Auteur Topic: Het getal 666  (gelezen 17724 keer)

j@f@

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #50 Gepost op: juni 25, 2003, 07:44:53 pm »
Ik kwam er trouwens ook achter, dat als ik mijn voordeur open  doen en ik doe 6 passen vooruit, 6 tegels opzij en weer 6 tegels vooruit, dan sta ik midden in de distelstruiken..............

Ook toevallig he?

cochise

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #51 Gepost op: juni 26, 2003, 12:41:28 am »

quote:

op 25 Jun 2003 19:03:47 schreef vaneccles:
Nu ik toch aan het 'hakken' ben..
Check deze artikeltjes over P.O.D. eens - www.av1611.org/crock/pod.html

ten eerste er word niet gevleokt op de platen van p.o.d
dus dat artikel klopt op dat punt niet
en wat ze over de kerk zeggen is dat ze zelf niet naar de kerk gaan maar dat wil nog niet zeggen dat je fout bezig bent ze zijn tenminste met een possitieve boodschap bezig(dit is niet altijd het geloofwaar ze over zingen er zijn meer dingen in het leven)en dat het satanische muziek is zeker uit de lucht gerepen zoals het daar staa is alle metal/hard rock dus satanische muziek(ook al weer fout)
en geloof jij alles wat er in de media word gezegd leer eens je eigen mening voormen over een onderwerp :(
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #52 Gepost op: juni 26, 2003, 01:43:25 pm »
"Remember why you came,why you're alive,experience the warmth before you
grow cold."Nice one,Incubus.Wat was dat ook alweer -incubus?

Sorry,dat was een inkoppertje.
'k Heb zin om je even flink de oren te wassen,maar misschien zou ik beter kunnen
beginnen met je ogen...
Natuurlijk vloekt P.O.D. niet en al helemaal niet op de officiele site (www.thesouth
town.com)!Zoo dom zijn ze nu ook weer niet..
Vloeken echter zit 'em niet in een simpel woordje;het kan ook een attitude zijn,en
wel eentje die contrasteert binnen het gegeven "practice what you preach".

Ik zou je vraag dan ook willen teruggeven aan jou:geloof jij alles wat er geschre-
ven/gezegd wordt?Maar eerst zou ik willen vragen:geloof je wat er in de bijbel
staat geschreven?

Stel dat alles wat op de site (av1611) staat of gelogen is,of op z'n minst toch slecht
gefundamenteerd/beredeneerd is - dan nóg kan je de bijbel niet negeren,wat
maar al te vaak goed uitkomt als deze muziek de jouwe is.

Ook ik heb geluisterd naar Korn (kort,want muzikaal abominabel),Incubus (zeer
lang,want 'in mijn straatje'),dctalk(kort,want muzikaal voor mij niet interessant),
en meer van dat soort fraais.
Nu heb ik dus ook de gelegenheid gehad de teksten van P.O.D. te kunnen bestude-
ren en ze zijn slecht,afgezien nog van de evt. literaire pretenties.
Wat ze doen,is hun eigen gedachtenwereld als uitgangspunt nemen voor hun song-
texts,niet het Woord zelve!Hoe kan je dan spreken van een christelijke band!?!?!
Laat staan 'one that spreads the Gosple'!!!

'k Geloof dat het hier een gevoelig punt betreft en ik zou graag hebben dat men
serieus reageert en niet als een kind dat zijn of haar lolie dreigt te worden afgeno-
men..
Elke keer gaat dat zoo..."laat me in mijn waarde","kun jij in mijn hart kijken?","dat
doet niet terzake,want het past mij niet zoo","wees niet zoon fundamentalist","hou
op te oordelen,wie ben jij eigenlijk nou helemaal?","geloof jij alles wat er geschre-
ven wordt?","leer eens je eigen mening te ontwikkelen!".

Dat is één kant van dit soort conversaties.Dat kan ik nog wel hebben,al word zelfs ik onzeker zoo af en toe.
De ander,veel ernstiger kant is,dat het Woord simpelweg genegeerd wordt als het
zoo uitkomt.En dat nu,dat begint me echt de keel uit te hangen - zeker op een
zgn. gereformeerd forum!

GEREFORMEERD - AMMEHOELA!

GEREFORMEERD - EEN LEGE HULS!

Maar gelukkig heb ik de rock-music nog,
heb ik tenminste wat 'food for the soul'.

Heb je nog zin om te reageren op de in de webstek genoemde kritiek,of ga je het
weer afdoen met:"je moet niet alles geloven wat ze zeggen."?

Jan Maarten

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #53 Gepost op: juni 26, 2003, 01:56:01 pm »
Ik ben het met de vorige poster eens dat een band niet moet pretenderen christelijk te zijn als ze dat niet zijn. Dan kun je nog beter niet pretenderen christelijk te zijn. De toon van zijn post bevalt me echter niet.

Je reageert op het eind van je post af op het gereformeerde wereldje. Sowieso is het onterecht iedereen onder een dak te scharen. Daarnaast denk ik dat het niet verkeerd is naar bands te luisteren die niet meteen christelijk zijn, hoewel je wel moet uitkijken hoever je je laat meevoeren door hun texten. Mijn pc staat vol mooie gospelbands (en nauwelijks opwekking, daar houd ik namelijk niet van, niet mijn stijl), maar bands als third day, e-nomine, whiteheart. Daarnaast zijn er nog tal van andere bands die ik prachtig vind, zoals after forever, theatre of tragedy, etc. Ik vind het kort door de bocht gaan om muziek die niet meteen christelijk is maar satanisch te noemen (in woorden of in toon).

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #54 Gepost op: juni 26, 2003, 02:57:36 pm »
Jan Maarten
Waarschuwing van de beheerders:
AUB geen achternamen raden in 't forum, kan ook per mail. Niet iedereen stelt er prijs op om als zijn naam publiek bekend is. Groetjes, Marloes :)
!

Het gaat me er niet om ergens een christelijk etiketje op te plakken,dat mag ik niet
eens van sommigen hier..

Het gaat me erom dat P.O.D. zoo vaag is,zoo onduidelijk,dat het absoluut niet in
een (nieuwe) christelijke traditie past.
Wat zien ik? - Kids op school met t-shirtjes van Korn,op een *gereformeerde* mid-
delbare school.

Wat betreft de kritiek op de gereformeerden,en dan met name m'n eigen nest,de
vrijgemaakten,is dat 'de wereld' zijn intrede heeft gedaan en dat daar,mijns in-
ziens,te weinig wordt opgetreden.Let wel:dat wil niet zeggen dat *niemand* meer
waakt en strijdt!Ik wil niemand op de teentjes trappen!
Maar de jeugd gedraagt zich alweer aardig wat meer seculier dan in 'mijn tijd'
(Opa!*smile*).Om nog maar te zwijgen van de drang naar eenheid tussen (verschil-
lende!) kerken.
Het lijkt af en toe wel of men niet meer weet waar men zich echt mee bezig dient
te houden...

Ga me nou es vertellen dat de Gereformeerden een model-kerk zijn.

Sorry,'k kon niet nalaten d'r weer zoon toontje aan toe te voegen (vergeet ook
niet het priemende vingertje!),'k zal het niet al te vaak meer doen.Dat geeft maar
stof tot discussie.

back to topic,dan maar?

cochise

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #55 Gepost op: juni 26, 2003, 06:22:42 pm »

quote:

op 26 Jun 2003 14:57:36 schreef vaneccles:
Het gaat me erom dat P.O.D. zoo vaag is,zoo onduidelijk,dat het absoluut niet in
een (nieuwe) christelijke traditie past.
Om nog maar te zwijgen van de drang naar eenheid tussen (verschil-
lende!) kerken.
Het lijkt af en toe wel of men niet meer weet waar men zich echt mee bezig dient
te houden...

ok ff een reactie hierop:
wat is er dan zo vaag aan p.o.d en wat vind je dan een christelijk traditie(das pas vaag)wil je alles in een hokje passen ofzo(dat is niet mogelijk natuurlijk)
en wat is r dan met die drang naar eenheid tussen verschillende kerken is daar in jou ogen wat mis mee net of wij als geref.vrijgm.het alleen maar goed doen
het is gewoon erg intesant want mensen van andere kerken over bepaalde onderwerpen vinden
en het laatste dat niemand meer weet waar het allemaal om draait dat word snel vergeten het draait namelijk om het woord van God en niet de kerk waarin we zitten begrijp me niet verkeerd dit si zeker ook heel belangrijk de gemeenschap maar zeker niet het belangrijkste

Jan Maarten

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #56 Gepost op: juni 27, 2003, 04:09:40 pm »

quote:

op 26 Jun 2003 18:22:42 schreef cochise:
[...]

ok ff een reactie hierop:
wat is er dan zo vaag aan p.o.d en wat vind je dan een christelijk traditie(das pas vaag)wil je alles in een hokje passen ofzo(dat is niet mogelijk natuurlijk)
en wat is r dan met die drang naar eenheid tussen verschillende kerken is daar in jou ogen wat mis mee net of wij als geref.vrijgm.het alleen maar goed doen
het is gewoon erg intesant want mensen van andere kerken over bepaalde onderwerpen vinden
en het laatste dat niemand meer weet waar het allemaal om draait dat word snel vergeten het draait namelijk om het woord van God en niet de kerk waarin we zitten begrijp me niet verkeerd dit si zeker ook heel belangrijk de gemeenschap maar zeker niet het belangrijkste

Volgens mij is dat ook precies het punt van Vaneccles. Dat we meer terug moeten naar onze basis, kijken naar wat echt belangrijk is: het dienen van God. Ik vind dat je dan niet moet struikelen over shirtjes van Korn, maar wel moet blijven praten over de intenties van mensen (uiteraard samen met die mensen).

cochise

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #57 Gepost op: juni 27, 2003, 05:01:26 pm »
waar discuseren we dan over!

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #58 Gepost op: juni 27, 2003, 06:37:46 pm »
eeehh..volgens mij ging het om het getal 666..
 :?

Sorry dat ik de hele satanische rim-ram er bij haalde..

Misschien is het de temperatuur,maar het lijkt me op dit moment niet zinvol om
deze discussie voort te zetten.
Alleen dit nog:"beproef de geesten."

vakantie!

Toch nog even vragen,naar de bekende weg,vrees ik:Alle christelijke kerken be-
lijden dat de bijbel het Woord is van God.Betekent dat dan dat vanaf elke kansel
het Woord van God Gepredikt wordt?
Wat betreft P.O.D...Wat verlang je nog meer aan argumenten dan die op de ge-
noemde webstek worden gegeven?Een avondvullend teeveeprogramma met
Peter R. de Vries als aanklager?!*smile*
Later,'k ga lauwe!Van.
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2003, 06:46:09 pm door vaneccles »

cochise

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #59 Gepost op: juni 28, 2003, 05:18:02 pm »

quote:

op 27 Jun 2003 18:37:46 schreef vaneccles:
eeehh..volgens mij ging het om het getal 666..
 :?

Sorry dat ik de hele satanische rim-ram er bij haalde..

Misschien is het de temperatuur,maar het lijkt me op dit moment niet zinvol om
deze discussie voort te zetten.
Alleen dit nog:"beproef de geesten."

vakantie!

Toch nog even vragen,naar de bekende weg,vrees ik:Alle christelijke kerken be-
lijden dat de bijbel het Woord is van God.Betekent dat dan dat vanaf elke kansel
het Woord van God Gepredikt wordt?
Wat betreft P.O.D...Wat verlang je nog meer aan argumenten dan die op de ge-
noemde webstek worden gegeven?Een avondvullend teeveeprogramma met
Peter R. de Vries als aanklager?!*smile*
Later,'k ga lauwe!Van.
om weer ff op de zaak terug te komen 666 dat zie ik dus niet in het kettinkje van pod en daar ging het voplgens mij om kijk dat je voor de rest de band niet kan waarderen of dat jou mening is dat ze niet "christelijk" genoeg zijn dat is jou mening maar niet de mijne en daar laat ik het bij  :P

bakker2

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #60 Gepost op: juli 01, 2003, 12:07:55 am »
hallo allemaal, wanneer gaan jullie nu eens eindelijk snappen, 666 is geen teken van het beest. Het zijn gewoon cijfers. Dat is weer al eens zo een uitvinding van de kerk die dateerd van het stenen tijdperk, je zou toch denken dat in een moderne tijd en een tijd van wetenschap, er meer intelligente mensen zijn
bakker2
bakker2

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #61 Gepost op: juli 01, 2003, 12:11:14 am »

quote:

op 01 Jul 2003 00:07:55 schreef bakker2:
hallo allemaal, wanneer gaan jullie nu eens eindelijk snappen, 666 is geen teken van het beest. Het zijn gewoon cijfers. Dat is weer al eens zo een uitvinding van de kerk die dateerd van het stenen tijdperk, je zou toch denken dat in een moderne tijd en een tijd van wetenschap, er meer intelligente mensen zijn
bakker2
Tsja, heb je hier ook bewijzen voor? En heb je dan ook een verklaring waarom er in Openbaringen 13, 18 wel over dat specifieke getal gesproken wordt?
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

j@f@

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #62 Gepost op: juli 01, 2003, 07:22:40 pm »

quote:

op 01 Jul 2003 00:07:55 schreef bakker2:
bakker2
Hallo..............over intelligente mensen gesproken, als ik jouw was zou ik dateerD met een T schrijven............ Dus jouw stelling dat in een moderne tijd en een tijd van wetenschap er meer intelligente mensen zijn, gaat niet helemaal op!!

spillebeen

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #63 Gepost op: juli 02, 2003, 12:40:35 am »
Je kunt achter werkelijk alles iets gaan zoeken, zoals achter het feit dat mijn buurman op nummer 66 woont. Bij wijze van spreken. Wil het zeggen dat je door een bepaalde denk-kronkel kunt achterhalen of iemand al dan niet gelovig is? Of dat op het moment dat ik m'n kind drie voornamen geef die beginnen met een W, ik een satanist oid ben?
Ik vind persoonlijk dat je wel een beetje helder na mag denken, en niet van elke mug een olifant hoeft te maken. Dan leef je op het laatst toch ook niet prettig meer. Als je zlef de streepjescode in de supermarkt wantrouwd??????

Pulpeet

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #64 Gepost op: juli 02, 2003, 12:54:22 am »

quote:

op 02 Jul 2003 00:40:35 schreef spillebeen:
Je kunt achter werkelijk alles iets gaan zoeken, zoals achter het feit dat mijn buurman op nummer 66 woont.[...]
En wat dacht je van deze:
Er is iemand die beweert dat Bach zijn sterfdatum in zijn muziek verwerkt heeft. Als je op een bepaalde manier de aantallen maten en noten in zijn muziekstukken optelt rolt dat jaartal eruit. :|

gesp

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #65 Gepost op: juli 02, 2003, 02:49:27 pm »

quote:

op 02 Jul 2003 00:54:22 schreef Pulpeet:
En wat dacht je van deze:
Er is iemand die beweert dat Bach zijn sterfdatum in zijn muziek verwerkt heeft. Als je op een bepaalde manier de aantallen maten en noten in zijn muziekstukken optelt rolt dat jaartal eruit. :|

Daar heb ik wel eens van gehoord. Bij muziek kan ik me voorstellen dat bepaalde regelmaat ervoor zorgt dat het muziekstuk beter klinkt. Zo zie je bijv. dat thema's vaak 4 of 8 maten lang zijn. Het hele stuk zou dan een veelvoud daarvan kunnen worden. Dat zou als resultaat kunnen hebben dat bepaalde getallen inderdaad vaker voorkomen dan andere. Maar daar weet Pulpeet wrs. meer van, gezien z'n studie.

(Daarmee verklaar je nog niet dat het getal ook Bachs sterfdatum is, tenzij Bach het doorhad, en daarom op die datum zelfmoord heeft gepleegd :9).
as blunt as Ockham's razor

bakker2

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #66 Gepost op: juli 02, 2003, 09:38:41 pm »
hoikes allemaal,
666 is een uitvinding van de kerk, juist zoals de duivel. bijna alle kerkelijke feestdagen zijn gepikt van de oude heidense gebruiken. zoals pasen, hebben ze van Ostarte, het geven van paaseieren was in de oudheid een vruchtbaarheidsritueel dat ze ter ere van de godin Ostarte voerden maar de christenen konden het niet hebben dat er nog zoveel oud geloof was en hebben er dan maar de kruisiging,enz van gemaakt zodat zij een feestdag hadden met pasen. Hetzelfde met kerstmis er zijn nooit geen bewijzen van geweest dat jezus wel degelijk met kerstmis is geboren, dus als je komt vragen om bewijzen dat 666 niet het teken van het beest is maar gewoon drie cijfers, waar zijn dan de bewijzen uit de bijbel. Alles wordt zomaar klakkeloos aangenomen omdat het zogezegd een heilig schrift is maar is dat wel zo? Men vindt DNA terug uit het stenen tijdperk, dinosaurusen ,enz maar tot op de dag van vandaag is men bv de ark nog niet tegengekomen. Ik denk toch zo dat een ark gemakkelijker terug te vinden is dan een pluisje of een eitje van dinosaurusen. Mensen get a life en begin eens wat vragen te stellen 8)7 8)7bakker2
bakker2

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #67 Gepost op: juli 03, 2003, 02:00:45 am »

quote:

op 02 Jul 2003 21:38:41 schreef bakker2:
hoikes allemaal,
666 is een uitvinding van de kerk, juist zoals de duivel. bijna alle kerkelijke feestdagen zijn gepikt van de oude heidense gebruiken. zoals pasen, hebben ze van Ostarte, het geven van paaseieren was in de oudheid een vruchtbaarheidsritueel dat ze ter ere van de godin Ostarte voerden maar de christenen konden het niet hebben dat er nog zoveel oud geloof was en hebben er dan maar de kruisiging,enz van gemaakt zodat zij een feestdag hadden met pasen. Hetzelfde met kerstmis er zijn nooit geen bewijzen van geweest dat jezus wel degelijk met kerstmis is geboren, dus als je komt vragen om bewijzen dat 666 niet het teken van het beest is maar gewoon drie cijfers, waar zijn dan de bewijzen uit de bijbel. Alles wordt zomaar klakkeloos aangenomen omdat het zogezegd een heilig schrift is maar is dat wel zo? Men vindt DNA terug uit het stenen tijdperk, dinosaurusen ,enz maar tot op de dag van vandaag is men bv de ark nog niet tegengekomen. Ik denk toch zo dat een ark gemakkelijker terug te vinden is dan een pluisje of een eitje van dinosaurusen. Mensen get a life en begin eens wat vragen te stellen 8)7 8)7bakker2

666 staat dus in de bijbel en al minstens 1900 jaar, en ja het wordt aan het beest gelinkt en daar wordt niet alleen van gesproken in openbaringen maar zelfs nog naar het oude testament, ja niet door de kerk uitgevonden, het moet nog komen!!!

maar ja soms wordt er te veel achter gezocht ja  |:(
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #68 Gepost op: juli 04, 2003, 12:56:59 pm »
"Ik denk dat een ark gemakkelijker te vinden moet zijn dan een pluisje of een
eitje van een dinosaurus."
Ik denk van niettem.
Waarom niet?
Wel,als de ark intact was achtergelaten na de vloed,dan had het klimaat weinig
moeite gehad alle bewijzen te doen verdwijnen.Het ding stond nota bene in berg-
gebied!En ik heb zoo de indruk dat het een tikkeltje vochtiger was in die dagen,
dan nu.Bliksem kan je ook niet echt buiten de bescouwing laten in deze.

Dan heb je ook nog de mogelijkheid dat het tuig gesloopt werd voor praktische
toepassingen,bijv. brandhout of om een leuke sauna te bouwen :P

Ik denk ook niet dat het *moeilijker* is om een pluisje of ei van een dino terug-
te vinden...daar struikelen we namelijk over,die *vinden* we niet.
cheers,Van.

cochise

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #69 Gepost op: juli 04, 2003, 01:09:05 pm »
waar wil je hier mee heen dan?

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #70 Gepost op: juli 05, 2003, 03:47:00 pm »
Nowhere in particular,bhalve dan misschien dat bakkertje uit z'n nek kletst.

cochise

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #71 Gepost op: juli 06, 2003, 02:02:53 am »

quote:

op 05 Jul 2003 15:47:00 schreef vaneccles:
Nowhere in particular,bhalve dan misschien dat bakkertje uit z'n nek kletst.
dat is toch duidelijk ;)

j@f@

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #72 Gepost op: juli 06, 2003, 08:17:49 pm »

quote:

op 02 Jul 2003 21:38:41 schreef bakker2:
hoikes allemaal,
Ja ja, bakker........... ik vind dat je eigenlijk gigantisch uit je nek kletst.  Daarnaast zou het verstandig voor jou zijn om Get a life with Jezus Christus te beginnen. Waarom moet je alles willen bewijzen?? Het is een kwestie van geloven: Daarom staat erook in de bijbel vermeld: Zalig zijn degenen die NIET gezien hebben en nochthans geloven.

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #73 Gepost op: juli 07, 2003, 07:10:33 pm »
Sorry,Bakkermans,ben iets te vlot geweest (edoch te langzaam met denken...).
De eerste paar regels over de christelijke feesten kloppen wel aardig,dacht ik,ik
zie ook wat roomse elementen...je haalt de dingen 'gewoon' door elkaar zie ik.
Vandaar je conclusies.Vandaar mijn incorrecte reactie.
Tip:ga lezen,of kijk wat NGC.
regards,Van.

marleen

• magie is een sprookje , wat je
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #74 Gepost op: juli 08, 2003, 12:02:22 pm »
Hoi allemaal,
Ik zou jullie graag wat willen vragen, zelf ben ik rooms katholiek(schaam me al aardig over dat Rooms!!!!)
Ik geloof niet in de kerk, maar ik geloof in het goddelijke dat ieder mens in zich heeft!
Nu mijn vraag, is alles wat met wicca en magnetisme te maken heeft fout volgens jullie??????
Ik heb wel eens in de bijbel gelezen(long time ago) dat Jezus, met zijn handen zieken genas, dus..........
En over de wicca....  ze aanbidden de natuur en hebben respect voor alles wat leeft en laten iedereen in zijn waarde, dus snap niet zo goed hoe dat verkeerd kan zijn.
Ik vind het zo jammer , dat er zoveel oorlogen en ruzies zijn omwille van het geloof!
Zou het niet pas echt gelovig zijn, als je iedereen respecteerd, welk geloof iemand ook aanhangt????
Ik ben altijd al geintereseerd geweest in alle geloven, ben zelf katholiek, maar doe er nix mee, dus ik val hier niemand mee aan of zo, maar het is alleen maar een vraag. O-)

Pulpeet

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #75 Gepost op: juli 08, 2003, 12:15:57 pm »

quote:

op 08 Jul 2003 12:02:22 schreef marleen:
Hoi allemaal,
Ik zou jullie graag wat willen vragen, zelf ben ik rooms katholiek(schaam me al aardig over dat Rooms!!!!)
Ik geloof niet in de kerk, maar ik geloof in het goddelijke dat ieder mens in zich heeft!
Nu mijn vraag, is alles wat met wicca en magnetisme te maken heeft fout volgens jullie??????[...]
Ha marleen.

Misschien vind je in deze topics wat van je gading? :

TOPIC: Handlezen.. Hoe serieus moet je dat nemen?

TOPIC: zintuiglijk, bovenzintuiglijk, okkult?

marleen

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #76 Gepost op: juli 09, 2003, 09:04:56 am »
tjee Pulpeet, ik heb het gelezen!!!!
een flinke discussie was dat hahahaha!
Maar ja iedereen heeft  tuurlijk zijn eigen kijk hierop, ik begeef me eigenlijk vanaf mijn 13e in het "paranormale"wereldje, en ik kan zeggen , "glaasje draaien"is inderdaad erg gevaarlijk, heb het aan de lijve ondervonden!!
Maar er zijn vele paranormale zaken, waar ik mee bezig ben, om anderen te helpen.
Ik vraag hier nooit geen geld voor, en ik kan zelf in feite nix!! ik krijg "hulp"
En "mijn god" heeft respect voor alle geloven, evenveel voor de natuur met al zijn dieren!
Wij zijn vroeger op school bang gemaakt met de duivel en de hel, daarom geloof ik niet in de kerk.
Maar ik vind het heel mooi, als mensen geloven , en daar kracht uit putten.
Ik zie ook niet , dat gothic en de wicca slecht zouden zijn, je moet er alleen mee om weten te gaan(vooral met de wicca) dan is het een heel mooi en zuiver iets!
Veel mensen verliezen zich in het zweverige, nuchterheid, is in deze zaken wel geboden.
Wat ik heel mooi vind, is dat ook al hebben jullie een andere mening, dat er toch met respect met elkaar word omgegaan!!!!
Groetjes Marleen.

farao

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #77 Gepost op: juli 09, 2003, 12:45:41 pm »

quote:

op 09 Jul 2003 09:04:56 schreef marleen:
tjee Pulpeet, ik heb het gelezen!!!!
een flinke discussie was dat hahahaha!
Maar ja iedereen heeft  tuurlijk zijn eigen kijk hierop, ik begeef me eigenlijk vanaf mijn 13e in het "paranormale"wereldje, en ik kan zeggen , "glaasje draaien"is inderdaad erg gevaarlijk, heb het aan de lijve ondervonden!!
Maar er zijn vele paranormale zaken, waar ik mee bezig ben, om anderen te helpen.
Ik vraag hier nooit geen geld voor, en ik kan zelf in feite nix!! ik krijg "hulp"
En "mijn god" heeft respect voor alle geloven, evenveel voor de natuur met al zijn dieren!
Wij zijn vroeger op school bang gemaakt met de duivel en de hel, daarom geloof ik niet in de kerk.
Maar ik vind het heel mooi, als mensen geloven , en daar kracht uit putten.
Ik zie ook niet , dat gothic en de wicca slecht zouden zijn, je moet er alleen mee om weten te gaan(vooral met de wicca) dan is het een heel mooi en zuiver iets!
Veel mensen verliezen zich in het zweverige, nuchterheid, is in deze zaken wel geboden.
Wat ik heel mooi vind, is dat ook al hebben jullie een andere mening, dat er toch met respect met elkaar word omgegaan!!!!
Groetjes Marleen.

Nou, er kan meer achter zitten dan je denkt, en daarom kan je er ook beter verre van houden, een ding van jullie ofzo heeft zoiezo de zelfde naam als de duivel, weet niet hoe dat precies meer zat. En ik heb ooit eens op tv gezien van een ex heks die bekeerd was, en weet je die kon al zijn krachten niet meer gebruiken toen er Christenen bij hem waren. Zo zie je maar weer dat het niet van God komt maar ik geloof dat het van die andere krachten komt, en die kunnen zich oh zo mooi voordoen, en daardoor zou het ook niet slecht zijn, maar ja God heeft al gezegd in zijn Woord dat je er niet mee mag inlaten, Saul koning van Israel vroeger had het wel gedaan, we weten de gevolgen. Maar ja voor jou moeilijk te begrijpen want als je probeerd voor God te leven dan verwacht je alles van Hem, en die paranormale gaven komen niet van Hem, maar ja ik draaf maar door het moeilijkste is wel om met heksen te praten (heb het al vaak gedaan ;)), het enige wat ik kan doen is bidden voor ze.

De duivel doet zich voor als een engel des lichts.

Gods zegen Harro
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

marleen

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #78 Gepost op: juli 09, 2003, 06:53:07 pm »
Hoi Farao,

Heb net je stukje gelezen, en ik begrijp je wel, het is met de wicca net als met alle godsdiensten, je kunt er de goede en de kwade kant mee op, met de "zwarte kant"
heb ik vele jaren geleden te maken gehad, en daarom waarschuw ik ook iedereen hiervoor!!!!!
Ga geen entiteiten oproepen en ga vooral geen glaasje draaien!!!!!!
De "witte magie"houd zich vooral bezig, met kruiden, en de invloeden van de zon en de maan.
Er zijn in het verleden vele mensen geweest, die uit naam van hun kerk,of geloof oorlogen uitvechten, dit komt ook niet van god, er zijn altijd mensen, die het geloof misbruiken, zo ook de wicca.
Erg jammer, ik zie alle geloven als een piramide, op de grond vele verschillen, maar de punt wijst altijd naar boven, naar die ENE.
Zo kunnen ze allen tesamen komen.
groetjes Marleen.

farao

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #79 Gepost op: juli 09, 2003, 07:00:40 pm »

quote:

op 09 Jul 2003 18:53:07 schreef marleen:
Hoi Farao,

Heb net je stukje gelezen, en ik begrijp je wel, het is met de wicca net als met alle godsdiensten, je kunt er de goede en de kwade kant mee op, met de "zwarte kant"
heb ik vele jaren geleden te maken gehad, en daarom waarschuw ik ook iedereen hiervoor!!!!!
Ga geen entiteiten oproepen en ga vooral geen glaasje draaien!!!!!!
De "witte magie"houd zich vooral bezig, met kruiden, en de invloeden van de zon en de maan.
Er zijn in het verleden vele mensen geweest, die uit naam van hun kerk,of geloof oorlogen uitvechten, dit komt ook niet van god, er zijn altijd mensen, die het geloof misbruiken, zo ook de wicca.
Erg jammer, ik zie alle geloven als een piramide, op de grond vele verschillen, maar de punt wijst altijd naar boven, naar die ENE.
Zo kunnen ze allen tesamen komen.
groetjes Marleen.

hee Marleen,

bedankt voor je reactie, toch ben ik nog van mening dat witte wicca ook zwart kan zijn. en oh ja met die piramide heb je mischien wel gelijk, maar eigenlijk ziet God het liever zo, hoe het ook in de bijbel staat: wij Christenen zijn het lichaam van Christus op aarde en zijn samen een, en iedereen daarin heeft andere gaven, en het hoofd is Jezus Christus, die in de hemel is zo staan we in contact met God, met andere woorden zonder Jezus hebben we geen relatie met de Vader.

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #80 Gepost op: juli 12, 2003, 10:06:39 pm »
Marleen,niet om te zieken,hoor,maareh..kan je een voorbeeld geven van dat
goddelijke bij jezelf?
En als iedereen 'iets goddelijks' heeft,zijn er dan ook (waarneembare) gradaties
waarin het goddelijke zich uit?
Berebenieuwd!
regards,Van.

Sarah

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #81 Gepost op: juli 14, 2003, 01:46:28 am »
Wbt witte en zwarte magie, dat BESTAAT NIET!!!!

Bij wicca is er geen 1 GOD.
Er is dus geen Absoluut GOED en geen schepper van de hemel en aarde.

Hoe kun je dan zeggen dat er goede en slechte magie is?
Magie is sowieso het zelf willen sturen, en dat brengt je sowieso nergens dan de dood.

By the way, wat ik me af ging vragen was; 1 wet bij de wiccans is= doe wat je wilt zolang het niemand schaadt.

"Doe wat je wilt" betekend absolute vrijheid? (helemaal niet, zonder wet is er namelijk geen vrijheid)

"Zolang het niemand schaadt"? Hoe kan je nou weten wanneer het iemand schaadt als er geen wetten zijn?
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Jan Hova

• het geloofteken draag ik op mi
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #82 Gepost op: juli 30, 2003, 01:55:02 am »
666 komt in het rijtje bijgeloof net als een zwarte kat of onder een ladder lopen
je krijgt wat je verdient

Scotfan

• De natuur staat boven mij.
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #83 Gepost op: juli 30, 2003, 02:17:32 pm »
« Laatst bewerkt op: september 23, 2003, 02:10:16 am door Scotfan »

Qohelet

• Vanitas vanitatum...
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #84 Gepost op: augustus 03, 2003, 04:25:07 am »
Als je de getalswaarden (in het Grieks) van de letters van paradosis bij elkaar optelt, krijg je ook 666. Het betekent: "overlevering", "traditie".

Leuk hè?
als iemand eet en drinkt en het goede geniet bij al zijn zwoegen, dan is dat een gave Gods.

marleen

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #85 Gepost op: augustus 12, 2003, 11:09:27 pm »
Hoi Eccles,

Wel een late reactie sorry, maar toch nog ff .
Het goddelijke wat ieder mens uiteindelijk in zich heeft, uit zich in het sereen leven , met de natuur en alles en iedereen om je heen!!!!
Hoe makkelijk je "los"kunt laten.
Zelfs in deze tijd, wordt de wicca gezien, als iets heidens, maar de ECHTE wicca, leeft in harmonie, valt niemand aan en oordeeld niet over zijn medemens, ik denk dat er weinige zijn, die zich hieraan kunnen houden in dit leven, het valt ook niet mee, om "aardig" te zijn tegen sommige mensen, als je ziet dat ze een ander pijn doen!!!!
Dus om echt het goddelijke te bereiken, zal niet meevallen haha, maar ik ben ervan overtuigd, dat als je probeerd rekening met anderen te houden en heeeeel vaak de medaille om te draaien, dat je dan zelf beter in je vel zit, en dat het je steeds makkelijker afgaat!

groetjes Marleen.

marleen

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #86 Gepost op: augustus 12, 2003, 11:29:14 pm »
Hoi Sarah,

Ik wilde je ook nog graag een late reactie geven, bij de wicca heb je inderdaad niet een god, maar vele goden en godinnen.
En goede en kwade magie bestaat wel, denk bv. aan het kruidengebruik dit is wel iets heel simpels, maar het beste zo uit te leggen.
De eeuwenoude kruiden, zijn te gebruiken om ziekten te genezen, maar er zijn ook kruiden bij, die bv. verdovend en zelfs dodelijk kunnen werken!!!!!
Maar is het niet zo bij alles, dat je er de kwade en de goede kant mee op kunt?????
En een vaste wicca regel is , alles wat je een ander toewenst krijg je in drievoud terug.
Ook gelden er wetten in de wicca, als je hem verkeerd gebruikt, merk je het vanzelf (dus de zwarte kant)
Het is niet zo dat de wicca alles tolereerd, de wicca is van grondbeginsel af een hele zuiver geloof, zoals ik al eerder zei, het heeft er vooral mee te maken, om
het serene in jezelf naar boven te laten komen,in vrede met jezelf en je omgeving te leven.
Wie zijn wij bv. om mensen te veroordelen, omdat ze zich anders gedragen dan het schijnt "te horen"?
Respect is een erg voornaam woord in de wicca!
De katholieke kerk, dulde vroeger geen ander geloof dan het zijne, dus werd de wicca gezien als een kant van de duivel, ze werden uitgejouwd, en verstoten.
Dan denk ik soms, was de kerk bang, dat ze zagen dat ze tekort schoten, en er te veel zieltjes naar een ander overstapte?
Wij zijn vroeger opgevoed, met de hel en het vagevuur, met angst hielden ze er dus mensen onder.
Nu moet ik wel zeggen dat God en de kerk, voor mij niet een zijn!!!!
God zou nooit gewild hebben, dat zijn zogenaamde afgezanten zoveel angst verspreiden!
Sorry voor de erg lange mail, maar wilde ff duidelijk uitleggen hoe ik erover denk(niet dat ik alle wijsheid in pacht heb hoor! hahahaha)
Groetjes Marleen.

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #87 Gepost op: augustus 15, 2003, 06:27:35 pm »
Sorry Marleen,maar (call me a fundie!) ik heb een probleem met hoe je denkt
'zelf'  alles te kunnen bereiken.Zal het morgen uitleggen,heb nu geen tijd !Dag!

Lucid

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #88 Gepost op: augustus 15, 2003, 07:02:06 pm »
Marleen> ik heb voor mijn studie een stapel boeken over en uit de Renaissance moeten lezen. In die tijd geloofde men (naast de bijbel) veel dingen die zogenaamde wicka's tegenwoordig geloven. De vrouwen die indertijd levend verbrand werden omdat ze van "hekserij" beschuldigd werden, hielden zich doorgaans met andere dingen bezig dan de wicka's van nu.  Dat er kruiden zijn die genezen of doden neem ik meteen van je aan (voor de lol zou ik nooit arsenicum op mijn boterham doen), maar de liefde van bomen voelen, geesten oproepen, tarot-kaarten lezen, e.d. gaan mij wat ver. Op de basisschool heb ik ooit met een ouija-bord glaasje gedraaid. Er gebeurde uiteraard niets, en mijn klasgenootjes zagen dingen die er niet waren. Het is niets anders dan een suggestiespel. Misschien kun je in de chat-plaats een topic openen, dan wil ik wel met je in discussie gaan. :D

marleen

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #89 Gepost op: augustus 15, 2003, 10:43:36 pm »
Hoi Lucid,

Hahaha arsenicum op je boterham!
Zou het smaken, maar ff zonder gekheid, ik heb nogal wat ervaring met "glaasje draaien"
Deden wij vroeger regelmatig, maar er zijn dingen uitgekomen die onverklaarbaar zijn, ik ben ervan overtuigd, dat er veel psychologie achter zit natuurlijk net als jij!
En daarom kan het voor veel mensen zo gevaarlijk zijn!!!!
Ze raken bezeten door wat ze zelf denken, dat ze zien , er kunnen wel dingen gebeuren, maar meestal is het toch, je eigen gedachte.
En met bomen praten hahahaha.
Kijk dat je liefde voor de natuur voeld is natuurlijk anders dan er gesprekken mee voeren, wat ik wel jammer vind, is dat veel mensen van die zweverige types zijn, en dan gelijk denken dat ze het licht hebben gezien!!!!
groetjes Marleen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #90 Gepost op: augustus 16, 2003, 12:32:01 am »

quote:

op 15 Aug 2003 19:02:06 schreef Lucid:
Op de basisschool heb ik ooit met een ouija-bord glaasje gedraaid. Er gebeurde uiteraard niets...
Met het meisje in 'The Exorcist' liep het heel wat slechter af. Arm kind.  ;(
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #91 Gepost op: augustus 16, 2003, 08:57:21 am »

quote:

op 30 Jul 2003 01:55:02 schreef Jan Hova:
666 komt in het rijtje bijgeloof net als een zwarte kat of onder een ladder lopen

Behalve dat dit getal met name genoemd wordt, als er gewaarschuwd wordt voor de eindtijd.
Een verschil van zwart of wit.

Lucid

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #92 Gepost op: augustus 16, 2003, 01:53:09 pm »

quote:

Met het meisje in 'The Exorcist' liep het heel wat slechter af. Arm kind.  ;(
Treur niet, Pleun. Het is maar een film.  :)

ric0

• xhuman.net
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #93 Gepost op: september 04, 2003, 01:21:31 am »
Kijk de film "Pi" eens...

De strekking is: als je een getal wilt vinden ergens, vind je het ook.
Es gibt keine Tatsache, nur Meinungen - Nietzsche

dsWim

• voor al uw leerbewerking
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #94 Gepost op: september 22, 2003, 07:28:24 pm »
leuke teksten van onze oude goeroe, K. Schilder:
Over het getal 666 http://www.neocalvinisme.nl/ks/gkd/ksgkd111300.html
Nog eens: 666 http://www.neocalvinisme.nl/ks/gkd/ksgkd115100.html
In het laatste artikel doet Schilder wat iemand hier boven ook al suggereerde: van een willekeurige persoon laten zien dat je 666 van 'm kan maken.
shoot me again, I ain't dead yet

Zacharov

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #95 Gepost op: september 22, 2003, 08:28:51 pm »

quote:

op 04 Sep 2003 01:21:31 schreef ric0:
Kijk de film "Pi" eens...

De strekking is: als je een getal wilt vinden ergens, vind je het ook.
Toch een super goeie film!!!!!!!!

Koen Kolkman

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #96 Gepost op: september 22, 2003, 09:58:18 pm »
De Paus is het Beest.
De Paus noemde zichzelf "VICARIVS FILII DEI"
of terwijl "PLAATSVERVANGER VAN DE ZOON GOD"

V=5
I=1
C=100
A=geen numerologische waarde
R=geen numerologische waarde
I=1
V=5
S=geen numerologische waarde

F=geen numerologische waarde
I=1
L=50
I=1
I=1

D=500
E=geen numerologische waarde
I=1

(5+1+100+1+5) + (1+50+1+1) + (500+1) = 666

Elk mens die zich een plaats vervanger van de Zoon van God noemt is een vals profeet, een bedrieger.

dsWim

• voor al uw leerbewerking
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #97 Gepost op: september 22, 2003, 10:04:49 pm »
oude lariekoek, broeder koen, zie o.m. beide boven-gelinkte artikelen; in het eerste wordt dit voorbeeld ook al genoemd.
shoot me again, I ain't dead yet

Koen Kolkman

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #98 Gepost op: september 22, 2003, 11:12:07 pm »
Oude larie koek?

Goed dan moet u het nog eens lezen.... zonder die getallen....

IEDEREEN DIE ZICH DE PLAATSVERVANGER VAN DE ZOON VAN GOD NOEMT IS EEN VALSE PROFEET!

WANT ER IS EEN DIE TUSSEN GOD EN MENS STAAT EN DAT IS JEZUS CHRISTUS DÉ ZOON VAN GOD DIE GEKRUISIGD IS EN WEER OPGESTAAN.

Trouwens, nooit gelezen wat er in de openbaring 13:18 staat broeder?
Hier is de WIJSHEID. WIE VERSTAND heeft, BEREKENE het getal van het beest, want het is een getal van EEN MENS, en zijn getal is zeshonderdzesenzestig.

Als u mij een MENS kan vinden die zich zo kan verlagen en zich zelf gelijk aan GOD durft te stellen door zich de Titel toe te eigenen "Plaatsvervanger van de Zoon God" Dan mag hij ook wel het beest genoemd worden.

farao

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #99 Gepost op: september 22, 2003, 11:20:37 pm »

quote:

op 22 Sep 2003 23:12:07 schreef Koen Kolkman:
Oude larie koek?

Goed dan moet u het nog eens lezen.... zonder die getallen....

IEDEREEN DIE ZICH DE PLAATSVERVANGER VAN DE ZOON VAN GOD NOEMT IS EEN VALSE PROFEET!

WANT ER IS EEN DIE TUSSEN GOD EN MENS STAAT EN DAT IS JEZUS CHRISTUS DÉ ZOON VAN GOD DIE GEKRUISIGD IS EN WEER OPGESTAAN.

Trouwens, nooit gelezen wat er in de openbaring 13:18 staat broeder?
Hier is de WIJSHEID. WIE VERSTAND heeft, BEREKENE het getal van het beest, want het is een getal van EEN MENS, en zijn getal is zeshonderdzesenzestig.

Als u mij een MENS kan vinden die zich zo kan verlagen en zich zelf gelijk aan GOD durft te stellen door zich de Titel toe te eigenen "Plaatsvervanger van de Zoon God" Dan mag hij ook wel het beest genoemd worden.

hmmm de paus noemt zich plaatsvervanger van paulus als ik het goed begreep want volgens mij niet van Jezus, maar ja ik denk zoiezo dat het beest zich nog zal tonen, en ja 666 zal ook een merkteken zijn.