Saar gaat even back naar Lonneke
quote:
Waar haal je het weg dat ik mij zelf beklaag? Nooit van cynisme gehoord?
Geef mij een voorbeeld hoe je door de satan verleid kunt worden?
Zijn gereformeerden nu écht zo labiel, zó zwak dat ze met de eerste de beste aanval zich laten "beinvloeden" door het kwaad? Prima, als je dat bij jezelf zo ziet maar dat is nog geen argument dat dat bij iedereen ( ik zal ook eens gaan generaliseren) gebeurt. Staat er niet in de bijbel dat er "zwakke" gelovigen zijn en "sterke" gelovigen? Dit heeft niets met hoogmoed te maken. Wat ik hoogmoedig vind is te denken dat jij als gereformeerde de waarheid in pacht hebt.
Lonneke, ik wil graag op je reageren omdat ik je denk ik wel begrijp. Ik weet ook hoe verleidelijk het new-age denken is. En wil je graag waarschuwen.
Wuif dit nou niet weg met een "ik ben al gered, wat maakt het uit, die grefo's kunnen niets hebben, zijn overal bang voor".
Je zegt zelf dat je cynisch bent in die post.
Ik denk dat cynisme zorgt voor een blokkade tussen jou en God.
Cynisme is misschien een eindstation van een weg vol heftige emoties. Dan kom je op een gegeven moment neer bij cynisme, of je kunt eens even goed relativeren en het overdenken, en er uiteindelijk om lachen en het van je af zetten en terug naar God rennen. Wat je ook kunt doen is erin blijven zitten en met allerlei denkbeelden dat cynisme in stand houden.
(ik praat vast poep maar het is lastig om iets goed uit te leggen)
New-age denken is ook heel cynisch, weet je waarom?
Omdat new-age denken niet denkt in termen als de duivel en onze persoonlijk God, onze Vader. Het is daar een mistig hol vol onwaarheden. Goed en kwaad mixen zich. Het is niet uit elkaar te houden. Ik zou daar ook cynisch van worden.
Geen liefdevolle Vader, die zo genadig is dat Hij Zijn Zoon stuurde om óns te redden. Maar ook geen duivel die probeert je van God weg te houden, maar die Jezus al overwonnen heeft.
Tsjah dat laatste is misschien wat onaantrekkelijk. "Satan die als een brullende leeuw rondgaat". Met het is echt niet anders. Wij moeten ons wapenen Lonneke!
Laat je dan niet in met die vage zooi.
Ik wil je echt niet de les lezen, begrijp me goed. Heb eigenlijk totaal geen bijbelkennis (je mag zelf míjn woorden toetsen aan de bijbel en me erop aanspreken als ik loop te zwetsen) en er schort wel meer niet aan mij. Maar overdenk alles eens please.
Ps. Over zwakke en sterkte gelovigen, ging dat niet over de joden en de christenen?