Auteur Topic: ik wil meer!  (gelezen 2623 keer)

joris

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Gepost op: september 07, 2003, 05:10:44 pm »
Ik wil meer!!!!!!!!!

ik wil meer van God merken in mijn leven!

ik wil meer van God merken in de levens van anderen!!!!

Ik wil dicht bij Hem zijn en Hem niet meer teleurstellen!!!!

Ik wil heel dicht bij u zijn, als een kind bij de vader op schoot!

Herken je dat? hoe doe je dat?

Pen hier je verlangens! En ieder is uiteraard vrij om dingen toe te voegen aan zijn gebedslijstje.

Over al wat leeft , bent U de hoogste Heer
als de zon opkomt, elke morgen weer.
Daarom vraag ik u, heer van zee en land;
neem ook mijn leven in uw hand.

Regeer in mij met al uw kracht
in mijn mooiste droom
in mijn zwartste nacht
Er is een ding wat ik u vraag
o Heer, regeer in mij vandaag!

Laat alles wat ik zeg en alles wat ik denk
als een spiegel zijn van wie U in mij bent
U bent zoveel meer dan ik verlangen kan
Heer, neem mijn leven in uw hand

Regeer in mij met al uw kracht
in mijn mooiste droom
in mijn zwartste nacht
Er is een ding wat ik u vraag
o Heer, regeer in mij vandaag!

opw 569
Nader tot God en Hij zal tot u naderen, jac 4:8

Does

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #1 Gepost op: september 07, 2003, 05:40:32 pm »

Uit je sig dus...
Live vanuit de luie stoel

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #2 Gepost op: september 07, 2003, 06:02:28 pm »

quote:

op 07 Sep 2003 17:40:32 schreef Does:

Uit je sig dus...
:D LOL

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #3 Gepost op: september 07, 2003, 08:42:42 pm »
Ik moest eigenlijk gelijk denken aan dit liedje:

More Love, More Power
More of You in my life
I will worship You, With all of my heart
I will worship You, With all of my mind
I will worship You, With all of my strength
For You are my Lord

Ook een gebed dus ;)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

joris

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #4 Gepost op: september 07, 2003, 10:43:25 pm »

quote:

op 07 Sep 2003 20:42:42 schreef farao:
Ik moest eigenlijk gelijk denken aan dit liedje:

More Love, More Power
More of You in my life
I will worship You, With all of my heart
I will worship You, With all of my mind
I will worship You, With all of my strength
For You are my Lord

Ook een gebed dus ;)

die is ook mooi!

Peter

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #5 Gepost op: september 07, 2003, 11:21:08 pm »
... maar niet mijn wil, maar Uw wil geschiede.

joris

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #6 Gepost op: september 08, 2003, 06:36:00 am »

quote:

op 07 Sep 2003 23:21:08 schreef Peter:
... maar niet mijn wil, maar Uw wil geschiede.

nou dat is ook mijn lijfgebed.

maar euh, dichter naar Hem groeien is zeker weten zijn wil lijkt mij.

Does

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #7 Gepost op: september 08, 2003, 09:07:01 am »

quote:

op 07 Sep 2003 18:02:28 schreef Laurens:
[...]

:D LOL
What's so funny?  :P
Live vanuit de luie stoel

Baudolino

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #8 Gepost op: september 09, 2003, 06:57:21 am »
Ik wil geen domper op de feestvreugde zijn, maar wat als het allemaal niet lijkt te lukken?

Van de menselijke kant gezien doe ik erg mijn best God te zoeken. Ik ga naar de kerk, bid, doe bijvelstudie, lees dagboeken enzovoort. In het begin starte ik wat plichtmatig met het idee dat ik zo dichter bij God zou komen en God dichter bij mij.

Nu, na bijna anderhalf jaar, is het idee verdwenen maar alles gaat nog wel plichtmatig. Het is voor mij duidelijk dat plichtmatigheden mij niet dichter bij God zullen brengen, maar wat is de optie?

Hoe kom ik nader tot God als mijn leven zich in een gestage spiraal naar beneden stort en ik geen rust en troost in de bijbel en in gebed kan vinden?

Marnix

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #9 Gepost op: september 09, 2003, 10:47:03 am »
Bij mij is er ook iets dergelijks geweest... een sleur. Hoe doorbreek je dat? Ik denk dat het daarvoor belangrijk is dat je vatiatie zoekt... elke zondag naar de kerk.... voor en na het eten bidden... en voor het slapen gaan.... Het worden zo makkelijk vaste partronen die je weinig meer doen....

Bij mij heeft bijvoorbeeld het bezoeken van jeugddiensten en christelijke evenementen een hele positieve invloed gehad... daardoor ben ik uit de sleur gekomen en ervaar ik weer meer van God. Daarnaast ook in mijn persoonlijke relatie met God dingen veranderd.... Wat minder vaste patronen onder andere... helpt erg goed.

En ik vind dat je er van mag uitgaan dat God je helpt als je bidt en zoekt... Jezus zegt toch: Bidt en u zult ontvangen, zoekt en u zult vinden.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #10 Gepost op: september 09, 2003, 11:47:36 am »
Ja.... echt een poosje "set apart" voor God. Even een weekend helemaal met je relatie met God bezig zijn. Of minstens een uur bidden. Dat helpt!

Moet ik ook gauw weer eens doen!
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

joris

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #11 Gepost op: september 09, 2003, 09:07:53 pm »

quote:

op 09 Sep 2003 06:57:21 schreef Baudolino:
Ik wil geen domper op de feestvreugde zijn, maar wat als het allemaal niet lijkt te lukken?

Van de menselijke kant gezien doe ik erg mijn best God te zoeken. Ik ga naar de kerk, bid, doe bijvelstudie, lees dagboeken enzovoort. In het begin starte ik wat plichtmatig met het idee dat ik zo dichter bij God zou komen en God dichter bij mij.

Nu, na bijna anderhalf jaar, is het idee verdwenen maar alles gaat nog wel plichtmatig. Het is voor mij duidelijk dat plichtmatigheden mij niet dichter bij God zullen brengen, maar wat is de optie?

Hoe kom ik nader tot God als mijn leven zich in een gestage spiraal naar beneden stort en ik geen rust en troost in de bijbel en in gebed kan vinden?
God wil niet je offers, maar ja hart. Misschien is datde sleutel? geen plichtmatigheden. Het enige verplichte offer is al gebracht, namelijk Jezus dood aan het kruis.
Wij mogen tot God komen. JEzus zegt immers; wanneer u bidt, zeg dan..... Jezus zegt niet: u zult elke dag bidden en dan het volgende zeggen.

Wanneer u bidt.

Misschien zijn dit woorden die je helemaal niet helpen, dan hoor ik dat heel graag. Je maakt zo snel iemand verdrietig als het gaat om geloven. Net een verkeerd woord en iemand zit dieper in de put. Die spiraal van jou, euh,...mogen we daar meer van weten? Is dat een spiraal in je hele leven? sociaal, emotioneel? Of vooral in je relatie met God?

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #12 Gepost op: september 09, 2003, 09:32:08 pm »

quote:

Ik kom op dit forum heel vaak tegen dat er gezegd wordt: God wil niet alleen Here, here, maar Hij wil ook dat wij de wil van de Vader dóen. Hoewel dat helemaal waar is, ben ik er wat allergisch voor, omdat dat de lijfspeuk lijkt te zijn van veel Jehova's getuigen die ik de laatste jaren gesproken heb. Daarmee onderscheiden zo zich ook in één zin van evangelische gelovigen door te suggereren dat wij er wel over kletsen maar het niet zouden doen.
Omdat niemand kan claimen exact te weten wat dan die wil is, behalve het grote gebod, de liefde, kunnen we hier niet veel mee. Op het moment dat we al weten te melden dat wij die wil wél zouden doen en dús de ander niet, veroordelen we al, en zullen wij als gevolg daarvan ook veroordeeld worden. Nou daar blijf je dan met jouw bijzondere positie die je claimde.
Waar wil ik heen? Probeer eens te stoppen met altijd maar weer je best te doen alles precies zo te doen, zoals je denkt dat het volgens God moet. Probeer je niet ten opzichte van andere gelovigen te onderscheiden in wat je allemaal doet, en hier sterker, vooral wat je allemaal láát.
God wil je hart. De belangrijkste daad heeft Jezus Christus namelijk al gedaan. Hij stierf voor onze zonden, die van jou en die van mij.
Wij zouden ons drukker moeten maken om de manier waarop we God aan bidden. Aanbidding als levenshouding, dáár zouden wij onze handen vol aan moeten hebben. Hoe aanbid je Hem, wáár aanbid je Hem en hoe vaak aanbid je Hem en met wie kun je Hem allemaal aanbidden. Dan vallen muren weg, en ook al het andere moeten.
Lees het verhaal van Martha en Maria eens. Maria koos het beste deel, en knielde neer aan de voeten van Jezus.
En Martha? Zij ploegde voort, met de beste bedoelingen, maar ze had géén kontakt met de Here.
God bouwt zijn troon op de lofzangen van zijn volk. Dus is het zaak lofzangen aan te heffen, zodat die troon gebouwd kan worden.
Aanbidding moet een levensstijl worden, dan worden andere zaken een stuk minder belangrijk.

Anita

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #13 Gepost op: september 09, 2003, 10:09:04 pm »

quote:

op 07 Sep 2003 17:10:44 schreef joris:
Ik wil meer!!!!!!!!!
ik wil meer van God merken in mijn leven!
ik wil meer van God merken in de levens van anderen!!!!
Ik wil dicht bij Hem zijn en Hem niet meer teleurstellen!!!!
Herken je dat? hoe doe je dat?

Ja Joris, ik herken dat heel goed! Het lied dat jij plaatste is mijn dagelijkse bede. Maar zelf op afstand blijven wachten is niet de goede manier heb ik gemerkt. Stel je hart open voor Hem, zodat Hij ook meer kan geven. Dat kan alleen als Hij ook meer ruimte krijgt. Dus laten we grote schoonmaak houden in ons hart, alle rommel eruit en de Geest er in. Schoon schip!

Dat heel dicht bij God zijn is heerlijk maar niet onverdeeld, merk ik zelf. Want het geeft ook pijn. Pijn vanwege gebrokenheid en muren waar je tegenaan loopt. Maar dat zal er wel bij horen, 't is tenslotte nog lang niet zo mooi als wat Hij ons voor de grote Toekomst belooft!

Anita
God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid. Joh 4:24

joris

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #14 Gepost op: september 09, 2003, 11:19:19 pm »
moooi gezegd! pijn, ja dat schijnt erbij te horen geloof ik ja. Zoals klei in de hand van de pottenbakker zingen we he, dat gaat ook niet echt zachtzinnig. Pats weer tegen de muur gelopen, hoppa weer een kans om te leren, dank U HEer.

Baudolino

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #15 Gepost op: september 10, 2003, 06:02:00 am »

quote:

Maar hoe doe ik dat, hoe kom ik dichter bij God? Door te bidden? Door meer bijbelstudie te doen? Zoals Joris al zei, het gaat niet om de offers, het gaat om het hart. Nu dus de vraag, hoe open ik mijn hart voor God?

Verder voel ik weinig plichtmatigheid in mijn geloofsleven? Ik lees de bijbel omdat ik God beter wil leren kennen, ik bid omdat ik dankbaar ben, en ga naar de kerk omdat ik daar iedere zondag weer van geniet en gooi met plezier mijn geld in de collecte omdat ik zo duidelijk zie dat ik alles van God heb gekregen.

Dit klinkt allemaal erg mooi, maar toch heb ik het gevoel dat ik iets mis. Dat bracht mij tot een studie van de rijke jongeling die z'n aardse rijkdom moest achterlaten en Jezus moest volgen. Zou ik bagage meedragen waar ik mij van moet ontdoen? Mischien kijk ik veel te oppervlakkig, maar hoewel ik zuinig ben op alles wat ik bezit (of te leen heb) hecht ik nergens echt aan.

quote:

Aanbidding moet een levensstijl worden, dan worden andere zaken een stuk minder belangrijk.

Maar hoe wordt iets een levensstijl? Ik zit met mijn handen in het haar en weer niet wat ik moet bidden. God voorziet meer dan voldoende in alles wat ik voor het lichamelijke nodig heb, maar tot nog toe is het me niet gelukt mijn ziel tot rust te brengen.

Liep ik maar tegen een muur op, dan kon er ik even tegen uitrusten, ik heb meer het gevoel dat ik geblinddoekt in het donker ronddwaal en geen muur of pad kan vinden.

Ik wil meer! Maar terug naar het begin zou ook al een mooie vooruitgang zijn.

Sorry dat ik de adviezen lijk af te kraken, ik waardeer het erg en ben eigenlijk gewoon aan het vissen naar meer adviezen zodat ik binnenkort eens lekker op Gods schoot kan zitten.

Macguinness

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #16 Gepost op: september 10, 2003, 06:30:55 am »
Hey Baudelino,
Ik denk dat je verlangt naar het volmaakte,maar het zal hier nooit helemaal perfect zijn , en dat is wel eens frustrerend, je wil zo graag, maar het lukt je niet, ik herken dat heel erg.
Ik probeer dan maar gewoon de dingen te doen die ik moet doen en proberen te blijven vertrouwen dat er een dag komt dat het inderdaad helemaal perfect is, dan mag je bij God op schoot.

Tot die tijd...

joris

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #17 Gepost op: september 10, 2003, 06:41:29 am »
baudelino,

toffe reactie !
Ik denk dat je God mag vragen om stil te kunnen zijn en Gods stem te mogen horen. Leef gewoon door en let op wat je denkt de hele dag. welke signalen komen binnen en waarom?Zou het de stem van God kunnen zijn?

Op Gods schoot gaan zitten is enekwestie van springen. Springen niet op die schoot, maa in het diepe water. Laat God je dragen. ps 37: let je levne in handen van hem, hij stelt je niet teleur. En : wie zich door de HEer laat leiden, zich naar hem richt, mocht hij eens vallen, de Heer grijpt hem bij de hand.

Pulpeet

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #18 Gepost op: september 10, 2003, 11:19:27 am »
Heeft het ook niet met geestelijke volwassenwording te maken?

Je zit ook niet heel je leven bij je moeder op schoot. Op een gegeven moment moet je op eigen benen gaan staan. Je moet volwassen worden. En dat betekent verantwoordelijkheid dragen voor wat je doet en zegt. Niet alles aan God overlaten, maar zelf je weg gaan met de talenten die je gekregen hebt. Om op eigen benen te kunnen staan is het noodzakelijk dat je soms 'losgelaten' wordt.

God is niet een supermoeder waar je lekker bij kunt wegkruipen. Wel een 'superpartner' die als een 'tegenover' voor je is.

m.i. zullen we op de nieuwe aarde dus ook niet bij God op schoot zitten.

Sarah

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #19 Gepost op: september 10, 2003, 12:19:48 pm »

quote:

op 10 Sep 2003 11:19:27 schreef Pulpeet:

m.i. zullen we op de nieuwe aarde dus ook niet bij God op schoot zitten.

Dat zij een spreker een paar weken geleden ook in de kerk!

Best boeiend
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

joris

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #20 Gepost op: september 10, 2003, 08:13:08 pm »
het op schoot zitten past natuurlijk op een moment en in een stemming van intimiteit. En intiem mogen we zijn met God, Hij is immers onze vader.

Ik merk dat God wel degelijk stuurt en me puzzelstukjes aanreikt. Hij wilimmers overal bij betrokken zijn? sterker nog, Jezus leerde ons te bidden: uw wil geschiede en Uw koninkrijk kome. Dus niet ons koninkrijk en niet onze wil. Dus zullen we alles met Go dmoetne overleggen.

LadyLike

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #21 Gepost op: september 10, 2003, 08:46:59 pm »

quote:

1.   2 Tim 2,13
indien wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw, want Zichzelf verloochenen kan Hij niet.

Dat is je troost. Ook in mindere tijden wat het geloof betreft blijft God je trouw. Als je op Hem vertrouwt kom je er wel, al voel je dat niet (meteen). Daar gaat ook dat gedicht van 'footprints' over, soms als je denkt dat God je in de steek heeft gelaten en je Hem niet ervaart dan zie je achteraf dat Hij je toen juist droeg.

Maar in ieder geval succes en sterkte in je zoektocht!

Marnix

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #22 Gepost op: september 10, 2003, 10:47:38 pm »

quote:

God is niet een supermoeder waar je lekker bij kunt wegkruipen. Wel een 'superpartner' die als een 'tegenover' voor je is.
Uiteraard is God dat niet letterlijk. Maar God is (volgens de bijbel) wel Iemand waar je veilig kunt schuilen.... En God wil ook heel dichtbij je zijn. Openbaringen: Hij zal de tranen van je ogen afwissen. Das toch best intiem of niet?
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Zijnkind

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #23 Gepost op: september 10, 2003, 11:20:42 pm »
Beste Joris en anderen,

Soms kun je inderdaad erg verlangen naar een diepere relatie met God. Meer geloof, gevoel, contact enz. Zelf heb ik dat in voorgaande jaren ook verlangd en zelfs om gebeden.

Ik kan zeggen dat het nu ook zover is dat mijn relatie met/tot hem erg verdiept is. Echter, niet zoals ik het destijds verwachtte. Mijn leven moest er eerst voor instorten. Het alledaagse moest eerst verdwijnen. Het is niet dat de nood mij leerde bidden maar als je zekerheden van je alledaagse leven plots verdwijnen merk je pas dat God er al die tijd al was. En als je vervolgens alleen hem nog hebt...kan het niet anders dan dat je ook meer met hem optrekt. Zowel om troost als omdat de afleiding van andere zaken verminderd.

Je bede om meer is begrijpelijk maar pas op om wat je vraagt. Het antwoord kon wel eens anders uitvallen dan je bedoelde.

vr.gr. Peter Esselink
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Pulpeet

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #24 Gepost op: september 10, 2003, 11:52:22 pm »
Het ging me in het voorgaande niet om de intimiteit, maar om de verantwoordelijkheid/volwassenheid. Als een moeder haar kind een week alleen laat, loopt het niet goed met dat kind af. Een klein kind kan niet voor zichzelf zorgen. Alleen de moeder is verantwoordelijk.
Maar als je getrouwd bent en je man of vrouw laat je een week alleen, dan kun je dat best overleven. In zo'n relatie dragen beide partners verantwoordelijkheid.

Volgens mij lijkt de relatie tussen mens en God, zoals die beldoeld is, meer op een huwelijk dan op een moeder-kind relatie.

Het is fijn om kind in het geloof te zijn. Maar er komt een tijd dat dat voorbij is. En daarbij kan de ervaring dat je alleen gelaten wordt een stukje 'goddelijke pedagogie' zijn.

Denk ik... Ik heb wat dit betreft ook de waarheid niet in pacht. Alleen mijn eigen ervaring. Dus take it or leave it. Ieder heeft zijn eigen weg in het leven.

joris

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #25 Gepost op: september 11, 2003, 08:42:36 am »
Het kan anders uitvallen dan je verwacht.

jazeker!!! dat bedoelde ik ook met het beeld van de klei en de pottenbakker. Dat gaat niet zachtjes. Net als snoeien. Snoeien doe je alleen bij levende bomen en planten. Bij geraniums bijvoorbeeld haal je juist de net nieuwe loten weg of de bloeiende bloemen om hem sterkte maken.

Sarah

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #26 Gepost op: september 11, 2003, 09:17:29 am »

quote:

op 10 Sep 2003 23:52:22 schreef Pulpeet:
Het ging me in het voorgaande niet om de intimiteit, maar om de verantwoordelijkheid/volwassenheid. Als een moeder haar kind een week alleen laat, loopt het niet goed met dat kind af. Een klein kind kan niet voor zichzelf zorgen. Alleen de moeder is verantwoordelijk.
Maar als je getrouwd bent en je man of vrouw laat je een week alleen, dan kun je dat best overleven. In zo'n relatie dragen beide partners verantwoordelijkheid.

Volgens mij lijkt de relatie tussen mens en God, zoals die beldoeld is, meer op een huwelijk dan op een moeder-kind relatie.

Het is fijn om kind in het geloof te zijn. Maar er komt een tijd dat dat voorbij is. En daarbij kan de ervaring dat je alleen gelaten wordt een stukje 'goddelijke pedagogie' zijn.

Denk ik... Ik heb wat dit betreft ook de waarheid niet in pacht. Alleen mijn eigen ervaring. Dus take it or leave it. Ieder heeft zijn eigen weg in het leven.

Is dit wel een goede vergelijking?
Ik zie eigenlijk weinig vergelijkingen met God en Zijn kinderen in de bijbel. (of kani k er gewoon niet opkomen?)

Wel is God ónze Vader.

En 1 Petrus (2) zegt dit:
1 Petr 2,2
en verlangt als pasgeboren kinderen naar de redelijke, onvervalste melk, opdat gij daardoor moogt opwassen tot zaligheid,  

Is dat niet de basis?

Ik denk dat iemand die wat geloofsproblemen heeft daar meer aan heeft.

(?)
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #27 Gepost op: september 11, 2003, 09:21:01 am »

quote:

Ik dacht dat Jezus zei dat je als een kind moest zijn, zo'n vertrouwen en geloof in Hem hebben!! Dat is wat ik graag wil een groot geloof met veel vertrouwen!! maar vaak schiet ik daar te kort in.... Gelukkig wil God je daar mee helpen, Heer kom mijn ongeloof te hulp. Net als de man die wou dat zijn kind genezen werd zo kan Jezus ook jou ongeloof te hulp komen.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

bela

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #28 Gepost op: september 11, 2003, 12:58:51 pm »
denk je echt dat God je alleen laat. Dat dat Goddelijke pedagogiek is? Zelf ben ik ervan overtuigd van niet. God heeft ons zijn Geest gezonden om ons te bemoedigen. Wij lopen wellicht bij God weg maar Hij laat ons niet in de steek.
Mijn argument daarvoor is dat God altijd doet wat Hij belooft. Dat we het niet altijd zin/voeken of ervaren ligt aan ons zondige mensen

joris

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #29 Gepost op: september 11, 2003, 01:03:45 pm »
hebben julllie psalm 37 wel eens gelezen? wow!

nitpicker

• uNF
    • Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #30 Gepost op: september 11, 2003, 11:37:25 pm »

bert

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #31 Gepost op: september 12, 2003, 02:03:34 am »

quote:

op 10 Sep 2003 23:20:42 schreef Zijnkind:
Beste Joris en anderen,

Soms kun je inderdaad erg verlangen naar een diepere relatie met God. Meer geloof, gevoel, contact enz. Zelf heb ik dat in voorgaande jaren ook verlangd en zelfs om gebeden.

Ik kan zeggen dat het nu ook zover is dat mijn relatie met/tot hem erg verdiept is. Echter, niet zoals ik het destijds verwachtte. Mijn leven moest er eerst voor instorten. Het alledaagse moest eerst verdwijnen. Het is niet dat de nood mij leerde bidden maar als je zekerheden van je alledaagse leven plots verdwijnen merk je pas dat God er al die tijd al was. En als je vervolgens alleen hem nog hebt...kan het niet anders dan dat je ook meer met hem optrekt. Zowel om troost als omdat de afleiding van andere zaken verminderd.

Je bede om meer is begrijpelijk maar pas op om wat je vraagt. Het antwoord kon wel eens anders uitvallen dan je bedoelde.

vr.gr. Peter Esselink

Een heel herkenbaar getuigenis Peter!

ja, bij mij moest ook mijn leven op de kop. Het heeft mij geleerd hoezeer ik in alles de touwtjes in mijn leven in handen had. Ja, ik ging netjes twee keer per zondag naar de kerk, trouw naar vereniging. Ik zou er wel voor zorgen dat mijn huwelijk zou slagen, ik zou wel zorgen dat de kinderen netjes opgroeiden in geloof. En ja, zoals ik met het geloof omging was toch wel een model voor anderen. Daar kon de Heere trots op zijn.

Tja, ik had het wel druk en kwam zo niet altijd aan gebed toe, of aan persoonlijke bijbelstudie. Maar dat zal de Here wel begrijpen dacht ik. En de keuzes waar ik voor sta moet ik naar best geweten maken, de Here zal het wel zegenen. De Bijbel lezen? Ja als een bevestiging van wat ik al wist.

Ik deed alles vanuit overtuiging dat ik het voor Hem deed, maar in dat alles betrok ik Hem maar zo weinig in wat ik deed. Ja, ik had de touwtjes zo strak in handen dat er voor Hem bijna geen ruimte was.

De Here heeft mij in Zijn genade op de knieen gebracht.

Ik leer nog dagelijks dat ik nog meer aan Hem toe mag vertrouwen en ook hoe Hij voor me zorgt. Ik heb zelf ervaren dat als ik de Here niet of nauwelijks ervaar (de ene keer meer dan de andere), het is omdat er obstakels liggen aan mijn kant. barrieres die ik weg moet doen. Dan moet ik weer op mijn knieen om te vragen om  inzicht en kracht om daar aan te werken. En vaak merk je dan meteen verandering. Hem de ruimte geven in je leven, het is best moeilijk, het gaat zo tegen onze natuur in.

Ja inderdaad, vragen om gaven lijkt mooi, maar ze geven je ook verantwoordelijkheid en strijd. En dat is inderdaad echt niet altijd makkelijk.

groeten, Bert
Jezus, allerhoogste Naam, mijn ziel zingt Jezus, het allermooiste lied (577)

Baudolino

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #32 Gepost op: september 12, 2003, 06:58:14 pm »

quote:

Ik deed alles vanuit overtuiging dat ik het voor Hem deed, maar in dat alles betrok ik Hem maar zo weinig in wat ik deed. Ja, ik had de touwtjes zo strak in handen dat er voor Hem bijna geen ruimte was.

Dank je wel Bert! Ik denk dat God op een gegeven moment genoeg heeft van ons opervlakkig geloof en van ons verwacht dat we de talenten die hij ons gegeven heeft eens echt gaan benutten.

quote:

De Here heeft mij in Zijn genade op de knieen gebracht.

Dit zijn van die momenten dat je soms zou willen dat God je als robot geschapen had, zodat je 'eigen wil' niet kon proberen te blijven staan. Dat je met een knie al op de grond gebracht bent en dan aan God probeert te vertellen dat je hem beter kan dienen als Hij je even liet opstaan.

quote:

God heeft ons talenten gegeven en daar moeten wij op een verstandige wijze mee omgaan. Met het volwassen worden krijgen wij meer verantwoordelijkheidsgevoel en zal God ook willen zien dat wij meer met onze talenten gaan doen. De manier die God gebruikt om dit in onze hersenpan en hart te krijgen zal niet altijd in ons plan passen.

quote:

Wat ik tot nu toe geleerd heb: Je kunt het niet alleen, je hebt God en een gemeenschap der heiligen (kerk) nodig. Je moet bidden en de bijbel lezen.
Wat ik nog aan het leren ben: Je moet geduldig zijn, God volgt Zijn 'roadmap to peace', niet de mijne.

bert

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #33 Gepost op: september 12, 2003, 08:13:11 pm »

quote:

op 12 Sep 2003 18:58:14 schreef Baudolino:
Wat ik tot nu toe geleerd heb: Je kunt het niet alleen, je hebt God en een gemeenschap der heiligen (kerk) nodig. Je moet bidden en de bijbel lezen.
Wat ik nog aan het leren ben: Je moet geduldig zijn, God volgt Zijn 'roadmap to peace', niet de mijne.

Ja Baudolino, geloven doe je niet alleen. En met die opmerking breng je me een beetje in verlegenheid.

Ik ervaar heel duidelijk dat God zich vaak door broers en zussen aan mij laat zien. Dat is zo wezenlijk, samen bidden, elkaar bemoedigen elkaar Gods woord doorgeven. Maar ook heel praktisch in heel materiele zaken. Wat ik zo moeilijk vind om te zeggen is dat de mensen die zo op mijn weg komen zo vaak niet bij mij in de kerk zitten.....

Ja, je moet vaak geduldig zijn, Hij heeft een plan met jou, maar dat betekent niet dat je passief moet wachten op wat God doet. Hij reageert vaak op keuzes die jij maakt (tenminste, zo voelt het) jij moet stappen zetten in geloof. Dat betekent dat je dingen voor Hem doet, ook al weet je niet waar het je brengt, gewoon uit gehoorzaamheid.

Zoek zoveel als je kunt vrede met eenieder, en bovenal met God. Dan mag je zegen op je weg verwachten.

Ik ben een boek aan het lezen dat heet "Zegen of vloek" van Derek Prince. Het komt aan de ene kant soms heel extreem over, aan de andere kant geeft het m.i. een heleboel handvaten om te groeien in je relatie met God.

Gods zegen toegebeden!

Jan Hova

• het geloofteken draag ik op mi
    • Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #34 Gepost op: september 12, 2003, 08:25:10 pm »
laat hem maar een teken geven dat ie bestaat.
dan ben ik ook tevreden :)
je krijgt wat je verdient

bert

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #35 Gepost op: september 12, 2003, 08:31:59 pm »

quote:

op 12 Sep 2003 20:25:10 schreef Jan Hova:
Nooit gehad Jan?

Zijnkind

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #36 Gepost op: september 12, 2003, 09:16:24 pm »

quote:

ben je nu al je doop vergeten? ;)

Jan Hova

• het geloofteken draag ik op mi
    • Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #37 Gepost op: september 12, 2003, 10:07:41 pm »

quote:

op 12 Sep 2003 21:16:24 schreef Zijnkind:
[...]

ben je nu al je doop vergeten? ;)

Nee nooit een teken gehad

Ennu die doop daar kon ik zelf niks aan doen.
ik kom me niet verdedigen.
 |:(
je krijgt wat je verdient

Zijnkind

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #38 Gepost op: september 12, 2003, 10:19:54 pm »

quote:

op 12 Sep 2003 20:13:11 schreef bert:
[...]
Ik ervaar heel duidelijk dat God zich vaak door broers en zussen aan mij laat zien. Dat is zo wezenlijk, samen bidden, elkaar bemoedigen elkaar Gods woord doorgeven. Maar ook heel praktisch in heel materiele zaken. Wat ik zo moeilijk vind om te zeggen is dat de mensen die zo op mijn weg komen zo vaak niet bij mij in de kerk zitten.....
Gods zegen toegebeden!
Bert, bedankt dat je je verhaal hier wilde geven. Erg veel bekends behalve het bovenstaande quote. Juist van de kerkelijke gemeente heb ik veel steun mogen ervaren. Ook van ongelovigen maar vooral uit de kerk. Ook mensen waarmee ik tot nu toe nooit echt contact had. En bovenal.....van God zelf. Het bekende gedicht over de voetstappen op het strand hangt bij mij aan de muur en ik onderschrijf het volledig. God pakt ons op waar we zelf geen kracht meer hebben of uitweg zien. Dat te mogen ervaren...en meer heb je dan eigelijk niet meer nodig.

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #39 Gepost op: september 12, 2003, 10:42:26 pm »

quote:

op 12 Sep 2003 22:07:41 schreef Jan Hova:
[...]

Heb je een mailadres? Heb ik intressante info voor je
mail ander even naar  banjerlap@chello.nl
Ik doe niet meer mee.

dingo

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #40 Gepost op: september 12, 2003, 11:36:49 pm »

quote:

Hij geeft je heel veel tekens maar als jij je ogen stijf dicht houdt, ga je ze nooit zien.

joris

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #41 Gepost op: september 12, 2003, 11:48:51 pm »
quote]op 12 Sep 2003 20:13:11 schreef bert:
[...]
Gods zegen toegebeden![ [/quote]
Daar zal ik me niets van aantrekken, het blijkt hieruit wel dat God dat ook niet doet. Misschien mag je een grote stapin geloof zetten?

bert

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #42 Gepost op: september 13, 2003, 12:05:54 am »

quote:

op 12 Sep 2003 23:48:51 schreef joris:
Misschien mag je een grote stap in geloof zetten?

Hmm, stappen zetten in geloof, dat is precies wat een goede vriend me vanavond weer voorhield, belde me speciaal daarover op, het was het thema van een dienst waar hij was geweest en jij nu onderstreep jij het met jouw vraag. Toeval?

Om dicht bij het onderwerp te blijven, de oproep van mijn vriend houdt in dat ik meer kan krijgen (meer gaven, meer zegen) als ik mij laat dopen met onderdompeling. Dat is een stap in geloof en zal dus ook zegen geven. Het belangrijkste daarbij: dat je pas dan zult zien dat je tot zegen zult zijn voor de naaste, dat God je wil gebruiken om anderen tot zich te brengen.

Volgens mij heb jij dat ook zo ervaren? Uit allerlei getuigenissen komt dit wel naar boven als een patroon.

Gewoon doen wat de Here van je vraagt in Zijn Woord zonder te proberen de consequenties te overzien: kinderlijk geloof.

joris

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #43 Gepost op: september 13, 2003, 08:04:16 am »
ik denk allereerst dat toeval inderdaad niet bestaat. Het leven zit vol '' knipoogjes'' van God.

Stap in geloof bedoelde ik vooral als de boodschap die JEzus geeft, namelijk dat je het lef moet hebben je vader enmoeder te verlaten. Oftewel,je verleden vaarwel te zeggen en een nieuw levne te beginnen als je achter God aan wilt. soms kost dat offers, wees daar niet te bang voor.

Gelovigendoop is iets wat je moet willen. Je kan er lang en breed over praten, maar ik geloof dat het een verlangen is wat langzaam groeit: ik wil een streep zetten achter mijn oude leven en op nieuw geboren worden.

Ik ben (nog) niet ondergedompeld maar ik dnek dat het er wel van komen gaat. deels omdat ik nu neig naar wat jij ook zegt: gewoon doen wat er in de bijbel staat. Maar ook omdat ik symbolisch een eind wil maken aan een periode van gehakketak binnen de geref. kerk.

Ik ken God, maar nog niet die blijdschap die anderen kennen. Ik heb de Geest maar ben niet gedoopt in de HEilige GEest. Niet dat ik de doop wil als een truc omdat wel te krijgen, maar ik denk dat gehoorzamen de juiste weg is. Geloof ik.

dianne

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #44 Gepost op: september 13, 2003, 11:55:02 pm »
Dit is de eerste keer dat ik ergens op reageer. Ik lees al een hele tijd mee.
Ik ga eerst even kijken of ik dit bericht kan toevoegen. Net had ik een heel verhaal getikt en kon ik het niet versturen.

Dianne

dingo

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #45 Gepost op: september 14, 2003, 12:40:28 am »

quote:

op 13 Sep 2003 00:05:54 schreef bert:
[...]
Om dicht bij het onderwerp te blijven, de oproep van mijn vriend houdt in dat ik meer kan krijgen (meer gaven, meer zegen) als ik mij laat dopen met onderdompeling. Dat is een stap in geloof en zal dus ook zegen geven. Het belangrijkste daarbij: dat je pas dan zult zien dat je tot zegen zult zijn voor de naaste, dat God je wil gebruiken om anderen tot zich te brengen.

[...]
Dus je denkt werkelijk dat het ritueel van doop met onderdompeling je meer gaven en meer zegen gaat opleveren? En dat is een stap in geloof? Dit kan toch niet waar zijn, als het zo was zou ik elke week, wat, elke dag het zwembad afhuren en blijven dopen door onderdompeling en iedereen minimaal 1 per dag dopen want dat moet een hoop gaven en zegen opleveren!

dianne

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #46 Gepost op: september 14, 2003, 01:47:31 am »
Aan Bert en Joris en iedereen die het lezen wil.

Ik ben zelf gedoopt door onderdompeling in december vorig jaar en wil hier graag iets delen van mijn ervaringen.

Ik ben van huis uit hervormd maar was alleen een naamchristen. Pas vijf jaar geleden ben ik serieus op zoek gegaan naar wie God werkelijk is. Jarenlang heb ik gevochten met mezelf. Met mijn gevoel van eigenwaarde. Ik voelde me een nul. En hoe kun je leven als je niemand bent? Pas toen ik echt helemaal vastliep ben ik met mijn nood naar God gegaan. Steeds weer heb ik mijn hart bij Hem uitgestort. En Hij heeft het gehoord. Hij gaf me nieuwe inzichten, bracht christenen op mijn weg bij wie ik me veilig voelde en kon delen. Er werd voor mij en met mij gebeden. Ik kreeg een relatie met God en het verlangen om Hem te dienen en gehoorzamen. Ik ging nadenken over de doop en zocht alles op wat ik vinden kon hierover in de bijbel. Wat ik steeds weer tegenkwam was dat de doop volgde op bekering. Ik heb hier nog een paar jaar mee rondgelopen. Ik dacht, ik ben toch bekeerd dat is toch waar het om gaat, is die doop dan zo belangrijk? Maar het werd steeds duidelijker dat God dat van me vroeg. Toen ik dat wist kon ik er niet meer onderuit. Ik wilde Hem gehoorzaam zijn hierin.
Ik heb me laten dopen in een baptistengemeente waar ik al een paar jaar naar toe ging en ben toen ook lid geworden van die gemeente.
Het maakte me blij dat ik deze stap deed naar God toe en het was een hele bijzondere ervaring.

Ik zie het zo:

Er is een moment geweest waarin ik me bewust bekeerd heb tot God. Toen heb ik de Heilige Geest ontvangen. Dan begint het leerproces. Het leren luisteren naar wat de Geest in je en door je heen wil doen. En dat botst vaak met je eigen ik. Is best moelijk.

De doop zie ik als het van buiten laten zien wat er van binnen gebeurt is.

Ik was al Zijn kind maar ik geloof in Zijn zegen op onze stappen in gehoorzaamheid aan Hem. Hij heeft een plan met ons leven en hoe meer wij ons overgeven aan Hem hoe meer Hij Zijn gang kan gaan in ons en door ons heen.

Ik ervaar soms zo wonderlijk Zijn leiding in mijn leven. Zijn antwoorden op vragen, Zijn liefdevolle troost, Zijn vergeving, Zijn geduld met mij.

Ik vind het leven een avontuur met God.

Groeten Dianne

joris

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #47 Gepost op: september 14, 2003, 10:06:36 am »
mooi dianne,tof om te lezen hoe God mensen naar zich toetrekt.

ik geloof datik het hetzelfde zie als jij.

bert

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #48 Gepost op: september 14, 2003, 10:33:17 am »

quote:

op 14 Sep 2003 01:47:31 schreef dianne:
...

Ik ging nadenken over de doop en zocht alles op wat ik vinden kon hierover in de bijbel. Wat ik steeds weer tegenkwam was dat de doop volgde op bekering.

De doop zie ik als het van buiten laten zien wat er van binnen gebeurt is.

Ik ervaar soms zo wonderlijk Zijn leiding in mijn leven. Zijn antwoorden op vragen, Zijn liefdevolle troost, Zijn vergeving, Zijn geduld met mij.

Ik vind het leven een avontuur met God.

Groeten Dianne

Dank je wel Dianne!

Het zoeken van Gods wil in / met mijn leven is inderdaad een heel avontuur, met ups en downs.

Het heeft mij ervan overtuigd dat er nog veel meer mogelijk is. Hij wil dat ik nog veel dichter bij Hem kom (en blijf).

bert

• Bekijk profiel
ik wil meer!
« Reactie #49 Gepost op: september 14, 2003, 10:58:29 am »

quote:

op 14 Sep 2003 00:40:28 schreef dingo:
Dus je denkt werkelijk dat het ritueel van doop met onderdompeling je meer gaven en meer zegen gaat opleveren? En dat is een stap in geloof? Dit kan toch niet waar zijn, als het zo was zou ik elke week, wat, elke dag het zwembad afhuren en blijven dopen door onderdompeling en iedereen minimaal 1 per dag dopen want dat moet een hoop gaven en zegen opleveren!

Cynische Dingo,

om met het laatste te beginnen, nee, zo werkt het natuurlijk niet, alsof dopen een ritueel is waardoor jij zonder meer  iets krijgt. In een andere draad hebben we het gehad over God voor je karretje spannen, nou, die redenering komt wel aardig in de richting.

Zoals Dianne aangaf, is het heel bijbels dat doop komt na bekering. We noemen de doop zelfs het bad der wedergeboorte.

In hoeverre zijn sacramenten zoals wij die kennen (doop en avondmaal) rituelen?

Wat ik wel geleerd heb is dat een van de dingen die Hij wil is gehoorzaamheid. Niet slaafs, maar omdat Hij daarin  Zijn zegeningen uitdeelt. Hij heeft zijn wetten niet gegeven als een last maar als wegwijzers naar een leven zoals Hij dat bedoelt heeft.