

bakker2

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juli 01, 2003, 12:13:51 am »
hahahah, leuk dat er hier toch nog eens gelachen mag worden. over dat bloeddrinken dat vind ik ontzettend grappig.
Ik geloof namelijk in hekserij, maar ik geloof ook in god dus hoe zit het wordt ik dan ook eeuwig verbannen naar de hell.
bakker2
bakker2

astarte

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: augustus 09, 2003, 09:53:33 pm »

quote:

op 13 Jun 2003 18:23:37 schreef Pleun:
Hoe gaat 't tegenwoordig met Vlad?  ;)
Goed, je moest de groetjes van m hebben trouwens. Hij mist je gezelschap wel hoor. Hij vroeg wanneer je m eens weer zou bellen.  :P

Lucid

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: augustus 10, 2003, 02:23:30 am »
Ik heb ook ooit videobeelden gezien van een exorcist aan het werk. Volgens mij geraken de "patiënten" tijdens de duiveluitbannerij in hypnose waardoor zij automatisch de rol van een bezetene aannemen. Hier heb ik ook ooit een documentaire over gezien. Wanneer er bij een psychiater regressietherapie wordt toegepast, verzinnen de meeste patiënten bij gerichte vragen een antwoord als de herinnering niet in het geheugen voorkomt. Dat verklaart ook waarom er zoveel mensen ontvoert denken te zijn door buitenaardse wezens.  Tijdens de hypnose herleven ze de meest gruwelijke gebeurtenissen die nooit plaats hebben gevonden. Vaak lijken hun beschrijvingen op beelden die ze in speelfilms gezien hebben. Zo is het volgens mij ook bij exorcisme.