Geloven vandaag > Levensbeschouwing

God versus Jezus nav vraag

<< < (27/28) > >>

gaitema:
We zijn het volledig eens geloof ik

Ik bedoelde met de wereld die nog niet zo ver is, dat we nog niet in het duizendjarige vredesrijk zitten, maar in een wereld waarover satan als een god regeerd. Bewust met kleine letter. Hij mag denken wat die wil en de kracht van God ontvangen hebben om te misbruiken wat die wil, hij blijft de minste van heel Gods schepping. Van zo hoog, zo diep gevallen. Hoe diep we ook zijn gevallen, hij nog dieper.

itsmetoo:
quote:gaitema schreef op 01 juni 2012 om 22:14:
We zijn het volledig eens geloof ik

Ik bedoelde met de wereld die nog niet zo ver is, dat we nog niet in het duizendjarige vredesrijk zitten, maar in een wereld waarover satan als een god regeerd. Bewust met kleine letter. Hij mag denken wat die wil en de kracht van God ontvangen hebben om te misbruiken wat die wil, hij blijft de minste van heel Gods schepping. Van zo hoog, zo diep gevallen. Hoe diep we ook zijn gevallen, hij nog dieper.
--- Einde van citaat ---
Mooi geschreven, al denk ik dat satan niet zomaar de vrije hand krijgt van de HEER. Maar als GOD de satan vernietigt dan zou Hij ook de mens al mee moeten vernietigen. Dat is DE hoofdreden waarom satan ons dag en nacht verleidt tot zonde tegen de geboden van GOD. Om daarmee ons vervolgens dag en nacht aan te klagen bij GOD, zodat de satan os kan opeisen. Wanneer de HEER de satan namelijk al zou willen vernietigen en deze beroept zicht terecht op het feit dat de mens net zo zondig is, dan kan GOD in Zijn Rechtvaardigheid niet satan straffen en ons mensen niet. Ik zou bijna schrijven, helaas is GOD ook rechtvaardig tegen Zijn aartsvijand. Dus de HEER zal de satan pas vernietigen als Hij weet dat alle zielen Die Hij redden wil, gered heeft.

gaitema:
Ik geloof eigenlijk dat God de satan niet zal vernietigen, omdat hij eens aan Jezus gelijkend was. Dat is Hij niet vergeten. Satan is niets meer, omdat hij alles heeft los gelaten. De eerste verloren zoon onder de verloren zonen en dochters.

itsmetoo:
quote:gaitema schreef op 02 juni 2012 om 04:42:
Ik geloof eigenlijk dat God de satan niet zal vernietigen, omdat hij eens aan Jezus gelijkend was. Dat is Hij niet vergeten. Satan is niets meer, omdat hij alles heeft los gelaten. De eerste verloren zoon onder de verloren zonen en dochters.
--- Einde van citaat ---
De Schrift meldt van wel:
Openbaringen 20:
10 En de duivel, die hen misleidde,  werd in de poel van vuur en zwavel geworpen, waar ook  het beest en de valse profeet reeds zijn. En zij zullen dag en nacht  gepijnigd worden in alle eeuwigheid.

gaitema:
Ja, dus hij verdwijnt niet. Hij blijft bestaan. Dus satan wordt niet vernietigd. Wel gestraft.

Dan is het nog de vraag wat "alle eeuwigheid" inhoud. Ik las net de Naardense bijbel en daar staat dit: "...,en zij zullen gekweld worden dag en nacht tot in de eeuwen der eeuwen."

De bronvertaling is iets als "aeoon tôn aeonon" (grieks) is me onderwezen door een pinksterbroeder met wie ik een briefwisseling had. Een man van ruim in de 80 jaar waar ik via de eo correspondentie mee kreeg. "aeoon tôn aeonon" is lastig te vertalen. Een aeoon is het beste te vertalen als een Era. Een tijdperk van honderden jaren, maar met een begin en een eind. "aeoon tôn aeonon" is daar het meervoud van. Je zou kunnen zeggen: "honderden maal honderden jaren".

Ze zullen dus knarzetanden, wel honderden maal honderden jaren. Dat is vertaald tot eeuwen der eeuwen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie