Auteur Topic: Jezus kan je vandaag genezen  (gelezen 7289 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus kan je vandaag genezen
« Gepost op: februari 03, 2013, 03:08:11 am »
Als reactie hierop een topic over genezing

quote:

learsi schreef op 03 februari 2013 om 01:25:
[...]

Maar ik stel ook niet dat de evangelische kerkgenootschappen alles 100% juist doe. Ook evangelische kerkgenootschappen blijft mensenwerk waar zeker zaken niet goed gaan, anders was ik allang overgestapt. Maar de traditionele kerkgenootschappen doen meer fout en ook al veel langer. ;)
Met name de diep ingevreten vervangingsleer in onze theologie en kerkleer, de hervormde kerkgenootschappen uitgezonderd, maakt het grote onderscheid tussen evangelische kerken en kerken in USA en Canada zo anders.

Leg die beiden even naast zwart-wit elkaar en vergelijk:
- TRADITIONELE KERKGENOOTSCHAPPEN:
Weinig werking Heilige Geest, geen profetie, geen genezingen, veel kerkleer, theologie dat geloof afbreekt ipv opbouwt, vervangingsleer, instortende kerkgenootschappen, dure kerkgebouwen.

- EVANGELISCHE KERKGENOOTSCHAPPEN:
Heilige Geest actief, wel profetie, wel genezingen, geen kerkleer, bijbelscholen die geloof opbouwen, geen vervangingsleer, licht groeiende kerkgenootschappen, kerkgebouwen in kantines, aula's etc.

Probeer eens intern te zoeken naar de reden van ernstig verval en niet extern, waardoor zou het verval kunnen komen op een wijze die niet bij de evangelische kerkgenootschappen en kerkgenootschappen in USA/Canada voorkomt.

Dus welvaart is niet het punt, want dat geldt voor de anderen immers ook.
Zoals G-d voor israel tijdelijk Zijn Aangezicht heeft verborgen vanwege hun ongehoorzaamheid, zo zou G-d dat ook bij onze kerkinstituten kunnen doen bij ongehoorzaamheid.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 03, 2013, 03:08:43 am »
De werkelijkheid is niet goed te overzien. Bij ons in de kerk zijn de afgelopen jaren meerdere mensen door gebedsgenezing genezen. Eén persoon bij Jan Zijlstra. Een andere bij een dominee in onze gemeente van kanker en er is meen ik nog iemand genezen.
De gave van Profetie is lastig meetbaar, aangezien ook een door de Heilige Geest geleide preek daar onder valt en dat heb ik al meermalen waar genomen.
Wat vooral afwezig lijkt is: "tongentaal"

Het grote probleem bij ons is (zie je meer in traditionele kerken), dat mensen er niet voor durven uit te komen. Zo zijn er bij ons in de gemeente bij de dominee ook minstens 10 mensen bekend die een BDE hebben gehad. Ze hebben met de dominee eens een gespreksbijeenkomst gevormd om het met elkaar te delen. Dat bleek heel emotioneel voor sommigen te zijn. Tientallen jaren durfden ze er niet over te spreken, maar nu konden ze hun ei kwijt.
Volgens de dominee hadden ze allemaal één ding gemeen. Ze zijn minder gaan hechten aan kerkgang, maar meer aan gespreksgroepen en christen zijn door de hele week.

De man die van kanker genas had heel lang tot God gebeden. Het was de tweede keer dat hij kanker kreeg en hij zag op zijn hoge leeftijd zeer op tegen weer bestralen. Hij bad tot God: "Heer, ik wil niet meer naar de artsen, maar wilt U mij niet genezen?"

Op een dag ging hij naar een gespreksavond in de kerk door de dominee. Daar zei de dominee: "God geneest niet enkel vroeger, maar kan ook vandaag je van kanker genezen." Dat zei hij gewoon in het algemeen tegen het publiek, maar met het uitspreken van die woorden raakte het die man zo, dat hij direct voelde dat hij genas. Bij onderzoeken in Amsterdam bleek hij inderdaad genezen te zijn.
Dit is ongeveer een jaar terug gebeurd.

Het bloed van Christus kruipt waar het niet gaan kan :)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 03, 2013, 09:12:58 am »

quote:

learsi schreef op 03 februari 2013 om 01:25:
[...]

Maar ik stel ook niet dat de evangelische kerkgenootschappen alles 100% juist doe. Ook evangelische kerkgenootschappen blijft mensenwerk waar zeker zaken niet goed gaan, anders was ik allang overgestapt. Maar de traditionele kerkgenootschappen doen meer fout en ook al veel langer. ;)
Grote woorden voor een klein mens. Per saldo zeg je dat het Corpus Christi dáár dus niet te vinden is.

quote:

Met name de diep ingevreten vervangingsleer in onze theologie en kerkleer, de hervormde kerkgenootschappen uitgezonderd, maakt het grote onderscheid tussen evangelische kerken en kerken in USA en Canada zo anders.
Hervormde kerkgenootschappen uitgezonderd? Leg uit?
De enige ware kerk is dus een Hervormd gezelschap?

quote:

Leg die beiden even naast zwart-wit elkaar en vergelijk:
- TRADITIONELE KERKGENOOTSCHAPPEN:
Weinig werking Heilige Geest, geen profetie, geen genezingen, veel kerkleer, theologie dat geloof afbreekt ipv opbouwt, vervangingsleer, instortende kerkgenootschappen, dure kerkgebouwen.

Weinig werking van de Geest: je moet eens beter leren kijken zou ik zeggen.
Geen profetie: kun jij mij vertellen welke apostelen er profeteerden?
Ofwel: noem eens een twintigtal nieuw testamentische profeten?
Geen genezingen: wat een kul. Echt kul en zeer aanmatigend!
andere zaken: sorry maar je bakt er weer eens niets van. Dure kerkgebouwen wil ik nog wel wat van zeggen: vergelijk de gebouwen eens met dat van Levensstroom, VBG Bethel en andere.
En kijk dan vooral ook naar de binnenkant....

quote:

- EVANGELISCHE KERKGENOOTSCHAPPEN:
Heilige Geest actief, wel profetie, wel genezingen, geen kerkleer, bijbelscholen die geloof opbouwen, geen vervangingsleer, licht groeiende kerkgenootschappen, kerkgebouwen in kantines, aula's etc.

Het zou pleiten als je het bij de feiten houdt.
Sterk sektarische tendensen zie ik je niet schrijven, weinig bekering vanuit de "heidenen" maar wel trek vanuit andere kerken.
Hier wat kerkgebouwen in een kantine:
http://www.levensstroom.nl/cms/home/img/gebouw.jpg
http://static.eo.nl/typo3temp/pics/73ed2f3793.jpg

quote:

Zoals G-d voor israel tijdelijk Zijn Aangezicht heeft verborgen vanwege hun ongehoorzaamheid, zo zou G-d dat ook bij onze kerkinstituten kunnen doen bij ongehoorzaamheid.
Het zou heel goed kunnen dat God helemaal niet zo verborgen is als jij denkt. Het zou ook heel goed kunnen dat de zogenaamde "evangelische opleving" helemaal geen échte opleving is maar een situatie van consumentengeloof met een gemakkelijk te verkopen verhaal. Zeg maar dat de kern van het geloof niet meer aan bod komt.
Zou allemaal kunnen maar ik zou daar niet te stellig in zijn.
Want: wie zijn wij om andermans knecht te oordelen?!

offtopic:Nb: de verbouw van de VBG Groningen kostte bij de raming al ruim 3 miljoen euro.
klik
Ook van de VBG Bethel is bekend dat er miljoenen gestoken is (en ws komt er weer een miljoenverbouwing, een beslissing daarover volgt in de loop van dit jaar) in de verbouw van het gebouw.
Maar ook de GerGem kan er wat van, in Ede wordt 5 miljoen gestoken in een nieuw gebouw.
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2013, 10:04:26 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 03, 2013, 11:24:18 am »
In Rijssen hebben de Gemgem voor enkele jaren terug een gebouw met 900 zitplaatsen gebouwd, die nu uitgebreid zijn tot 1100 zitplaatsen.
Een mooi gebouw met een schitterde moderne kerktoren. Bij het bouwen van de kerk gaven ze de architecten de opdracht er een echt kerkgebouw van te maken, dat duidelijk als een kerkgebouw herkenbaar is, met een toren.

Deze kerk:
http://www.refdag.nl/polopoly_fs/rijssen_west_1_21671!image/2407678050.jpg

Maar goed, hieruit haal ik: het is allemaal niet zo makkelijk.
De evangelische kerken zijn vooral Amerikaanse kerken.
Dat heeft wel in mijn ogen effect. Er gebeuren wel geweldige dingen, maar het is de amarikaanse cultuur wat vooral parten speelt. Plus uitwassen wat uit de hand is gelopen. Daarmee bedoel ik de verdeeldheid onder hen in verband met de extreemste uitwassen.

Maar laten we vooral op dat bloed van Christus vertrouwen dat kruipt waar Hij niet gaan kan :)
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2013, 11:25:01 am door gaitema »

pyro

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 03, 2013, 11:51:15 am »
Deze is ook mooi, zelfs al is die nog niet helemaal klaar  :-)
Evangelie Centrum Spijkenisse
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2013, 11:52:22 am door pyro »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 03, 2013, 11:55:51 am »

quote:

pyro schreef op 03 februari 2013 om 11:51:

Bouwkosten: 7 miljoen waarbij de meerkosten ivm verkeersaanpassingen niet meegerekend zijn. Schatting: tegen de 10 miljoen begreep ik van een gemeentelid daar. 10.000.000 euro. Op te brengen door 2500 leden.
Reken maar uit wat dat aan hypotheek is.
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2013, 11:56:05 am door Riemer Lap »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 03, 2013, 12:03:49 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 februari 2013 om 03:08:
De werkelijkheid is niet goed te overzien. Bij ons in de kerk zijn de afgelopen jaren meerdere mensen door gebedsgenezing genezen.

Dat is mooi gaitema, ik doel op in een kerkdienst allemaal bidden en in de gemeente zelf ter plekke genezen. Uiteraard geneest G'd Zijn (adoptie) kinderen ook individueel door alle kerkgenootschappen heen. Want kerkgenootschappen heeft Hij niet bedacht, maar de mensen hebben het bedacht.

Daarom gaf ik eerder aan gaitema, dat G-d niet de ware christen in welk kerkgenootschap verlaat, want zoals G-d Zijn Eeuwige Beloften aan het volk Israel heeft gegeven, heeft Hij ook Zijn Eeuwige Beloften aan ons christenen gegeven. Ook Die zal Hij nooit breken.

Maar er is een verschil:
Het verbond met israel is met heel Zijn volk.
Het verbond in Christus is met individuen die oprecht geloven in Christus als Zoon van G-d.
Dus G'd kan rustig een kerkinstituut als de onze die ongehoorzaam blijft vasthouden aan theologie, kerkleer, vervangingsleer verlaten, zonder de gelovige individuen te verlaten.

We moeten zelf in ons kerkinstituut gewoon intern durven zoeken naar wat er verkeerd gaat en het niet extern zoeken. Ons kerkinstituut wordt met uitsterven bedreigd, het stort steeds verder in. Dat heeft een interne oorzaak waar we naar opzoek moeten durven gaan. Laat alle kerkgenootschappen bijvoorbeeld dit jaar in gebed vragen of de Heer wil openbaren waarom ons kerkinstituut instort. Zodat als we antwoord krijgen datgene wat als verkeerd wordt aangewezen ook kunnen veranderen.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 03, 2013, 12:09:56 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 februari 2013 om 11:24:
In Rijssen hebben de Gemgem voor enkele jaren terug een gebouw met 900 zitplaatsen gebouwd, die nu uitgebreid zijn tot 1100 zitplaatsen.

Ik ken Rijssen, ik ben er geboren en opgegroeid ;)
Dat er in Rijssen dus zo een grote traditionele kerk is, is niet vreemd, het is zoals ook jij weet een bolwerk van orthodoxen.....

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 03, 2013, 12:12:57 pm »

quote:

learsi schreef op 03 februari 2013 om 12:09:
[...]

Ik ken Rijssen, ik ben er geboren en opgegroeid ;)
Dat er in Rijssen dus zo een grote traditionele kerk is, is niet vreemd, het is zoals ook jij weet een bolwerk van orthodoxen.....
Een troost: ze weten nog dat er een goed orgel in de kerk hoort _O_

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 03, 2013, 12:17:12 pm »

quote:

pyro schreef op 03 februari 2013 om 11:51:

Verwerpelijk dus, de fouten uit de geschiedenis herhalen zich wederom. Mensen zijn erger dan ezels, ze stoten zich vaak aan dezelfde steen. ;(

Helaas is de satan een van onze meest voornaamste bestuursleden in onze kerkgenootschappen, zowel traditioneel als evangelisch.

Wat betreft het bedrag 10 mil op 2.500 leden, dat zou een hypotheekje zijn van 4.000 euro per persoon. Dat komt neer op ± 22 euro bruto per maand of 16 euro netto per maand. Maar het gaat om het principe!
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2013, 12:19:24 pm door learsi »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 03, 2013, 12:20:37 pm »

quote:

learsi schreef op 03 februari 2013 om 12:17:
[...]

Verwerpelijk dus, de fouten uit de geschiedenis herhalen zich wederom. Mensen zijn erger dan ezels, ze stoten zich vaak aan dezelfde steen. ;(

Helaas is de satan een van onze meest voornaamste bestuursleden in onze kerkgenootschappen, zowel traditioneel als evangelisch.

Wat betreft het bedrag 10 mil op 2.500 leden, dat zou een hypotheekje zijn van 4.000 euro per persoon. Maar het gaat om het principe!

Ex rente beste Learsi.
En die 2500 leden is incl. de jongeren. De kosten worden opgehoest door de volwassenen met inkomen lijkt mij.
Een gokje: 450.000 euro aan rente per jaar.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 03, 2013, 12:32:19 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 februari 2013 om 09:12:
Hervormde kerkgenootschappen uitgezonderd? Leg uit?
De enige ware kerk is dus een Hervormd gezelschap?

Hoe vaak moet ik blijven herhalen Riemer, dat er geen een ware kerkinstituut is, dan we kerkgenootschap? Allemaal mensenwerk, zoals de Heer het niet heeft bedoeld.
Voor degenen met dyslexie onder ons dus nog eens verduidelijken: Ik doelde met de uitzondering op de vervangingsleer! De Hervormde kerkgenootschappen lijken een grote uitzondering te zijn binnen de traditionele kerkinstituten.

quote:

Weinig werking van de Geest: je moet eens beter leren kijken zou ik zeggen.
Het gaat hierom:
27   Samen bent u namelijk het lichaam van Christus, en ieder afzonderlijk Zijn leden.
28 God nu heeft sommigen in de gemeente een plaats gegeven:  ten eerste apostelen,  ten tweede profeten, ten derde leraars, vervolgens krachten, daarna genadegaven van genezingen, vormen van hulpverlening, bestuurlijke gaven, allerlei talen.

quote:

Het zou pleiten als je het bij de feiten houdt.
Sterk sektarische tendensen zie ik je niet schrijven, weinig bekering vanuit de "heidenen" maar wel trek vanuit andere kerken.

Onzin, de kerkgangers kiezen ten eerste zelf voor de overstap, door de Heer gestuurd?
Ten tweede wordt er juist door de evangelische gemeenten veel aan evangelisatie gedaan, ipv afwachten in het kerkgebouw of er nieuwe "klanten" komen.

quote:

Het zou heel goed kunnen dat God helemaal niet zo verborgen is als jij denkt. Het zou ook heel goed kunnen dat de zogenaamde "evangelische opleving" helemaal geen échte opleving is maar een situatie van consumentengeloof met een gemakkelijk te verkopen verhaal. Zeg maar dat de kern van het geloof niet meer aan bod komt.

Als ik de diensten vergelijk Riemer, tussen onze traditionele diensten en de evangelische, dan is warmte en liefde en trouw aan het Woord van G-d daar heel sterk aanwezig. Uitzonderingen daargelaten, waar men in de vol evangelische en charismatische stromingen soms door lijkt te schieten. Zoals elders al gesteld, helaas zit de satan in onze kerkgenootschappen (traditioneel en evangelisch) veelal op de voorste rij. ;(

quote:

Nb: de verbouw van de VBG Groningen kostte bij de raming al ruim 3 miljoen euro.
klik
Ook van de VBG Bethel is bekend dat er miljoenen gestoken is (en ws komt er weer een miljoenverbouwing, een beslissing daarover volgt in de loop van dit jaar) in de verbouw van het gebouw.
Maar ook de GerGem kan er wat van, in Ede wordt 5 miljoen gestoken in een nieuw gebouw.[/ot]
Mee eens dat dit niet de bedoeling kan zijn, dat geld voor zowel traditionele kerken als evangelische kerken. De mens jaagt nu eenmaal luxe na. Tenzij deze kerken hetzelfde bedrag ophoesten voor hulp aan de armen/zwakkeren, maar ik vrees het ergste. Vrees je met me mee?

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: februari 03, 2013, 12:37:34 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 februari 2013 om 03:08:
De werkelijkheid is niet goed te overzien. Bij ons in de kerk zijn de afgelopen jaren meerdere mensen door gebedsgenezing genezen. Eén persoon bij Jan Zijlstra. Een andere bij een dominee in onze gemeente van kanker en er is meen ik nog iemand genezen.
De gave van Profetie is lastig meetbaar, aangezien ook een door de Heilige Geest geleide preek daar onder valt en dat heb ik al meermalen waar genomen.
Wat vooral afwezig lijkt is: "tongentaal"

Het grote probleem bij ons is (zie je meer in traditionele kerken), dat mensen er niet voor durven uit te komen. Zo zijn er bij ons in de gemeente bij de dominee ook minstens 10 mensen bekend die een BDE hebben gehad. Ze hebben met de dominee eens een gespreksbijeenkomst gevormd om het met elkaar te delen. Dat bleek heel emotioneel voor sommigen te zijn. Tientallen jaren durfden ze er niet over te spreken, maar nu konden ze hun ei kwijt.
Volgens de dominee hadden ze allemaal één ding gemeen. Ze zijn minder gaan hechten aan kerkgang, maar meer aan gespreksgroepen en christen zijn door de hele week.

De man die van kanker genas had heel lang tot God gebeden. Het was de tweede keer dat hij kanker kreeg en hij zag op zijn hoge leeftijd zeer op tegen weer bestralen. Hij bad tot God: "Heer, ik wil niet meer naar de artsen, maar wilt U mij niet genezen?"

Op een dag ging hij naar een gespreksavond in de kerk door de dominee. Daar zei de dominee: "God geneest niet enkel vroeger, maar kan ook vandaag je van kanker genezen." Dat zei hij gewoon in het algemeen tegen het publiek, maar met het uitspreken van die woorden raakte het die man zo, dat hij direct voelde dat hij genas. Bij onderzoeken in Amsterdam bleek hij inderdaad genezen te zijn.
Dit is ongeveer een jaar terug gebeurd.

Het bloed van Christus kruipt waar het niet gaan kan :)

Spontaangenezingen komen wel vaker voor.

Altijd de zelfde uitleg:
Als hij niet geneesd, heeft god het niet gewild.
Als hij geneesd, komt het door´t bidden.
Als er niet gebeden werd, en hij geneesd, dan is het een spontaangenezing.

Jij geloof maar, wat je wil hoor.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 03, 2013, 12:42:02 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 februari 2013 om 12:20:
[...]

Ex rente beste Learsi.
En die 2500 leden is incl. de jongeren. De kosten worden opgehoest door de volwassenen met inkomen lijkt mij.
Een gokje: 450.000 euro aan rente per jaar.

Dat zit in de hypotheek:
Laat de helft in staat zijn om te betalen dan nog kom je met zoveel mensen uit op 35 euro per maand. De sterkste schouders de zwaarste lasten, dus ondernemers als jij en ik en mensen met een bovenmodaal inkomen 50 tot 100 euro per maand. Stelt niks voor toch?

En 450.000 euro per jaar ophoesten per 2.500 leden is 180 ero per jaar en 15 euro per maand. Al met al zal het onder de tiende blijven steken die een kerklid aan zijn kerk betaalt.

Maar feit blijft dat het onnodig is. Dat geld zou men beter in evangelisatie kunnen steken.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: februari 03, 2013, 12:42:09 pm »

quote:

learsi schreef op 03 februari 2013 om 12:32:
[...]

Hoe vaak moet ik blijven herhalen Riemer, dat er geen een ware kerkinstituut is, dan we kerkgenootschap? Allemaal mensenwerk, zoals de Heer het niet heeft bedoeld.
Grappig, en jij weet wat de Heer wel bedoeld MAAR VERTIKT HET WEDEROM OM OP DE VRAAG IN TE GAAN!!!!!

Voor degenen met dyslexie onder ons dus nog eens verduidelijken: Ik doelde met de uitzondering op de vervangingsleer! De Hervormde kerkgenootschappen lijken een grote uitzondering te zijn binnen de traditionele kerkinstituten.[/quote] Grapjes maken over dyslexie is niet nodig. Het is onnodig kwetsend en getuigt niet van liefde.

quote:

[...]

Het gaat hierom:
27   Samen bent u namelijk het lichaam van Christus, en ieder afzonderlijk Zijn leden.
28 God nu heeft sommigen in de gemeente een plaats gegeven:  ten eerste apostelen,  ten tweede profeten, ten derde leraars, vervolgens krachten, daarna genadegaven van genezingen, vormen van hulpverlening, bestuurlijke gaven, allerlei talen.

[...]

Onzin, de kerkgangers kiezen ten eerste zelf voor de overstap, door de Heer gestuurd?
Ten tweede wordt er juist door de evangelische gemeenten veel aan evangelisatie gedaan, ipv afwachten in het kerkgebouw of er nieuwe "klanten" komen.
Je hebt geen idee wat er werkelijk aan ledengroei is. Google maar even: de groei komt nadrukkelijk uit andere kerken en niet "uit de heidenen".

quote:

[...]

Als ik de diensten vergelijk Riemer, tussen onze traditionele diensten en de evangelische, dan is warmte en liefde en trouw aan het Woord van G-d daar heel sterk aanwezig. Uitzonderingen daargelaten, waar men in de vol evangelische en charismatische stromingen soms door lijkt te schieten. Zoals elders al gesteld, helaas zit de satan in onze kerkgenootschappen (traditioneel en evangelisch) veelal op de voorste rij. ;(
Wederom een verwijt. Nu verwijt je de kerken dat ze satan toelaten.
Je moet wel hele grote schouders hebben om dit te kunnen dragen.
Echt, pas op voor wat je zegt. Je bewijst dat wat de mond uitkomt de mens onrein maakt.