Laat ik het dan zo stellen: als ik het bewuste nummer van de Eagles terugdraai, hoor ik NIET schokkende teksten. Ik hoor een brabbeltaaltje, waar zelfs de paus, die toch (naar verluid) vele talen spreekt, niet wijs uit kan. Met heel veel fantasie kun je er misschien "satan" uithalen, maar ik kan ook Mickey Mouse zien in een wolk. Het is allemaal erg ver gezocht... Ik hoorde eens het volgende:
Als je van alle letters van "Bill Gates" de ascii-waarde opzoekt, die bij elkaar optelt, krijg je 663, en omdat hij Bill Gates III heet, tel je er drie bij op, en krijg je 666. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan, lijkt het wel.
En als je hersenen anders werken dan wij denken, hoef ik niet te verklaren wat mijn naam (op dit forum) betekent, mocht je dat willen weten. Je hersenen begrijpen het immers wel.
Het bekende colablikje in de film heeft niets met je hersenen te maken, maar met je ogen. Een film is gemaakt op basis van 25 frames per seconde, en je ogen ZIEN er slechts 17 à 18. Je NEEMT echter meer WAAR dan je ziet. Als nu de makers van de test met het colablikje (of flesje, of glas, of wat het dan ook was) in plaats van cola een onherkenbaar voorwerp hadden gebruikt, dat als je het in diapositief ziet een colablikje wordt, had het niet gewerkt. En dát is nu precies wat terugdraaimuziek doet: muziek in diapositief.
En Roland, ik vind het prima als jij ligt te shaken de volgende ochtend, nadat je de Eagles hebt geluisterd, maar zou er niet een andere oorzaak kunnen zijn?
Met vriendelijke groeten,
Een uiterst kritische Sovetryne