Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Het jaar voor 2013

<< < (39/39)

Trajecto:
Haha, genoemd naar de heilige Modera misschien?

( O nee, dat mag hier niet -- het is geen Praatvaria.   )

small brother:
quote:learsi schreef op 23 januari 2013 om 12:09:

Wat ik er niet mee wilde zeggen is dat G'd de zegen uit de gelovigen haalt, dat geloof ik niet. Door alle kerkgenootschappen heen zal G'd de echte gelovigen (die de geboden bewaren) blijven zegenen.

Het terugtrekken van de Zegen van G'd uit het kerkinstituut is niet synoniem aan terugtrekken van de Zegen aan de ware gelovige. !
Dat geldt voor zowel voor het Jodendom als het Christendom.

Het wrange nu is dat veel christenen wel het terugtrekken van G'd uit Israël zien en erop wijzen, zonder oog te hebben voor het tijdelijk karakter ervan. Maar helaas niet zien dat hetzelfde nu aan het gebeuren is met onze kerkinstituten.
Waar gelukkig ook wij kunnen blijven vertrouwen als individu op G'd Zijn Eeuwige Beloften dat OOK wij door waar geloof zalig zullen worden gemaakt door Hem.
--- Einde van citaat ---

Ik kan je goed volgen wat je hier post.
Het geldt dus voor zowel het Jodendom, als het Christendom.

Dus waarom spreek je over Israël anders dan over dwalende kerken? De belofte is immers gelijk. Of zoals ik helemaal in het begin schreef: ik begrijp het belang niet. Wat is Israël anders dan een dwalende kerk? Ze hebben Gods geboden en Gods profeten en Gods verlossing; maar ze zijn blind voor het goede pad.

Wat begrijp ik nu niet?

learsi:
quote:small brother schreef op 24 januari 2013 om 15:54:
[...]

Ik kan je goed volgen wat je hier post.
Het geldt dus voor zowel het Jodendom, als het Christendom.

Dus waarom spreek je over Israël anders dan over dwalende kerken?
--- Einde van citaat ---

ik spreek niet anders over israel dan onze christelijk kerkinstituten, beiden heeft G'd toch Zijn Zegen terug getrokken?
Israel is er al voor gestraft en zwaar ook, zoals G-d waarschuwde in Zijn Woord.
Maar ook altijd weer Zijn Eeuwige Belofte van Genade voor Zijn eigen Oogappel Israël.

Veel van onze christelijke kerkinstituten zijn nu net zo in overtreding als Israël destijds, dus trekt G-d Zich ook terug uit deze kerkinstituten. Het verschil is dat G-d Zijn Schaapjes er niet voor straft, omdat Jezus de schuld over onze zonden weghaalt.

Vergelijkbaar met een gemeente van een stad dat verzuimd om een onveilige rijbaan tijdig veiliger te maken, waardoor er een paar doden te betreuren zijn. De gemeente is laakbaar en krijgt een straf, maar niet de individuele gemeenteambtenaren die er laks mee zijn omgegaan.

quote:De belofte is immers gelijk. Of zoals ik helemaal in het begin schreef: ik begrijp het belang niet. Wat is Israël anders dan een dwalende kerk?
--- Einde van citaat ---

Inderdaad en daar zijn ze al heel streng voor gestraft zoals G-d had gewaarschuwd. Maar uiteindelijk beloofd G-d dat Hij al deze zonden zal wegwassen en reinigen, opdat heel Israël zalig zal worden. Dus naar hun zonden wordt dan niet meer gekeken.
Eigenlijk niet anders dan bij ons Christenen dus, het Fundament Christus zal ons behouden ondanks onze slechte werken van hooi of stro.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie