Auteur Topic: ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI  (gelezen 177458 keer)

Mellon

  • Berichten: 1045
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #300 Gepost op: januari 18, 2010, 10:46:26 am »
Duits en Engels in de kleuterklas

Van alle Nederlandse kinderen heb ik het meest medelijden met kleuters en peuters, wat onderwijs betreft. Het is zorgelijk gesteld met hun taalniveau en de worden blootgesteld aan toets na toets en nu moeten ze ook nog vreemde talen gaan leren.

Begin eerst maar eens met degelijk taalonderwijs op de lagere school, waaronder gedegen grammatica-onderwijs. Dan vorm je een stabiele basis voor vreemde talen. Want hoe je het ook went wendt of keert: het leren van een vreemde taal kost inspanning en het is vaak nogal droog. Grammatica, woorden leren, het is niet zo spannend, maar wel noodzakelijk.

"Studies wijzen uit dat kinderen die voor hun zevende een vreemde taal leren, makkelijker het moedertaalniveau bereiken. Ook zou het leren van een vreemde taal niet ten koste gaan van de moedertaalbeheersing, maar die juist vaak ondersteunen."

De tweede zin is wel waar: het is vaak een voordeel om meerdere talen te leren. Je hebt meer referentiepunten. Maar het eerste zin: moedertaalniveau? Waar is dat in vredesnaam voor nodig? Voor de gemiddelde Nederlander is een vreemde-taalniveau toch goed genoeg? Zelfs veel vertalers (bijvoorbeeld) halen niet eens een moedertaalniveau in de vreemde taal.

Bovendien vraag ik me af of het wel mogelijk is dat te bereiken als je in Nederland woont. Voor je zevende beginnen is geen garantie, er zijn meer voorwaarden. Om het moedertaalniveau te bereiken, moet je minstens een tijd lang in een land van de vreemde taal wonen. Mijn neefjes en nichtjes (tussen de 0 en 8 jaar) gaan verhuizen naar Frankrijk: zij spreken straks Frans en Nederlands op moedertaalniveau (geluksvogels), maar voor kinderen die gewoon hier wonen, zit dat er echt niet in, hoor. Zij worden niet 'ondergedompeld' in de vreemde taal en cultuur en ze hebben bijvoorbeeld leraren die Nederlands als moedertaal hebben.

Maar goed. Mij werd niets gevraagd  :+   O-)
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2010, 11:00:59 am door Mellon »

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #301 Gepost op: januari 18, 2010, 11:07:50 am »

quote:

Mellon schreef op 18 januari 2010 om 10:46:

De tweede zin is wel waar: het is vaak een voordeel om meerdere talen te leren. Je hebt meer referentiepunten. Maar het eerste zin: moedertaalniveau? Waar is dat in vredesnaam voor nodig? Voor de gemiddelde Nederlander is een vreemde-taalniveau toch goed genoeg? Zelfs veel vertalers (bijvoorbeeld) halen niet eens een moedertaalniveau in de vreemde taal.
Goed genoeg? Ik erger me anders behoorlijk aan vertalers die bruggen achter zich verbranden. :+
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #302 Gepost op: januari 18, 2010, 11:12:09 am »

quote:

elle schreef op 18 januari 2010 om 11:07:
[...]
Goed genoeg? Ik erger me anders behoorlijk aan vertalers die bruggen achter zich verbranden. :+

Ik neem aan dat Mellon bedoelt dat je als vertaler geen moedertaalniveau in de brontaal hoeft te hebben (tenzij je literatuur of poezie oid aan het vertalen bent). Moedertaalniveau in de doeltaal lijkt me onontbeerlijk.

Misschien moet je eens betere boeken lezen, die zijn doorgaans zorgvuldiger vertaald :+
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2010, 11:12:23 am door Pooh »

Mellon

  • Berichten: 1045
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #303 Gepost op: januari 18, 2010, 11:40:40 am »

quote:

Pooh schreef op 18 januari 2010 om 11:12:
[...]

Ik neem aan dat Mellon bedoelt dat je als vertaler geen moedertaalniveau in de brontaal hoeft te hebben (tenzij je literatuur of poezie oid aan het vertalen bent). Moedertaalniveau in de doeltaal lijkt me onontbeerlijk.

Misschien moet je eens betere boeken lezen, die zijn doorgaans zorgvuldiger vertaald :+


Ja, op dat eerste. Veel vertalers hanteren het moedertaalprincipe, dat wil zeggen dat ze alleen vertalen in of naar hun eigen moedertaal. Een hoog (passief) vreemde-taalniveau is voldoende. En als je geen vertaler bent, lijkt me dat eigenlijk ook wel voldoende. "Moedertaalniveau" staat leuk misschien, in een artikel, maar ik vind het een beetje onzin.

Op dat tweede: boo-boo's zijn niet te vermijden, denk ik. Waar gehakt wordt, loopt er wel eens iets in de soep  :+  Ofzo.

Doarsie

  • Berichten: 4450
  • Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #304 Gepost op: januari 20, 2010, 12:41:39 am »
Helaas weinig ongeloofwaardigs aan...

http://nos.nl/artikel/130369-personeel-st-radboud-het-is-zon-schok.html

Eigenlijk is  de laatste zin uit dit bericht wel de meest trieste.

Doarsie

  • Berichten: 4450
  • Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #305 Gepost op: januari 30, 2010, 11:49:07 am »
Toyota baas bied excuses aan.

''Wij betreuren het zeer dat wij klanten ongerust hebben gemaakt''

Er zijn in de VS toch dodelijke ongelukken gebeurt door dit mankement?
Dan klinkt dit excuus nogal ongeloofwaardig.
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2010, 11:49:36 am door Doarsie »

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #306 Gepost op: januari 30, 2010, 01:08:36 pm »

quote:

Doarsie schreef op 20 januari 2010 om 00:41:
Helaas weinig ongeloofwaardigs aan...

http://nos.nl/artikel/130369-personeel-st-radboud-het-is-zon-schok.html

Eigenlijk is  de laatste zin uit dit bericht wel de meest trieste.
Yup, we zijn niet zover meer af van bewapende beveiliging voor ziekenhuizen en andere openbare instellingen.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #307 Gepost op: februari 01, 2010, 08:53:27 am »
Hmz...
Mijn reactie was: 'ach gut, Nijmegen heeft ook eens last van grote-stads-problematiek'. Maar dat zegt waarschijnlijk meer over afgestomptheid van Amsterdamse SEHs dan over de mate van geweld in Nijmegen...
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Doarsie

  • Berichten: 4450
  • Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel

RestlessReformed

  • Berichten: 483
  • Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #309 Gepost op: februari 08, 2010, 09:56:38 pm »
Laat uw ja een ja zijn.

Marloes

  • Berichten: 4175
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #310 Gepost op: februari 08, 2010, 10:34:20 pm »

quote:

Mellon schreef op 18 januari 2010 om 10:46:
Duits en Engels in de kleuterklas

Van alle Nederlandse kinderen heb ik het meest medelijden met kleuters en peuters, wat onderwijs betreft. Het is zorgelijk gesteld met hun taalniveau en de worden blootgesteld aan toets na toets en nu moeten ze ook nog vreemde talen gaan leren.

Begin eerst maar eens met degelijk taalonderwijs op de lagere school, waaronder gedegen grammatica-onderwijs. Dan vorm je een stabiele basis voor vreemde talen. Want hoe je het ook went wendt of keert: het leren van een vreemde taal kost inspanning en het is vaak nogal droog. Grammatica, woorden leren, het is niet zo spannend, maar wel noodzakelijk.
Mijn dochter vindt het juist wel leuk om op school Engels te leren. ;) Overigens gaat dat niet via grammaticale lesjes maar spelenderwijs (ze is 5), met woorden en liedjes en makkelijke zinnen. Ik denk niet dat ze het moedertaalniveau zal halen maar zolang ze er wat van opsteekt is het prima (ik wilde schrijven 'leuk vindt' maar dat mag niet hoorde ik pas :+ kinderen moeten ook wel 's dingen doen die ze niet leuk vinden ;) ).
[Prediker 7:29]

Etienne

  • Berichten: 145
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #311 Gepost op: februari 08, 2010, 11:19:01 pm »
Paus veroordeelt seksueel misbruik door priesters

VATICAANSTAD - Paus Benedictus XVI heeft seksueel misbruik van kinderen door priesters maandag veroordeeld. ‘De katholieke kerk zal nooit stoppen zulk gedrag af te keuren’, zei hij tegen leden van zijn pauselijke familieraad.
‘Eeuwenlang heeft de kerk zich toegewijd aan het houden en respecteren van kinderen om er zorg voor te dragen dat hun fundamentele mensenrechten worden gewaarborgd’, aldus de paus. ‘Helaas hebben sommige leden in sommige gevallen deze rechten geschonden.’

De opmerkingen van Benedictus komen op een moment dat hij de laatste hand legt aan een brief aan Ierse katholieken die zich zorgen maken over het massale seksuele misbruik binnen de kerk en het doofpotschandaal dat rond dit misbruik hangt.

Onderzoek in opdracht van de Ierse regering heeft tientallen jaren van misbruik door priesters gedocumenteerd. Ook in tehuizen voor jongens en meisjes was fysiek, geestelijk en seksueel misbruik veel voorkomend. Tevens werd aangetoond dat het bisdom van Dublin het misbruik jarenlang in de doofpot heeft gestopt.

‘Onderneemt niets’

‘Hoe vaak moet de paus nog zijn excuses aanbieden voor seksueel misbruik door priesters, terwijl hij praktisch niets onderneemt om een eind aan deze praktijken te maken’, vroeg Barbara Dorris van een hulporganisatie voor slachtoffers van seksueel misbruik door priesters. ‘Hoe vaak zal hij nog proberen de aandacht af te leiden van de betrokkenheid van bisschoppen en zich uitsluitend richten op de misdaden van de verkrachters?’

In Duitsland, Benedictus' vaderland, kwam recentelijk ook een misbruikschandaal aan het licht. Jarenlang hebben priesters op een vermaarde middelbare school leerlingen seksueel misbruikt. Hun orde was van het misbruik op de hoogte, maar ondernam nooit actie. De priesters werden overgeplaatst naar andere jeugdinrichtingen, waar zij zich vervolgens opnieuw schuldig maakten aan hun oude zonden.

Bron :Het Nieuwsblad

'n Beetje eigenaardig vind ik.Het is alsof de paus even in de media komt om te zeggen dat 1+1=2 !

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #312 Gepost op: februari 25, 2010, 11:10:07 am »
NAKURU (ANP) – Leden van een christelijke sekte in Kenia weigeren hun geestelijk leiders te begraven, omdat ze ervan uitgaan dat die uit de dood zullen herrijzen, net als Jezus Christus. Dat meldden media in het Oost–Afrikaanse land.
(Bron: Refdag.nl)
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #313 Gepost op: februari 27, 2010, 03:47:42 pm »
Deze kwam ik tegen  in een rapportage van een studen:

Om zeker te zijn van de mishandeling volgt de xxxxx te YYY het protocol kindermishandeling.

Hoe vertaal ik in dezen het woord protocol?
dat is toch een vastomlijnd set van regels en handelingen om iets te bereiken?
Mail me maar als je wat wilt weten

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #314 Gepost op: februari 27, 2010, 03:59:38 pm »

quote:

okidoki schreef op 27 februari 2010 om 15:47:
dat is toch een vastomlijnd set van regels en handelingen om iets te bereiken?

Of bereiken het goede woord is betwijfel ik.
Een protocol is een vooraf vastgestelde volgorde van handelingen bv. om de schade beperkt te houden, betrokkenen zo snel/goed mogelijk te helpen.

Een protocol gaat meestal in werking wanneer het leed al is geschied volgens mij.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #315 Gepost op: februari 28, 2010, 12:56:08 pm »
Waarom wil je het vertalen? Het lijkt me prima jargon, of is het voor een groep leken bedoeld? 'Richtlijn' komt in de buurt.
Overigens kun je ook protocollen volgen om een diagnose helder te krijgen. 't Staat er nu wat cru. 'Om zeker te zijn van de diagnose kindermishandeling werd het protocol gevolgd'. Nu zou er kunnen staan er dat er volgens protocol mishandeld is.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #316 Gepost op: februari 28, 2010, 03:50:33 pm »

quote:

elle schreef op 28 februari 2010 om 12:56:
 Nu zou er kunnen staan er dat er volgens protocol mishandeld is.
Exact :)
Mail me maar als je wat wilt weten

Doarsie

  • Berichten: 4450
  • Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #317 Gepost op: februari 28, 2010, 09:36:25 pm »
Enkele honderden actievoerende homo's zijn vanochtend afgekomen op de mis in de Sint-Janskathedraal in Den Bosch.


Als deze mensen geen homo zouden zijn, zouden ze dan ook op de mis afgekomen zijn?
Zijn het Christenen?
Ik snap de verongelijktheid van sommige belangengroepen (niet alleen homo-organisaties) nooit zo goed.
Ik snap er niets van dat 'ze' nu ineens ter communie willen gaan terwijl ze waarschijnlijk geen idee hebben wat die communie inhoudt.
Ik denk dat de COC en de Gaykrant juist met deze actie de plank volledig misslaat. Ze zouden eerst eens in gesprek moeten gaan met homoseksuelen die wel daadwerkelijk christen zijn en daarom misschien niet ter communie  (of aan het avondmaal) gaan. Misschien kunnen zij de COC &Co. uitleggen wat de mis/avondmaal  inhoudt.

Op deze manier maken COC etc. het voor hen alleen nog maar moeilijker.

denk ik.


[edit] Het kan natuurlijk zijn dat er wel Christenen tussen de 'protestanten' zaten.  Maar het lijkt me sterk dat de liederen bij  het "zingend en boe-roepend de kathedraal uitlopen" Psalmen of gezangen waren.

Het komt op mij een beetje over als een Rotterdammer die enorm boos wordt omdat hij in de Ajax fanshop onder de ArenA geen Feyenoordshirtje kan kopen.
Het gaat wat mank, maar ik vind het een mooi voorbeeld :)
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2010, 09:47:03 pm door Doarsie »

Suighnap

  • Berichten: 1070
  • Jood
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #318 Gepost op: maart 09, 2010, 01:45:06 pm »

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #319 Gepost op: maart 09, 2010, 01:50:02 pm »
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2010, 01:54:11 pm door Pooh »

Suighnap

  • Berichten: 1070
  • Jood
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #320 Gepost op: maart 09, 2010, 02:05:30 pm »

quote:

Jammer. Het was veel leuker als het geen vervalsing zou zijn.

Doarsie

  • Berichten: 4450
  • Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #321 Gepost op: maart 10, 2010, 10:02:43 pm »

Toeschouwer

  • Berichten: 297
  • Mijn achternaam is een erfenis
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #322 Gepost op: april 08, 2010, 01:15:33 pm »
Een discussie is als een boot

Doarsie

  • Berichten: 4450
  • Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #323 Gepost op: april 10, 2010, 08:19:13 pm »
Sinterklaas komt voortaan kruisloos
In Limburg zet Sinterklaas voortaan een andere mijter op. Het wordt er eentje zonder kruis. De kindervriend trekt ook een andere mantel aan. Aanleiding is het katholieke kindermisbruikschandaal.

Het kruis is een christelijk symbool en dat kan verkeerde associaties opwekken, zegt een organisatiebureau in Weert. Dat stuurt de Sint daarom in december in een nieuw kostuum de straten op.

"Het handelsmerk van de Sint is dat hij een kindervriend is", zegt het bureau. Nu sommige priesters zich aan kinderen vergrepen hebben, kan Sinterklaas maar beter de banden met de kerk verbreken.

Bron: RTL


Ik ben met stomheid geslagen...

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #324 Gepost op: mei 04, 2010, 10:00:08 pm »
Reallifesoap Dries Roelvink van de baan

van onze redactie
AMSTERDAM -  Slecht nieuws voor Dries Roelvink. Zijn reallifesoap over de week voor zijn huwelijk gaat niet door.

Dit heeft de zanger zelf bevestigd: "Ik werd door Bert van Leeuwen van de EO benaderd voor een reallifesoap. Dan kon Nederland meebeslissen over de jurk, het boeket, een interactief programma. Bert wilde de soap in een week tot mijn huwelijksdag op 8 september laten zien. Ik hoorde een tijd niets en toen was er toch bezwaar bij RTL. Ik hoorde gisteren: 'We doen het toch maar niet.'
Dries: "Aan de ene kant is het wel jammer maar bij mijn aanstaande was er toch wel een zucht van verlichting. Ze kan nu zelf haar jurk bepalen."

Bron: http://www.telegraaf.nl/p..._van_de_baan__.html?p=3,2

gesp

  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #325 Gepost op: juni 16, 2010, 10:01:14 pm »
Viel me op bij een offerte voor een levensverzekering: het logo van de maatschappij heeft als bestandsnaam "(...)_cyaan.gif"
as blunt as Ockham's razor

Mellon

  • Berichten: 1045
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #326 Gepost op: augustus 10, 2010, 11:21:09 am »

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #327 Gepost op: december 23, 2010, 04:08:03 pm »
Een GKv gemeente in het nieuws: GeenStijl!
En de locale krant.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #328 Gepost op: december 30, 2010, 01:40:16 pm »

quote:

TILBURG - De financiële krapte noopt parochies tot creativiteit. Harm Schilder, landelijk bekend als de klokkenluidende pastoor te Tilburg, maakt van zijn pastorie in februari een maand lang een restaurant.
Bron: ND.
Heerlijk als iemand zo creatief oplossingen zoekt :)
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #329 Gepost op: december 30, 2010, 01:42:51 pm »

quote:

Waarom kiest men ervoor om halal te gaan serveren terwijl juist christenen geloven dat dergelijke zaken niet meer hoeven?
Mail me maar als je wat wilt weten

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #330 Gepost op: december 30, 2010, 01:59:48 pm »
Omdat de maaltijd een sociaal karakter had en een behoorlijk deel van de buurt moslim is. Juist omdat het voor christenen toch niet boeit is halal geen probleem. Hooguit kunnen dan een aantal Joden niet komen. Er waren ook veggie-opties.

Demografie Slotervaart 2006:
Surinamers: 3.477=8%
Antillianen: 387=1%
Turken: 3.550=8%
Marokkanen: 7.100=16%
Overige niet-westerse allochtonen: 3.775=8%
Westerse allochtonen: 5.201=12%
Autochtonen: 20.737=47%

Met andere woorden: minstens een kwart van de buurt heeft specifieke dieetwensen waar de meesten geen probleem mee hebben (anders dan politieke).
Zolang Paulus roept dat 't geen probleem is om de joden een jood en de grieken een griek te zijn, denk ik dat 't geen probleem is om de moslims een moslim te zijn. Al is 't maar op 't gebied van gezamenlijke maaltijden.
Let wel: het kerstverhaal werd ook verteld. Met als boodschap: de politiek kan nog zo machtig lijken, 't is God die het al in Zijn hand houdt. Geïllustreerd door de geboorte van 't kind Jezus in Bethlehem.

Edit: Da's voor de hele wijk. De buurt waar de kerk staat geldt dit: In buurtcombinatie Overtoomse Veld (R 86) is tweederde van de bewoners een niet-westerse allochtoon. De Marokkanen zijn de grootste groep en vormen bijna eenderde van de bewoners. (bron)
/edit

Edit2: de tekst blijkt online te staan: kerstboodschap. foto.
« Laatst bewerkt op: december 30, 2010, 02:24:06 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

pyro

  • Berichten: 779
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #331 Gepost op: december 30, 2010, 02:49:39 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 30 december 2010 om 13:42:
[...]

Waarom kiest men ervoor om halal te gaan serveren terwijl juist christenen geloven dat dergelijke zaken niet meer hoeven?
ik vind halal vlees bij de plaatselijke Turk een stuk beter smaken dan een bio-industriekippetje  _O_

Doarsie

  • Berichten: 4450
  • Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #332 Gepost op: januari 03, 2011, 10:48:05 pm »
foutje
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2011, 10:56:27 pm door Doarsie »

Doarsie

  • Berichten: 4450
  • Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #333 Gepost op: januari 03, 2011, 10:54:55 pm »
Dit lijkt een niet zo opvallend bericht.


Maar het 'verhaal' erachter is wel opvallend te noemen.

Een man aan de Reigerweg in Daarlerveen zag rook onder zijn dak uitkomen.
Zonder ergens naar te kijken belde hij meteen 112.
De vrijwillige Brandweer van Vroomshoop kwam als een bezetene aangescheurd om te constateren dat de rook afkomstig was van een stapel brandhout, welke de achterburen van de man aan de Reigerweg aan het verbranden wares.   Tot zover loos alarm dus.
De Vrijwillige Brandweer van constateerde echter ook dat de aanhangwagen van het busje wat, ook als een dolle, achter de brandweerauto was aangescheurd niet meer vol lag met brandweerspuitslangen.  Deze waren in Vroomshoop, bij of op de Tonnendijkbrug van het aanhangwagentje gevallen waarop er een auto bovenop 'knalde'.


De vreiwillige brandweer... Levensgevaarlijk.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2011, 10:57:51 pm door Doarsie »

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #334 Gepost op: januari 14, 2011, 11:38:14 pm »
Zwitserse grefo gekozen tot president van Pauselijke academie

Hilversum (ANP) 14 januari 2011 - Paus Benedictus XVI heeft de Zwitserse Nobelprijswinnaar Werner Arber benoemd tot president van de Pauselijke Academie van Wetenschappen. Dat heeft het Vaticaan bekendgemaakt. Hij is de eerste niet-katholiek die de academie gaat leiden...

Bron

Mooi oecumenisch nieuws! Het wachten is nu op de PKN tot die aartsbisschop Eijk tot de nieuwe scriba gaan benoemen...  :Y)
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #335 Gepost op: januari 26, 2011, 06:18:50 pm »
De ov chipkaart,
Wat mij opmij valt is dat zwart rijden
want daar komt de fraude op neer, makkelijker
gaat dan voor de invoering van de kaart.
Dan te bedenken dat de ov chipkaart het zwart rijden juist
moest voorkomen. Wie snapt het nog
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #336 Gepost op: januari 26, 2011, 07:36:59 pm »

quote:

Antonius schreef op 26 januari 2011 om 18:18:
De ov chipkaart,
Wat mij opmij valt is dat zwart rijden
want daar komt de fraude op neer, makkelijker
gaat dan voor de invoering van de kaart.
Dan te bedenken dat de ov chipkaart het zwart rijden juist
moest voorkomen. Wie snapt het nog

Nee, dit allemaal erg raar.
Het proces van invoering loopt al erg lang en steeds komen er berichten van fraudemogelijkheid en men lijkt er echt niet of nauwelijks op te willen reageren.
Nou ja, nu dan misschien toch wel, maar of het wat oplevert...?
Voldoende steun voor een spoeddebat in de tweede kamer is er, naar het schijnt. Afwachten maar dus.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #337 Gepost op: februari 28, 2011, 10:49:39 am »
Brrrrr....
Profs in de USA mogen gewapend lesgeven voor 't geval er een gek is die medeleerlingen beschiet.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Qohelet

  • Berichten: 1736
  • Vanitas vanitatum...
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #338 Gepost op: maart 01, 2011, 02:43:35 am »

quote:

elle schreef op 28 februari 2011 om 10:49:
Brrrrr....
Profs in de USA mogen gewapend lesgeven voor 't geval er een gek is die medeleerlingen beschiet.

Rare staten, daar in het zuiden.

Maar zelfs al zouden ze 't hier in Michigan toestaan, ik zou niet meedoen.
Behalve dan misschien voor een demonstratie in mechanica of zo  :P
als iemand eet en drinkt en het goede geniet bij al zijn zwoegen, dan is dat een gave Gods.


elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #339 Gepost op: juni 15, 2011, 01:14:25 pm »
overheid verkoopt in beslag genomen konijnen als voer.

Ja en? Wat moet de overheid dan doen? Omdat een burger zijn beestjes laat versterven, moet de overheid ze weer verplegen tot ze fit genoeg zijn? En dan? Een 'tehuis voor oudere getraumatiseerde flappies' oprichten?
Ik zie 't probleem niet. Ze -levend of dood- verkopen als beestenvoer lijkt me prima. Al is 't wel netjes om de meest zieke dieren meteen af te maken.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mail me maar als je wat wilt weten

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #341 Gepost op: juni 15, 2011, 06:04:07 pm »
Ik wil julie een pleziertje doen.
Dit heb ich ´s morgens gezien.
Gouw mijn GSM uitgehaald en een fototje gemaakt.
(Daarom niet zo´n denderende kwaliteit.)

http://farm3.static.flickr.com/2527/5836578154_d7681573dc.jpg

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #342 Gepost op: juni 15, 2011, 06:57:54 pm »
Grappig :)
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #343 Gepost op: juli 08, 2011, 06:22:04 pm »
Hoe bedoel je "domme friezen":
Automobilist rijdt in hooiberg op a7KLIK
Dat kan alleen in Friesland :)
Mail me maar als je wat wilt weten

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #344 Gepost op: augustus 23, 2011, 10:59:18 am »
Dit vind ik dan wel weer illustratief voor het hedendaagse RKK: Pastoor weigert dienst na euthanasie.
De katholieke leken vinden soms dat alles maar moet kunnen (niet dat ik weet hoe betrokken deze katholiek was), maar zo nu en dan tref je een pastoor die domweg vasthoudt aan de RKK uitgangspunten.
(De eerste keer dat ik -zijdelings- te maken kreeg met een euthanasieverzoek, betrof het een katholieke dame. 't Voelde dubbel: hoewel de vrouw in kwestie lichamelijk ontzettend leed, moest ze psychisch toch ook lijden onder haar eigen verzoek.)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #345 Gepost op: augustus 23, 2011, 08:01:14 pm »

quote:

elle schreef op 23 augustus 2011 om 10:59:
Dit vind ik dan wel weer illustratief voor het hedendaagse RKK: Pastoor weigert dienst na euthanasie.
De katholieke leken vinden soms dat alles maar moet kunnen (niet dat ik weet hoe betrokken deze katholiek was), maar zo nu en dan tref je een pastoor die domweg vasthoudt aan de RKK uitgangspunten.
(De eerste keer dat ik -zijdelings- te maken kreeg met een euthanasieverzoek, betrof het een katholieke dame. 't Voelde dubbel: hoewel de vrouw in kwestie lichamelijk ontzettend leed, moest ze psychisch toch ook lijden onder haar eigen verzoek.)


Ik vind de hele euthanasie kwestie maar vreemd, euthanasie is toch vooral gericht op levensbeeindiging , heeft niets meer met geneeskunde te maken. Geneeskunde , heeft naar mijn mening te maken met het bijstaan van zieken tijdens hun ziekte.
Lenvens beeindiging hoort dus nooit thusi in het ziekenhuis. Vragen om euthanasie aan een arts is dan ook vragen om een huis te slopen aan de bouwer. Hier begrijp ik Christenen dan ook niet, in duizend bochten wringen.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #346 Gepost op: augustus 23, 2011, 08:07:48 pm »
Ik ben het met je eens Antonius dat euthanasie met genezen niets van doen heeft, maar een goede arts weet toch ook dat de dood soms het beste medicijn is?
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #347 Gepost op: augustus 23, 2011, 08:24:54 pm »

quote:

Piebe schreef op 23 augustus 2011 om 20:07:
Ik ben het met je eens Antonius dat euthanasie met genezen niets van doen heeft, maar een goede arts weet toch ook dat de dood soms het beste medicijn is?
Een goede arts weet wat "primum nil nocere" betekent... Dat is mij tenminste geleerd...

Maar dat was in 1826  :+
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Piebe

  • Berichten: 6200
  • oud katholiek
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #348 Gepost op: augustus 23, 2011, 09:03:17 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 23 augustus 2011 om 20:24:

quote:

Piebe schreef op 23 augustus 2011 om 20:07:
Ik ben het met je eens Antonius dat euthanasie met genezen niets van doen heeft, maar een goede arts weet toch ook dat de dood soms het beste medicijn is?
Een goede arts weet wat "primum nil nocere" betekent... Dat is mij tenminste geleerd...

Maar dat was in 1826  :+
Euthanasie hoeft niet persé kwaad te zijn Hendrik, als de pijn niet meer te dragen is het wellicht zelfs wenselijk.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
ongeloofwaardig en/of opvallend nieuws VI
« Reactie #349 Gepost op: augustus 23, 2011, 09:47:51 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 08 juli 2011 om 18:22:
Hoe bedoel je "domme friezen":
Automobilist rijdt in hooiberg op a7KLIK
Dat kan alleen in Friesland :)
Grappig, In Haarlem reed een vrouw de supermarkt in, gewoon door de deur. Geen gewonden. nieuwsgierig, kijk hier
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen