Auteur Topic: Kains volk  (gelezen 631 keer)

Maria

• Bekijk profiel
Kains volk
« Gepost op: mei 16, 2003, 10:31:25 pm »
Wie kan mij het volgende verklaren. Adam en Eva waren de eerste mensen. Hun eerste zoons heten Kain en Abel. Kain sloeg Abel dood en Kain vlucht naar een ander volk, Als Adam en Eva de oermoeder en oervader zijn, waar kwam dat andere volk dan vandaan?

thedamnedone

• Bekijk profiel
Kains volk
« Reactie #1 Gepost op: mei 16, 2003, 11:16:04 pm »
ik kan je op deze vraag geen definitief antwoord geven. Mijn persoonlijke overtuigingen even terzijde gelaten zou ik als enige oplossing voor dit probleem kunnen noemen dat kain en abel niet de eerste kinderen van adam en eva waren. hun volk moet al zeer grood geweest zijn.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Kains volk
« Reactie #2 Gepost op: mei 16, 2003, 11:33:29 pm »

quote:

op 16 May 2003 22:31:25 schreef Maria:
Wie kan mij het volgende verklaren. Adam en Eva waren de eerste mensen. Hun eerste zoons heten Kain en Abel. Kain sloeg Abel dood en Kain vlucht naar een ander volk, Als Adam en Eva de oermoeder en oervader zijn, waar kwam dat andere volk dan vandaan?
zie topic
http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=340
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2003, 04:29:02 pm door cheese »
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Otje

• "God's woord is levend en krac
    • Bekijk profiel
Kains volk
« Reactie #3 Gepost op: mei 26, 2003, 12:59:59 pm »
Beste Maria,

Hoe het allemaal zit met het nageslacht van Kain is een vraagstuk wat al veel besproken is. Een huwelijk met je broer of zus is tegenwoordig verboden bij de wet. Door God is dit gebod ingevoerd toen de tien geboden geschreven werden.
Pas ruim 400 jaar na de schepping. Voor die tijd trouwde men wel met broers of zussen. Naast Adem en Eva waren er geen andere mensen geschapen, want Adam en Eva zijn de ouders van alle levenden (door God zo genoemd).
Dit is een heel bekrompen antwoord, maar ik heb uiteraard een veel uitgebreider antwoord voor je gevonden op het net.
Kijk maar eens op www.christiananswers.com en je komt het van zelf tegen.
Voor de uitleg moet je wel een half uurtje uittrekken.

Veel lees plezier.
Gij maakt mij het pad des levens bekend;
overvloed van vreugde is bij uw aangezicht,
liefelijkheid is in uw rechterhand, voor eeuwig.