Auteur Topic: Kerk <-> dagelijks leven?  (gelezen 728 keer)

xgnoom

• Bekijk profiel
Kerk <-> dagelijks leven?
« Gepost op: mei 17, 2003, 09:56:07 pm »
Staat de kerk eigenlijk wel in je dagelijks leven? Of zijn de kerk en je dagelijks leven twee gescheiden werelden? Welke rol speelt de kerk in jouw dagelijks leven?
Olvidemos nuestro ser - Alabemos al Señor

hachri

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2003, 10:07:29 pm »
quote:
op 17 May 2003 21:56:07 schreef xgnoom:
Staat de kerk eigenlijk wel in je dagelijks leven? Of zijn de kerk en je dagelijks leven twee gescheiden werelden? Welke rol speelt de kerk in jouw dagelijks leven?

dagelijks. ja geloof ik wel ik zie de mensen van wijk regelmatig.
zij zijn ook die op mij toezien en waar ik met vragen heen kan ga.
met die mensen in de kerk vorm ik het lichaam van Christus. met hun ondernemen we stappen om het evangelie te verkondigen. met mijn wijkgenoten heb ik bijbelstudie om God nog beter te leren kennen. Ik besef dat ik in mijn antwoordt kerk gelijk stel met mijn broeders en zusters die in die kerk hun geloof belijden. Ik weet niet of je dat ook zo bedoelt.

xgnoom

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2003, 10:12:32 pm »
quote:
op 17 May 2003 22:07:29 schreef hachri:
Ik weet niet of je dat ook zo bedoelt.

Ik bedoelde niet of je in het dagelijks leven over geloof praat, maar hoe dat geloof en/of de kerk in je dagelijks leven tot uiting komt en daarin geintegreerd is. Dus je studie, werk, hobbies enz. Je bent door God gemaakt. Heeft dit geloof concrete betekenis in gewone dagelijkse dingen, of heeft geloven alleen maar te maken met de bijbel, theologie, de dominee enz.?
Olvidemos nuestro ser - Alabemos al Señor