Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Het enige wáre geloof...???

<< < (8/9) > >>

Nunc:
quote:itsmetoo schreef op 26 april 2012 om 22:12:
[...]

Je reinste vervangingstheologie en theologisch geknutsel is het, zoals ik hierboven heb getoond.
--- Einde van citaat ---

jaja. Geef eerst maar gewoon een overtuigende argumentatie. Daarna kun je andermans argumenten 'geknutsel' gaan noemen.

quote:
[...]

--> Hier staat het al! Israel zijn de aanneming tot kinderen en heerlijkheid door de verbonden, wet, erediensten en de Beloften uit de oude Profetieën ! Daar zijn ze weer genoemd !

[...]

Het woord van GOD is hier nog het oude testament en is dus niet vervallen !
Niet iedereen in Israël is uit Israël.
--- Einde van citaat ---

zei er iemand 'geknutsel'?
jij: Niet iedereen in Israël is uit Israël.

Paulus: Ik zeg dit niet alsof het Woord van God vervallen is, want niet allen die uit Israël voortgekomen zijn, zijn Israël.

zoek de verschillen. Jij hebt het over 'in Israel' alsof het gaat over: wonend in Israel. Paulus had het over: voortgekomen uit.. ofwel: niet alle Israelieten (joden, etc) zijn volgens Paulus echt Israelieten. Het staat er gewoon, ik kan er ook niks aan doen.quote:Hier komt het!
--- Einde van citaat ---

nee hoor, het is al geweest, op het moment dat je van Paulus' 'voortgekomen uit' een '(wonend) in' Israel wilde maken.

quote:
[...]

--> Weer iets toe-eigenen is dit, in mijn ogen onterecht.
Dit gaat over dat de echte Joden de afstammeling hebben van Abraham, Isaac. Alleen van Abraham zijn niet GOS Zijn kinderen. (Dus de aanspraak van de islam dat zij ook Abraham als voorvader hebben is hiermee van tafel geveegd)
--> De Beloften van het eerste verbond werd gesloten via Abraham, Isaac en Jacob. Dar gaat dit over. Niet een ieder van het vlees (niet in het vlees) zijn kinderen van GOD waarop de Beloften aan de voorvaderen zullen doorwerken. Nee alleen voor hen die via Abraham en Isaac in de bloedlijn zitten zullen deze beloften aan de Voorvaderen gelden. DAAR gaat DIT over. !
--- Einde van citaat ---
nee, wellicht wil je dat het daarover gaat, maar Paulus had het over "voortgekomen uit" Israel. Dus juist NIET iedereen die voortgekomen is uit Isaak.: "Ik zeg dit niet alsof het Woord van God vervallen is, want niet allen die uit Israël voortgekomen zijn, zijn Israël.". Kijk gewoon naar de context, en pluk niet zomaar teksten uit Paulus' brief. Hij is met een betoog bezig waarin hij het over "Israel" (op de biologische) manier heeft, en stelt dat Jezus 'naar het vlees' uit Israel is, het volk van God. Paulus is echter al hoofdstukken lang bezig met de vraag hoe het kan dat (het volk van) Israel niet massaal Jezus aannam. En Paulus komt dan uit op: Ik zeg dit niet alsof het Woord van God vervallen is, want niet allen die uit Israël voortgekomen zijn, zijn Israël.. Dat is 'de oplossing' volgens Paulus: het blijkt dat het begrip "Israel" niet alleen maar biologisch is, niet alleen op 'afstamming' slaat.quote:(...)
--- Einde van citaat ---
later wellicht meer. Maar als je al niet leest wat Paulus schrijft: "Ik zeg dit niet alsof het Woord van God vervallen is, want niet allen die uit Israël voortgekomen zijn, zijn Israël.", dan vrees ik dat het lastig wordt.

Nunc:
quote:itsmetoo schreef op 26 april 2012 om 21:21:
(...)
Er staat duidelijk u mede deel hebt gekregen, dus samen met de Joden OOK deel hebt gekregen. Enige takken zijn afgerukt, niet alle takken !
--- Einde van citaat ---

heb ik ook niet beweerd.
Wel beweer ik a.h.v. Romeinen en Hebreeën: "Israel = de gelovigen"
vandaar dat 'vervangingstheologie' onzin is. De kerk heeft Israel niet vervangen, maar is erbij gevoegd, terwijl er helaas joden (gelukkig lang niet alle) afgehaald zijn.

quote:Precies heel israel zal zalig worden, niet half Israël, niet een paar, heel Israël zoals het dan zal zijn, zal zalig worden en dus zal hun ongerechtigheid niet worden aangerekend. Hij zal hun zonden bedekken !
--- Einde van citaat ---
Als (en het zou best kunnen) Paulus hier spreekt over Israel in de toekomst, blijft nog steeds staan dat hij een paar zinnen eerder nog spreekt over "enkelen" die in het heden (van Paulus) behouden zullen worden. Er gaan dus joden verloren, net zoals er talloze niet-joden verloren gaan.

itsmetoo:
quote:Nunc schreef op 26 april 2012 om 23:05:
[...]
jaja. Geef eerst maar gewoon een overtuigende argumentatie. Daarna kun je andermans argumenten 'geknutsel' gaan noemen.
--- Einde van citaat ---

Oké, ik vind het geknutsel, het is mijn mening en is daarmee nog geen feit, dat klopt. Het knutselen was ook niet naar jou gericht, maar meer naar de theologen die er in mijn ogen een potje van hebben gemaakt, door een theorie (kerkleer) in elkaar te flansen en daarvan niet meer willen afwijken, ook al zijn de omstandigheden zo gewijzigd dat de gemaakte theorie mank gaat.
[...]

quote:zei er iemand 'geknutsel'?
jij: Niet iedereen in Israël is uit Israël.

Paulus: Ik zeg dit niet alsof het Woord van God vervallen is, want niet allen die uit Israël voortgekomen zijn, zijn Israël.

zoek de verschillen. Jij hebt het over 'in Israel' alsof het gaat over: wonend in Israel. Paulus had het over: voortgekomen uit.. ofwel: niet alle Israelieten (joden, etc) zijn volgens Paulus echt Israelieten. Het staat er gewoon, ik kan er ook niks aan doen.
--- Einde van citaat ---
Dus uiteindelijk bedoelen we hetzelfde, niet allen die uit Israël voortkomen zijn uit Abraham & Isaac en derhalve niet uit Israël. GOD weet uiteraard wie dat wel zijn en zal dezen behouden vanwege Zijn beloften aan de voorvaderen.

Ezechiël 36
31 U zult zich uw slechte wegen en uw daden die niet goed waren,  herinneren. U zult  walgen van uzelf om uw ongerechtigheden en om uw gruweldaden.
32 Ik doe het niet omwille van u, spreekt de Heere HEERE, laat dat u bekend zijn. Schaam u en word te schande vanwege uw wegen, huis van Israël.

[...]

quote:nee, wellicht wil je dat het daarover gaat, maar Paulus had het over "voortgekomen uit" Israel. Dus juist NIET iedereen die voortgekomen is uit Isaak.: "Ik zeg dit niet alsof het Woord van God vervallen is, want niet allen die uit Israël voortgekomen zijn, zijn Israël.". Kijk gewoon naar de context, en pluk niet zomaar teksten uit Paulus' brief. Hij is met een betoog bezig waarin hij het over "Israel" (op de biologische) manier heeft, en stelt dat Jezus 'naar het vlees' uit Israel is,
--- Einde van citaat ---

Hier wordt duidelijk de vergelijking gemaakt tussen de nakomelingen van Isaac voor wie de Belofte aan deze voorouder geldt tov degenen uit Israël die niet een nakomeling zijn van Isaac en waarvoor de Belofte dus niet geld.  
De nakomelingen van Isaac zijn de kinderen van de Belofte en wij christenen zijn geen kinderen uit de Belofte maar uit de Genade !
Uiteindelijk bepaald GOD welke ziel waar geboren wordt, het is dus Zijn keuze wanneer iemand geboren wordt als nakomeling uit Isaac en is daarmee Uitverkoren en door GOD bepaald. Wij christenen kunnen kiezen voor Christus.

itsmetoo:
quote:Nunc schreef op 26 april 2012 om 23:10:
[...]
Als (en het zou best kunnen) Paulus hier spreekt over Israel in de toekomst, blijft nog steeds staan dat hij een paar zinnen eerder nog spreekt over "enkelen" die in het heden (van Paulus) behouden zullen worden. Er gaan dus joden verloren, net zoals er talloze niet-joden verloren gaan.
--- Einde van citaat ---

GOD Zijn Genade zal inderdaad alleen werken op de nakomelingen van Abraham en Isaac, hoeveel er dat zijn weet GOD, wel meldt Openbaringen 7 de 144.000 mensen, families of bloedlijnen die worden verzegeld voor GOD Zijn wraak aanvangt.

Uiteraard gaan er ook Joden verloren net zoals er Christenen verloren gaan, die verstikt geraken in leugens van de hoer van Babylon, waarvoor de Schrift zo duidelijk waarschuwt.
Er zullen kerkgemeenten worden misleid die dan achter het Beest aan gaan verleidt door de valse profeet.

Aangezien de grote verdrukking zal draaien om Israël, waar de wereld zich massaal tegen Israël zal keren (Israël en met name Judea en Samaria (Westbank) komen al steeds meer geïsoleerd te staan. Mijn angst is dat door deze vervangingsleer de kerken die dat ondersteunen, achter het beest zullen gaan aanlopen misleidt door de valse profeet. Dat zij met de wereld samen een aanval op Israël zullen steunen. Je ziet het nu al dat er kerkgenootschappen zijn die voor de "palestijnen" opkomen en zich tegen Israël beginnen te keren. Kerkgenootschappen die het opdelen van Israël voorstaan in ruil voor zogenaamde vrede.

rtfm08:
De vraagstelling van de topicstarter is op zich mi een discussie waard maar als ik als buitenstaander deze enorme lappen zou moeten gaan lezen ben ik een beetje bang dat ik ga afhaken (daarmee zeg ik niet dat het niet nuttig is maar voor de leesbaarheid wel een hele uitdaging   )

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie