Auteur Topic: Het getal 666  (gelezen 17723 keer)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Gepost op: mei 31, 2003, 03:49:18 pm »
Ik heb ooit eens ergens opgevangen dat de letters www in het Hebreeuws voor de getallen 666 staan. Dat ik niet de enige ben die dat denkt bewijst Sarah in dit topic:

quote:

www=ook driemaal zes. (met een code berekend die heel vaak gebruikt word)
net als BILL GATES

elke letter geeft een cijfer aan, en als je het bij elkaar optelt krijg je driemaal zes.

Zo héél ver gezocht is het nou ook weer niet.
Maar kun je nu hiervan zeggen dat hierdoor de tekst uit Openbaringen 13, 18 bewaarheid wordt waarin het volgende gezegd wordt:

quote:

Nu komt het aan op scherpzinnigheid! Wie doorzicht heeft, kan het getal van het beest berekenen. Het duidt een mens aan, en het getal van die mens is 666.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Marloes

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #1 Gepost op: mei 31, 2003, 03:52:56 pm »

quote:

op 31 May 2003 15:49:18 schreef Harm:
Ik heb ooit eens ergens opgevangen dat de letters www in het Hebreeuws voor de getallen 666 staan.

Internet is geen mens.. dacht ik ;)

Meer 666en: http://home.wanadoo.nl/henryv/666cond.html
[Prediker 7:29]

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2003, 04:01:09 pm »

quote:

op 31 May 2003 15:52:56 schreef Marloes:
[...]

Internet is geen mens.. dacht ik ;)

Meer 666en: http://home.wanadoo.nl/henryv/666cond.html
Ik heb die site bekeken maar ik vind het allemaal maar wat vergezocht om in ieder krulletje/komma een 6 te zien.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Marloes

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #3 Gepost op: mei 31, 2003, 04:05:22 pm »
En username F.F.F. is feitelijk ook 6.6.6. :)

Marloes

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2003, 04:15:00 pm »

quote:

op 31 May 2003 15:49:18 schreef Harm:
Nu komt het aan op scherpzinnigheid! Wie doorzicht heeft, kan het getal van het beest berekenen. Het duidt een mens aan, en het getal van die mens is 666.
Vreemd trouwens, als je dit zo leest is 666 het getal van de mens, en kan een scherpzinnig iemand aan de hand van dat getal berekenen wat het getal van het Beest is (dat hoeft dus niet 666 te zijn)...

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2003, 04:27:01 pm »
777 of 3x7 zou trinitarisch gezien volmaakt zijn, daar 7 het getal van de volheid , volmaking is, de 7e scheppingsdag
666 is dan 3x een achterblijven, een blijven steken in de ontwikkeling,
666 staat dan voor het onvolmaakte, onvolkomene.

zegt een mens
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Marloes

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2003, 04:28:38 pm »

quote:

op 31 May 2003 16:27:01 schreef cheese:
666 staat dan voor het onvolmaakte, onvolkomene.
zegt een mens
En het beest wordt 888? (vgl. 11, 12, 13)

cheese

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2003, 04:33:02 pm »

quote:

op 31 May 2003 16:28:38 schreef Marloes:
[...]

En het beest wordt 888? (vgl. 11, 12, 13)

nee, 666 is dan het dier, de mens, die niet mens wordt maar in feite terugvalt in het dierlijke, zonder geweten en moraal en liefde etc.

(vgl. 11, 12, 13)

dit snap ik niet

Marloes

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2003, 04:36:21 pm »
12 is goed, want 3*4        
11 is eentje minder -> gekkengetal (menselijk ;) )
13 is eentje meer -> ongeluksgetal

zo ook

7 is goed
6 is niet goed, eentje te weinig
8 is eentje meer, ook niet goed

Maar ik lees net dat mensen 888 vaak zien als het getal voor 'Jezus' :D

cheese

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #9 Gepost op: mei 31, 2003, 04:41:19 pm »

quote:

op 31 May 2003 16:36:21 schreef Marloes:
12 is goed, want 3*4        
11 is eentje minder -> gekkengetal (menselijk ;) )
13 is eentje meer -> ongeluksgetal

zo ook

7 is goed
6 is niet goed, eentje te weinig
8 is eentje meer, ook niet goed

Maar ik lees net dat mensen 888 vaak zien als het getal voor 'Jezus' :D

de 13e als ongeluksgetal is begrijpbaar want er waren 12 apostelen, waarvan er een vervangen moest worden wegens verraad Judas, waarmede deze de 13e werd, naast 12 andere,
en vrijdag de 13e slaat dan op goede vrijdag, waar de kruisiging plaatshad door toedoen van Judas

Marloes

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #10 Gepost op: mei 31, 2003, 04:43:45 pm »

quote:

op 31 May 2003 16:41:19 schreef cheese:
en vrijdag de 13e slaat dan op goede vrijdag, waar de kruisiging plaatshad door toedoen van Judas
Lijkt me sterk..... Er is zoveel discussie over de vraag wanneer Jezus gekruisigd is, dat ik niet zou aannemen dat dat een vrijdag de 13e was.

cheese

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #11 Gepost op: mei 31, 2003, 04:45:09 pm »

quote:

op 31 May 2003 16:43:45 schreef Marloes:
[...]

Lijkt me sterk..... Er is zoveel discussie over de vraag wanneer Jezus gekruisigd is, dat ik niet zou aannemen dat dat een vrijdag de 13e was.

bedoel ik ook niet maar het ongeluksgetal 13 werd gecombineerd met de ongeluksdag van de kruisiging in het bijgeloof
zie ook 3 april 33

http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=590

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #12 Gepost op: mei 31, 2003, 04:59:52 pm »
666 -> er staat het getal is, maar op de tijd dat het beest er is dat je dan inzicht moet hebben om het getal van het beest te weten, dit of de naam van het beest zal ook op de handen en voorhoofden van iedereen (die het echt willen) komen, zodat je kan kopen of verkopen. en het beest wordt ook wel de anti-christ genoemd en zal in bezit worden genomen door de duivel, de draak. zie openbaringen 12 en 13.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #13 Gepost op: mei 31, 2003, 05:47:45 pm »
Ik geloof dat het getal wat in de bijbel voorkomt een symbolisch getal is. Het gaat niet zo zeer om het getal als om de bedoeling.
Er zijn al zo lang verhalen over dit getal, en ze zijn vergezocht en absoluut niet relevant. want het is gewoon een getal. Waar het om gaat is dat er een 'iemand' of een 'iets' is of zal komen wat probeert om ons bij onze Verlosser vandaan te krijgen. Daar moeten we op letten, en niet op zoiets triviaals als het getal 666.

Wat overigens wel zo is, is dat het getal onder jongeren een opgang maakt om zich af te zetten. En hoewel het een symbolisch getal is vind ik het wel gevaarlijk om je bewust te afficieren met 'het kwade'.
Pinkeltjefan

j@f@

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2003, 06:11:49 pm »
Barcode cq Ean code cq Uac code

Met betrekking tot het getal 666............
als wij een ean code nemen, die op een gewoon produkt in een supermarkt of andere winkel staat is het opmerkelijk, dat er 3 maal een iets langer streepje op staat.
In het begin, in het midden en aan het eind........en vergelijk dit eens met de andere getallen......dan zie je dat 3 zessen zijn............................

666

dingo

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #15 Gepost op: mei 31, 2003, 06:38:58 pm »

quote:

op 31 May 2003 18:11:49 schreef jfwolf:
Barcode cq Ean code cq Uac code

Met betrekking tot het getal 666............
als wij een ean code nemen, die op een gewoon produkt in een supermarkt of andere winkel staat is het opmerkelijk, dat er 3 maal een iets langer streepje op staat.
In het begin, in het midden en aan het eind........en vergelijk dit eens met de andere getallen......dan zie je dat 3 zessen zijn............................

666

Dus als ik het goed begrijp loopt straks iedereen met een streepjescode op zijn voorhoofd en handen? Overigens is de eancode eerdaags achterhaald want ze hebben er niet genoeg van om alle artikelen te kunnen etiketteren. (Laat staan alle mensen)  :)
Maar alle gekheid op een stokje ik denk idd dat je je niet veel blind moet staren op het getal 666. Maar je wel bewust moet zijn dat het kwaad in de maatschappij aanwezig is en zijn duizenden verslaat.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #16 Gepost op: mei 31, 2003, 06:51:08 pm »

quote:

op 31 May 2003 18:38:58 schreef dingo:
[...]

Dus als ik het goed begrijp loopt straks iedereen met een streepjescode op zijn voorhoofd en handen? Overigens is de eancode eerdaags achterhaald want ze hebben er niet genoeg van om alle artikelen te kunnen etiketteren. (Laat staan alle mensen)  :)
Maar alle gekheid op een stokje ik denk idd dat je je niet veel blind moet staren op het getal 666. Maar je wel bewust moet zijn dat het kwaad in de maatschappij aanwezig is en zijn duizenden verslaat.

Daar ben ik het niet mee eens. Waarom zou dat anders zo expliciet genoemd worden in de bijbel? Dat zal dan toch wel een functie hebben lijkt me.

Ok, maar nu wat anders. De letters www kunnen dus vertaald worden met 666. Zoals iedereen weet is het internet de laatste tijd enorm gegroeid en de verwachting is dat die groei zich door zal zetten. Verkopen via internet zijn het laatst jaar ook sterk gegroeid en ook daar verwachten analisten een verdere groei. Wat denken jullie er dan van als ik zeg dat we over een aantal jaren alleen nog via internet dingen kunnen bestellen en dat alle andere vormen van verkopen uitgebannen zullen zijn? In mijn ogen wordt die tekst in mijn startpost dan wel een hele erg realiteit.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

farao

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #17 Gepost op: mei 31, 2003, 07:57:47 pm »

quote:

op 31 May 2003 18:51:08 schreef Harm:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Waarom zou dat anders zo expliciet genoemd worden in de bijbel? Dat zal dan toch wel een functie hebben lijkt me.

Ok, maar nu wat anders. De letters www kunnen dus vertaald worden met 666. Zoals iedereen weet is het internet de laatste tijd enorm gegroeid en de verwachting is dat die groei zich door zal zetten. Verkopen via internet zijn het laatst jaar ook sterk gegroeid en ook daar verwachten analisten een verdere groei. Wat denken jullie er dan van als ik zeg dat we over een aantal jaren alleen nog via internet dingen kunnen bestellen en dat alle andere vormen van verkopen uitgebannen zullen zijn? In mijn ogen wordt die tekst in mijn startpost dan wel een hele erg realiteit.

Dus dan zouden we alleen acces kunnen krijgen via een scan met onze voorhoofd of hand?? er wordt ook gezegd dat er dan zo'n chip in je lichaam wordt gestopt die erg dun is enzo en met een speld ingebracht kan worden:

http://www.clubs.nl/ClubsData/12525/incoming/biochip+inductor.gif

daar zou dan al de info inzitten dat we kunnen kopen en verkopen, voor de Christen gaat dit niet op want er staat ook voor hen die het teken niet hadden aangenomen en heet beest niet hadden aanbeden, dit gaat dus niet voor de christenen want die zouden nooit de anti-christ aanbidden want dan zou je verloren zijn.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

cheese

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #18 Gepost op: mei 31, 2003, 08:01:20 pm »

quote:

op 31 May 2003 19:57:47 schreef farao:
[dit gaat dus niet voor de christenen want die zouden nooit de anti-christ aanbidden want dan zou je verloren zijn.
moet je hem wel eerst herkennen
http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=854
http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=491
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2003, 08:07:04 pm door cheese »

farao

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #19 Gepost op: mei 31, 2003, 08:15:15 pm »

quote:

op 31 May 2003 20:01:20 schreef cheese:
[...]

moet je hem wel eerst herkennen
Ja als je inzicht hebt  :9, maar ik denk dat je hem wel herkend lees maar eens openbaringen 11 en 12 waar het over hem gaat en in Tessalonicenzen 2 gaat het over de wetteloze die ook de anti-christ dus is, en lees het is en kijk eens hoe deze zich voor zal doen. er staat ook dat de wetteloosheid er al is en dat merken we vaak genoeg  :|.

cheese

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #20 Gepost op: mei 31, 2003, 08:55:00 pm »

quote:

op 31 May 2003 20:15:15 schreef farao:
[...]

Ja als je inzicht hebt  :9, maar ik denk dat je hem wel herkend lees maar eens openbaringen 11 en 12 waar het over hem gaat en in Tessalonicenzen 2 gaat het over de wetteloze die ook de anti-christ dus is, en lees het is en kijk eens hoe deze zich voor zal doen. er staat ook dat de wetteloosheid er al is en dat merken we vaak genoeg  :|.

als het zo makkelijk was, zou Christus zelf er niet zo uitdrukkelijk op wijzen denk ik, dat zelfs de uitverkorenen zich zouden kunnen vergissen en als je jezelf al tot de uitverkorenen zou bestempelen, is dat ook maar de vraag of je niet de prooi bent van een illusie,
en ik citeer Marloes hier

Wil je uitkomen bij 2 Korinthiërs 11?

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
13 Want zulke lieden zijn schijn-apostelen, bedrieglijke arbeiders, die zich voordoen als apostelen van Christus. 14 Geen wonder ook! Immers, de satan zelf doet zich voor als een engel des lichts. 15 Het is dus niets bijzonders, indien ook zijn dienaren zich voordoen als dienaren der gerechtigheid; maar hun einde zal zijn naar hun werken.

Mattheus 24 en 25

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
3 Toen Hij op de Olijfberg gezeten was, kwamen zijn discipelen alleen tot Hem en zeiden: Zeg ons wanneer zal dat geschieden, en wat is het teken van uw komst en van de voleinding der wereld? 4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Ziet toe, dat niemand u verleide! 5 Want velen zullen komen onder mijn naam en zeggen: Ik ben de Christus, en zij zullen velen verleiden.
(...)
9 Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en zij zullen u doden, en gij zult door alle volken gehaat worden om mijns naams wil. 10 En dan zullen velen ten val komen en zij zullen elkander overleveren en elkander haten. 11 En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden. 12 En omdat de wetsverachting toeneemt, zal de liefde van de meesten verkillen. 13 Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden. 14 En dit evangelie van het Koninkrijk zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde gekomen zijn.
(...)
21 Want er zal dan een grote verdrukking zijn, zoals er niet geweest is van het begin der wereld tot nu toe en ook nooit meer wezen zal. 22 En indien die dagen niet ingekort werden, zou geen vlees behouden worden; doch ter wille van de uitverkorenen zullen die dagen worden ingekort. 23 Indien dan iemand tot u zegt: Zie, hier is de Christus, of: Hier, gelooft het niet. 24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden. 25 Zie, Ik heb het u voorzegd. 26 Indien men dan tot u zegt: Zie, Hij is in de woestijn, gaat er niet heen; zie, Hij is in de binnenkamer, gelooft het niet. 27 Want gelijk de bliksem komt van het oosten en licht tot het westen, zo zal de komst van de Zoon des mensen zijn. 28 Waar het aas is, daar zullen de gieren zich verzamelen.
29 Terstond na de verdrukking dier dagen zal de zon verduisterd worden en de maan zal haar glans niet geven en de sterren zullen van de hemel vallen en de machten der hemelen zullen wankelen. 30 En dan zal het teken van de Zoon des mensen verschijnen aan de hemel en dan zullen alle stammen der aarde zich op de borst slaan en zij zullen de Zoon des mensen zien komen op de wolken des hemels, met grote macht en heerlijkheid. 31 En Hij zal zijn engelen uitzenden met luid bazuingeschal en zij zullen zijn uitverkorenen verzamelen uit de vier windstreken, van het ene uiterste der hemelen tot het andere.
(...)
43 Maar weet dit: Als de heer des huizes geweten had, in welke nachtwaak de dief zou komen, hij zou gewaakt hebben en in zijn huis niet hebben laten inbreken. 44 Daarom, weest ook gij bereid, want op een uur, dat gij het niet verwacht, komt de Zoon des mensen.
45 Wie is dan de trouwe en verstandige slaaf, die de heer over zijn dienstvolk gesteld heeft om hun op tijd hun voedsel te geven? 46 Zalig die slaaf, die zijn heer bij zijn komst zó bezig zal vinden. 47 Voorwaar, Ik zeg u, dat hij hem over al zijn bezit zal stellen. 48 Maar als die slaaf slecht was, en in zijn hart zou zeggen: 49 Mijn heer blijft uit, en hij zou beginnen zijn medeslaven te slaan en met de dronkaards zou eten en drinken, 50 dan zal de heer van die slaaf komen op een dag, dat hij het niet verwacht, en op een uur, 51 dat hij het niet weet, en hij zal hem folteren en hem in het lot der huichelaars doen delen. Daar zal het geween zijn en het tandengeknars.
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2003, 10:00:22 pm door cheese »

Zacharov

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #21 Gepost op: mei 31, 2003, 11:34:02 pm »
Ik heb nu al vele topics gezien over profetiën en dergelijke en ik mis over het algemeen wel een heel belangrijk punt.
Vrijwel nooit wordt de aandacht gevestigd op de achtergrond, de tijd en de cultuur van de maatschappij waarin de profeet leefde.
En.. het meest belangrijke...
Een profetie en zeker ook die van openbaringen is in eerste instantie geschreven voor de directe hoorders (de mensen uit die tijd).
De consequentie daarvan is dat als je een uitleg wilt geven van een profetie je eerst moet kijken naar wat de profetie toendertijd betekent heeft.

concreet:
Profetiën uit het OT probeer je niet direct naar Jezus toe te verklaren (dat kan later wel, anders mis je de helft.), evenzo kan het m.i. niet tot nieuwe inzichten leiden als je direct gaat gissen naar de betekenis van het getal 666 (er is niet voor niets aan toegevoegd dat het moeilijk te begrijpen is).
Anders vind je altijd wel een getal 666, maar dan is het betekenisloos geworden. (je kunt velen herleiden tot het getal 666: Hitler, de paus, Luther etc.)

farao

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #22 Gepost op: juni 01, 2003, 12:18:34 am »

quote:

op 31 May 2003 23:34:02 schreef Zacharov:
Ik heb nu al vele topics gezien over profetiën en dergelijke en ik mis over het algemeen wel een heel belangrijk punt.
Vrijwel nooit wordt de aandacht gevestigd op de achtergrond, de tijd en de cultuur van de maatschappij waarin de profeet leefde.
En.. het meest belangrijke...
Een profetie en zeker ook die van openbaringen is in eerste instantie geschreven voor de directe hoorders (de mensen uit die tijd).
De consequentie daarvan is dat als je een uitleg wilt geven van een profetie je eerst moet kijken naar wat de profetie toendertijd betekent heeft.

concreet:
Profetiën uit het OT probeer je niet direct naar Jezus toe te verklaren (dat kan later wel, anders mis je de helft.), evenzo kan het m.i. niet tot nieuwe inzichten leiden als je direct gaat gissen naar de betekenis van het getal 666 (er is niet voor niets aan toegevoegd dat het moeilijk te begrijpen is).
Anders vind je altijd wel een getal 666, maar dan is het betekenisloos geworden. (je kunt velen herleiden tot het getal 666: Hitler, de paus, Luther etc.)

niet mee eens er staat in Daniel dat de boekrol wordt verzegeld, en dat hij pas geopend is als de tijd daar is, die is er nog niet want heb jij de 7 zegels al zien gebeuren? maar lees het eens goed het heeft en met het beest te maken, de duivel, israel, kopen verkopen, een teken, wie het dragen, etc echt heel veel en dan kom je gewoon echt niet op de dingen die hier al genoemd zijn, lijkt me duidelijk dat het die dan niet zijn kijk verder dan een tekstje zoals te vaak gebeurd kijk naar het verband dan wordt het pas duidelijk.

Gods zegen Harro

farao

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #23 Gepost op: juni 01, 2003, 12:19:52 am »

quote:

op 31 May 2003 20:55:00 schreef cheese:
[...]

als het zo makkelijk was, zou Christus zelf er niet zo uitdrukkelijk op wijzen denk ik, dat zelfs de uitverkorenen zich zouden kunnen vergissen en als je jezelf al tot de uitverkorenen zou bestempelen, is dat ook maar de vraag of je niet de prooi bent van een illusie,
en ik citeer Marloes hier

Wil je uitkomen bij 2 Korinthiërs 11?

...
nee op de anti-christ dat is de wetteloze....

j@f@

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #24 Gepost op: juni 01, 2003, 08:28:24 am »

quote:

op 31 May 2003 18:38:58 schreef dingo:
[...]

Met betrekking tot de EAN code, deze is beslist niet achterhaald. EAN is een synoniem voor UAC code, unique article code, en rekenmaar dat deze code blijft.
Men is nu bezig om deze uittebreiden. Wij werken nu volgens het systeem waarbij een EAN code uit 13 cijfers bestaat. Men draait nu testen met EAN codes met 25 cijfers, daarnaast wordt de barcode opzich ook veranders. Geen rechtopstaande streepjes meer, maar allemaal streepsjes horizontaa, verticaal en diagonaal door elkaar. Aan de hand van de snijpunten van deze strepen kan de bijbehorende code worden berekend.

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat het wel vreemd is dat dit getal er nu in is verwerkt.

dingo

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #25 Gepost op: juni 01, 2003, 01:52:07 pm »

quote:

op 01 Jun 2003 08:28:24 schreef jfwolf:
[...]

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat het wel vreemd is dat dit getal er nu in is verwerkt.

Dat is niet zo vreemd als het lijkt, de details kan ik me niet meer herinneren maar het heeft te maken met het gegeven dat 6 deelbaar is door 2 en 3. Die drie zessen dienen dus als een soort controlepunten van de barcodescanner. Nogmaals voor de details men neme Google en je krijgt er meer dan je wilt hebben.

De grap van getallen is namelijk dat je er altijd wel iets mee kan, verhalen zoals als dit vermenigvuldigt met dat dan krijg dat en dat getal zijn bijna altijd kloppend te krijgen. (Ook daar zijn andere mensen veel beter in dan ik dus google ze).
Daarom neem ik dat 666 niet al te letterlijk, maar als symbool net niet volmaakt (777 is het volmaakte getal in deze symboliek). De mens streeft ernaar god te worden en wordt daarin gesteund door het kwaad en men komt heel ver. Genetische eigenschappen die men kan manipuleren zelfs het klonen van planten en dieren. Maar het is allemaal (net) niet volmaakt en dat zal het ook nooit worden buiten God om.

En wat het internet betreft, de beroemde/beruchte www die alles zou gaan beheersen, nee daar is de tijd nog niet rijp voor. Zolang er geen manier is om redelijk anoniem met geld te betalen op het internet, zal het niet het dominante verkoopkanaal worden. En dan nog, de post is nooit het dominante verkoopkanaal geworden net zo min als de telefoon dus de kans dat het internet het wel wordt is niet zo groot.

j@f@

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #26 Gepost op: juni 01, 2003, 05:14:26 pm »

quote:

op 01 Jun 2003 13:52:07 schreef dingo:
[...]

Dat is niet zo vreemd als het lijkt, de details kan ik me niet meer herinneren maar het heeft te maken met het gegeven dat 6 deelbaar is door 2 en 3. Die drie zessen dienen dus als een soort controlepunten van de barcodescanner. Nogmaals voor de details men neme Google en je krijgt er meer dan je wilt hebben.

Die deelbaarheid tussen 3 en 2 is mij al te goed bekend, ik ben zelf werkzaam in deze branche.
Maar wat ik bedoel is dat het in de bijbel staat, het gaat over de eindtijd in in een aantal gevallen kom je het getal 666 tegen.

Sarah

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #27 Gepost op: juni 02, 2003, 09:21:25 am »
Het gaat er natuurlijk om dat we altijd voorbereid zijn, maar is dat niet juist dicht bij God leven? Altijd het goede doen?
Ipv al je tijd steken in het zoeken naar waar het getal direct voor staat?

Zelf stak ik mijn tijd er ook iets teveel in, maar dat was meer andersom. Je ziet hoeveel invloed bepaalde dingen hebben, en als dan ook nog eens zes keer die zes daar opduikelt is dat misschien wel een bevestiging dat we in de eindtijd leven?

We moeten waakzaam zijn.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Syrisch Orthodox

• Wie oren heeft om te horen, di
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #28 Gepost op: juni 17, 2003, 03:13:54 pm »
In onze taal is de letter W "wauw" (zo spreek je 'm uit) de 6e letter.
zetten we 666 ff in onze taal om = WauwWauwWauw en dan krijg je WWW

cheese

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #29 Gepost op: juni 18, 2003, 10:32:50 am »

quote:

op 17 Jun 2003 15:13:54 schreef Syrisch Orthodox:
In onze taal is de letter W "wauw" (zo spreek je 'm uit) de 6e letter.
zetten we 666 ff in onze taal om = WauwWauwWauw en dan krijg je WWW
met "onze taal" bedoel je daarmee syrisch orthodox?

Syrisch Orthodox

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #30 Gepost op: juni 18, 2003, 01:55:30 pm »
Ja, sorry had ik er ff bij moeten vermelden.
Ik weet niet of je er ooit van hebt gehoord...???

cheese

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #31 Gepost op: juni 18, 2003, 03:19:28 pm »

quote:

op 18 Jun 2003 13:55:30 schreef Syrisch Orthodox:
Ja, sorry had ik er ff bij moeten vermelden.
Ik weet niet of je er ooit van hebt gehoord...???

orthodox heb ik alleen van gehoord in verband met grieks en russisch, dwz is iets
anders als GKV, qua geloof
en syrisch, daarbij denk ik aan het land Syrie..
klopt dat?

Syrisch Orthodox

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #32 Gepost op: juni 18, 2003, 06:07:56 pm »

quote:

op 18 Jun 2003 15:19:28 schreef cheese:
[...]

orthodox heb ik alleen van gehoord in verband met grieks en russisch, dwz is iets
anders als GKV, qua geloof
en syrisch, daarbij denk ik aan het land Syrie..
klopt dat?

We komen oorspronkelijk uit Mesapotamie. Maar werden daar vervolgd omdat we christen zijn. Maar je hebt ook gelijk, want in Syrie zitten ook veel Syrisch-Orthodoxen. We zijn inmiddels verspreid over de wereld.

Ons geloof stamt nog van de apostolische kerk af. En qua geloof verschillen we niet zoveel. Kan zijn dat ik 't mis heb, maar de gereformeerde kerk beschouwt Maria niet als maagd en ook niet als heilige. (verbeter me ff als 't niet goed is)

Heeft iemand ook een x gehoord over LUCID?????
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2003, 06:16:30 pm door Syrisch Orthodox »

cheese

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #33 Gepost op: juni 18, 2003, 09:56:05 pm »

quote:

op 18 Jun 2003 18:07:56 schreef Syrisch Orthodox:
[...]

We komen oorspronkelijk uit Mesapotamie. Maar werden daar vervolgd omdat we christen zijn. Maar je hebt ook gelijk, want in Syrie zitten ook veel Syrisch-Orthodoxen. We zijn inmiddels verspreid over de wereld.

Ons geloof stamt nog van de apostolische kerk af.

Ch; dat is toch waar de katholieken ook vinden dat ze van afstammen?

En qua geloof verschillen we niet zoveel. Kan zijn dat ik 't mis heb, maar de gereformeerde kerk beschouwt Maria niet als maagd en ook niet als heilige. (verbeter me ff als 't niet goed is)

Ch; ik weet niet, ik ben geen GKVer, oftewel behoor tot geen enkel kerkgenootschap

Heeft iemand ook een x gehoord over LUCID?????

Jan Maarten

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #34 Gepost op: juni 19, 2003, 11:17:05 am »
Ik moet elke keer weer glimlachen bij verhalen over 666. Ben toch wel benieuwd hoe lang jullie er over doen om mijn naam tot 666 te herleiden. Dan ben ik dus het Beest...

Nee mensen, zonder gekheid. Laten we alsjeblieft redelijk blijven. Ik zal ff de exegese van de Willibrordvertaling hier neerzetten, die is iets rationeler en iets meer naar de tijd gericht en zeker niet vergezocht:

quote:

In de stijl van de apokalyptiek geeft de auteur in de vorm van een soort cryptogram een sleutel ter identificatie van het beest, dat in een bepaalde persoon is belichaamd (het duidt een mens aan). Zowel in het Grieks als in het Hebreews doen de letters van het alfabet ook dienst als cijfers (a=1, b=2, etc.). Het getal 666 (in een enkel handschrift vindt men het getal 616) is waarschijnlijk ontstaan door optelling van de cijferwaarden van de letters waaruit de bedoelde naam was samengesteld. Van alle voorgestelde oplossingen lijkt de waarschijnlijkste dat het getal 666 de cijferwaarde weergeeft van Keizer Nero (kaisar Neron, in Hebreeuwse letters geschreven qsr nrwn). Het getal 616 kan gebaseerd zijn  op de latijnse vorm van Nero (caesar Nero, in Hebreeuwse letters geschreven qsr nrw). Keizer Domitianus werd gevierd als een tweede Nero.

gesp

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #35 Gepost op: juni 19, 2003, 01:05:13 pm »

quote:

op 19 Jun 2003 11:17:05 schreef Jan Maarten:
Ik moet elke keer weer glimlachen bij verhalen over 666. Ben toch wel benieuwd hoe lang jullie er over doen om mijn naam tot 666 te herleiden. Dan ben ik dus het Beest...

Maak er maar geen grapjes mee:
Jan: 3 letters, Maarten 7 letters= 37
Je naam bestaat dus uit 2 delen.
Maarten: 13+1+1+18+20+5+14= 72= 7+2= 9
9x2x37=666. Inderdaad!
(Dit kostte me ca. 1 uur)

En, oh ja: 72 wijst natuurlijk sowieso op het beest: 7/2 = 3.5, oftwel tijd, tijden en een halve tijd (Dan 7: 25).
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2003, 01:18:50 pm door gesp »
as blunt as Ockham's razor

cochise

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #36 Gepost op: juni 23, 2003, 06:44:36 pm »
allemaal wat vergezocht al die cijfertjes en die reclames met 666 erin
is dit r zeker ook een
 http://secure1.netbilling.com/merc_images/payable/176/10361_big.jpg

alleen is dit er denk niet kettinkje van de CHRISTELIJK BAND P.O.D
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #37 Gepost op: juni 23, 2003, 06:57:21 pm »

quote:

op 23 Jun 2003 18:44:36 schreef cochise:
allemaal wat vergezocht al die cijfertjes en die reclames met 666 erin
is dit r zeker ook een

alleen is dit er denk niet kettinkje van de CHRISTELIJK BAND P.O.D
Met fantasie kan je er ook driemaal een ichtusvisje erin zien.

cochise

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #38 Gepost op: juni 24, 2003, 09:41:54 am »

quote:

op 23 Jun 2003 18:57:21 schreef Santaarnpaal:
[...]

Met fantasie kan je er ook driemaal een ichtusvisje erin zien.
idd dat dact ik dus ook :)

Johan V.

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #39 Gepost op: juni 24, 2003, 10:28:12 am »

quote:

op 23 Jun 2003 18:44:36 schreef cochise:

Ja, je zou er drie maal een ichtusvisje in kunnen zien. Weer zo'n voorbeeld dat we graag mooie dingen van buitenaf mee willen nemen de kerk in ;)

Als je goed naar het ontwerp kijkt dan zie je dat het één lijn is, en lus die doorgaat.
Het bovenstaande ontwerp is ongeveer de meest simpele vorm van een zogenaamde "Keltische Knoop" (Celtic Knot)

De Keltische Knoop is altijd gemaakt van één lange, in elkaar grijpende, oneindige draad -- de levenslijn, en symboliseert de continue zoektocht naar spirituele groei en de wedergeboorte van de ziel.

Als de oorsprong van een symbool in het heidendom ligt, in de natuurreligies van de wicca, en de symbolen (of de afgeleiden daarvan) populair zijn in de New Age beweging en/of de gothic scene,
zou je je als christen daar dan niet verre van houden?

Hier nog even een klein stukje achtergrond informatie: http://innisfreeglass.homestead.com/Meaningofknotwork.html
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2003, 03:18:57 pm door Johan V. »
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

cochise

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #40 Gepost op: juni 24, 2003, 01:05:26 pm »

quote:

op 24 Jun 2003 10:28:12 schreef Johan V.:
[...]

Als je goed naar het ontwerp kijkt dan zie je dat het één lijn is, en lus die doorgaat.
Het bovenstaande ontwerp is ongeveer de meest simpele vorm van een zogenaamde "Keltische Knoop" (celtic Knot)

De Keltische Knoop is altijd gemaakt van één lange, in elkaar grijpende, oneindige draad -- de levenslijn, en symboliseert de continue zoektocht naar spirituele groei en de wedergeboorte van de ziel.

Als de oorsprong van een symbool in het heidendom ligt, in de natuurreligies van de wicca, en de symbolen (of de afgeleiden daarvan) populair zijn in de New Age beweging en/of de gothic scene,
zou je je als christen daar dan niet verre van houden?

gothic scene?
hoe kom je daar bij je eerste stukje dat het 1 lijn is kan ik me wel in vinden
de levenslijn, en symboliseert de continue zoektocht naar spirituele groei en de wedergeboorte van de ziel. dit snap ik alle maal wel maar waar haal je de zin vandaan dat de oorsprong in het heiden dom ligt
 :?
en populair in new age en de ghotic scene dat is wel een beetje vergezocht
de band waarvan deze ketting is is wel degelijk een christelijk band dus dat kun je niet heidens noemen en ook geen new age of gothic
 :P

j@f@

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #41 Gepost op: juni 24, 2003, 07:53:50 pm »
Ik zag laatst in een oude reisgids een vakantie staan van  1467,67 gulden........................... Omgerekend is dat € 666..................
Blij dat ik destijds die vakantie niet geboekt heb...........

cochise

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #42 Gepost op: juni 24, 2003, 08:14:32 pm »

quote:

op 24 Jun 2003 19:53:50 schreef jfwolf:
Ik zag laatst in een oude reisgids een vakantie staan van  1467,67 gulden........................... Omgerekend is dat € 666..................
Blij dat ik destijds die vakantie niet geboekt heb...........

ja hoor wat zoeken jullie hier allemaal achter dan
alles komt dan wel uit op 666
dus je koopt nooit wat 666 euro is
ik vind het zwaar overtrokken allemaal  :r

j@f@

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #43 Gepost op: juni 24, 2003, 09:19:13 pm »

quote:

op 24 Jun 2003 20:14:32 schreef cochise:
[...]

Ik heb laatst ook een vakantie in een Amerikaanse gids te zien, en deze komt zo af en toe ook op 666 uit....afhankelijk van de koers van de dollar...........

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #44 Gepost op: juni 24, 2003, 10:35:24 pm »

quote:

op 24 Jun 2003 20:14:32 schreef cochise:
[...]

Dat heb ik ook.

Op de Laan van Meerdervoort 666 in Den Haag woont de zeker ook een satanisch persoon. ;)

(voor degene die dit niks zegd, De Laan van Meerdervoort is een erg lange straat en de nummers gaan geloof ik tot ergens in de 1000)

Jan Maarten

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #45 Gepost op: juni 25, 2003, 01:29:46 pm »

quote:

op 24 Jun 2003 22:35:24 schreef Santaarnpaal:
Op de Laan van Meerdervoort 666 in Den Haag woont de zeker ook een satanisch persoon. ;)
Wat dacht je van sixty-sixth str. six in New York? ;)

cochise

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #46 Gepost op: juni 25, 2003, 05:20:50 pm »
en zo kunnen we nog wel ff doorgaan lijkt me duidelijk dat hier geen einde aan komt als ik dit zo allemaal lees
 :'(

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #47 Gepost op: juni 25, 2003, 06:53:39 pm »
Effe over dat kettinkje..
Wat een loos gebabbel hier!
Cochise,kijk hier 'es naar:  http://www.av1611.org/nkjv.html
Komt van de link van Marloes,eerder in deze post.
Loos gebabbel en lichtzinnigheid gaan vaak hand in hand.
Oh,die onoverwinnelijke christenen....

Als je uitgegaapt bent bij het plaatje van P.O.D.,lees dan de rest eens.

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #48 Gepost op: juni 25, 2003, 07:03:47 pm »
Nu ik toch aan het 'hakken' ben..
Check deze artikeltjes over P.O.D. eens - www.av1611.org/crock/pod.html

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #49 Gepost op: juni 25, 2003, 07:23:41 pm »
En om weer even terug te komen op de eigenlijke topic:
www.av1611.org/666/index.html />

Zoek het maar lekker uit,zou ik zoo zeggen...