quote:
op 10 May 2003 14:50:00 schreef Sam:
Waarom niet?
Dan verbieden we ook de SGP, die respecteert de universele rechten van de mens ook niet.
Ik stoor mij aan het feit dat jij vindt dat ik zit te zeuren.
"Denk ook eventjes aan de vijfde colonne (om even in de woorden van Pim te spreken (ik bedoel AEL en geestverwanten). Zij willen democratisch aan de macht komen, en zullen dat ook als hun groei zich doorzet. Moeten we daar blij mee zijn? Lijfstraffen weer democratisch invoeren? Absoluut niet. Voor mij is de bottomline de universele rechten van de mens. Met duidelijke scheiding kerk staat. "
Hier schreef je dat je niet blijf was met de democratische gang van de AEL. Dat vind ik echt onzin. Je moet of het een, of het ander kiezen.
1. Je kiest voor democratie, iedereen, ook al heeft hij een mening die niet de jouwe is, zoals die van de AEL, mag meedoen aan de verkiezingen en mag bij voldoende zetelaantal een plaats in de regering nemen en het land besturen.
2. Je kiest voor een semi-democratie, waar mensen in mogen komen die alleen meningen hebben die door de grondwet gerespecteerd worden. Maar dat is wel een heel foute basis: schaf dan de VVD maar af, want die is ook tegen de grondwet m.b.t. de religieuze scholen. Ook zijn de universele wetten van de mens geen ijkpunt voor democratie, iedereen heeft het recht een andere mening dan die daar gepropageerd wordt te hebben. Wanneer een Islamiet lijfstraffen OK vind, mag hij dat vinden, mag hij op onder andere die gronden een partij starten, mag hij, met instemming van het parlement, die lijfstraffen ook doorvoeren in wetgeving. Zo werkt democratie nu eenmaal.