Auteur Topic: hoe ver kan je gaan?  (gelezen 1614 keer)

wimpie

• WWJD?
    • Bekijk profiel
hoe ver kan je gaan?
« Gepost op: mei 26, 2003, 12:33:20 pm »
Wanneer je dochter een relatie heeft met iemand waarvan je absoluut zeker weet dat die jongen 'fout' is.. Wat kan je daar aan doen? zijn er mensen (ouders) die hier ervaring mee hebben??

emmy

• Bekijk profiel
hoe ver kan je gaan?
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2003, 04:12:17 pm »
Volgens mij kun je weinig meer doen dan bidden in zo'n situatie.
Probeer vooral te mijden dat je dochter, omdat het voor haar heel duidelijk is dat de jongen voor jou 'fout' is, zich van je af gaat keren...
Het ligt ook wel aan wat voor dochter je hebt, praat je normaal niet veel met haar over dit soort dingen, dan is m.i. de kans groot dat dat nu ook niet goed uitpakt.

Sterkte er mee!
Onderzoek alles..

Peter

• Bekijk profiel
hoe ver kan je gaan?
« Reactie #2 Gepost op: mei 26, 2003, 10:38:18 pm »

quote:

op 26 May 2003 16:12:17 schreef emmy:
Het ligt ook wel aan wat voor dochter je hebt, praat je normaal niet veel met haar over dit soort dingen, dan is m.i. de kans groot dat dat nu ook niet goed uitpakt.
Helemaal mee eens. Wat je kunt doen is inderdaad bidden, en je dochter aanspreken op haar verantwoordelijkheid en haar keuzes. Verbieden heeft niet zoveel zin. En verder: als het gedrag van die jongen in jouw huis jou niet zint, zou ik er wel wat van zeggen (tegen hem zelf en 'm desnoods wegsturen). Je maakt dan (ook richting je dochter) goed duidelijk wat voor jou belangrijk en acceptabel is.
En tenslotte: maak je niet teveel zorgen. God kan met een kromme stok wel recht slaan en voor Hem is niets te wonderlijk.

Ik weet dat het allemaal heel makkelijk klinkt, maar het lijkt me wel heel moeilijk als je in zo'n situatie zit.

Johan V.

• Bekijk profiel
hoe ver kan je gaan?
« Reactie #3 Gepost op: mei 27, 2003, 01:18:41 am »
Zonder met goede raad te willen gaan strooien heeft God zelf ook nog wel eens een oplossing. Lees maar eens hoe Job het moeilijk had met zijn zonen en dochters.

Sterkte!
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
hoe ver kan je gaan?
« Reactie #4 Gepost op: mei 27, 2003, 08:12:00 am »

quote:

op 27 May 2003 01:18:41 schreef Johan V.:
Zonder met goede raad te willen gaan strooien heeft God zelf ook nog wel eens een oplossing. Lees maar eens hoe Job het moeilijk had met zijn zonen en dochters.

Sterkte!
Dit snap ik niet helemaal..
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

lee

• Bekijk profiel
hoe ver kan je gaan?
« Reactie #5 Gepost op: mei 27, 2003, 03:59:11 pm »
Soms kan het ook goed zijn om het (de relatie) even te laten begaan. Als roze wolken, de verliefdheid, voorbij is komt het er echt op aan. Dan leer je elkaar pas goed kennen. Als die jongen echt vervelende eigenschappen heeft, komen die in de relatie toch wel aan bod en kunnen er gauw irritaties ontstaan, dat kan helpen over het nadenken "wil ik hiermee de toekomst verder delen?"

Groet

xgnoom

• Bekijk profiel
hoe ver kan je gaan?
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2003, 04:32:36 pm »
Verbieden betekent dat jouw steun wegvalt, waardoor ze automatisch naar de ander toegetrokken wordt. Vrijlaten betekent dat ze een eigen keuze kan maken. Ik denk dat het goed is duidelijk te laten blijken dat je erop vertrouwt dat ze een goede keuze maakt. Ik zou niet gaan pushen.
Olvidemos nuestro ser - Alabemos al SeƱor

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
hoe ver kan je gaan?
« Reactie #7 Gepost op: mei 27, 2003, 07:28:25 pm »

quote:

op 26 May 2003 12:33:20 schreef wimpie:
Wanneer je dochter een relatie heeft met iemand waarvan je absoluut zeker weet dat die jongen 'fout' is.. Wat kan je daar aan doen? zijn er mensen (ouders) die hier ervaring mee hebben??
Hoe weet jij dat absoluut zeker?
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

wimpie

• WWJD?
    • Bekijk profiel
hoe ver kan je gaan?
« Reactie #8 Gepost op: mei 28, 2003, 10:23:00 am »
Omdat het niet mijn eigen dochter betreft maar die van mn 'surrogaat'moeder. Ik heb zelf een aantal jaar geleden een relatie met zijn zusje gehad.. en ken hem uit de kroeg.. Ik weet het dus echt zeker.. En het kan ook best zijn dat hij veranderd is.. maar dat geloof ik niet zo.

jojanneke

• Bekijk profiel
hoe ver kan je gaan?
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2003, 10:04:51 pm »
ik wil eens reageren vanaf de andere kant.. ik ben een dochter van ouders die de relatie niet goedkeuren... het is echt heel moeilijk dat je ouders er niet achter staan!! denk je dat je dan een fijne relatie hebt als je ouders het niet willen.. ik ben er alleen maar opstandiger van geworden, het is toch MIJN keuze!! ik weet dat ik gelukkig met hem kan worden!! waarom moeten mijn ouders het geluk dan in de weg staan!! ook ouders zien het echt niet altijd goed.. ze zitten niet in de relatie maar staan er buiten en zien echt niet hoe het altijd precies gaat... kijk eerst even hoe het echt gaat en begin niet direct met een vooroordeel, het kan best eens meevallen.. ik kan 1 ding zeggen en dat is dat het niet fijn is als je ouders er niet echter staan als je zelf zeker weet dat het prima gaat!!

joris

• Bekijk profiel
hoe ver kan je gaan?
« Reactie #10 Gepost op: juli 15, 2003, 12:00:50 am »
ik zou vooral erg eerlijk naar elkaar zijn en de rest aan God overlaten. Het is het leven van je dochter, maar ze mag wel weten hoe je er over denkt. Daar heeft ze recht op lijkt mij. En uiteraard vinden dochters dat niet leuk om te horen. Als je fout zat dan biedt je later excuses aan. Als je goed zat, is je dochter alleen maar blij.
Nader tot God en Hij zal tot u naderen, jac 4:8

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
hoe ver kan je gaan?
« Reactie #11 Gepost op: juli 15, 2003, 12:18:40 pm »
De 16-jarige (!) Stacie Orrico heeft op dit moment een hit, Stuck, en dat liedje gaat hierover:

I can't get out of bed today or get you off my mind / I just can't seem to find a way to leave the love behind

I ain't trippin', I'm just missing you / You know what I'm sayin', you know what I mean

You kept me hangin' on a string, why do you make me cry? / I tried to give you everything, but you just gave me lies

Refr 1: Every now and then, when I'm all alone / I be wishing you would call me on the telephone / Say you want me back, but you never do / I feel like such a fool, there's nothing I can do / I'm such a fool for you

Refr 2:And I can't take it, what am I waiting for? / My heart's still breaking, I miss you even more / And I can't fake it the way it could before / I hate you, but I love you / I can't stop thinking of you / It's true, I'm stuck on you.

Now love's a broken record that's been skipping in my head / I keep singing Yesterday / why we got to play these games we play???

Refr 1
Refr 2
Refr 1

Jan Hova

• het geloofteken draag ik op mi
    • Bekijk profiel
hoe ver kan je gaan?
« Reactie #12 Gepost op: juli 18, 2003, 03:29:48 pm »
wat versta je onder fout wimpie?

andere opvattingen over het geloof of toont ie gewoon slecht gedrag

ik denk zelf dat je ze beter met rust kan laten want anders word het alleen maar erger,ze komt er zelf wel een keer achter
je krijgt wat je verdient