Auteur Topic: Vrijgemaakt gereformeerde indentiteit  (gelezen 37366 keer)

rtfm08

• Bekijk profiel
Vrijgemaakt gereformeerde indentiteit
« Gepost op: oktober 04, 2012, 04:19:35 pm »
Ik lees wat oude ND's en het valt me op dat nav de landelijke dag "gereformeerde kerk blijven" de mensen binnen de Gkv weer over elkaar heen rollen ( ? ) om via de opinie optie van de krant weer massaal van leer te trekken - waarom gaan die mensen niet gewoon naar zo'n dag toe en geef daar hun mening ? Iets in de krant zetten is wel erg makkelijk - vooral als het commentaar is - zoek de dialoog,dat brengt wellicht meer.

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 04, 2012, 04:46:54 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 04 oktober 2012 om 16:19:
Ik lees wat oude ND's en het valt me op dat nav de landelijke dag "gereformeerde kerk blijven" de mensen binnen de Gkv weer over elkaar heen rollen ( ? ) om via de opinie optie van de krant weer massaal van leer te trekken - waarom gaan die mensen niet gewoon naar zo'n dag toe en geef daar hun mening ? Iets in de krant zetten is wel erg makkelijk - vooral als het commentaar is - zoek de dialoog,dat brengt wellicht meer.
Al dat gerollebol is voor mij de reden geweest om mijn abonnement op het ND op te zeggen.

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 04, 2012, 08:45:54 pm »
Al dat gerollebol maakt van mij een verontruste "buitenverbander"...

Met een abonnement op het ND, trouwens...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

pyro

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 04, 2012, 09:54:08 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 04 oktober 2012 om 20:45:
Al dat gerollebol maakt van mij een verontruste "buitenverbander"...

Met een abonnement op het ND, trouwens...
dat rollebollen deden ze toch bij de Toronto opwekking? doen ze dat nou ook al bij de gkv...  :nee:

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 04, 2012, 10:02:39 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 04 oktober 2012 om 16:19:

de dialoog ... wat brengt dat meer, meer onenigheid of meer eenheid?

Gelukkig kennen ze in dit kerkverband de 3 formulieren van enigheid, dat staat echt garant voor eenheid!
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 04, 2012, 10:13:56 pm »
Gelukkig kennen ze ook binnen dit kerkverband de liefde van God en zijn Messias. Die staat pas echt garant voor eenheid!

Maar wel via een opdracht:
Kol 3:14 En bovenal, kleed u in de liefde, dat is de band die u tot een volmaakte eenheid maakt. 15 Laat in uw hart de vrede van Christus heersen, want daartoe bent u geroepen als de leden van één lichaam.

(het is dus niet "één in waarheid", maar "één in Waarheid"!!!)
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2012, 10:15:54 pm door Hendrik-NG »
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 04, 2012, 10:16:27 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 04 oktober 2012 om 22:13:
Gelukkig kennen ze ook binnen dit kerkverband de liefde van God en zijn Messias. Die staat pas echt garant voor eenheid!

Maar wel via een opdracht:
Kol 3:14 En bovenal, kleed u in de liefde, dat is de band die u tot een volmaakte eenheid maakt. 15 Laat in uw hart de vrede van Christus heersen, want daartoe bent u geroepen als de leden van één lichaam.
Wow, mooi gezegd ... daar sluit ik me bij aan!
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 04, 2012, 10:17:31 pm »

quote:

Peter68 schreef op 04 oktober 2012 om 16:46:
[...]

Al dat gerollebol is voor mij de reden geweest om mijn abonnement op het ND op te zeggen.
Voor mij was prijs/prestatie verhouding reden om het ND op te zeggen maar een vriendelijk persoon brengt me nu 1x per week het ND bij me langs dus ik zal het eerdaags wel lezen wat men nu weer voor een vuil over elkaar uitstort. En soms denk ik echt dat dat bij de vrijgemaakt gereformeerde identiteit hoort.

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 04, 2012, 10:20:59 pm »

quote:

dingo schreef op 04 oktober 2012 om 22:17:
[...]

Voor mij was prijs/prestatie verhouding reden om het ND op te zeggen maar een vriendelijk persoon brengt me nu 1x per week het ND bij me langs dus ik zal het eerdaags wel lezen wat men nu weer voor een vuil over elkaar uitstort. En soms denk ik echt dat dat bij de vrijgemaakt gereformeerde identiteit hoort.
Ik wil het niet lezen als men vuil over elkaar heenstort ... doet me teveel denken aan bladen als prive etc. laten we ons beter richten op wat lof verdiend, wat aangenaam is etc.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 04, 2012, 10:25:10 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 04 oktober 2012 om 22:20:
[...]

Ik wil het niet lezen als men vuil over elkaar heenstort ... doet me teveel denken aan bladen als prive etc. laten we ons beter richten op wat lof verdiend, wat aangenaam is etc.
Ben ik met je eens maar zoals je weet is iets wat lof verdiend of aangenaam is goed nieuws en dat verkoopt niet.

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 04, 2012, 10:33:07 pm »

quote:

dingo schreef op 04 oktober 2012 om 22:25:
[...]

Ben ik met je eens maar zoals je weet is iets wat lof verdiend of aangenaam is goed nieuws en dat verkoopt niet.
Dan maar geen krant kopen, kan ik van het geld dat ik over hou omdat ik geen krant koop weer iets leuks doen!

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 04, 2012, 10:36:35 pm »
Dat overelkaarheenrollenindepers is vrij gebruikelijk aan het worden.
Per saldo is het ND daarvoor een veilige plek kennelijk.
Zelf lees ik ND en RefDag elke dag en daarnaast online het katholiek nieuwsblad.
Refdag is veel duidelijker qua kerknieuws en minder "progressief".

Maar: zolang ze over elkaar heen rollen is er in ieder geval een vorm van contact _O_
Mail me maar als je wat wilt weten

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 04, 2012, 11:50:29 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 04 oktober 2012 om 22:02:
[...]

de dialoog ... wat brengt dat meer, meer onenigheid of meer eenheid?

De vraag is of lezen nederland van deze krant wel zo gecharmeerd is van stront kiepen over een ander - als je dan toch wat wil zeggen ga er dan heen en doe dat tijdens de dag zodat je elkaars standpunten kunt aanhoren en duidelijk maken.
Dat getuigd mi van meer volwassenheid dan de manier waarop het nu gedaan wordt.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 04, 2012, 11:57:57 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 04 oktober 2012 om 23:50:
[...]

De vraag is of lezen nederland van deze krant wel zo gecharmeerd is van stront kiepen over een ander - als je dan toch wat wil zeggen ga er dan heen en doe dat tijdens de dag zodat je elkaars standpunten kunt aanhoren en duidelijk maken.
Dat getuigd mi van meer volwassenheid dan de manier waarop het nu gedaan wordt.

Kennelijk  wil je een oordeel over de krant en het niet hebben over de identiteit van GKv Nederland?
over die krant kan ik kort zijn: pagina 2 is leuk, de familieberichten van belang omdat ik nogal wat mensen ken in den lande.
verder adviseer ik www.refdag.nl voor kerknieuws....
Mail me maar als je wat wilt weten

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 05, 2012, 08:55:27 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 04 oktober 2012 om 23:57:
[...]

Kennelijk  wil je een oordeel over de krant en het niet hebben over de identiteit van GKv Nederland?
over die krant kan ik kort zijn: pagina 2 is leuk, de familieberichten van belang omdat ik nogal wat mensen ken in den lande.
verder adviseer ik www.refdag.nl voor kerknieuws....

Ik weet niet waar je dat van daan haalt,wat mij elke x weer op valt is dat indien binnen de Gkv een groep mensen zeg maar vast wil houden aan voor hun bepaalde waarden en normen die zij van belang vinden er hele volkstammen wakker worden en niet weten hoe snel ze dit via het medium (nu krant) een waarde-oordeel gaan geven.

Waarom ? Wat is er mis met een indentiteit zoals die wordt omschreven ? De ene dominee na de andere moet er blijkbaar wat over zeggen. Ga gewoon je ding doen en begin eens aan de basis zou ik zeggen.