Tja.
Wat zet je boven een verzoek aan het totale team van beheerders inzake iets wat hier toch wel vrij prominent aanwezig lijkt te zijn?
Het omgaan met andersdenkenden en respect naar elkaar.
Ik ben geen heilige op dat gebied maar tracht met vallen en opstaan mijn gedrag aan te passen.
Maar wat er onlangs is gebeurd rondom St. Ignatius is op een aantal gebieden wel vreemd te noemen.
Ik refereer even aan de postings van rkdiak die gewoon online staan en de identieke teksten van StIgnatius die verwijderd zijn.
Er zal allicht een reden zijn maar feit is (okee, mijn beleving zegt) dat de opmerkingen van St.Ignatius nu niet schokkender waren dan wat rkdiak toendertijd schreef. Het waren namelijk identieke teksten waarin alleen andere namen werden genoemd.
edit: Okee, namen noemen is niet slim ...In mailcontact met St.Ignatius merk ik dat er een gevoel van oneerlijkheid en zwaarder beoordelen speelt bij hem.
Als we de zaken op een rijtje zetten dan zou ik een even zware berisping moeten krijgen als hem. Immers, we stonden in de draad over de eindtijd en Bottenbley zij aan zij in het geheel? En hij werd kennelijk dusdanig beoordeeld dat een vertrek het gevolg moest zijn.
edit:Overigens kan het ook zo zijn dat hij totaal geen tikjes op vingers heeft gehad maar dat weet ik dus niet en wil ik ook niet weten allemaal.Het doet mij pijn dat iemand die heel veel waardevols hier is vertrokken door wat er is gebeurd.
En dat heeft niets te maken met de persoon maar wel heel veel te maken over de inhoud van wat deze persoon positief hier heeft bijgedragen.
Ik kan niet verder kijken dan de pushmessages die ik heb ontvangen maar vraag mij af of er niet veel te zwaar is geoordeeld over St,Ignatius.
Hij heeft namelijk nergens een zwaar woord in de mond genomen terwijl een aantal anderen daar wel degelijk over na mogen denken over wat en hoe ze gereageerd hebben. Als we iets kunnen leren van deze persoon is dat zijn postings zeer evenwichtig zijn geweest en steeds een (dwaal)leer [vanuit zijn overtuiging] heeft willen verleggen.
Concreet concludeer ik dat er op dit forum toch vaak geen plaats lijkt te zijn voor mensen die in een traditie staan zoals de RK en dat ook mensen die overtuigd in de gereformeerde traditie staan hier meer en meer onder druk komen.
edit:Ik ben nadrukkelijk redelijk van de traditionele hoek in de GKv. Geen pleiter voor allerlei nieuwigheden maar ook geen bestrijder van alle vernieuwing. Gereformeerd in het midden zeg maar, hoewel dat voor mensen aan de uitersten weer anders geduid zal worden.Kennelijk is het toch lastig om op een forum voor je overtuiging uit te komen en geldt in heel veel zaken dat "alles moet kunnen". Zodra er een gereformeerd tegengeluid komt wordt er vreemd op gereageerd.
Nee, alles moet kunnen en we zingen "In de Maneschijn" straks in de eredienst...
Ik heb moeite met die ontwikkeling hier en daar.
Er is namelijk meer te vertellen dan wat neo-evangelisten verkondigen en er is meer dan alleen zaken als opwekking en kleinmenselijk eindtijddenken. Net zoals er meer is dan 1944

Een groot gebrek lijkt te zijn het gebrek aan weten waar de gereformeerden vandaan komen en wat hun traditie is. Een traditie die sterke banden heeft met de RK en waar zeker in de pluriforme PKN niets meer van te herkennen is.
Althans, ik verbaas mij over het kennisgebrek bij bv. leden van de PKN.
De GKv is echter een traditie waarin de kennis van het Woord als zeer belangrijk werd geacht. Ook dat ligt momenteel onder vuur. Niet voor niets zijn daar vragen over bij groepen in deze kerk. De trend lijkt te zijn dat iedereen alles moet kunnen zeggen en er een "moet kunnen" geloof ontstaat waarin essentiele zaken niet meer bekend zijn.
Dat stukje irriteert mij meer en meer.
Een "gereformeerd geluid" lijkt namelijk hier en daar op dit forum van de GKv niet welkom te zijn, net zo min als een katholiek geluid niet welkom lijkt te zijn hier.
edit:Het gaat dan niet om kleine zaken maar om zaken als "heiligheid in de omgang met God" etc. Zaken die voor St meer dan belangrijk zijn maar ook voor mij aan de basis van het geloof liggen"Dus mijn eindvraag:
Met welk doel bestaat dit forum eigenlijk?edit: kromme tekst is verwijderd