Op aanraden van vriend Pleun hier weer een stukje uit het leven van een blonde 'jongedame' (laat het dame maar weg...

).
De afgelopen week was eens wat anders dan de meeste anderen, aangezien de schoolleiding lief geweest was. Er waren namelijk rapportvergaderingen. Normaal werden die uitgesmeerd over drie weken, zodat je drie weken lang voor 3 uurtjes les naar school kwam peddelen. Schijnbaar heeft laatst iemand van de hoge bazen het licht gezien, want tegenwoordig krijgen we gewoon vlak voordat we de rapporten krijgen 3 dagen vrij. Dus woensdag, donderdag en vrijdag waren schoolloos.
Op school werd meteen druk gespeculeerd over hoe die dagen nu weer opgevuld zouden gaan worden. Een enkeling liet de gedachte aan huiswerk toe in z'n gedachten

, arme zielen.
Voor de vrijdag was het voor het grootste deel van de klas duidelijk wat er op het programma stond: schaatsen. Rotterdam schijnt een tijdelijke ijsbaan te hebben, en die is vrijdag dus overspoeld door een aantal drukke scholiertjes...
Maar ik was niet onder die scholieren. Al enige tijd geleden kwam uit de richting van mijn Drontense broer een dringende oproep om weer eens langs te komen. Daar heb ik dus maar gehoor aan gegeven op de donderdag en vrijdag.
Die broer is getrouwd en is in augustus vader geworden van een erg lieve dochter (dat zeggen alle kersverse tantes natuurlijk, maargoed). Een vrolijk en bijdehand kind. Dus daar kon ik lekker mee knuffelen.
Donderdagochtend vroeg ging ik met het ov naar het verre noordelijke Dronten. Da's echt een roteind zeg. 2 1/2 uur! En vier keer overstappen. Metro, trein, trein, trein, bus. Echt een achterstandswijk van Nederland hoor

. En meneer NS werkte niet mee, waardoor ik een uur later op m'n bestemming was, na ontberingen doorstaan te hebben op station Harderwijk...brrr
Maar het was erg gezellig bij m'n broer. Ben nog belachelijk gemaakt door een ballonnen-makende clown, die een Donald-duck hoed voor me maakte. Met dat ding op heb ik door het winkelcentrum aldaar gelopen

. Leuk hoe mensen dan naar je kijken

.
Wat ik erg leuk vond is dat mijn broer een openhaard heeft. Kan je lekker in die vlammen staren en een beetje voor je uit mijmeren. En natuurlijk een beetje de pyromaan uithangen, hoewel ik het meestal niet heel erg op vuur heb.
Vrijdagavond werden de verjaardagen van m'n broer en schoonzus gevierd, waarvoor bijna het hele gezin op kwam draven. Alleen m'n zus en de vriendin van een van m'n broers misten. Al met al twee gezellige dagen, waarna ik heerlijk goedkoop met mijn ouders mee terug kon rijden, wat weer 14 nog wat scheelde...
Woensdag heb ik overigens gewerkt bij de bloemenzaak waar ik sinds kort fungeer als loopmeisje voor de rest van het personeel. Ik was echt opveegbaar aan het eind van de dag. Het is daar wel zo afgrijselijk druk zo vlak voor kerst. Moordend. Kerstbomen sjouwen en kerststukjes maken dus. En met kleine kerstboompjes het dorp doorfietsen om ze te bezorgen.
Dat vind ik altijd stom. Als ik een boeket moet bezorgen krijg ik altijd opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd (altijd van mannen....), in de trant van "dat had je nou niet hoeven doen", of "wat leuk, helemaal voor mij??". Dat vind ik asociaal, zo midden op straat. Bah, typisch mannen hoor.
Maar opzich mogen ze van mij wel vaker een paar dagen vrij geven, kan je nog eens leuke dingen doen