quote:
op 05 Sep 2003 15:28:49 schreef xgnoom:
Ik vind toch dat je zo wel op de man speelt, je hebt wel een erg duidelijke anti-Wilhelmina houding. Geen rotopmerkingen... dat geldt voor iedereen.
Het wil inderdaad niet goed boteren tussen W. en mij. Maar hoe dan ook, ik probeer wel de man en de bal te scheiden. Maar dat wordt steeds moeilijker.
quote:
op 05 Sep 2003 15:33:16 schreef Pulpeet:
Het kan ook geen kwaad je af te vragen waarom je iemand verdenkt van kwade bedoelingen (=het kwetsen van anderen). Voor zover ik kan overzien is iedereen hier met goede bedoelingen. Als je een bepaalde opmerking dan toch als kwetsend ervaart, moet er een misverstand zijn.
Even op bovenstaand voorbeeld toegepast:
- Genoemde persoon kent Godfashion alleen maar van de site (denkt bv. dat het op zaterdag is terwijl het op zondag is) en heeft werkelijk geen goed beeld van de kritiek op GF vanuit de kerken. hoeveel kritiek erop is. Als je nauwkeurig kijkt, valt dit best mee: de belangrijkste kritiek op GF is juist dat het op zondag is, waardoor de jeugd de eigen dienst niet bezoekt.
- De bijdrage is totaal niet inhoudelijk (in mijn ogen alleen maar bedoeld om te stoken)
- Er wordt een tegenstelling gecre-eerd tussen GF-gangers en kerkgangers, die er in werkelijkheid niet is. (tweedracht zaaien).
- Er wordt gesuggereerd dat geen enkele kerkganger ooit iemand heeft bekeerd (overdrijving)
Maak mij dus niet wijs, dat deze bijdrage met goede bedoelingen was geschreven.
Wat beoog ik dan zelf met deze bijdrage?
Ik vind de inzet van Jan goed, maar niet voldoende. Als je nauwkeurig kijkt hoe dit soort ruzies ontstaan, dan blijkt het niet zozeer om inhoudelijke verschillen te gaan (ik heb persoonlijk echt niets tegen evangelischen i.h.a.), maar om
discussieerstijl. Zie ook wat er in maart is gebeurd; ik zal het topic maar niet aanwijzen.
Als het zo doorgaat, gaat de lol van het forummen er snel af. Zie ook de reactie van fransje elders.
Het lijkt me dan ook beter dat de moderators zich niet beperken tot af en toe een topicje verplaatsen, maar waar nodig gewoon eens echt ingrijpen.
Dus stel ik voor, dat bijdragen verwijderd worden, die:
- off-topic zijn
- alleen maar steunbetuiging inhouden aan één van de deelnemers
- sarcastische of tweedrachtzaaiende opmerkingen bevatten.
Het spreekt vanzelf, dat ook mijn bijdragen onder dit regime mogen vallen.