Auteur Topic: Einde van het forum  (gelezen 51676 keer)

pjotr

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #150 Gepost op: februari 03, 2013, 03:54:49 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 03 februari 2013 om 14:41:
Ik heb me bij nader inzien bedacht en zal me ook op een voortzetting van dit forum aanmelden. Hopelijk kunnen we daar gezamenlijk een succes van maken. Ik heb ook van jouw bijdragen genoten (alhoewel ik in het Matteus topic niet echt zin meer had om te reageren). Hopelijk wil jij je mening over 'stoppen' nog herzien...
He dank je. Het stoppen heeft te maken met het onbegrijpelijke verdwijnen van een bericht dat ik hier had gepost. Bij een doorstart ben ik van de partij. Wel moet ik daarbij aantekenen dat ik een gelegenheidsforummer ben. Ik ben hier jaren weggeweest, wie weet gebeurt dat weer.
Ik denk dat het verschil tussen een moddergooi-forum en een goede-sfeer-forum niet zo groot is, dat wil ik eventueel op een doorgestart forum nog wel eens toelichten.

callista

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #151 Gepost op: februari 03, 2013, 04:10:36 pm »

quote:

pjotr schreef op 03 februari 2013 om 15:54:
[...]

Ik denk dat het verschil tussen een moddergooi-forum en een goede-sfeer-forum niet zo groot is, dat wil ik eventueel op een doorgestart forum nog wel eens toelichten.

beste pjotr.
waarom licht je dat hier niet toe?
zou ik zeer op prijs stellen als je dat wel deed.
zou voor opheldering zorgen - ook voor jezelf misschien nuttig

alhoewel als het te pijnlijk is of whatever en je wilt het niet doen respecteer ik dat ook... :-)

pjotr

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #152 Gepost op: februari 03, 2013, 04:29:17 pm »

quote:

callista schreef op 03 februari 2013 om 16:10:
beste pjotr.
waarom licht je dat hier niet toe?
omdat het hier blijkbaar off-topic is.

quote:

zou ik zeer op prijs stellen als je dat wel deed.
zou voor opheldering zorgen - ook voor jezelf misschien nuttig
ik wacht ook op opheldering

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #153 Gepost op: februari 03, 2013, 04:34:41 pm »

quote:

[...]
He dank je. Het stoppen heeft te maken met het onbegrijpelijke verdwijnen van een bericht dat ik hier had gepost. Bij een doorstart ben ik van de partij. Wel moet ik daarbij aantekenen dat ik een gelegenheidsforummer ben. Ik ben hier jaren weggeweest, wie weet gebeurt dat weer.

Wie zeg jij dat?
Ik ben zelf moderator in een (duits) Forum.
Dat kan zo snel afzakken, als je niet oppast.

wimnusselder

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #154 Gepost op: februari 03, 2013, 04:38:51 pm »
Hoi pjotr,

quote:

Ik denk dat het verschil tussen een moddergooi-forum en een goede-sfeer-forum niet zo groot is

Ben ik je met je eens.
Stel voor om daar hier gewoon over door te praten.
Ignatius is topic starter en hij bepaalt dus of het off-topic.
Zolang je respectvol blijft naar Pooh & co toe, moet dat m.i. kunnen.

Met v&Vriendengroet,

Wim

wimnusselder

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #155 Gepost op: februari 03, 2013, 04:40:02 pm »
Hoi learsi,

quote:

learsi schreef op 03 februari 2013 om 01:25:
Leg die beiden even naast zwart-wit elkaar en vergelijk:
- TRADITIONELE KERKGENOOTSCHAPPEN [...]
- EVANGELISCHE KERKGENOOTSCHAPPEN

Mijns inziens hebben orthodoxie en evangelische (vernieuwings)beweging elkaar nodig, samen met vrijzinnigheid, bevindelijkheid en het bindend vermogen van volkskerken.
Vergelijk 1 Cor 12: God geeft alle kerken hun plek in zijn Kerk.

Daar kun je alleen achter komen als je met elkaar in gesprek gaat over 'kerkmuren' heen, bijvoorbeeld op een forum als dit of in je eigen huiskamer.
Wat je daarin hebt opgebouwd als internetgemeenschap, moet je niet zomaar weggooien.
'Forumhoppen' is ook niet mijn stijl; ik zou liever zien dat forums die iets vergelijkbaars bieden samenwerken en naar elkaar verwijzen voor wie net iets anders zoekt dan wat ze zelf bieden.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Majiem

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #156 Gepost op: februari 04, 2013, 10:28:25 am »
als stille meelezer en niet zo heel trouwe bezoeker, wil ik toch even kwijt
dat ik van dit bericht schrok. Wat jammer dat het forum gaat sluiten!
Natuurlijk zijn er veel meer andere fora, voel me zelf iets meer thuis op een ander forum, maar juist ook de al gevoerde discussie en typisch gkv gelinkte, heb ik graag gelezen.
'Als nu het zout zijn kracht verliest, waarmee zal het gezouten worden?

Pjotr92

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #157 Gepost op: februari 05, 2013, 08:55:39 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 31 januari 2013 om 11:39:
Mijn voorstel is: laten we met ons allen naar Setfire gaan:
http://setfire.nl/forum/

Dat is een christelijk forum waar op dit moment maar weinig gebruik van wordt gemaakt, maar dat wel goed werkt. Je kunt er zelfs ook plaatjes plaatsen. Ik ben er zojuist geweest en trof er niemand aan.
Het was een beetje als een verlaten kasteel. De wind woei er doorheen en het was er een beetje spookachtig. Maar het ziet er echt voortreffelijk uit en alles werkt nog perfect.
Zie http://setfire.nl/forum/viewthread/99/ onderaan de pagina, het laatste bericht.

Dus lui, op naar Setfire! Het is maar een ideetje.

Hallo allemaal,

Ik las ergens dat dit forum stopte en ik ben toch eens gaan kijken of er nog een groep mensen zat. Ik zit namelijk zelf op Setfire,deze site bestaat naast een forum ook uit een chat. De chat is heel erg actief,maar het forum inderdaad niet. Wij zouden graag willen dat het forum wat actiever werd. Dus vandaar dat ik hier even een account heb aangemaakt om jullie allen van harte uit te nodigen om naar Setfire te komen.

Zolderworm

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #158 Gepost op: februari 05, 2013, 09:29:25 pm »

quote:

Pjotr92 schreef op 05 februari 2013 om 20:55:
[...]

Hallo allemaal,

Ik las ergens dat dit forum stopte en ik ben toch eens gaan kijken of er nog een groep mensen zat. Ik zit namelijk zelf op Setfire,deze site bestaat naast een forum ook uit een chat. De chat is heel erg actief,maar het forum inderdaad niet. Wij zouden graag willen dat het forum wat actiever werd. Dus vandaar dat ik hier even een account heb aangemaakt om jullie allen van harte uit te nodigen om naar Setfire te komen.
Ik kom zodra dit forum gestopt is.
Tato na vicikitsate

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #159 Gepost op: februari 06, 2013, 01:46:23 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 05 februari 2013 om 21:29:
[...]

Ik kom zodra dit forum gestopt is.

Ik ben al aangemeld.
Ziet er een stuk beter uit als hier.
Tenminste op het eerste zicht.
Je kunt daar bv. prive berichten sturen. Dat heb ik hier soms vermist.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #160 Gepost op: februari 06, 2013, 08:06:16 pm »
ook ik heb me gemeld en neem daarmee alvast een beetje afscheid van dit forum, goede en slechte tijden, maar jullie deelnemers zijn een stukje van mijn leven geworden.

Tot ziens op setfire?

wimnusselder

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #161 Gepost op: februari 06, 2013, 11:25:28 pm »
Is het een idee om een gezamenlijk besluit te nemen waar we heen gaan en pas te gaan zodra het einde van dit forum onafwendbaar is?
Dat is het nog niet namelijk.

Met v&Vriendengroet,

Wim

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #162 Gepost op: februari 06, 2013, 11:34:39 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 06 februari 2013 om 23:25:
Is het een idee om een gezamenlijk besluit te nemen waar we heen gaan en pas te gaan zodra het einde van dit forum onafwendbaar is?

Met v&Vriendengroet,

Wim

jij onderschat de ten principale besluitvorming, na de uitkristallisering van invalshoeken binnen de GKV, Dat dit ons overvalt zegt me genoeg. Ik lees de doelstelling (voor een elk beschikbaar)  van dit forum en de motivering (samengevat) "het forum heeft binnen GKV zijn werk qua bewustwording gedaan"

Hoezo tegenstelling....hoezo instrument om
GKV-verlaters toch nog te bereiken. Werkelijk een onderschat fenomeen denk ik.....

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #163 Gepost op: februari 07, 2013, 12:17:55 am »

quote:

wimnusselder schreef op 06 februari 2013 om 23:25:

Met v&Vriendengroet,

Wim

Ik denk (en dat is vrij nieuw voor mij :) ) dat je iets duidelijker moet zijn in je berichtgeving.
Met name de zinsnede "dat is het nog niet namelijk" doet wenkbrauwen fronzen denk ik.
Snap je?
Mail me maar als je wat wilt weten

Ozombi

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #164 Gepost op: februari 07, 2013, 05:37:18 am »
Het moet nog blijken of het forum ' zijn werk binnen GKV  heeft gedaan '.
Ik ben niet overtuigd.....en dat om principiele redenen.
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2013, 05:37:43 am door Ozombi »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #165 Gepost op: februari 07, 2013, 10:11:27 am »
Wil een ieder een inhoudelijke evaluatie schrijven in Evaluatie over het forum ?
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2013, 10:11:37 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #166 Gepost op: februari 07, 2013, 11:29:12 am »

quote:

Pinkeltje schreef op 03 februari 2013 om 12:16:
[...]

Ik weet niet precies wat je suggestief vindt, maar voor het geval je denkt dat ik het over het forum inhoudelijk heb, ik doel vooral op het 'idee forum'.
In mijn onbescheiden mening hoort een forum 'actief' te zijn om goed te kunnen werken:
- veel users
- een breed moderatieteam (dat ook makkelijk aan te vullen is!)
- veel verschillende topics
- een actieve moderatie

Als streepje 1 inzakt, zal ook de rest inzakken. Dat is mijn observatie van het forum van 2013, en dat vind ik nou een verarming ten opzichte van bijvoorbeeld de periode 2003-2007.

En laat ik hieraan toevoegen dat ik verwachtte dat het forum om bovenstaande reden zou verdwijnen en dat ik dus niet verrast ben dat het nu verdwijnt, zij het om een andere reden.

Hoe dan ook, succes vinden met een andere stek. Wie weet kunnen jullie op een ander forum iets voor anderen betekenen of ergens opnieuw beginnen.  :-)

Ja, dit lijkt me een juiste analyse. Alhoewel ik vooral de periode 2004-2010  herinner als de hoogtij dagen van dit forum. Daarna werd het stukken minder... dat heeft inderdaad ook met de aantallen te maken. Maar ook met het vertrek van enkel prominente forummers, die wisten een groter publiek te trekken en vast te houden.

Ik denk niet dat dit het einde van het concept 'forum' hoeft te betekenen. Mensen zullen altijd de behoefte hebben om te communiceren over hun geloof. In wat voor vorm dan ook, getuigenissen of vragen over geloof in de praktijk of in relatie tot andere religies. Andere gremia als FB en twitter zijn hier toch minder geschikt voor. Mogen we op jouw aanwezigheid ook weer rekenen bij een doorstart?
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

callista

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #167 Gepost op: februari 07, 2013, 03:44:54 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 07 februari 2013 om 11:29:
[...]

Ja, dit lijkt me een juiste analyse. Alhoewel ik vooral de periode 2004-2010  herinner als de hoogtij dagen van dit forum. Daarna werd het stukken minder... dat heeft inderdaad ook met de aantallen te maken.

Maar ook met het vertrek van enkel prominente forummers, die wisten een groter publiek te trekken en vast te houden.

mee eens, maar waarom zijn deze dan vertrokken, of is daar geen reden voor aan te voeren?
zijn ze zelf weggegaan of zijn ze geband b.v.? [zou ook kunnen]

quote:

Ik denk niet dat dit het einde van het concept 'forum' hoeft te betekenen. Mensen zullen altijd de behoefte hebben om te communiceren over hun geloof. In wat voor vorm dan ook, getuigenissen of vragen over geloof in de praktijk of in relatie tot andere religies. Andere gremia als FB en twitter zijn hier toch . een doorstart?

dat denk ik ook niet -ik vermoed dat de fora niet zullen verdwijnen.
Facebook blijkt ook niet het ultieme geluk te brengen.

aan de ene kant veel te persoonlijk en aan de andere kant zo onpersoonlijk als het maar zijn kan -veel prietpraat en geneuzel.
 geen eigen ervaring, maar geluiden van vrienden en bekenden.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #168 Gepost op: februari 07, 2013, 04:43:08 pm »
De meeste users zijn zelf weggegaan, een enkeling is geband.
Ik denk dat er uiteindelijk maar een kleine groep is die graag met volslagen vreemden discussieert. En wanneer alle discussies 3x zijn langsgekomen, is het genoeg. Dan ga je niet nog eens de kinderdoop verdedigen, een boom opzetten over homofilie of uitleggen dat er over de RKK vooral veel waanbeelden bestaan.

Ik heb het altijd een voordeel gevonden dat ik anoniem kon discussiëren. Dat kan niet op facebook of linkedin. Het helpt in zuiver durven beargumenteren (al is de keerzijde dat er ook sneller op de man gespeeld wordt).

Een jaar geleden was ik heel druk met een verbouwing, momenteel ben ik druk met mijn werk. Ik heb geen tijd en weinig behoefte aan discussies. Ongetwijfeld vergaat het meer mensen zo.
Je kunt je natuurlijk afvragen waarom er geen nieuwe jonge mensen dezelfde behoefte lijken te hebben. Kennelijk zit daar toch een generatiekloofje. Internet was voor de huidige 30ers een prachtig en boeiend medium; de huidige 15 jarigen vinden andere media prachtig en boeiend. Neem daarbij een verschuiving in manier van onderwijs en je hebt volgens mij een redelijke verklaring voor het gebrek aan populariteit van fora.

Volgens mij moet je ook kijken naar de meerwaarde van een forum. Die is bij het GKv-forum heel beperkt. Het 'exclusief GKv'-deel is eigenlijk nooit heel druk geweest. Voor het algemeen christelijke deel zijn er genoeg alternatieven (die tegenwoordig ook redelijk gemodereerd schijnen te worden). En er zijn seculiere fora waar religieuze/levensbeschouwelijke discussies op een open en prettige manier kunnen verlopen.
Zo bekeken is het sluiten van het GKv-forum geen groot gemis.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Zolderworm

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #169 Gepost op: februari 07, 2013, 05:13:26 pm »
Ik denk dat maar één ding telt: of de huidige deelnemers van dit forum het als een gemis ervaren. De rest zijn slechts theoretische beschouwingen. De kleine groep hier zorgt wel gemiddeld per dag voor een aantal bijdragen waarvan de meeste fora slechts kunnen dromen. Bovendien zijn er door de bijdragen van mensen met een totaal andere mening dan dat wat we voorheen hier hebben gezien (onder andere Zolderworm en Callista), nog steeds belangrijke ontwikkelingen binnen het forum gaande. Het is beslist niet een voortdurende herhaling van wat is geweest.
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2013, 05:16:31 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #170 Gepost op: februari 10, 2013, 12:12:35 am »
Jammer dat dit forum opgedoekt wordt, terwijl ik het net heb herontdekt. Herontdekt, omdat ik mij hier al eerder blijk te hebben geregistreerd en dat ik mij had geregistreerd, dát was ik vergeten. Ik las dus alleen soms mee, niet meer wetende dat ik mij op 24 januari 2009 al geregistreerd had.

Ik vind het ontzettend jammer, omdat ik de sfeer hier een heel stuk prettiger vind dan op een aantal andere christelijke fora. Het straalt veel meer liefde uit en meer ruimte dan elders. Dat is mijn mening.

Wat ik ook heb gezien is dat er mensen hier tenminste openlijk durven en kúnnen praten over bepaalde ervaringen en vraagstukken en visies, zonder dat ze gelijk met sarcasme om de oren worden geslagen. En ik vind het heel fijn dat ik juist daardoor hier de nodige inspiratie heb kunnen opdoen.

Ik vind het ontzettend jammer dat net nu ik eraan toe ben om deel te gaan nemen aan dit forum, de zaak gaat sluiten. Ik had hier wel een paar vragen durven stellen.

Maar ik ben ook blij dat ik aan andere forum-adressen ben gekomen op dit forum.  Want ik heb door de aanwijzingen op dit forum 1 ander forum gevonden waar, op het eerste gezicht, een soortgelijk prettig forum met voldoende ademruimte wordt geboden.

Ik zal maar zeggen: hallo en goodbye dan maar weer.  

Jammer hoor!
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2013, 12:18:30 am door Droppy »
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #171 Gepost op: februari 10, 2013, 12:29:55 am »
Never mind.
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2013, 12:33:04 am door Droppy »
....easy does it....

callista

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #172 Gepost op: februari 10, 2013, 10:21:08 am »

quote:

Droppy schreef op 10 februari 2013 om 00:12:
Jammer dat dit forum opgedoekt wordt

mee eens.

quote:

Ik vind het ontzettend jammer, omdat ik de sfeer hier een heel stuk prettiger vind dan op een aantal andere christelijke fora. Het straalt veel meer liefde uit en meer ruimte dan elders. Dat is mijn mening.

een mooi compliment - ook met je eens trouwens.

quote:

Wat ik ook heb gezien is dat er mensen hier tenminste openlijk durven en kúnnen praten over bepaalde ervaringen en vraagstukken en visies, zonder dat ze gelijk met sarcasme om de oren worden geslagen. En ik vind het heel fijn dat ik juist daardoor hier de nodige inspiratie heb kunnen opdoen.

met sarcasme of cynisme op zich is niets mis i.m.o. [met op de man spelen wel]
de een uit zich nu eenmaal anders dan de ander - even tussen de regels lezen.
kan ook leerzaam zijn.

quote:

Ik vind het ontzettend jammer dat net nu ik eraan toe ben om deel te gaan nemen aan dit forum, de zaak gaat sluiten. Ik had hier wel een paar vragen durven stellen.

het is nog geen 1 maart - dus benut de tijd die er nog is, zou ik zeggen. :)

quote:

Maar ik ben ook blij dat ik aan andere forum-adressen ben gekomen op dit forum.
 Want ik heb door de aanwijzingen op dit forum 1 ander forum gevonden waar, op het eerste gezicht, een soortgelijk prettig forum met voldoende ademruimte wordt geboden.

wil je ook zeggen welk forum dat is?
zijn misschien meerderen hier benieuwd naar....
hoeft niet hoor....

quote:

Ik zal maar zeggen: hallo en goodbye dan maar weer.  

Jammer hoor!

yeah...hallo..welkom.
laten we nog maar voorzichtig zijn met goodbye...
maar jammer inderdaad.

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #173 Gepost op: februari 10, 2013, 11:42:40 am »

quote:

met sarcasme of cynisme op zich is niets mis i.m.o. [met op de man spelen wel]
de een uit zich nu eenmaal anders dan de ander - even tussen de regels lezen.
kan ook leerzaam zijn.

Dit ben ik wel én niet helemaal met je eens.  Het hangt ervanaf of het sarcasme met wijsheid en liefde wordt ingezet en met een juist onderscheidingsvermogen (wie men voor zich heeft). En die kunst verstaan zéér weinigen. Ik ken best veel mensen, maar ik ken er maar twee die die kunst werkelijk verstaan.   Zonder dat onderscheidingsvermogen is sarcasme naar mijn mening eerder vernietigend dan dat het reinigend werkt.  

quote:

het is nog geen 1 maart - dus benut de tijd die er nog is, zou ik zeggen. :)

Dat doe ik.

quote:

wil je ook zeggen welk forum dat is?
zijn misschien meerderen hier benieuwd naar....
hoeft niet hoor....

Jawel, alleen ik heb dat forum gisteren pas ontdekt. En het haalt het niet bij dit GKV forum, maar als het niet anders kán, dan zou ik het daar een kans geven denk ik.

Het is het forum van refoweb.

quote:

yeah...hallo..welkom.
laten we nog maar voorzichtig zijn met goodbye...
maar jammer inderdaad.
Dankjewel . Fijn om hier (al is het maar voor even) te zijn.
....easy does it....

callista

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #174 Gepost op: februari 10, 2013, 12:02:55 pm »

quote:

Droppy schreef op 10 februari 2013 om 11:42:
[...]

Dit ben ik wel én niet helemaal met je eens.  Het hangt ervanaf of het sarcasme met wijsheid en liefde wordt ingezet en met een juist onderscheidingsvermogen (wie men voor zich heeft). En die kunst verstaan zéér weinigen. Ik ken best veel mensen, maar ik ken er maar twee die die kunst werkelijk verstaan.   Zonder dat onderscheidingsvermogen is sarcasme naar mijn mening eerder vernietigend dan dat het reinigend werkt.  

goed en heel duidelijk verwoord - dat bedoelde ik ook.
het blijft toch inderdaad moeilijk - heel vaak wordt het niet begrepen of verkeerd uitgelegd of voelt men zich toch persoonlijk aangesproken - de z.g. lange tenen.
hangt er ook vanaf hoe lang je op een forum bent en men je al een beetje "kent"

maar goed, sommigen uiten nu eenmaal zo - denk aan Maarten van Rossum b.v. altijd heeft hij wat te zeuren en te jammeren , maar dat kan mensen ook aan het denken zetten.

blijft vaak moeizaam of moeilijk - het is internet.
maar goed - de smileys kunnen ook wat verduidelijken.

[...]

quote:

Jawel, alleen ik heb dat forum gisteren pas ontdekt. En het haalt het niet bij dit GKV forum, maar als het niet anders kán, dan zou ik het daar een kans geven denk ik.

Het is het forum van refoweb.

dank je, dat forum ken ik - wel redelijk  druk daar, maar inderdaad anders dan hier.
ook een vaste kern - maar ja, om op een nieuw forum te wennen duurt even als binnenkomer.
[/quote]

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #175 Gepost op: februari 10, 2013, 01:44:14 pm »

quote:

callista schreef op 10 februari 2013 om 12:02:
[...]

goed en heel duidelijk verwoord - dat bedoelde ik ook.
het blijft toch inderdaad moeilijk - heel vaak wordt het niet begrepen of verkeerd uitgelegd of voelt men zich toch persoonlijk aangesproken - de z.g. lange tenen.

hangt er ook vanaf hoe lang je op een forum bent en men je al een beetje "kent" maar goed, sommigen uiten nu eenmaal zo - denk aan Maarten van Rossum b.v. altijd heeft hij wat te zeuren en te jammeren , maar dat kan mensen ook aan het denken zetten.

blijft vaak moeizaam of moeilijk - het is internet.
maar goed - de smileys kunnen ook wat verduidelijken.

Ik ben het helemaal met je eens.  Menselijke communicatie, of het nou op een forum is of in real life, daar kan altijd ruis in ontstaan.

Wij begrijpen elkaar duidelijk zeer wel wat betreft de juiste vorm van sarcasme als het met mate wordt toegepast. Ik wilde het alleen aangeven omdat ik dít forum goud vind.  Het heeft naar mijn gevoel de juiste mix van moderatie én ruimte, van liefde én van wijsheid, van hart én verstand en er staan inhoudelijk interessante onderwerpen op, in weloverwogen uitgebalanceerde categorieën.  en ik vind het laagdrempelig. Als je niveau van bijbelkennis niet goed genoeg is (volgens deze of gene), of als je interpretatie op een andere golflengte ligt dan van enkele ambtsdragers, dan kun je op dit forum toch gewoon wel meepraten, zonder dat je kapotgeslagen wordt zeg maar, zonder dat je gelijk "niet meer boeiend" bent.  "Vrijgemaakt" heeft voor mij nu een diepere, positieve, associatieve betekenis gekregen (ook al weet ik nog steeds niet wat het exact betekent op het wereldse vlak).

En het heeft zelfs ertoe geleid dat ik mij meer wil verdiepen in 'gereformeerd-vrijgemaakt', ik wil daar meer van weten, wat het inhoudt en op welke wijze zij zich positioneert binnen de wereldkerk.

Want ik heb er zeker van gehoord, van 'vrijgemaakt',  namelijk binnen mijn vroegere christelijke werkkring. Maar daar werd behoorlijk negatief of in elk geval 'raar' gedaan over 'vrijgemaakt', ik heb lange tijd gedacht dat  'vrijgemaakt' net zoiets moest betekenen als 'jehova's getuigen', net zo sinister, zo kwam het op mij over door hoe erover gesproken werd en welke gezichten erbij werden getrokken.  Of eigenlijk kwam het zo op mij over door dat wat er niet gezegd werd. Net alsof daar niet over gesproken mocht worden.  

Inmiddels meen ik te begrijpen dat het te maken heeft met een bestuurlijke afsplitsing van een synode. Meer weet ik er niet van. En dat het gaat om "artikel 31", alleen weet ik nog niet wat dat inhoudt.   Men smeet als iemand hen vroeg wat 'vrijgemaakt' betekende, met die term 'artikel 31', alsof dat al genoeg zei en alsof het iets vies was.  Maar goed, dat terzijde, want dat is denk ik off-topic. Ik zou daar wel een topic met vragen over willen starten, maar ik moet dan eerst even goed zoeken of er niet al een topic over bestaat.

Ik vind dit forum overigens helemáál geen 'moddergooigremium', dat vind ik juist van 'credible'.  Dat was eens maar nóóit weer.

En ik ben verder niet belangrijk, wie ben ik (vanuit de dialectische natuur bezien dan he).  Ik ben gewoon een voorbijganger. En een kind van God. Mijn hele leven draait om Hem, die ten diepste in mijn leven kwam via persoonlijke openbaringen, in mijn persoonlijk leven. Ná een weg van vele  - al of niet openlijke - veroordeling en verachting door 'kerkelijk meelevenden'. Als kerkgangers je uitkotsen, dan neemt God je persoonlijk tot zich. Dat is wat ik heb ervaren. Hij openbaart zich op hoogst persoonlijke wijze in je persoonlijk leven.

Maar ik weet wel dat er heel veel mensen rondlopen zoals ik, die door God wel degelijk (met vallen en opstaan) worden geleid op een buitenkerkelijk pad. En die mensen gaan strakjes wel ergens alsnog theologische kennis opdoen. En ik zou niet graag willen dat al die "foetussen" en  "pasgeboren kindjes" terechtkomen op een institutie als 'credible', want dat zou een abortus betekenen .....  Men maakt zich druk over fysieke abortus (en terécht, ik gebruik dit als gelijkenis!), maar de dagelijkse praktijk is daar geestelijke abortus. En ik vraag me af wat kwalijker is.

Het woord "wedergeboren" kan ik ook niet meer luchten of zien. Het wordt op internet (fora en weblogs/sites) zo ontzettend misbruikt dat het naar mijn mening holle woorden geworden zijn.

Maar naar dít forum zou ik wel die kindertjes durven verwijzen.

quote:

dank je, dat forum ken ik - wel redelijk  druk daar, maar inderdaad anders dan hier.
ook een vaste kern - maar ja, om op een nieuw forum te wennen duurt even als binnenkomer.
[/quote]

Ja, totaal anders dan hier. Ik geloof ook niet dat ik dat nog ga avonturen. Het voelt niet goed. Ik heb er dan geen zin meer in. Als dit forum zonder doorstart wordt opgeheven, dan stopt het forumgebeuren voor mij hier.

Callista, bedankt voor je geduld, begrip en luisterend oor.
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2013, 02:03:54 pm door Droppy »
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #176 Gepost op: februari 10, 2013, 04:13:56 pm »

quote:

callista schreef op 10 februari 2013 om 12:02:

By the way, heb jij zelf nog een voorkeur als kandidaat-vervanger voor dit GKV forum? Als je het wilt zeggen natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2013, 04:14:19 pm door Droppy »
....easy does it....

callista

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #177 Gepost op: februari 10, 2013, 04:31:35 pm »

quote:

Droppy schreef op 10 februari 2013 om 16:13:
[...]

By the way, heb jij zelf nog een voorkeur als kandidaat-vervanger voor dit GKV forum? Als je het wilt zeggen natuurlijk.

zal eerst hier op reageren  - heb bezoek - met  respect voor je vorige reactie trouwens [ga daar later nog wel op in] ....

nou nee, ik heb geen idee, ik ben hier ook pas sinds 1 1/2 maand.
heb gekeken op refoweb, freethinker en christen-forum [bij die laatste is ook weinig te doen momenteel] maar sommige mensen hier gaan naar setfire heb ik begrepen.
raad je aan daar eens een kijke te gaan nemen.

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #178 Gepost op: februari 10, 2013, 05:35:43 pm »

quote:

callista schreef op 10 februari 2013 om 16:31:
[...]

zal eerst hier op reageren  - heb bezoek - met  respect voor je vorige reactie trouwens [ga daar later nog wel op in] ....

Dat mag, maar dat hoeft niet hoor. Als je de behoefte voelt / zin hebt om te antwoorden, lees ik het graag. Maar als je die behoefte niet voelt, is het voor mij goed. Ik  steek zelf verder geen energie meer in de door mij aangehaalde zaken, omdat ik daar allang diepe vrede mee heb. Ik wilde alleen aangeven waarom ik het jammer zou vinden als GKV zou stoppen. Maar ook als dit forum stopt, is het wat mij betreft goed. God vindt zijn kinderen toch wel en zijn kinderen komen áltijd tot Hem.  Als er een deur dicht gaat, gaat er altijd een andere deur open. In het geziene dan wel in het ongeziene.

Facebook en dergeljken is voor mij ook geen optie. Ik vind dat men zich op facebook juist verwijdert van de wereldkerk, want facebook en twitter en dergelijken zijn altijd weer dezelfde kliekjes die elkaar volgen. Een open forum laat zich ook vinden door voorbijgangers, die dan wel eens wat langer kunnen blijven hangen.   Dat is met die  "nieuwe" media heel anders.

quote:

nou nee, ik heb geen idee, ik ben hier ook pas sinds 1 1/2 maand.
heb gekeken op refoweb, freethinker en christen-forum [bij die laatste is ook weinig te doen momenteel] maar sommige mensen hier gaan naar setfire heb ik begrepen.
raad je aan daar eens een kijke te gaan nemen.

Ja, dat las ik net in de nostalgie-topic, dat je hier pas anderhalve maand bent. Bijzonder. Ik had een heel ander gevoel,  net alsof je er al heel lang bent.

Wat die ander fora betreft, daar heb ik allemaal al gekeken (op bijbelgetrouw, setfire, christen-forum, refoweb en cdb-online), komt voor mij allemaal nicht im Frage.

Ik ga het er maar bij laten (als het hier stopt).

Bedankt callista, voor het gesprekje.  ;)
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2013, 05:40:01 pm door Droppy »
....easy does it....

wimnusselder

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #179 Gepost op: februari 10, 2013, 05:45:40 pm »
Hoi callista en Droppy,

Kunnen je opties voor andere forums om naartoe te verhuizen ook melden  in "Nieuw forum zoeken"?
Dat is voor mij ook van belang met het oog op ideeën in de werkgroep geloofsgesprekken van de Nationale Synode om beheerders 'om de tafel' te vragen van forums en andere platforms (ook via sociale media) waar christenen al over kerkmuren heen met elkaar in gesprek zijn in cyberspace.
Als je daar contactgegevens van beheerders bij hebt, nog mooier...

En als we in "Nieuw forum zoeken" 'besluiten' om (min of meer) allemaal naar hetzelfde forum te verhuizen (als en zodra dit forum echt stopt), dan moet er ook daar wat moois van te maken zijn.

Met v&Vriendengroet,

Wim Nusselder
coördinator en subwebsitebeheerder geloofsgesprekken

wimnusselder

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #180 Gepost op: februari 10, 2013, 05:57:47 pm »
Hoi Droppy,

quote:

Droppy schreef op 10 februari 2013 om 17:35:
Facebook en dergeljken is voor mij ook geen optie. Ik vind dat men zich op facebook juist verwijdert van de wereldkerk, want facebook en twitter en dergelijken zijn altijd weer dezelfde kliekjes die elkaar volgen. Een open forum laat zich ook vinden door voorbijgangers, die dan wel eens wat langer kunnen blijven hangen.   Dat is met die  "nieuwe" media heel anders.

Facebook, LinkedIn en zeker twitter bieden in principe en praktijk ook de mogelijkheid tot het vormen van open gemeenschappen.
Zie bijvoorbeeld de Facebookgroepen "Christian Quakers" en "Quaker Faith and Fellowship".
Mijn bezwaar is juist dat ze relatief open zijn, in de zin dat de aandacht van gebruikers continu weggezogen wordt naar andere mogelijkheden (om zo het belang van de eigenaars bij groei en verdichting en daardoor toenemende commerciële waarde van relatienetwerken te dienen).
Het is lastig om in sociale media stabiele 'e-communities' te bouwen waarin mensen zich 'thuis' kunnen voelen en weten wat ze van elkaar kunnen verwachten.
Wat mij betreft dus ook wél open in de zin dat iedereen die bereid zich als fatsoenlijk lid te gedragen ook lid kan worden.
We proberen zo'n (internationale) e-community te bouwen via www.quakerfaithandfellowship.org (inclusief gezamenlijke besluitvorming in een afgeschermd deel van het forum, zodat de community zelf eigenaar kan zijn van de website) en http://quakerworship.org, maar het is lastig concurreren met dergelijke Facebook groepen.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #181 Gepost op: februari 10, 2013, 06:34:06 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 10 februari 2013 om 17:45:
Hoi callista en Droppy,

Kunnen je opties voor andere forums om naartoe te verhuizen ook melden  in "Nieuw forum zoeken"?
Dat is voor mij ook van belang met het oog op ideeën in de werkgroep geloofsgesprekken van de Nationale Synode om beheerders 'om de tafel' te vragen van forums en andere platforms (ook via sociale media) waar christenen al over kerkmuren heen met elkaar in gesprek zijn in cyberspace.
Als je daar contactgegevens van beheerders bij hebt, nog mooier...

En als we in "Nieuw forum zoeken" 'besluiten' om (min of meer) allemaal naar hetzelfde forum te verhuizen (als en zodra dit forum echt stopt), dan moet er ook daar wat moois van te maken zijn.

Met v&Vriendengroet,

Wim Nusselder
coördinator en subwebsitebeheerder geloofsgesprekken

Hoi Wim,

De genoemde opties staan al in die topic, want daar had ik ze vandaan gehaald. Alleen het ene forum dat Callista opnoemt, 'freethinker', staat daar nog niet bij, maar dat is dan ook ook geen christelijk forum (en komt voor dan ook mij niet im Frage, het is eerder antireligieus daar).

maar mocht ik nog wat tegenkomen waarvan ik zou denken dat het een mogelijkheid zou zijn, dan zal ik het in die topic noemen.

Bedankt voor alles, Wim.
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #182 Gepost op: februari 10, 2013, 06:53:31 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 10 februari 2013 om 17:57:
Hoi Droppy,

[...]

Facebook, LinkedIn en zeker twitter bieden in principe en praktijk ook de mogelijkheid tot het vormen van open gemeenschappen.
Zie bijvoorbeeld de Facebookgroepen "Christian Quakers" en "Quaker Faith and Fellowship".
Mijn bezwaar is juist dat ze relatief open zijn, in de zin dat de aandacht van gebruikers continu weggezogen wordt naar andere mogelijkheden (om zo het belang van de eigenaars bij groei en verdichting en daardoor toenemende commerciële waarde van relatienetwerken te dienen).

Daar ben ik het helemaal mee eens.  Ik heb geen facebook en begin er ook niet aan.  (maar ik heb daar wel mee kennisgemaakt, voor korte duur, zodat ik wel weet wat het is).

quote:

Het is lastig om in sociale media stabiele 'e-communities' te bouwen waarin mensen zich 'thuis' kunnen voelen en weten wat ze van elkaar kunnen verwachten.
Wat mij betreft dus ook wél open in de zin dat iedereen die bereid zich als fatsoenlijk lid te gedragen ook lid kan worden.

Dat begrijp ik. En dat dat moeilijk is weet ik ook uit ervaring. Ik heb vroeger gedurende vijf jaar zelf een forum gehad.

quote:

We proberen zo'n (internationale) e-community te bouwen via www.quakerfaithandfellowship.org (inclusief gezamenlijke besluitvorming in een afgeschermd deel van het forum, zodat de community zelf eigenaar kan zijn van de website) en http://quakerworship.org, maar het is lastig concurreren met dergelijke Facebook groepen.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Deze stromingen ken ik allemaal niet, maar ik ga daar eens op mijn gemakje lezen.  Bedankt voor de links.

Hartelijke groet,
Droppy
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2013, 07:28:27 pm door Droppy »
....easy does it....

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #183 Gepost op: februari 10, 2013, 07:01:49 pm »

quote:

...

De openheid is dan toch wel weer beperkt; niet vergelijkbaar met dit forum, bijvoorbeeld.
Als ik klik op de links om eens te zien wat het is krijg ik een pagina om me aan te melden of te registreren bij Facebook (en dat was niet mijn bedoeling!).
Het GKv-forum is weliswaar niet zo handig te gebruiken als je niet ingelogd bent en ook niet alles is te zien dan, maar het belangrijkste is wel te zien en je hoeft niet eerst member te worden maar elke internetsurfer kan eens gaan kijken of het interessant voor hem of haar is.

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #184 Gepost op: februari 10, 2013, 07:10:54 pm »

quote:

Met v&Vriendengroet,

Wim
Wim, ik heb even gekeken en ook op internet wat gelezen over "quakers"... Op deze link: http://quakers.nu/nl/Quakers

Op het eerste gezicht lijkt het me een goed alternatief.

Bedankt voor het delen van die links.
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2013, 07:29:10 pm door Droppy »
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #185 Gepost op: februari 10, 2013, 07:23:11 pm »
Ik vraag me wel af in hoeverre het een christelijke community is daar.  Want dat er in iedereen een beetje licht zit, dat geloof ik wel. Dat valt ook niet te ontkennen want zonder dat beetje licht van God zou de stof uit elkaar vallen.

Maar er zijn er ook waarin dat licht bijna is uitgedoofd.  Als het te new agerig is en onkritisch, hoeft het voor mij niet, want aan schaatsbaan is er genoeg, maar koek en zopie niet.  Maar omdat ik er nog niet heb kunnen rondkijken, kan ik dat nog niet beoordelen.
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2013, 07:25:40 pm door Droppy »
....easy does it....

dingo

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #186 Gepost op: februari 10, 2013, 09:42:12 pm »
Je vindt maar weinig fora en media geschikt krijg ik zo de indruk. Maar als refoweb je wat lijkt verbaast me dat ook niet want dan zit je in een hoek waar meer algemene christelijke fora niet zitten.

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #187 Gepost op: februari 10, 2013, 11:11:45 pm »

quote:

dingo schreef op 10 februari 2013 om 21:42:
Je vindt maar weinig fora en media geschikt krijg ik zo de indruk.

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben vrij kritisch ja.  ;)  Net een mens.

quote:

Maar als refoweb je wat lijkt verbaast me dat ook niet want dan zit je in een hoek waar meer algemene christelijke fora niet zitten.
Gelukkig maar dan.  Verbazing schept maar verwarring  ;) .
....easy does it....

wimnusselder

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #188 Gepost op: februari 10, 2013, 11:56:49 pm »
Hoi Droppy,

quote:

dingo schreef op 10 februari 2013 om 21:42:
als refoweb je wat lijkt [...] zit je in een hoek waar meer algemene christelijke fora niet zitten.
Maar als geloofsgesprek over kerkmuren heen je aanspreekt, van vrijzinnig tot orthodox en van gereguleerd christendom tot bevindelijk, dan zit je niet echt in een hoek.
Je schreef al dat www.nationalesynode.nl/geloofsgesprekken je aansprak; zie ik je daar dan misschien binnenkort op de kaart verschijnen als je forumactiviteiten stoppen?

Met v&Vriendengroet,

Wim

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #189 Gepost op: februari 11, 2013, 01:31:35 am »
Zo God dat wil Wim, zullen we elkaar ooit ontmoeten. Somewhere.

Hartegroet,
Droppy
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2013, 02:11:07 am door Droppy »
....easy does it....

wimnusselder

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #190 Gepost op: februari 11, 2013, 08:06:21 am »
Hoi Droppy,

quote:

Geschapen naar Zijn beeld, creatief, verantwoordelijk en samen.
Geen willoze instrumenten, niet onderworpen aan besluitvorming van hogerhand, maar geroepen mede-scheppers te zijn, de Geest gestalte te geven.
Zijn Vrienden noemde hij ons.

We hebben een keuze in het vervolg op dit forum...

Met v&Vriendengroet,

Wim

callista

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #191 Gepost op: februari 11, 2013, 02:08:21 pm »

quote:

Droppy schreef op 10 februari 2013 om 17:35:
[...]

Dat mag, maar dat hoeft niet hoor. Als je de behoefte voelt / zin hebt om te antwoorden, lees ik het graag. Maar als je die behoefte niet voelt, is het voor mij goed.

Ik  steek zelf verder geen energie meer in de door mij aangehaalde zaken, omdat ik daar allang diepe vrede mee heb.

Ik wilde alleen aangeven waarom ik het jammer zou vinden als GKV zou stoppen. Maar ook als dit forum stopt, is het wat mij betreft goed. God vindt zijn kinderen toch wel en zijn kinderen komen áltijd tot Hem.

Als er een deur dicht gaat, gaat er altijd een andere deur open. In het geziene dan wel in het ongeziene.

heel duidelijk, als ik hier dieper op in zou gaan zou ik er weinig aan kunnen toevoegen, zeker nu ik lees dat je er vrede mee hebt.
maar het is mooi en eerlijk [uit het hart] geschreven...en goed zoals het is.
behoeft eigenlijk geen reactie.

die zin in bold gedrukt vind ik zin om in te lijsten - mooi geformuleerd en helemaal waar.....

ik bedank je voor je openhartigheid

quote:

Wat die ander fora betreft, daar heb ik allemaal al gekeken (op bijbelgetrouw, setfire, christen-forum, refoweb en cdb-online), komt voor mij allemaal nicht im Frage.

Ik ga het er maar bij laten (als het hier stopt).

Bedankt callista, voor het gesprekje.  ;)

ach, je weet nooit hoe het allemaal nog zal lopen, maar ik bedank jou ook.. :*)
heel leerzaam.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2013, 02:08:56 pm door callista »

Promtus

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #192 Gepost op: februari 11, 2013, 03:05:54 pm »
Hé gaat het forum dicht? Heb me nooit echt serieus gedragen hier, was vooral meelezer, maar de goede jaren zijn toch ook allang voorbij? Kijk naar het handjevol users in dit draadje, dat stelt toch ook niks meer voor i.v.m. vroeger.

Ik kan me wel voorstellen dat een kerkgemeenschap niet verantwoordelijk meer wil zijn voor zo`n forum. Bedoel, je moet zoiets goed doen, of niet. Focus enzo.

Dikke pluim voor de enkele diehard hier. Vooral de moderators en beheerders.

Overigens neem ik aan dat dit forum in zijn geheel op zwart gaat? Dit ook in verband met eventuele toekomstige hacks etc.. Data overplaatsen lijkt mij niet echt op zijn plaats, tenminste, ik heb daar nooit toestemming voor gegeven en zal dat ook niet doen.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2013, 03:09:15 pm door Promtus »

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #193 Gepost op: februari 11, 2013, 03:45:02 pm »

quote:

Promtus schreef op 11 februari 2013 om 15:05:
Hé gaat het forum dicht? Heb me nooit echt serieus gedragen hier, was vooral meelezer, maar de goede jaren zijn toch ook allang voorbij? Kijk naar het handjevol users in dit draadje, dat stelt toch ook niks meer voor i.v.m. vroeger.

Ik kan me wel voorstellen dat een kerkgemeenschap niet verantwoordelijk meer wil zijn voor zo`n forum. Bedoel, je moet zoiets goed doen, of niet.
Beste Promtus. Mijn wachtkamer zit vol met mensen die menen dat men iets goed moet doen of helemaal niet... En mijn spreekkamer aan twee kanten van het bureau...  ;)
Ik wil maar zeggen: het is niet per se een "gezond" uitgangspunt...

Terwijl ook jij al weer aantoont dat een forum (voor het hebben van "impact") het niet enkel moet hebben van de "actieve" users, maar ook (vooral???!)van actieve meelezers...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Pottenbakker

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #194 Gepost op: februari 11, 2013, 04:40:56 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 11 februari 2013 om 15:45:
[...]

Beste Promtus. Mijn wachtkamer zit vol met mensen die menen dat men iets goed moet doen of helemaal niet... En mijn spreekkamer aan twee kanten van het bureau...  ;)
Ik wil maar zeggen: het is niet per se een "gezond" uitgangspunt...

Terwijl ook jij al weer aantoont dat een forum (voor het hebben van "impact") het niet enkel moet hebben van de "actieve" users, maar ook (vooral???!)van actieve meelezers...

Beste Hendrik-NG,
Soms denk ik wel eens, dat geen van beiden uitkomst bied!
Een hartelijke groet.

dingo

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #195 Gepost op: februari 12, 2013, 12:16:07 am »

quote:

Droppy schreef op 10 februari 2013 om 23:11:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben vrij kritisch ja.  ;)  Net een mens.
Het is dat je het zegt.

quote:

[...]

Gelukkig maar dan.  Verbazing schept maar verwarring  ;) .
In jou geval verbaas ik me nergens over. Ook niet over het feit dat je het vuilspuiten nog niet verleerd bent.

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #196 Gepost op: februari 12, 2013, 02:29:58 am »

quote:

wimnusselder schreef op 03 februari 2013 om 15:27:
Hoi Ignatius,

Wat let je om me te bellen of e-mailen om een afspraak te maken?

Tijdgebrek en prioriteiten... maar ik weet zeker dat het er nog wel van komt. Insh'allah  :9

quote:

Voel jij je geroepen om dat nog te laten weten aan het RD?
De kwaliteit van hun journalistiek is waarschijnlijk domweg te wijten aan tijdgebrek: als je niet ingelogd bent staat jouw (1e) bijdrage in dit topic bovenaan en doorscrollen om de rest te lezen is teveel moeite voor een journalist met een deadline.
Nee, ik heb even gekeken en ze hebben inderdaad zo'n standaard online contact formulier. Maar eigenlijk voel ik mij daar niet toe geroepen... wellicht is dat meer iets voor mensen die het storend vonden of die journalistieke integriteit van het refdag nastreven, maar ik heb niks met dat blad verder.

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #197 Gepost op: februari 12, 2013, 02:31:55 am »

quote:

[...]
Van mij mag je het hier ook toelichten. Er zijn in dit topic niet zoveel restricties w.m.b. zolang het respectvol blijft.  :)

wimnusselder

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #198 Gepost op: februari 12, 2013, 04:00:02 pm »
Hoi mede-forummers,

quote:

wimnusselder schreef op 01 februari 2013 om 09:17:
We hebben het gisteren in de werkgroep geloofsgesprekken van de Nationale Synode ook over dit onderwerp gehad.

Een kleine update.
Inmiddels heb ik namens die werkgroep geloofsgesprekken contact gezocht en gehad met de GKv als 'eigenaren' van dit forum, zowel op het niveau van de deputaten als van de verantwoordelijken voor het beheer.
Ik heb daarin gepleit voor het op enigerlei wijze mogelijk maken van continuering van de interkerkelijke gemeenschap die zich rond dit forum gevormd heeft.
Ik heb daarin het idee gepresenteerd van afstemmingsoverleg tussen beheerders van internetplatforms (forums en Facebook/LinkedIn-groepen) waar christenen uit verschillende kerken met elkaar in gesprek zijn en presentatie van wat ieder van hen dergelijke christenen te bieden heeft via een gezamenlijk portal.
Ik heb er daarbij bovendien voor gepleit om hier in het forum direct met ons in gesprek te gaan over
- een toelichting op de door Pooh genoemde veranderde communicatiestrategie in het kader waarvan het beëindigingsbesluit genomen is,
- de alternatieven in LinkedIn en Facebook die ze ons bieden (waarbij de beperking tot GKv-leden die Pooh leek te suggereren mogelijk genuanceerd kan worden),
- de erkenning die ik bij hen proefde dat ook sociale media nadelen hebben,
- de (beperkte) mogelijkheden die zij zien voor doorstart en toegankelijk houden van het archief en
- hun bereidheid tot het genoemde afstemmingsoverleg en medewerking aan zo'n portal.
Ik begreep dat ze er naar streven om nog deze week contact met ons op te nemen in dit forum.

Met v&Vriendengroet,

Wim Nusselder
als coördinator en subwebsitebeheerder geloofsgesprekken van de Nationale Synode

tin

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #199 Gepost op: februari 12, 2013, 04:15:24 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 12 februari 2013 om 16:00:
Hoi mede-forummers,

[...]

Een kleine update.
Inmiddels heb ik namens die werkgroep geloofsgesprekken contact gezocht en gehad met de GKv als 'eigenaren' van dit forum, zowel op het niveau van de deputaten als van de verantwoordelijken voor het beheer.
Ik heb daarin gepleit voor het op enigerlei wijze mogelijk maken van continuering van de interkerkelijke gemeenschap die zich rond dit forum gevormd heeft.
Ik heb daarin het idee gepresenteerd van afstemmingsoverleg tussen beheerders van internetplatforms (forums en Facebook/LinkedIn-groepen) waar christenen uit verschillende kerken met elkaar in gesprek zijn en presentatie van wat ieder van hen dergelijke christenen te bieden heeft via een gezamenlijk portal.
Ik heb er daarbij bovendien voor gepleit om hier in het forum direct met ons in gesprek te gaan over
- een toelichting op de door Pooh genoemde veranderde communicatiestrategie in het kader waarvan het beëindigingsbesluit genomen is,
- de alternatieven in LinkedIn en Facebook die ze ons bieden (waarbij de beperking tot GKv-leden die Pooh leek te suggereren mogelijk genuanceerd kan worden),
- de erkenning die ik bij hen proefde dat ook sociale media nadelen hebben,
- de (beperkte) mogelijkheden die zij zien voor doorstart en toegankelijk houden van het archief en
- hun bereidheid tot het genoemde afstemmingsoverleg en medewerking aan zo'n portal.
Ik begreep dat ze er naar streven om nog deze week contact met ons op te nemen in dit forum.

Met v&Vriendengroet,

Wim Nusselder
als coördinator en subwebsitebeheerder geloofsgesprekken van de Nationale Synode

Nou, toch weer een sprankje hoop voor de fervente forummer. Hopelijk dringt het een beetje door dat Linkedin en Facebook geen vervanging kunnen zijn voor een forum als dit. Het leek mij ook een beetje oneigenlijk argument. Zo van: "we doen net of we iets anders bieden alsof het gelijkwaardig is al weten we natuurlijk wel dat eigenlijk niet zo is. "
Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Ahdoeb