Auteur Topic: The Eagles "Hotel California"  (gelezen 11470 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
The Eagles "Hotel California"
« Gepost op: mei 14, 2003, 12:31:10 am »
In dit Topic is aardig gediscussieerd over het nummer "Hotel California" van The Eagles. Ik 'quote' even:

Naar aanleiding van een reactie van Pleun schreef Jan W:

quote:

op 23 Apr 2003 00:33:59 schreef Pleun:

Sommige artiesten waren zelfs lid van de Satanskerk, bijvoorbeeld The Eagles. Op de hoes van hun album 'Hotel California' staat een mannetje voor het raam: de oprichter van de Satanskerk (Sandor LaVey?) Bands als Queen, Black Sabbath, Deep Purple, Led Zeppelin, The Rolling Stones en zelfs The Beatles, waren bepaald niet brandschoon. Verborgen boodschappen, suggestieve teksten, 'terugdraaimuziek', etc. etc.

--------------------------------------------------------------------------------

Waar staat dat mannetje achter het raam? Ik heb de cd ook thuis, maar ik kan hem niet ontdekken. Wel weet ik dat in ieder geval één van de bandleden contacten heeft gehad met de Satanskerk. Aan de andere kant vind ik de teksten en muziek van Hotel California ook wel weer heel bijzonder.
Pleun voegt daar nog aan toe:

quote:

Als ik het goed heb, staat hij op de achterkant van de hoes.

Hier een fragment van een artikel over occultisme in popmuziek dat ik op internet heb gevonden:

"Something like subliminal songs but deadlier as this backmasking is done by summoning a devil to speak on the song. Here is one famous song by The Eagles – Hotel California

Forwards: 'There were voices down the corridor, thought I heard them say, welcome to the hotel California.'

Backwards: 'Yeah Satan, he organized, oh, he organized his own religion. Yeah, when he knows he should, how nice it was delicious, he puts it in a vet he fixes it for his son which he gives away.'

FACTS: Indeed, the hotel in Hotel California is not in fact a hotel. The 'California' is a street in Los Angeles where the first Satanic Church was built, headed by Anton Szander Lavey, author of the Satanic Bible. Many major musicians were said to have attended this church, including Mick Jagger of the Rolling Stones

Aliester Crowley (very popular in the rock music world). Crowley gives instructions to the Satanist:
". . .train himself to think BACKWARDS by external means, as set forth here following.
(a) Let him learn to write BACKWARDS. . .
(b) Let him learn to walk BACKWARDS. . .
(c) Let him. . . listen to phonograph records REVERSED
(d) Let him practice speaking BACKWARDS. . .
(e) Let him learn to read BACKWARDS. . ."
(Aleister Crowley, Magick In Theory And Practice) "

Jan W reageert o.a. als volgt:

quote:

Over Hotel California weet ik ook dat die gaat over het feit dat je in dit leven ieder moment kan binnenkomen "You can check ik any time you like" maar dat je er nooit meer uit kan. "But you can never leave". Ofwel door geboren te worden zit je aan dit leven vast. Een leven dat dan misschien heel mooi kan worden voorgesteld maar waarvan je de duistere kanten nooit kunt ontvluchten. Qua tekst vind ik het nog altijd één van de meest briljante teksten die geschreven is. Losstaand van het feit dat ik geen Eagles fan ben.
Pleun reageert:

quote:

Een laatste stukje research over Hotel California. Het is toch LaVey die op de hoes staat.

"One of the top songs of the 70's was "Hotel California" by the Eagles. Most people have no idea the song refers to the Church of Satan, which happens to be located in a converted HOTEL on CALIFORNIA street! On the inside of the album cover, looking down on the festivities, is Anton Lavey, the founder of the Church of Satan and author of the Satanic Bible! People say, the Eagles aren't serious, they're just selling records. That's what you think! The Eagles manager, Larry Salter, admitted in the Waco Tribune-Herald, (Feb. 28, 1982) that the Eagles were involved with the Church of Satan! Not surprisingly, one of the Eagles's songs is titled "Have A Good Day in Hell."
Macguiness geeft de tekst:

quote:

voor de geinterreseerden

Eagles

Hotel California

On a dark desert highway
Cool wind in my hair
The warm smell of colitas
Rising up through the air
Up ahead in the distance
I saw a shimmering light
My head grew heavy and my sight grew dim
I had to stop for the night
There she stood in the doorway
I heard the mission bell
And I was thinking to myself
This could be heaven or this could be hell
Then she lit up a candle
And she showed me the way
There were voices down the corridor
I thought I heard them say

Welcome to the Hotel California
Such a lovely place, such a lovely face
There's plenty of room at the Hotel California
Any time of year, you can find it here

Her mind is Tiffany's twisted
She's got her Mercedes Bands
She's got a lotta pretty, pretty boys
That she calls friends
How they dance in the courtyard
Sweet summer sweat
Some dance to remember
Some dance to forget

So I called up the captain
Please bring me my wine
He said "We haven't had that spirit here since 1969"
And still those voices they're calling from far away
Wake you up in the middle of the night
Just to hear them say

Welcome to the Hotel California
Such a lovely place, such a lovely face
They're livin' it up at the Hotel California
What a nice surprise, bring your alibis

Mirrors on the ceilling, the pink champaign on ice
And she said "We are all just prisoners here of our own device"
In the masters chambers they're gathered for the feast
They stab it with their steely knifes but they just can't kill the beast

Last thing I remember, I was runnin' for the door
I had to find the passage back to the place I was before
"Good night" said the night man "We are programmed to receive
You can check out anyytime you like, but you can never leave"
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2003, 12:38:06 am »
In het boek "30 jaar nummer 1 albums" staat nog het volgende over dit album te lezen:

"De inhoud van dit album wordt door veel mensen uitgelegd als een weergave van de uitbundige levensstijl die de bandleden zich eigen hadden gemaakt in het Californië van de jaren '70. Dranks, drugs, vrouwen - alles was er in overvloed en de decadente levensstijl miste zijn uitwerking op de band niet. Volgens drummer-zanger Don Henley ging Hotel California over de 'ontmenselijking van de entertainment-industrie, de gevaren van roem en de nadelen van de huidige Amerikaanse consumptiemaatschappij. Weliswaar had hij het in de titelsong voornamelijk over 'Californië - voor velen hét voorbeeld van decadentie in die tijd (jaren '70:JW)- maar volgens Henley had hij dat als typerend genomen voor heel de VS.

Jan Wietsma, Zwolle

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2003, 08:55:02 am »
Wat een hypocriet geklets van die man zeg.  :|
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

astarte

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2003, 12:00:15 am »

quote:

op 14 May 2003 08:55:02 schreef Pleun:
Hoezo als ik vragen mag?
Liefde, oorlog, seksualiteit, vruchtbaarheid, vrouwelijkheid, onderzoek

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2003, 11:44:25 am »

quote:

Lekker onderbouwd...  :X
Live vanuit de luie stoel

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2003, 12:50:49 pm »

quote:

op 09 Jun 2003 00:00:15 schreef astarte:
[...]

Hoezo als ik vragen mag?

Als je de topic doorleest, krijg je antwoord op je vraag.  :)

quote:

op 09 Jun 2003 11:44:25 schreef Does:
[...]

Deze topic is mijn onderbouwing, slimmerikje.  ;)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Scotfan

• De natuur staat boven mij.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 11, 2003, 10:43:57 pm »

quote:

Dus jij stelt dat wat hij zingt dat hij dit niet als kritiek kan brengen op de maatschappij van Amerika?

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2003, 12:56:31 am »
als er een land naar de klote is dan is het de usa wel daar is geen muziek voor nodig kijk maar naar de hypocrite regering en die bush das helemaal erg denkt dat tie een god is of zodit heeft waarschijnlijk niks met de eagels te maken maarja
that's just me 8)7
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2003, 09:57:22 am »

quote:

op 11 Jul 2003 22:43:57 schreef Scotfan:

Dus jij stelt dat wat hij zingt dat hij dit niet als kritiek kan brengen op de maatschappij van Amerika?

Nee, met hypocriet geklets bedoelde ik dat het album Hotel California (al dan niet in zijn geheel) over iets heel anders gaat dan die kerel beweert: de Church of Satan.

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2003, 02:18:31 pm »
Ben ik toch blij dat de Eagles groter zijn geworden dan Gert en Hermien.  :)

marcel klein

• I am a huge evergrowing pulsat
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juli 12, 2003, 07:36:12 pm »
--------------------------------------------------------------------------------

quote:

op 11 Jul 2003 22:43:57 schreef Scotfan:

Hééé, Scotfan, Jij hier, wat een verassing.

quote:

Nee, met hypocriet geklets bedoelde ik dat het album Hotel California (al dan niet in zijn geheel) over iets heel anders gaat dan die kerel beweert: de Church of Satan.

Ik begrijp niet goed wat hier allemaal bedoeld wordt. Wat is er mis met Hotel California en wat is de connectie met de 'Church of Satan'. Het is in een discussie heel belangrijk dat mensen dingen uitleggen.

quote:

door Scotfan op 12 Jul 2003 14:18   quote  
Ben ik toch blij dat de Eagles groter zijn geworden dan Gert en Hermien.

Pfff, ik sta paf,  hier kan ik niets tegen in brengen. Dit is gewoon waar.

8)7Godsdienst is de vrijwillige celstraf van het verstand.  Multatuli.
I am not affraid of a God that doesn't exist.  Marilyn Manson.

marcel klein

• I am a huge evergrowing pulsat
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juli 12, 2003, 07:38:33 pm »
Oh, ik begrijp het al. Moest iets verder naar boven kijken voor uitleg. interessant maar ben het nog steeds eens met Scotfan's visie op Gert en Hermien. O-)
I am not affraid of a God that doesn't exist.  Marilyn Manson.

Sovetryne

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juli 19, 2003, 10:38:51 pm »
Ik heb wat zitten rondneuzen op sites over backwardsmasking, en heb overal de gouwe ouwe voorbeelden gezien. Aangezien ik niets aanneem voor waar, voordat ik het zelf ervaren heb, heb ik, om even op het onderwerp te blijven (een beetje dan) "Hotel California" beluisterd. Ook de teruggedraaide versie.

Het zou uiteraard aan mijn oren kunnen liggen, en aan de oren van mijn vriendin, maar ik hoor echt niet datgene wat men zou moeten horen. Wel hoor ik ergens, met veel moeite, "satan" (Engels uitgesproken), maar dat vind ik niet schokkend.
En of Szandor LaVey nu op een CD van The Eagles staat afgebeeld of niet, het lijkt me dat we daar niet wakker van hoeven te liggen.

Sovetryne
--
Albert van Harten

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juli 24, 2003, 01:23:45 pm »
Een tiental jaren geleden werd de Britse metalband Judas Priest aangeklaagd door inwoners van de stad Reno (USA).
De aanklacht was dat de band een tweetal tieners had aangespoord om zelfmoord te plegen. Als bewijs werd gevoerd een nummer van de band waar in als deze backwards werd gedraaid de woorden "do it" te horen zouden zijn.
Als eerste verdediging voerde de band aan dat wanneer je iemand van tevoren zou aangeven wat je zult horen op een omgekeerde plaat je inderdaad dat met een beetje fantasie zult horen. Het menselijk brein is daar heel gevoelig voor.
Om dit aan te tonen zijn de bandleden naar een platenwinkel gegaan en hebben enkele elpees van de band meegenomen naar een plaatselijke studio. Ze hebben al die platen omgekeerd gedraaid en kwamen op een zinssnede dat klonk als "Can you lend me some pepermint?" Met dit gingen ze naar de rechtzaal en Rob Halford, de zanger zei tegen de rechter dat hij een stukje tekst liet horen en dat hij het bovenstaande zou gaan horen.
Met veel fantasie is dit inderdaad ook te horen. Maar dat is nou ook het punt: het menselijk brein is heel makkelijk te foppen.
Je kan iemand een stilleven op een filmpje laten zien en vragen na een minuut of er iets in het stilleven is veranderd. Als je iets veranderd, bijvoorbeeld en weggetje laten verdwijnen,  en je doet dit héél langzaam zal de persoon die er naar kijkt het niet merken. Hij zal zeggen dat er niets is veranderd.

nog een linkje naar een site waar nummers omgedraaid worden. http://www.reversespeech.com/music_reversals.htm
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2003, 05:24:04 pm door Scotfan »

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juli 24, 2003, 06:09:51 pm »
das precies hetzelfde als wat er gebeurde in collumbine op die high school toen kwamen ze er dus achter dat marilyn manson de artiest was waarnaar de daders luisterden en mansopn werd dus gelijk beschuldigd(niet dat ik de muziek van manson goedkeur)maar daar ga je geen mensen van neerknallen daar is wel wat meer voor nodig mensen willen graag iemand de schuld geven dus dan maar een publiek figuur zoals manson
geef eerder de ouders en de wapen industrie de schuld maar das mijn mening maar :)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: juli 24, 2003, 10:48:42 pm »
Ik ben het er wel mee eens wat Scotfan duidelijk wil maken. Namelijk dat je meer beïnvloed wordt dan je zelf denkt (toch?).
Maargoed dat is met alles zo.
We hebben te strijden tegen boze machten.

Gelukkig zijn wij kindjes van God!!!!!
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juli 25, 2003, 10:56:33 am »

quote:

op 24 Jul 2003 22:48:42 schreef Sarah:
Ik ben het er wel mee eens wat Scotfan duidelijk wil maken. Namelijk dat je meer beïnvloed wordt dan je zelf denkt (toch?).
Maargoed dat is met alles zo.
We hebben te strijden tegen boze machten.

Gelukkig zijn wij kindjes van God!!!!!
Het is aan jezelf hoever je je laat meeslepen in het reverse gedoe, want hoeveel vrije tijd wil je gaan spenderen aan plaatjes omdraaien. Ik heb wel andere dingen te doen.   :)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juli 25, 2003, 11:07:27 am »
Hahahaha.

Moet je bij sommige bands echt de platen terugdraaien om erachter te komen dat de muziek fout is??

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juli 25, 2003, 11:37:51 am »

quote:

op 25 Jul 2003 11:07:27 schreef Sarah:
Hahahaha.

Moet je bij sommige bands echt de platen terugdraaien om erachter te komen dat de muziek fout is??

nou dat lijkt me niet daar zijn zat voorbeelden van ;)

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juli 25, 2003, 01:37:27 pm »

quote:

op 25 Jul 2003 11:07:27 schreef Sarah:
Hahahaha.

bedoel je dat de muziek of dat de teksten fout zijn.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juli 25, 2003, 02:23:54 pm »
Gaat samen denk ik:

1 Joh 4,3
en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.  

En aangezien muzikanten ook maar mensen zijn..

Van sommige bands is het iets moeilijker, en verwacht je het niet echt van. Like the Eagles. Maargoed als je dat cdhoesje opent en die koppen van die mannen bekijkt... Voor mij is het dan wel al duidelijk hoor.

Je moet gewoon stil staan bij de muziek die je luistert.

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juli 25, 2003, 05:12:05 pm »
Ho, nu oordeel je op uiterlijk, hmm, niet goed. Haha.

:X

quote:

op 25 Jul 2003 14:23:54 schreef Sarah:
Gaat samen denk ik:

1 Joh 4,3
en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.  

Dat is toch iets wat me tegen de borst stuit: Het idee dat de Bijbel niet anders gelovigen tolereert. Zo zou bijvoorbeeld de Dalai Lama dan misschien niet in de hemel komen.

quote:

En aangezien muzikanten ook maar mensen zijn..
mooi, ben ik dus nog mens.
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2003, 05:17:20 pm door Scotfan »

Sovetryne

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juli 31, 2003, 01:25:44 pm »
Ik vind het gevaarlijk om te zeggen dat je in je onderbewuste een omgekeerde boodschap kunt vertalen. Ik geloof dat niet. Verder worden veel bands over één kam gescheerd. Ergens aan het begin van dit onderwerp wordt gezegd: "The Eagles, Queen, Led Zeppelin" en zo worden er nog een hoop genoemd. Laat ik nu Queen als voorbeeld noemen. Waar ik ook kijk, het is altijd "Anotherone Bites The Dust" die wordt genoemd als "fout nummer", en nooit een ander nummer... En wat wordt er gesuggereerd als omgekeerde boodschap? "Start smoke marihuana". Hahahahahaha, joh, da's echt een duivelse tekst! Een kwartiertje rondlopen in Amsterdam is voldoende om 20 aanbiedingen te krijgen.
Maar goed, ga dan eens proberen om het nummer terug te draaien (als je meent daar geen tijd voor te hebben, moet je je eens afvragen of je niet twee minuten lol kunt gebruiken), dat kan heel eenvoudig met je computer. Ik vroeg mijn vrouw wat zij in de omgekeerde versie van dit nummer vond... "Iets met 'peppermint'", zei ze.... Geen marihuana dus. Ik hoor het ook niet hoor... Je moet wel erg veel fantasie hebben, wil je het kunnen horen.
Ik zeg niet dat satan niet in staat is tot zulke zaken, maar ik zie geen reden om hem hiervan te verdenken. Net als Amerika al Qaida en/of Saddam Husayn voor elke onzin aansprakelijk stelt, stellen veel kerken satan voor elke onzin aansprakelijk.
Dat er op een CD van The Eagles een mannetje staat afgebeeld, die Anton Szandor LaVey moet voorstellen, betekent niet dat alle leden (of zelfs één lid) van de band lid is van CoS.
Ik woon in een land dat het kruis van Christus in haar vlag heeft. Betekent dat alle mensen hier christenen zijn? Ik dacht het niet.... Het merendeel is het niet...  Ik vind het allemaal ver gezocht.... Wordt het niet eens tijd om echt te gaan geloven? Doe dat, waarmee je denkt dat je God een plezier doet, en ga niet speculeren op van alles en nog wat.... Laat het kwade na, en doe het goede...

Sovetryne
--
Albert van Harten

naomi

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: augustus 05, 2003, 07:50:37 pm »
ik wil even reageren op het feit dat je je er niet druk over moet maken dat er terugdraai teksten zijn.
ik denk dat je hersenen op een iets andere manier werken dan wij denken.
jou hersenen registreren de dingen die jij niet ziet of hoort wel.
ze hebben dat getest in de bios. namelijk een film bestaat uit vele plaatjes, en ze hebben iedere keer een plaatje daartussen gezet van een coca cola blikje. dit plaatje kun je met het blote oog niet zien, omdat het slechts een weet ik het hoeveelste deel van een seconde in beslag nam. echter werd er in de pauzes meer coca cola verkocht dan normaal. dit hebben ze meerdere keren getest, met meerdere keren hetzelfde resultaat.
dat werkt dus hetzelfde met terugdraaiteksten. oordeel daar dus niet te snel over en denk aan wat voor invloed het op je kan hebben. de duivel werkt op listige manieren. hij is niet dom. en hij kan ook errug goed muziek maken. dit is niet iets waarbij je je kop in het zand kan steken en denken, het zal allemaal wel. een gewaarschuwd mens telt voor twee.
en verder over hotel california, ik ben dat nu aan het onderzoeken.
ik heb echter al uit vele bronnen gehoord en gelezen dat het idd over de satanskerk gaat.
de tekst van het nummer staat hier ergens boven, kijk eens naar de laatste twee zinnen van het enalaatste couplet. en denk daar eens over na!!

groetjes
een nieuweling, die even wat kwijt wilde.

naomi

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: augustus 05, 2003, 07:55:34 pm »
nog even een reactie,
laat het kwade na, en doe het goede: misschien is het ook fijn om te weten wat het goede is, en dus ook wat het kwade is. ik denk dat God wel verwacht dat we onderzoeken waar we mee bezig zijn en dat we luisteren naar Zijn stem daarin.
misschien spreekt God wel door iemand van ons die zegt dat het niet goed is om naar die muziek te luisteren!
ik denk ook dat er iets van de band en van hun levenswijze doorspreekt in de muziek. en als je dan kijkt naar artiesten zoals de eagles, kun je het daar mee eens zijn, en hun supporten door naar hun muziek te luisteren??

rolandroland

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: augustus 07, 2003, 03:52:55 am »
Hoi,

Zie ook op www.goodfight.org Ik heb me erg verdiept in de platen van the Eagles en de volgende ochtend werd ik door elkaar heen geschud.... Kon het niet tegen houden het gebeurde gewoon. Eagles zingen ook you got your demons etc. niet echt frisse teksten.

Sovetryne

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: augustus 07, 2003, 12:19:29 pm »
Laat ik het dan zo stellen: als ik het bewuste nummer van de Eagles terugdraai, hoor ik NIET schokkende teksten. Ik hoor een brabbeltaaltje, waar zelfs de paus, die toch (naar verluid) vele talen spreekt, niet wijs uit kan. Met heel veel fantasie kun je er misschien "satan" uithalen, maar ik kan ook Mickey Mouse zien in een wolk. Het is allemaal erg ver gezocht... Ik hoorde eens het volgende:
Als je van alle letters van "Bill Gates" de ascii-waarde opzoekt, die bij elkaar optelt, krijg je 663, en omdat hij Bill Gates III heet, tel je er drie bij op, en krijg je 666. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan, lijkt het wel.

En als je hersenen anders werken dan wij denken, hoef ik niet te verklaren wat mijn naam (op dit forum) betekent, mocht je dat willen weten. Je hersenen begrijpen het immers wel.

Het bekende colablikje in de film heeft niets met je hersenen te maken, maar met je ogen. Een film is gemaakt op basis van 25 frames per seconde, en je ogen ZIEN er slechts 17 à 18. Je NEEMT echter meer WAAR dan je ziet. Als nu de makers van de test met het colablikje (of flesje, of glas, of wat het dan ook was) in plaats van cola een onherkenbaar voorwerp hadden gebruikt, dat als je het in diapositief ziet een colablikje wordt, had het niet gewerkt. En dát is nu precies wat terugdraaimuziek doet: muziek in diapositief.

En Roland, ik vind het prima als jij ligt te shaken de volgende ochtend, nadat je de Eagles hebt geluisterd, maar zou er niet een andere oorzaak kunnen zijn?

Een uiterst kritische Sovetryne
--
Albert van Harten

naomi

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: augustus 07, 2003, 02:42:43 pm »
onderschat de kracht van de duivel niet!!!

gesp

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: augustus 07, 2003, 03:10:37 pm »

quote:

op 07 Aug 2003 12:19:29 schreef Sovetryne:
... Het bekende colablikje in de film heeft niets met je hersenen te maken, maar met je ogen. Een film is gemaakt op basis van 25 frames per seconde, en je ogen ZIEN er slechts 17 à 18. Je NEEMT echter meer WAAR dan je ziet. Als nu de makers van de test met het colablikje (of flesje, of glas, of wat het dan ook was) in plaats van cola een onherkenbaar voorwerp hadden gebruikt, dat als je het in diapositief ziet een colablikje wordt, had het niet gewerkt. ...

"Het bekende colablikje in de film" werkt niet, het is een geval van wetenschappelijke fraude.

Het verhaal was dat tijdens een filmvertoning, reclame werd gemaakt voor cola. Gedurende de filmvertoning werd elke 5 seconden de tekst "Drink coca-cola" vertoond, maar slechts zo kort dat niemand van de aanwezigen dit bewust opmerkte. Vervolgens bleek in de pauze de verkoop van cola inderdaad gestegen.

Helaas, dit verhaal is niet waar. De onderzoeker heeft toegegeven de onderzoeksresultaten verzonnen te hebben. Subliminal advertising werkt niet. Het is een "broodje aap", een urban legend.
as blunt as Ockham's razor

naomi

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: augustus 07, 2003, 03:15:28 pm »
dankjewel, dan heb ik dus verkeerde info gekregen.
wel heb ik gister nog een site gevonden over het nummer hotel california:
http://www.dinoos.nl/De_Onbekende_God/eagles.htm
ik zou graag willen weten wat andere mensen daarvan denken.

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: augustus 08, 2003, 03:03:12 am »
http://www.reversespeech.com/music_reversals.htm

Wat ik nou zou willen weten is hoe je een tekst schrijft dat zeer goed loopt die je dan zo schrijft dat wanneer je ze omdraaid ook complete goede zinnen laat horen.

Ik heb zelf de proef op de som genomen door de samples te luisteren en luisteren of ik omgekeerd iets hoorde.
Bij de meesten was dat niet het geval. Pas toen ik de zinnen las kon ik soms er iets uithalen.

Probeer zelf es een tekst te schrijven die je kunt omkeren. Dat is erg listig.

Sovetryne

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: augustus 10, 2003, 05:47:20 pm »
Naomi > De kracht van de duivel onderschat ik absoluut niet, maar ik schrijf hem ook geen resultaten toe, die hij niet heeft behaald.
Die site zal ik even bekijken, en een reactie geven.

Gesp > Of het verhaal al dan niet klopt, is op zich niet van belang, het heeft namelijk nog steeds niets te maken met de capabiliteit van hersenen, of terugdraaimuziek te vertalen is in het onderbewustzijn.

Scotfan > Ik ben het met je eens dat het een moeilijke klus is om terugdraaimuziek (of gesproken tekst) te creëren, maar dat is dan ook precies wat een bepaalde groep mensen zegt: de duivel zit erachter, en die kan het wel. Tuurlijk kan Satan dat, hij is nog altijd intelligenter dan alle mensen bij elkaar. Maar ik stel dat dat helemaal niet aan de orde is, het is niet anders dan een vergezocht fabeltje.

Sovetryne
--
Albert van Harten

Sovetryne

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: augustus 10, 2003, 06:01:09 pm »
Naomi > Ik heb die site bekeken, en heb er smakelijk om gelachen.
Inderdaad zie ik een mannetje achter het raam, op die foto. Op de CD is die, volgens die site minder goed te herkennen dan op de langspeelplaat. Om dat te bewijzen mis ik het plaatje van de LP, dus dat is op zich al ongeloofwaadig. Het mannetje wat ik op die foto zie is bovenop zijn hoofd kaal, maar aan de zijkant heeft hij duidelijk haar zitten. DaarONDER wordt Anton Szandor LaVey afgebeeld, en die is absoluut kaal. Ik zie meer vergelijking met Pim Fortuyn dan met het mannetje op de CD van The Eagles. Zullen de dan Pim Fortuyn maar postuum Satansdienaar benoemen?

En dan wordt er in de tekst gesuggereerd dat "Such a lovely face" de eigenlijke tekst moet zijn van "Such a lovely place", en dat "face" dan verwijst naar het mannetje op de foto.... Ik denk dat de maker van die site gewoon graag iets WIL zien... Het is allemaal erg ver gezocht. Maar geloof jij wat jij wilt geloven, ik denk er het mijne van.

Sovetryne
--
Albert van Harten

Mathijs

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: september 20, 2003, 08:29:10 pm »
Dus je hebt er smakelijk om gelachen? Ben ik weer blij dat ik iemand dat heb kunnen laten doen :9

Maar goed: je begrijpt van een aantal punten niets: die tekst van "such a lovely face" wordt in de song zachtjes herhaald met d etekst die er tussen haakjes staat: er wordt dus helemaal niet "gesuggereerd" dat er iets anders wordt gezongen.

Verder is dat "haar" van de zgn. LaVay schaduw en geen haar.

Op zich hebben jullie gelijk over het 'achteruitgedraaide' stukje tekst dat het soms dubieus is.

Verder is de pagina slechts een overschrijven van het boek dat er ook genoemd wordt: die van Aranza.

Aranza (en ik met die internet-pagina) zijn echter slechts twee van de ontelbaar vele mensen die dit weten van de Eagles: check het eens bij andere mensen!!!

Greetz,

Mathijs (van dinoos.nl)
Mathijs

xellis

• Don't think once, think double
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: september 22, 2003, 07:00:02 pm »
Er moeten ook even een paar dingen worden vastgesteld. Er is een groot verschil tussen het geloof in Satan en de Satanistische kerk. De naam Satan komt voort uit Senaat: de tegenstander van de Bijbel. Zijn eigenlijke naam zou dan ook Lucifer zijn. Het feit dat het Satanistisce kerk is, kan duidelijk maken dat dat juist de dingen zijn die in de bijbel verboden worden. Lusten als seks, drugs en alcohol. Het kan inderdaad zijn dat The Eagles hierbij betrokken zijn (geweest). Maar dat wil niet zeggen dat hun nummers en teksten hiermee een boodschap willen overbrengen. Ik vind het nogal sterk om te geloven dat dingen als terugdraaiteksten als bewijzen worden aangevoerd. Dat kan mij echt niet overtuigen. Zoals al werd gezegd interpreteert iedereen dit op een eigen (andere) manier. Als je meerdere mensen dit fragment zou laten horen, en deze mensen zouden onwetend zijn over dit onderwerp, zou geen bedenken of "horen" of überhaupt weten dat er een boodschap in zit. Hij zou zichzelf alleen maar afvragen wat het nut is van een nummer achterstevoren afdraaien. Mensen horen wat ze denken te geloven. En je zoekt naar herkenningspunten. Zo lijk je makkelijker iets te horen. Zoals ik al zei, geloof ik absoluut niet dat Hotel California ook maar enige banden heeft met de hel, er wordt niets voor niets "hell freezes over" gebruikt?! Hotel California heeft voor mij een heel persoonlijke betekenis en er moet echt meer voor nodig zijn wil je mij van zoiets kunnen overtuigen.

Herbaliser

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: oktober 15, 2003, 06:45:25 pm »
Ik heb, om eerlijk te zijn, echt smakelijk zitten lachen om dit topic. Mensen, die "verborgen boodschappen" in nummers als Hotel California of Stairway To Heaven zijn echt fabeltjes, hoor. Laat je toch niet zo gemakkelijk van alles op de mouw spelden door websites van zeer fanatieke conservatieve Christenen uit de VS.

Zoals hier terecht wordt opgemerkt is het praktisch gezien echt onmogelijk om bewust een tekst of zin op te nemen die zowel 'normaal' als 'achterstevoren' een betekenis heeft. Ik denk niet dat Don Henley of iemand anders van de Eagles echt heeft zitten uitpluizen of "such a lovely face" achterstevoren stiekem een duivelse betekenis heeft.

Lees vooral ook deze pagina eens door: http://www.snopes.com/music/songs/hotel.htm
"Het geld dat stom is, maakt recht wat krom is".

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: oktober 16, 2003, 03:09:45 am »

quote:

op 09 Jun 2003 11:44:25 schreef Does:
[...]

Jij onderbouwt altijd lekker...  :)
Maar heb het nr laatst gedownload..
Vind het wel relaxed.. En nu lees ik dit topic erover...  :|
Als je het niet weet, zou het je dan negatief kunnen beinvloeden ?
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Elsje

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: oktober 16, 2003, 03:34:42 pm »
Er bestaat een video over muziek (en occultisme). Dit is een super goede video over welke artiesten dus echt niet door de beugel kunnen. Sting vertelt daar bijvoorbeeld dat ie satanist is en naar de satanskerk gaat.
Ook verteld die zanger (geen flauw idee hoe hij heet) van dat nummer "hare crishna", dat de tekst van dit nummer eerst "halleluja" was en dat ze dit veranderd hebben naar hare crishna, en dat de mensen dit niet door zouden hebben omdat de tekst en de melodie van het nummer al in hun hoofd zou zitten. Dit is dus pure misleiding!!

Misschien eens interessant om deze band eens te kijken. Je schrikt je rot over wat artiesten allemaal uitvreten. En dit zijn gewoon artiesten waar je lekker naar zit te luisteren.

Ik moet even achterhalen hoe deze band ook weer heet, dan zal ik dit nog even doorgeven!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: oktober 16, 2003, 03:48:43 pm »

quote:

op 16 Oct 2003 15:34:42 schreef Elsje:
Er bestaat een video over muziek (en occultisme). Dit is een super goede video over welke artiesten dus echt niet door de beugel kunnen. Sting vertelt daar bijvoorbeeld dat ie satanist is en naar de satanskerk gaat.

Wisten jullie trouwens dat de aanhangers en de oprichter van de Satanskerk (LaVey of zoiets) helemaal geen Satansaanbidders zijn? Ze geloven niet eens in het bestaan van Satan! Ik wist dat niet namelijk kwam er vanochtend op een website achter.

De Satanskerk zet zich af tegen "de maatschappij" en hun motto is: "doe wat je zelf wilt". De naam CoS is dan ook alleen maar gekozen om te shockeren. Ze willen alle aardse genoegens uit dit aardse leven halen die er maar zijn, en daaronder verstaan ze dan sex, drugs and rock 'n roll, en zich niet in 1 of ander "religieus keurslijf" laten persen.
Ook erg genoeg natuurlijk maar weer minder eng dan die covens met zwarte kaarsen enzo.

Er zijn ook echte Satansaanbidders met van die bloederige rituelen enzo maar dat is dan weer een andere club, ik dacht dus eerst dat DAT de CoS was.

Als iedereen dit allang wist en ik weer achter loop :o dan bij voorbaat mijn excuses maar ik vond het wel een ontdekking.
Bombus terrestris Reginae

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: oktober 16, 2003, 03:59:22 pm »
wissik ook niet.

Dat van die Hare krisjnja (rotnaam) was trouwens van the Beatles, Johnn Lennon zong dat geloof ik (ver voor mijn tijd, dus... ) Wat ik ervan hoorde had het meer te maken met hun 'plotselinge' interesse in de hindoestaanse mystiek, waardoor ze wat wijziginen in hun liederen aanbrachten. Als je het niet doorhebt heb je trouwens een snotje in je oren. 't is vrij duidelijk, hoor. HOE HEET DAT LIEDJE NOU OOK AL WEER? NU ZIT HET IN MIJN HOOFD EN IK KAN ALLEEN MAAR OP EEN STUKKIE VAN HET REFREIN KOMEN. BAH!  :(
...

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: oktober 16, 2003, 04:55:00 pm »

quote:

op 16 Oct 2003 15:34:42 schreef Elsje:

Toch apart dat hij zich dan inzet tegen de immense vernietiging van de regenwouden in het Amazone gebied. Dat hij meedeed aan acties als Band-aid in de jaren tachtig.

Als je dit allemaal leert in de "satanskerk" dan zou ik zeggen: Stap ook es binnen! :)

Die video zou wel eens kunnen zijn: They sold their souls for Rock 'n Roll

Trailer:http://www.naarhouse.nl/p.../groot/intro_tstsfrnr.mpg

Ook op www.zwaremetalen.com discussieerd men er over.

Elsje

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: oktober 16, 2003, 06:17:50 pm »

quote:

Die video zou wel eens kunnen zijn: They sold their souls for Rock 'n Roll

Ja dat is hem inderdaad. Is een hele goede band vind ik zelf!

is een aanrader, want je komt achter een hoop dingen die je nu niet weet....

KeesvE

• Carpe Matricaria!
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: oktober 16, 2003, 06:48:37 pm »

quote:

op 16 Oct 2003 15:59:22 schreef arendpleysier:
wissik ook niet.

Dat van die Hare krisjnja (rotnaam) was trouwens van the Beatles, Johnn Lennon zong dat geloof ik (ver voor mijn tijd, dus... ) Wat ik ervan hoorde had het meer te maken met hun 'plotselinge' interesse in de hindoestaanse mystiek, waardoor ze wat wijziginen in hun liederen aanbrachten. Als je het niet doorhebt heb je trouwens een snotje in je oren. 't is vrij duidelijk, hoor. HOE HEET DAT LIEDJE NOU OOK AL WEER? NU ZIT HET IN MIJN HOOFD EN IK KAN ALLEEN MAAR OP EEN STUKKIE VAN HET REFREIN KOMEN. BAH!  :(

Bedoel je misschien "my sweet lord" van George Harrison?
Hier is de tekst van dit liedje te vinden http://www.elyrics.net/go/g/George_Harrison/My_Sweet_Lord/
U de grap, wij de limerick... http://www.kees-ineke.nl

Scotfan

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: oktober 16, 2003, 07:44:26 pm »

quote:

op 16 Oct 2003 18:17:50 schreef Elsje:
[...]

Ja dat is hem inderdaad. Is een hele goede band vind ik zelf!

is een aanrader, want je komt achter een hoop dingen die je nu niet weet....

Ik hoop dat je het met een hele grote korrel zout neemt.

Er worden gewoon praktiserende christenen satanistisch genoemd.
Vincent Furnier (Alice Cooper), ja praktiserend Katholiek.
Carlos Santana, Sting. enz......

OvermatigAkkoord

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: november 13, 2003, 07:32:39 pm »
Ja, laten we alsjeblieft kritisch zijn, zowel op bands en hun teksten als op de terugdraaimafia!
Om met die laatste te beginnen, suggereer ik een aardig testje om te kijken of je brein iets teruggedraaids zou kunnen begrijpen. Spreek een duidelijke Nederlandse zin uit en draai 'm achterstevoren. Val nu een huisgenoot lastig en vraag hem/haar het omgekeerde te beluisteren en te vertellen wat het zeggen wil.... :?

Los van de vraag of de cola-beeldjes-truc fraude was, kun je je voorstellen dat je onbewust een hoop meer indrukken verwerkt dan bewust. Maarrrr... je kunt met gerichte aandacht ('let eens op...') wél ontcijferen wat je brein binnenkomt. Nog een filmvoorbeeldje: ik wist vroeger niet dat er kringen rechts bovenin beeld kwamen die voor de bioscoopbediende aangaven wanneer er van spoel gewisseld moet worden. Nu ik dat weet zie ik ze ook bijna altijd.
In het geval van de terugdraaiteksten werkt dit dus niet. Zou een beetje omslachtig zijn hè, van die duivel, dattie methodes gebruikt die helemaal niet werken?

En daarmee kom ik op het eerste punt: hij heeft helaas genoeg methodes over die wel werken. En die zijn waarschijnlijk een stuk corrumperender voor de geest.
Voor mijzelf geldt bijvoorbeeld dat ik van meer dan een half uur Radiohead daadwerkelijk gedeprimeerd wordt. Er zit iets in dat ik ongelofelijk duister vindt, met name OK Computer. Dus spreek ik met mijzelf af dat het na een half uur schluss is.
Los van dit soort persoonlijke dingen zijn er bands die werkelijk satan en het occulte zoeken (een aantal metalbands). Verre van blijven, lijkt me zo. O-)