Auteur Topic: Verricht jij het gebed zoals alle profeten dat deden?  (gelezen 10195 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Verricht jij het gebed zoals alle profeten dat deden?
« Reactie #50 Gepost op: augustus 28, 2010, 12:56:45 pm »

quote:

Barbaravanloo schreef op 28 augustus 2010 om 01:48:
Er is niks doms aan wat ik schrijf, jij vind het gewoon dom omdat het niet in jou straatje past. En heb geen zin meer om inhoudelijk te reageren je vind toch alles dom wat ik schrijf.
Waarmee je dus toch inhoudelijk reageert en aangeeft de Bijbel niet te kennen.
Wie de Bijbel namelijk kent weet dat Christus is gestorven om de wet te vervullen en daarmee alle wetgeving te voldoen. Er geldt geen oud testamentische wetgeving meer voor een Christen.
Nunc heeft dat keurig aangegeven, ik zou zeggen: doe er iets mee.

quote:

Wat jij moet leren is niet meteen iets dom te noemen als iemand niet de zelfde gedachten en meningen als je deelt over bepaalde dingen,dan kom je een heel eind verder. Mensen hebben gewoon verschillende inzichten en meningen over bepaalde dingen. Accept it or leave it. maar ga nooit iemand lopen beledigen.
Ik beledig je niet, ik stel een vraag.
Maar inderdaad:iemand die de koran en de regels daaruit als waar beschouwd in de wijze waarop jij dat doet heb ik weinig mee. Daarnaast ga je op een wijze met de bijbel om die ook niet aansluit bij wat christendom heet.

Ook daar is hier al een en ander over geschreven door anderen. Overigens ook in niet mis te verstane taal maar dat geheel ter zijde.

Het lijkt alsof je denkt dat het doen van uiterlijkheden (op je knieen bidden etc.) van belang zijn.
Dat is inderdaad in de Islam het geval. Dat is echter in het christelijke geloof niet het geval.
Ik heb je een tekst aangeleverd over wat Jezus zelf zegt over het bidden, die heb je keurig genegeerd en ben je niet op ingegaan.
Ook heb je niet aan kunnen tonen dat 5 x daags bidden een opdracht is alsmede dat je niet aan hebt kunnen tonen dat de gebedshouding van belang is voor God.
Wél toon je aan dat je de rituelen belangrijker lijkt te vinden dan de inhoud.
En als anderen dan weerleggen dat je de teksten die je gebruikt feitelijk misbruikt dan wijzig je de tekst achteraf of negeer je ook dat.

Resume: het heeft weinig zin om het gesprek voort te zetten.
Mail me maar als je wat wilt weten

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: augustus 29, 2010, 03:45:46 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 28 augustus 2010 om 12:56:
(...) Daarnaast ga je op een wijze met de bijbel om die ook niet aansluit bij wat christendom heet. (...)
is dit een eufemisme voor: je gebruikt de bijbel alsof het een knip-en-plak boek is van citaten, en alsof elke zin een losse zin is zonder enig verband, en als je het woord "aangezicht" gevonden hebt in een zoekmachine, denk je meteen dat het citeren daarvan bewijst dat alle christenen altijd in alle omstandigheden zo moeten bidden?

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: augustus 29, 2010, 04:27:34 pm »

quote:

Nunc schreef op 29 augustus 2010 om 15:45:
[...]

is dit een eufemisme voor: je gebruikt de bijbel alsof het een knip-en-plak boek is van citaten, en alsof elke zin een losse zin is zonder enig verband, en als je het woord "aangezicht" gevonden hebt in een zoekmachine, denk je meteen dat het citeren daarvan bewijst dat alle christenen altijd in alle omstandigheden zo moeten bidden?
inderdaad :)
Mail me maar als je wat wilt weten