Beste P & A,
jullie schreven,
@@Izebel was een heidense vrouw die zich met de geestelijke zaken van Israel bemoeide. Zij introduceerde baalspriesters en -dienst, en doodde de ware profeten.
Zij staat symbool voor de duivelse inmenging in het chr. systeem. In beeld kun je dit vinden in het zuurdeeg, vogels, dolik in de gelijkenissen. Al vroeg in het chr. dom heeft er inmenging plaatsgevonden met de heidense afgodendienst. Je ziet dit vooral in de RKK na 'Cluny' en de mariaverering. Als de tijd vordert zal er een sterkere binding komen tussen 'Rome' en de EU, zoals ook vroeger al wel is voorgekomen (Paus-keizer-relaties). De wereldgodsdiensten zullen min of meer in elkaar overvloeien (het zijn allemaal verschillende wegen naar dezelfde god), maar het orthodoxe chr. dom wat zich verzet wordt uitgespuwd. Na de opname zijn deze luizen in de pels weg (zie 2 Thess 2) en dan zal de antichrist zich openbaren.@@
Dat is maar ten dele juist. Izebel is niet de vrouw die alleen bedoeld wordt met Europa / de EU. In feite is zij -ook- het equivalent van 1e Beest uit de zee, deze zal (beginnend in 2005 op de verjaardag van de VN 25 juni) de wereldgodsdiensten samenvoegen onder haar Banier. Deze wereldgodsdiensten zullen het Merkteken van haar Gezag aannemen.
(Immers de RKK is een Politiek-religieuze kerk Staat die haar fundamenten op een Heidens religieus platform heeft gevestigd. (als u zelf aangeeft!)
Deze (Izebel) Hoer zal als één volk tegenover De Reine Vrouw, de Bruid van Christus staan, in zowel Geestelijk als Maatschappelijk opzicht. Chaos = Groot Babylon.
Izebel is bovendien de Godin van de Oorlog. In Profetisch opzicht zijn Beesten machten die Geestelijke oorlog, in een zichtbare (aardse) strijd voeren om de One World Order (het Rijk van Satan) op te richten.
De onderscheidelijke kernmerken van hen die een Hemelse Gezag navolgen, tegenover hen die een Aards Gezag verkiezen boven die van de Alamchtige Vader, zal meer en meer zichtbaar worden. De bokken zullen zuich van de schapen splitsen.
In essenite geeft u (hier notabene wel) aan welke Staatskerk hier verantwoordelijk voor is.
P & A
U schreef ook:
@@Je kunt in principe Izebel niet tegenhouden in de alg. chr. kerk, wel in je eigen 'groep' door bij het Woord te blijven.@@
Openbaring 13 zegt, echter duidelijk:
3 Het leek of één van zijn koppen dodelijk gewond was, maar de wond genas. De hele wereld liep vol verbazing achter het beest aan. Alle mensen vielen op de knieën en vereerden de draak, omdat hij het beest zo'n grote macht had gegeven.
4 Zij aanbaden ook het beest zelf en zeiden: "Wie is met het beest te vergelijken? Wie kan het tegen hem opnemen?"
5 Het beest mocht met grote woorden God beledigen, 42 maanden lang.
6 En hij deed zijn muil open en braakte de grofste beledigingen uit tegen God, tegen Zijn naam, tegen Zijn tempel en tegen allen die in de hemel woonden.
7 Het beest mocht oorlog voeren tegen het volk van God en het overwinnen. Hij kreeg macht over alle landen en volken.
8 Alle mensen op aarde zullen hem aanbidden, behalve de mensen die al sinds het ontstaan van de wereld vermeld worden in het levensboek, het boek van het Lam, dat geslacht is.
Uw bewering: @@Je kunt in principe Izebel niet tegenhouden in de alg. chr. kerk, wel in je eigen 'groep' door bij het Woord te blijven.@@ gaat dus in elk opzicht mank!
Immers Jezus leert ons dat we "uit moeten gaan" van die wereldse Kerk( -en).
en waarom: Opdat we geen deel zullen hebben aan haar plagen!
De wereldse kerken verenigen zich in een Oecumenisch platform dat werelds is en de trouwe Christenen, op dat fundament van een Hemelse wet, zal vervolgen. Dat trouwens al gebeurd, ook al lijkt het of dat niet zo is.
Het uitten van feiten, om de wet en de geboden na te laten, mogen een voorbeeld zijn van "Opstand tegen de Allerhoogste", in dat specterum van religieuze chaos, verenigen zich de aardse kerken, helaas.
Wat u bedoelt is PERSOONLIJK in een INDIVIDUELE relatie met de Heiland door de Heilige Geest, die in ELK persoon kan wonen. Zo kunnen we immers een Tempel van de Heilige Geest zijn? Wij worden niet gered omdat we in een (kerk-) gemeente zitten, maar wel door ieder voor zich, Jezus aan te nemen.
U haalde dan ook Openbaring 3 aan, als bewijsvoering van die veronderstelling:
Openbaring 3: 1-6
1 SARDES Schrijf aan de boodschapper van de gemeente in Sardes: Dit zijn de woorden van Hem Die de zeven geesten van God en de zeven sterren heeft: Ik ben van uw doen en laten op de hoogte. Ik weet dat u de naam hebt een levende gemeente te zijn, maar u bent dood.
2 Word wakker en versterk wat nog leeft; anders sterft dat ook. Als God op u let, kan Hij niet tevreden zijn over uw daden.
3 Herinner u hoe u het goede nieuws hebt gehoord en hoe enthousiast u erover was. Keer daarnaar terug en leef weer zoals toen. Maar als u niet wakker wilt worden, zal Ik u verrassen als een dief in de nacht. Dan kom Ik op een moment dat u Mij niet verwacht.
4 Toch zijn er in Sardes een paar mensen die zich niet bevuild hebben. Die zijn het waard altijd bij Mij te zijn en witte kleren te dragen.
5 Wie overwint, zal dus witte kleren aankrijgen. Ik zal zijn naam niet schrappen uit het boek, waarin de mensen vermeld staan die het eeuwige leven hebben, maar voor mijn Vader en Zijn engelen verklaren dat hij bij Mij hoort.
6 Als u oren hebt, luister dan naar wat de Geest tegen de gemeenten zegt.
Dat is volgens mij niet een correcte weergave van de werkelijkheid, indien we een kennis- en hoopvolle boodschap willen brengen. De kerk maakt deel uit van het geheel.
Openbaring 3: 8 wijst op geheel iets anders, namelijk:
Dat is het type van Sardes .
verzen 1-6
1 SARDES Schrijf aan de boodschapper van de gemeente in Sardes: Dit zijn de woorden van Hem Die de zeven geesten van God en de zeven sterren heeft: Ik ben van uw doen en laten op de hoogte. Ik weet dat u de naam hebt een levende gemeente te zijn, maar u bent dood.
2 Word wakker en versterk wat nog leeft; anders sterft dat ook. Als God op u let, kan Hij niet tevreden zijn over uw daden.
3 Herinner u hoe u het goede nieuws hebt gehoord en hoe enthousiast u erover was. Keer daarnaar terug en leef weer zoals toen. Maar als u niet wakker wilt worden, zal Ik u verrassen als een dief in de nacht. Dan kom Ik op een moment dat u Mij niet verwacht.
4 Toch zijn er in Sardes een paar mensen die zich niet bevuild hebben. Die zijn het waard altijd bij Mij te zijn en witte kleren te dragen.
5 Wie overwint, zal dus witte kleren aankrijgen. Ik zal zijn naam niet schrappen uit het boek, waarin de mensen vermeld staan die het eeuwige leven hebben, maar voor mijn Vader en Zijn engelen verklaren dat hij bij Mij hoort.
6 Als u oren hebt, luister dan naar wat de Geest tegen de gemeenten zegt.
Het gaat hier om de gemeente te Sardes, deze hadden, in hun eerste liefde Christus oprecht aangenomen, maar net zoals de gemeente van Efeze, verloren zij alras die eerste liefde. Jezus geeft aan dat sommige levende doden zijn, ze menen te geloven maar zijn feitelijk dood (voor de Heilige Geest) Daarom zegt Hij dan ook dat ALLEEN ZIJ DIE WITTE KLEDEREN DRAGEN gered zullen zijn. Hier dus weer die verwijzing naar de INDIVIDU niet naar de gemeente als zodanig. (vers 5)
Als we nu dit gedeelt eens vergelijken met de werkelijkheid van onze Protestantse Hervormers, dan zien we dezelfde verschijning er van in de 16e eeuw. De eerste Protestanten hervormers vertoonde een oprechte en ware liefde voor hun Heiland. Zowel Maarten Luther als Johannes Calvijn, probeerden de Kerk naar het oorspronkelijke fundament terug te voeren. Maar in een strijd van leerstellingen verloor men snel het beoogde fundament (herstel) uit het oog. Ook binnen de Rooms-katholieke kerk en de Protestantse kerk waren er nog steeds mensen die hun "klederen niet bezoedelde" en zich ( witte klederen)waardig gedroegen.
Openbaring 3:7-9
Filadelphia
Hier toont Jezus dat Hij alleen maar waardering en goede raad voor Zijn BELIJDERS in de kleine stad Filadelfia, Die naam betekent dan ook " Broederlijke liefde". Hoewel dus deze gemeente beproefd en verzocht werd verloochenden zij de Heer niet. Zij bleven trouw aan Jezus' wet en geboden. Laten we wel beseffen dat de waarschuwingen van de Heiland gemeend zijn en dat Hij niet iedereen in Zijn Koninkrijk zal toelaten. Dat zijn de essentiële bedoelingen van Zijn (steeds weer) oproepen en -nieuwe- Verbonden.
In onze tijd:
Deze ervaring en verwijzing uit de Heilige Schrift kan ons verwijzen naar de houding die vele Christenen aannamen in de 18e en eerste helft van de 19e eeuw.. Toen maakte het (ware) Christendom ook een enorme opleving door.. Toen beseften ineens vele tienduizenden mensen, over de gehele wereld, dat de boeken (profetieën) Daniël en Openbaringen in snelle opéénvolging in vervulling zouden gaan. De Reformatie ontstond en 7e dags Baptisten en 7e dags Adventisten ontstonden als grotere gemeentes, die in hun voorbeeld zowel de Sabbat als het Getuigneis van Jezus meedroegen. Toch waren in alle eeuwen door, individuen trouw aan Gods geboden. De bedoeliong van de Schrift is om ons duidelijk te maken, dat er een Gemeente zal ontstaan, die zich zal onderscheiden van dat wat verkeerd en onjuist is, dat wat bij DEZE wereld wil of zal behoren en dat wat wil of zal behroen tot dat Eeuwige Koninkrijk van de Heer, maar feitelijk al is.
Hereniing met de Hemel en de werelden ver buiten ons zonnenstelsel, dat dan zal verdwijnen.
Filadelphia
is dus de grondslag voor de Christenen van vandaag, of zijn ze Laocedea geworden! Jezus meent van wel. Dus Filadelphia kan een heel goed voorbeeld voor de Christenen van vandaag zijn. Jezus roept de Christengemeenten op, om gemeentes met dat karakter na te volgen, maar Hij dient een nieuw fundament te leggen, en daarom beste P & A, roept Hij hen uit de wereld. Filadelphia en Laocedea bevinden zich, beiden, in de wereld.
Jezus boodschappen dienen "vertaald" te worden naar de gehele verlossing der mensheid en dienen dus ook in het gehele perspectief van het wereldgebeuren te worden verkondigd en geplaatst, als wij verkondigen dienen wij de profetie als "zichtbaar" bewijs te geven in de huidge tijd, alhoewel we direct daarbij moeten zeggen: de Heilige Geest alleen kan de VOLLE Waarheid bekend maken.
Daarom dienen wij de mensen direct naar het hart van het Evangelie te brengen, daar waar de wet en de geboden zijn, want alleen vanuit dat aspect van fundamentele waarheden, kan de Heilige Geest werken, en is er geen plaats voor twijfel.
Dat het Woord en Profetie, voor ons persoonlijkbedoelt is, als een fundament van een persoonlijk aandachtswoord van Onze Heiland, mag wel blijken uit het volgende bijzondere evenement. dat in 1998 plaats vond:
Het doet me sterk denken aan een WERELDWIJDE televisie uitzending, die het Kerkgenootschap der Zevende-dags Adventisten verzorgde in 1998.
Onder de naam "Het Millenium Seminar" zond deze kerk, vanuit haar Lomalinda Universiteit in de US een serie programma's = Bijbelstudies uit, die via Satteliet in de GEHELE WERELD konden worden ontvangen.
Miljoenen mensen bekeerden zich en namen zowel de wet alsook het 4e gebod aan, na dit grote evenement.
Veel kerken werkten zelfs direct mee aan de realisatie van dit Grote gebeuren: de RKK in Cuba, de Lutehranen in Duistland etc. Zelfs politici uit vele landen werketen openlijk mee aan het realiseren van deze gigantische uitzending, en laat te kennen zijn dat het ook politici uit de Oostblokstaten waren die meehielpen en de ZDA gemeente ALLE ruimte gaven om hun booschap uit te zenden. Gods Geest gaat waar Hij wil.
Ook zijn er vele wonderen gebeurd, zoals bijvoorbeeld een plaats in Rusland, waar patienten van een ziekenhuis zich allemaal naar één zijde van het ziekenhuis begaven, omdat zij een bijzonder gezang hoorden vanuit de in zicht liggende kerk, de prachtige en bijzonder glans van het licht dat uit die kerk kwam verbaasde deze, ernstig to zeer ernstige zieken...................alleen........de stroom was in een wijde omgeving uitgevallen,.....behalve daar waar veel mensen bijeen waren om de Satteliet uitzendingen te volgen brandde volop het licht en werkten de beeld- en geluidsverbinding zo optimaal, dat deze arme zieken konden genieten en ervaren, de laatst boodschappen die over de wereld gan.. Zeven en twintig avonden achteréén werden alle aspecten van Jezus wederkomst en wet verkondigd. Ook de USA en de RK kerk kwamen, ondanks de enorme openbaarheid van dit gebeuren aan de orde.
Daniël en Openbaring 13 te volle verkondig over de gehele wereld, openlijk en rotsvast in het Geloof en Getuigenis van de Heiland. De programma's zijn nog steeds ter beschikking, op video!
Dominee D. Nelson leidde de gehele reeks uitzendingen voor een publiek van Miljarden mensen!
En zo bewees deze (bijzondere gemeente) dat Gods Boodschappen naar : alle taal, stam en natie uit kunnen gaan. En zo zijn ook mijn postings. Als wij onszelf beperkingen opleggen omdat we tot "die" of "die" gemeente behoren, dan volgt daaruit dat we (juist) een Gemeente zouden kunnen zijn, die Jezus in een negatief licht moet plaatsen, omdat hun karakter nu eenmaal is, zoals die is en AFWIJKT van het eeuwige fundament. Jezus, kan voor ons niet kiezen! Noch kunnen wij voor een ander kiezen.
Gelukkkig kijkt Jezus dan ook naar ons hart (denken, doen en laten) als maatstaf, niet het lidmaatschap van een Kerkgemeente!
Jezus zal wel vragen wat wij hebben gedaan om anderen te redden. Niet of we anderen in "hun" waarde hebben gelaten. Als Jezus zelfs zegt dat wij Hem, boven onze eigen vader en moeder moeten stellen, waar blijven we dan met "de waarde" die ons beperkt (als een slaaf) om openlijk te belijden en aan te tonen.
Ezechiël, Daniël en Openbaringen; profetiën voor de mensen van toen en van vandaag!
Om daar bewijslast en -tevens- Bijbelse gronden voor aan te voeren, plaats ik hieronder een aantal sites,die velen de ogen zullen openen, en doen inzien, dat wat zowel Ezechiël en Openbaringen, in het licht van Daniël vervuld zijn of worden.
Kennis der profetie is nodig om de Bijbel te kunnen begrijpen. Andersom trouwens ook!
Alleen de wet en de geboden. na te volgen maken het in essentie mogelijk om de Gave der profetie te kunnen toepassen en ervaren!
Ezechiël en Daniël en Openbaring 2,3 en 13 in, profetisch, perspectief van vandaag
Hoe een Politieke macht, ook een Religieuze reus werd:
http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDFGrondvesten waarom de Heiland zal en moet terugkomen
http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20BHC.PDFIslam een Dienst van God of een Menselijk product van geboden en wetten. (Izebel ?)
http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html (Engels)
Waarom de Amerikanen de Vietnamoorlog verloren, in opdracht van het 1e Beest uit Openbaringen!
http://www.reformation.org/vietnam.html (Izebel ?) (Engels)
Onderzoek de Heilige Schrift door gebed om de Heilige Geest u te vragen, de leiding die tot inzicht en verlossing leidt.
Gods zegen bij uw Bijbelstudie, nu Hij u de genade (-tijd) heeft gegeven.
Mogelijk dat ik volgende week, uitvoerig op Ezechiël terug kom om e.e.a. in het licht van mijn "links" en het Bijbels gegeven, toe te lichten aan de hand van dit topic om nog meer inzicht te verwervenm aangaande de tijd waarin wij leven en ook persoonlijk kunnen "zien" en ervaren, zoals ook Ezechiël ervoer.
gegroet