2 Tessalonicenzen 2
6 En u weet wat hem nu weerhoudt, opdat hij op zijn eigen tijd geopenbaard wordt.
7 Want het geheimenis van de wetteloosheid is al werkzaam. Alleen is er iemand die hem nu weerhoudt, totdat hij uit het midden verdwenen is.
8 En dan zal de wetteloze geopenbaard worden. De Heere zal hem verteren door de Geest van Zijn mond en hem tenietdoen door de verschijning bij Zijn komst;
9 hem, wiens komst overeenkomstig de werking van de satan is, met allerlei kracht, tekenen en wonderen van de leugen,
10 en met allerlei misleiding van de ongerechtigheid in hen die verloren gaan, omdat zij de liefde voor de waarheid niet aangenomen hebben om zalig te worden.
De geest van de antichrist zit uiteraard in de media, Radio, TV, internet maar ook in boeken. De wetteloosheid neemt zienderogen toe. Wat voor 10 jaar geleden nog taboe was, wordt nu niet meer vreemd gevonden.
Ga bij uzelf te rade:
Kan ik de verleidingen weerstaan? kan ik een geweld film kijken zonder te genieten van de ellende? Kan ik een soap kijken waar in iedereen met iedereen het bed deelt? Of iedereen zomaar de partner bedonderd? Ben je in staat om te zien dat het verkeerde aardse voorbeelden zijn?
Ben ik je staat om bijvoorbeeld de seksfilms van Film 1 te negeren? Lukt dat, dan is Film 1 geen probleem, lukt dat niet dan kan je beter Film1 eruit doen !
Zo ook bij computers, kan ik de vuiligheid negeren? Zo nee, neem een filter, zo ja, is er niets aan de hand,
Zoals met drank, kan ik voor de gezelligheid een wijntje meedrinken zonder meer te willen? Ja, geen probleem, zo nee, dan drank beter vermijden.
De verleidingen zitten overal om ons heen, dus we moeten goed luisteren naar de aanwijzingen van Degenen Die in ons woont en ons tracht te helpen.
3 en elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist, waarvan u gehoord hebt dat hij komt, en die nu al in de wereld is.
1 Johannes 4
4 Lieve kinderen, u bent uit God en u hebt hen overwonnen, want Hij Die in u is, is groter dan hij die in de wereld is.
5 Zij zijn uit de wereld; daarom spreken zij uit de wereld, en de wereld luistert naar hen.
Dit gaat specifiek over de antichrist en dwaal-leer. Maar iets doortrekken naar alle dag en men herkent de antichrist in alle media aanwezig in zijn poging om de mensen te misleiden en foute zaken aan te smeren. Maar Hij Die in u woont is sterker, als we Hem de kans geven en niet wegdrukken, we hebben immers nog steeds een vrije wil gekregen en die respecteert de Heilige Geest.
Hoe minder ware Christenen er zijn, hoe minder de Heilige Geest vertegenwoordigd zal zijn en hoe meer ruimte de geest van de antichrist krijgt om zijn verleidingen ten toon te spreiden.
Vraag jezelf eerlijk af waarom je liever een soap serie kijkt met scheidingen en vreemdgaan erin, dan op familie 7 zender een preek, kerkdienst o.i.d. te bekijken.