Auteur Topic: Hou oud zou jij wel (weer) willen zijn?  (gelezen 2792 keer)

Does

• Bekijk profiel
Hou oud zou jij wel (weer) willen zijn?
« Gepost op: juni 13, 2003, 12:29:42 pm »
Lijkt me interresant topic ;)

Ik ben nog jong (19 jaar) met een heel leven voor me (hoop ik) en ben wel benieuwd hoe ik leef en wat ik doe als ik 25 ben. Zal ik dan nog steeds zo kansloos doen als dat ik nu doe? Of zal ik een burgerpikje zijn die 5 dagen in de week, 8 uur per dag werkt en die al 2 koters heeft en een standaard moppie dat staat te koken? (niks tegen deze vorm van leven trouwens..) :P

Aan de andere kant wil ik graag ook weer 11 zijn. Waarom 11? Nou kijk dat zal ik je uitleggen. Als je 11 bent zit je in groep 7 of 8 van de basisschool. Je bent de grootste (qua leeftijd) van de school van de kinderen. Je hebt dus gezag, macht en al die dingen en een ander ding is dat je geen ruk doet en lekker buiten kan gaan spelen. Jaar later moet je naar Middelbare school, daar moet je dan maar niet aan denken... :P

En hoe zit dat met jullie?
Live vanuit de luie stoel

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juni 13, 2003, 12:34:13 pm »
nou ik ben 25 heb geen koters werk niet van 8-5 en ben zeker geen burger pikkie   heb een oregelmatige baan vaak weg paar keer per jaar op vakantie(ver weg) wil veel van deze wereld zien en dat hoop nog zo een tijd  vol te houden
 ;)
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 13, 2003, 12:35:06 pm »

quote:

op 13 Jun 2003 12:34:13 schreef cochise:
nou ik ben 25 heb geen koters werk niet van 8-5 en ben zeker geen burger pikkie   heb een oregelmatige baan vaak weg paar keer per jaar op vakantie(ver weg) wil veel van deze wereld zien en dat hoop nog zo een tijd  vol te houden
 ;)
Ok en nu ontopic?  |:(  :P

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 13, 2003, 04:18:01 pm »
Ik zou wel weer terug willen kruipen in de baarmoeder van m'n ma. Denk alleen dat ze er niet op zit te wachten.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 13, 2003, 05:16:06 pm »
hahaha
Pleuntje wil terug in mama's buikje

Goed boek over gelezen! Siddharta-in de ban van je kinderbeelden (Siddharta is de naam van Boeddha ja, maar deze man heeft in dit boek beschreven hoe groot het geboortetrauma is. Je wordt als het ware uit het geboortekanaal gespuugd. Van een veilige warme plek naar de harde koude buitenwereld. Overigens is dit wel een dwaal ofcourse want in dat boek maakt hij duidelijk dat het paradijs bestaat vóor de dood etc. En dat je dat paradijs terugvindt door bv. intensieve meditatie :?)

ontopic.

Ik zou het serieus niet weten, ik zou met geen 1 leeftijd genoegen nemen. Maar het aantrekkelijkste lijkt mij toch een oud bejaard omaatje zijn. Lekker achter de begonia's naar buiten gluren, en breiën hele dagen. Ik zou echt gelukkig zijn. Eindelijk rust en de dood nabij. Hmz.. klinkt beetje zwak misschien. Maarja dat antwoord boven me is erger!!!!

En terug naar groep 8 lijkt me nog verschrikkelijker.
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2003, 05:23:19 pm door Sarah »
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 13, 2003, 05:23:49 pm »
welke leeftijd zou je willen zijn :?
leeftijd zegt me niks eigenlijk
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 13, 2003, 05:56:38 pm »

quote:

op 13 Jun 2003 17:16:06 schreef Sarah:
hahaha
Pleuntje wil terug in mama's buikje

...

Je wordt als het ware uit het geboortekanaal gespuugd. Van een veilige warme plek naar de harde koude buitenwereld.

Ik ben ook nog eens 2 maanden te vroeg geboren. Kan je nagaan wat een trauma dat heeft opgeleverd. Ik wil daarom terug in het warme buikje van m'n moeder. Lekker een beetje watertrappelen. :)

quote:

Maar het aantrekkelijkste lijkt mij toch een oud bejaard omaatje zijn. Lekker achter de begonia's naar buiten gluren, en breiën hele dagen. Ik zou echt gelukkig zijn. Eindelijk rust en de dood nabij. Hmz.. klinkt beetje zwak misschien. Maarja dat antwoord boven me is erger!!!!
Dat kan je niet menen.  :|
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 13, 2003, 06:15:48 pm »

quote:

op 13 Jun 2003 17:56:38 schreef Pleun:
[...]
Ik ben ook nog eens 2 maanden te vroeg geboren. Kan je nagaan wat een trauma dat heeft opgeleverd. Ik wil daarom terug in het warme buikje van m'n moeder. Lekker een beetje watertrappelen. :)
Maar daar heb je geen bier  |:( :-7

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 13, 2003, 06:21:31 pm »

quote:

op 13 Jun 2003 18:15:48 schreef Does:
[...]

Maar daar heb je geen bier  |:( :-7
Hm, ik word altijd erg druk als ik veel bier op heb, dus misschien is het voor m'n moeder wel beter dat vruchtwater geen bier is. Ik ben een sociale baby.  :)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 13, 2003, 06:37:03 pm »
Soms zou ik wel eens een kind van een jaar of tien willen zijn. Iig een zorgeloos leventje en weinig tot geen verantwoordelijkheden. Daar word ik soms wel eens moe van.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juni 13, 2003, 08:45:08 pm »
Ik zou het serieus niet weten, ik zou met geen 1 leeftijd genoegen nemen. Maar het aantrekkelijkste lijkt mij toch een oud bejaard omaatje zijn. Lekker achter de begonia's naar buiten gluren, en breiën hele dagen. Ik zou echt gelukkig zijn. Eindelijk rust en de dood nabij. Hmz.. klinkt beetje zwak misschien. Maarja dat antwoord boven me is erger!!!!
---------------------------------------------------------------------------

Ruilen ????? Alhoewel:

Ik zit niet achter de begonia 's;
Ik brei niet de hele dag;
Heb nog lang geen rust :
En de dood ? Die mag van mij nog even wegblijven.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juni 13, 2003, 08:48:41 pm »
Ben nu 32.................... zou wel graag weer terugwillen naar een jaar of 20........en dan de kennis hebben die ik nu heb...........
Daarnaast leefde opdat moment mijn vader nog, dus dat is helemaal een reden weer naar die leeftijd terug te gaan

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juni 13, 2003, 09:06:42 pm »

quote:

op 13 Jun 2003 20:45:08 schreef Mientje met Sarah:
Ik zou echt gelukkig zijn. Eindelijk rust en de dood nabij. Hmz.. klinkt beetje zwak misschien. Maarja dat antwoord boven me is erger!!!!
---------------------------------------------------------------------------
Ruilen ????? Alhoewel:
(...) En de dood ? Die mag van mij nog even wegblijven.
Een heel bijbels antwoord vind je in Prediker 4:
2 De doden, meende ik, zijn gelukkiger te prijzen dan de levenden. Zij die al gestorven zijn, zijn beter af dan zij die nog in leven zijn. 3 Maar beter af dan beiden is degene die nog niet geboren is en nog geen weet heeft van het onrecht dat er wordt begaan onder de zon.
Ofwel: ik verlang terug naar de tijd dat ik nog niet eens geboren was ;)
[Prediker 7:29]

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juni 14, 2003, 12:32:41 am »
De leeftijd die ik zou willen hebben? Bij voorkeur geen. Ik zou het liefste dood zijn, maar dat is alleen maar omdat alles dan goed is. Er geen problemen meer zijn die i niet aankan, God dan ook voelbaar altijd bij mij is. Ik houdt van God en wil altijd bij Hem zijn, maar dat gaat nu helaas nog niet. Op aarde maakt mijn leeftijd me niet uit. Voor kinderen, jongeren, volwassenen, bejaarden is het leven tenslotte allemaal niet gemakkelijk. Dus wat maakt het dan uit?
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juni 14, 2003, 12:37:02 am »
Wat een pessimistisch topic, zeg :|

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: juni 14, 2003, 12:51:32 am »

quote:

op 14 Jun 2003 00:37:02 schreef Pulpeet:
Meer een kwestie van pessimistische mensen, elke leeftijd heeft zijn mooie kanten, maar je moet ze wel willen zien! :)

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 14, 2003, 08:42:15 am »

quote:

op 14 Jun 2003 00:32:41 schreef Harm:
De leeftijd die ik zou willen hebben? Bij voorkeur geen. Ik zou het liefste dood zijn, maar dat is alleen maar omdat alles dan goed is. Er geen problemen meer zijn die i niet aankan, God dan ook voelbaar altijd bij mij is. Ik houdt van God en wil altijd bij Hem zijn, maar dat gaat nu helaas nog niet. Op aarde maakt mijn leeftijd me niet uit. Voor kinderen, jongeren, volwassenen, bejaarden is het leven tenslotte allemaal niet gemakkelijk. Dus wat maakt het dan uit?

Ik vind dit wel heel pessimistisch..........  Om nou dood te zijn omdat er hier dan geen problemen meer zijn......dat is niet de bedoeling van ons leven hier. Wij zijn hier in een een voorbereidingstijd op later, wij hebben een zendingsopdracht en we moeten God en onze naaste liefhebben.Dat houdt in dat wij hier een grote taak hebben.
Daarom mag je hopen om hier zo lang mogelijk te zijn.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juni 14, 2003, 12:39:29 pm »

quote:

op 14 Jun 2003 00:37:02 schreef Pulpeet:
Tja dit was bedoelt als grappig topic maar ja de users maken het topic tot wat het is. No discussion about that one...  :z

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juni 14, 2003, 01:55:17 pm »
Een jaar of 18 lijkt me wel weer leuk...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juni 14, 2003, 03:03:34 pm »

quote:

op 14 Jun 2003 13:55:17 schreef Joesoef:
Een jaar of 18 lijkt me wel weer leuk...

Ga je nog uitleg geven.. want deze vind ik opvallend :D
Zeker voor jou...

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juni 15, 2003, 02:54:26 pm »

quote:

op 14 Jun 2003 08:42:15 schreef jfwolf:
[...]

Ik vind dit wel heel pessimistisch..........  Om nou dood te zijn omdat er hier dan geen problemen meer zijn......dat is niet de bedoeling van ons leven hier. Wij zijn hier in een een voorbereidingstijd op later, wij hebben een zendingsopdracht en we moeten God en onze naaste liefhebben.Dat houdt in dat wij hier een grote taak hebben.
Daarom mag je hopen om hier zo lang mogelijk te zijn.
Klopt allemaal, maar het is in de hemel beter dan hier en als iemand mij dan vraagt hoe oud ik zou willen zijn dan krijg je dus als antwoord dat ik geen leeftijd wil hebben. Het klopt allemaal wat je zegt, ik zal geen zelfmoord plegen omdat ik weet dat ik hier in deze wereld nog een taak heb en dat daar aan gewerkt moet worden. Maar dat is niet het allerliefste wat ik mee zou willen maken.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juni 15, 2003, 04:29:19 pm »

quote:

op 15 Jun 2003 14:54:26 schreef Harm:
[...]

Klopt allemaal, maar het is in de hemel beter dan hier en als iemand mij dan vraagt hoe oud ik zou willen zijn dan krijg je dus als antwoord dat ik geen leeftijd wil hebben. Het klopt allemaal wat je zegt, ik zal geen zelfmoord plegen omdat ik weet dat ik hier in deze wereld nog een taak heb en dat daar aan gewerkt moet worden. Maar dat is niet het allerliefste wat ik mee zou willen maken.

Ik ga er inderdaad ook vanuit dat het in de hemel beter is dan hier. Fijn dat je toch geen zelfmoord pleegt :)
Maar.......ik begrijp wat je bedoelt.

FirstRule

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juni 15, 2003, 10:01:41 pm »
ik, nu 19, zou het wel wat vinden om 80 jaren oud te zijn en terug te kijken op een vol leven. (als het ff kan natuurlijk in goede gezondheid)
"Al wat ik wens is Christus te kennen en de kracht te ondervinden van zijn opstanding..."

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juni 16, 2003, 08:28:01 pm »

quote:

op 15 Jun 2003 22:01:41 schreef FirstRule:
ik, nu 19, zou het wel wat vinden om 80 jaren oud te zijn en terug te kijken op een vol leven. (als het ff kan natuurlijk in goede gezondheid)
Nou ik wacht tot nog graaf effe tot ik 80 ben.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juni 16, 2003, 10:26:53 pm »
Kick to Grand café ? http://forum.fok.nl/i/s/yes_new.gif

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juni 17, 2003, 12:12:58 am »

quote:

op 16 Jun 2003 22:26:53 schreef Does:
Kick to Grand café ? http://forum.fok.nl/i/s/yes_new.gif
Is wel een leuk idee ja. Deze discussie is de chat ontrgroeid :).

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juni 17, 2003, 12:15:38 am »

quote:

op 15 Jun 2003 14:54:26 schreef Harm:
[...]

mee eens trouwens.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juni 17, 2003, 12:34:00 am »
leeftijd doet er niet zoveel toe.
alles heeft zijn tijd.

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juni 17, 2003, 07:48:52 am »

quote:

op 17 Jun 2003 00:34:00 schreef lonneke:
leeftijd doet er niet zoveel toe.
alles heeft zijn tijd.

Leeftijd doet er mijns inziens wel toe: Er staat vermeld inde bijbel: Zoeke de Here in de dagen uwer jongelingschap....voordat de kwade dagen komen waarin Gij zeggen zult, ik heb geen lust in dezelve.

Als je het van deze kant bekijkt, is de leeftijd van de jeugd de ideale leeftijd om je met je geloof bezig te houden.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juni 17, 2003, 09:10:02 am »

quote:

op 17 Jun 2003 07:48:52 schreef jfwolf:
[...]

Leeftijd doet er mijns inziens wel toe: Er staat vermeld inde bijbel: Zoeke de Here in de dagen uwer jongelingschap....voordat de kwade dagen komen waarin Gij zeggen zult, ik heb geen lust in dezelve.

Als je het van deze kant bekijkt, is de leeftijd van de jeugd de ideale leeftijd om je met je geloof bezig te houden.
Wat is jongelingenschap? Dat kun je ook geestelijk verstaan. Iemand van 80 kan zich geestelijk nog heel jong voelen. En iemand van 30 kan zich geestelijk al heel oud voelen. Je bent zo jong als je je voelt zeggen ze wel eens.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: juni 17, 2003, 09:32:28 am »

quote:

op 17 Jun 2003 09:10:02 schreef lonneke:
[...]

Wat is jongelingenschap? Dat kun je ook geestelijk verstaan. Iemand van 80 kan zich geestelijk nog heel jong voelen. En iemand van 30 kan zich geestelijk al heel oud voelen. Je bent zo jong als je je voelt zeggen ze wel eens.

en mensen horen wat ze willen horen..

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juni 17, 2003, 11:55:08 am »

quote:

op 17 Jun 2003 09:32:28 schreef Sarah:
[...]

en mensen horen wat ze willen horen..
dat is dan wederzijds.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: juni 17, 2003, 07:31:18 pm »

quote:

op 17 Jun 2003 11:55:08 schreef lonneke:
[...]

dat is dan wederzijds.
?

djkoster

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: juni 17, 2003, 07:49:28 pm »
Zo'n 6-10 jaar oud..
Geen zorgen over school/geld e.d. , alle ellende van de wereld ken je nog niet en je geloof is zonder twijfel.. :)

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: juni 17, 2003, 08:28:00 pm »
Ik ben nu net in de veertig en tevreden met de leeftijd die ik heb. Alles heeft zo zijn charme heb ik wel ontdekt, veel belangrijker is zo heb ik ontdekt dat je niet verstart in je denken. Dat het bij God goed is in de hemel lijkt me duidelijk. Toch zit de waarde voor het leven er voor mij nu juist in dat ik ook vandaag de dag al waardevol ben voor God, dankzij Jezus Christus. Dus vanaf het moment dat ik geformeerd ben door mijn Schepper heeft mijn leven zin. Niets is voor God meer zinloos, dus voor mij hoeft dat ook niet meer zo te zijn.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: juni 17, 2003, 08:56:31 pm »

quote:

op 17 Jun 2003 09:10:02 schreef lonneke:
[...]

Je denkt toch niet dat ik ga vertellen dat met jongelingschap de periode tussen de 50 en 60 bedoeld wordt. Het staat er toch, jongelingschap, dat is als je jong bent. En als je de tekst in zijn context leest, dan kun je niet concluderen dat er iets anders mee bedoeld wordt.