quote:
Waarom was Satan in het paradijs aanwezig?
Om God dwars te zitten
quote:
Mocht hij daar komen?
ja
quote:
Werd het niet bewaakt?
dat weet ik niet
quote:
Of mocht hij daar komen om Adam en Eva extra op de proef te stellen wat betreft de boom-der-kennis-van-goed-en-kwaad.
eerst een paar teksten over wie satan is
-de god dezer eeuw 2 Korinthe 4:4 -de overste der wereld Johannes 14:30 -de overste van de macht der lucht Efeze 2:2-de vader der leugen Johannes 8:44 -en de macht der duisternis Kolossensen 1:13
Satan, voordat hij Satan werd, had de taak om de wereld te dienen,
hij was een dienende geest, maar door hoogmoed werd hij een gevallen engel, die God van de troon wil stoten, en door de mens te verleiden heeft hij de macht gekregen om over de aarde te heersen,
oftewel hij heeft die macht aan de mens ontfutseld, want Adam had de opdracht om over de aarde te heersen
en wat zijn plan is
Jesaja 14:12
12 Hoe zijt gij uit den hemel gevallen, o morgenster, gij zoon des dageraads! hoe zijt gij ter aarde nedergehouwen, gij, die de heidenen krenktet!
13 En zeidet in uw hart: Ik zal ten hemel opklimmen, ik zal mijn troon boven de sterren Gods verhogen; en ik zal mij zetten op den berg der samenkomst aan de zijden van het noorden.
14 Ik zal boven de hoogten der wolken klimmen, ik zal den Allerhoogste gelijk worden.
15 Ja, in de hel zult gij nedergestoten worden, aan de zijden van den kuil!
"en zeide in uw hart..". daar begint het hele verhaal, satan de morgenster, hij was één van de mooiste engelen, de naam aanklager heeft hij later gekregen. En kijk wat hij in zijn hart zei, alles begint met wat je zegt tegen jezelf in je hart, daarom zegt de Bijbel ook: arglistig is het hart (Jeremia 17:9).
Er zijn hier vijf dingen die het fundament vormen van het werk van satan.
1. Ik zal ten hemel opklimmen,
2. ik zal mijn troon boven de sterren Gods verhogen,
3. ik zal mij zetten op de berg der samenkomst aan de zijden van het noorden,
4. ik zal boven de hoogten der wolken klimmen,
5. ik zal de Allerhoogste gelijk worden.
Deze hatelijke verklaringen zijn de uitgangspunten van zijn plan, voor de grondlegging der wereld zijn ze al in zijn hart tot stand gekomen. Net als God, Hij had al voornemens voor de grondlegging der wereld.
Ezechiël 28 verhaalt waar hij was en waar hij mee uitgerust was
en hoe volmaakt hij was, en dat hij in Ezechiel de koning van Tyrus is.
quote:
Was die boom op zich dan al niet fascinerend genoeg.
nee dat denk ik niet
Wat God tegen Adam zei, over het verbod om van die boom te eten
was duidelijk, er werd pas van de vrucht gegeten doordat satan
in vermomming, als slang. Eva overhaalde om te eten
quote:
Nu ik het hier toch over heb: Die boom stond daar. Adam en Eva waren de eerste mensen maar het zouden er vele meer worden. Is het haast niet onvermijdelijk dat dan iemand ooit een keer van die boom zou eten? Stel er was nu nog steeds niet van die boom gegeten en iemand at van die boom: Zou dan alleen diegene gestraft worden of ook de hele mensheid?
tsja, zou allemaal kunnen
maar daar heb ik mijn hoofd nog niet over gebroken
en of het zinvol is ??