Auteur Topic: blij met de kerk  (gelezen 1591 keer)

Anita

• Bekijk profiel
blij met de kerk
« Gepost op: september 23, 2003, 10:16:03 pm »
Zo even wat berichten van de afgelopen dagen doorgebladerd hebbende, lijkt het allemaal kommer en kwel in de GKV.
Toch kijk ik weer erg uit naar morgen, de schooldag in Kampen.
Is er hier ook nog iemand die daar naartoe gaat?
Zulke dagen zorgen er bij mij in elk geval voor dat ik blij en dankbaar ben voor wat we als kerk met elkaar hebben en delen!!

Anita

http://www.internetkerkdi.../schooldag2003/intro.html
« Laatst bewerkt op: september 26, 2003, 05:26:49 pm door Anita »
God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid. Joh 4:24

Anne-Marie

• Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #1 Gepost op: september 23, 2003, 11:43:22 pm »
Ik ben ook blij met de kerk, Anita. Misschien is dat tegengeluid wel te weinig gehoord.  Of het is door de mensen die niet blij zijn, niet opgepikt.
Het wordt tijd dat we ook laten horen dat we blij zijn.
Ik heb een enorme hekel aan haarkloverij, dus ik ben al afgehaakt.

Vanaf nu: positief!

Gr. Margriet.

Marnix

• Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2003, 12:14:45 am »
Ik ben blij met de kerk. Ik heb er veel van geleerd, heel veel aan gehad.

Ik heb er ook dingen gemist... er gaat veel goed maar er zijn ook dingen die ik graag anders zou zien... om die dingen te veranderen noem ik ze hier.

En ik denk dat veel mensen dat zo doen. Denk dus niet: We doen als kerk niks goed. Het is niet goed maar wel heel menselijk dat je mensen veel sneller hoort over dingen die niet goed gaan dan over dingen die wel goed gaan!
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #3 Gepost op: september 24, 2003, 12:21:53 am »
Ik ben blij   IN  de kerk.

Zijnkind

• Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #4 Gepost op: september 24, 2003, 12:34:52 am »
Ik ben blij met en in de kerk. De kerk geeft me onderhoudt van mijn geloof. Helpt me er handen en voeten aan te geven. En in mindere tijden (zoals de laatste maanden in mijn geval) heb ik er veel steun aan. Zou niet zonder kunnen!
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

L e o

• Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #5 Gepost op: september 24, 2003, 11:02:03 am »
ENOF ik blij ben met de HAC-Kerk !!

'k ben blij daar een levend lidmaat van te mogen zijn in Zijn genade.

Het geeft de zekerheid bewaard en onderhouden te worden door God zelf.

Dan kunnen mensen soms tegenvallen, God niet.
Respect begins with appreciation, appreciation begins with understanding, understanding begins with knowledge, and knowledge begins with information."

Peter

• Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #6 Gepost op: september 24, 2003, 11:14:03 am »
Zie ook dit topic en dit topic.

fransje

• Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #7 Gepost op: september 25, 2003, 04:59:45 pm »
Ook ik ben naar de schooldag geweest in Kampen.
Ik had het even nodig na al die kerkelijke kwestie`s.
Ik ben blij met de kerk en wil me graag ( zeker na gisteren )
weer inzetten voor de kerk.
ds. de Bruijn had een goede toespraak.
s`Middags de jeugdmeeting bezocht en werd daardoor ontroerd.
Ik ben door alles bemoedigd.
sorry, ik ben dislekt, zeker als de emoties wat oplopen.
maar ik doe mijn best.

Anita

• Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #8 Gepost op: september 26, 2003, 02:33:09 pm »
Fijn om te lezen, deze reacties.
Ik ben ook naar de schooldag geweest en wij hebben daar met onze vrienden en kinderen een heerlijke dag gehad. De jeugddienst vond ik de topper van de dag. Het zingen vond ik heerlijk.
Het was goed om er te zijn, en van vervelende scheuringsperikelen heb ik niks gemerkt.
Samen in de naam van Jezus
heffen wij een loflied aan
want de Geest spreekt alle talen
en doet ons elkaar verstaan!

Anita
God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid. Joh 4:24

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #9 Gepost op: september 26, 2003, 03:35:17 pm »
quote:
op 26 Sep 2003 14:33:09 schreef Anita:
Fijn om te lezen, deze reacties.
Ik ben ook naar de schooldag geweest en wij hebben daar met onze vrienden en kinderen een heerlijke dag gehad. De jeugddienst vond ik de topper van de dag. Het zingen vond ik heerlijk.
Het was goed om er te zijn, en van vervelende scheuringsperikelen heb ik niks gemerkt.
Samen in de naam van Jezus
heffen wij een loflied aan
want de Geest spreekt alle talen
en doet ons elkaar verstaan!

Anita

Anita,
Zongen jullie óók het 3e couplet ? Want daar staat tenslotte :

Vader met geheven handen ,
Breng ik U mijn dank en eer
't Is uw Geest die mij doet zeggen
Jezus Christus is de Heer.

Dit vraag ik, omdat ik zo vaak merk, dat als dit lied in andere kerken gezongen wordt, dat ze het 3e couplet weglaten. De E.O. had er in 't begin ook altijd een handje van bij Ned. zingt. Nu niet meer.Dan werd het bij de opname wel gezongen, ( waar ik bij was.) en bij de uitzending weggelaten.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Marnix

• Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #10 Gepost op: september 26, 2003, 04:24:08 pm »
Mientje, er zijn ook psalmen waarin die "geheven handen" terugkomen... of klappen in de handen.... Ik ben blij met de kerk maar ik vind het wel jammer dat mensen soms niet schijnen te begrijpen wat ze zingen.... tenminste, ze doen niet wat ze dan zingen
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #11 Gepost op: september 26, 2003, 04:29:06 pm »
Sorry, maar dat vind ik echte onzin. Ik (gkv) ben met enige regelmaat in een ev. gemeente te vinden. Daar doe ik nog wel eens een poging om de handjes de lucht in te zwieren, maar ik ben er niet zo mee opgegroeid en het ligt me niet. Mag dat? Alsof we een modetrend oid bespreken. ik kan me daar echt aan ergeren. Laatst was ik bij de startzondag van de GKV Rotterdam Delfshaven, waar ook een sing-inn achtig gedeelte bij was. Een aantal van die (Gereformeerde) zangeressen stond daar ook , enigzins onzeker, met de handen in de lucht. Duidelijk een geval van nabootsing. Ik vind het prima hoor, als mensen met hun lichaamshouding aan willen geven hoe ze zich in de tekst kunnen vinden, maar leg dat anderen alsjeblieft niet op. En doe dan al zeker niet denigrerend over degenen die daar niks voor voelen. Puh.
...

Anita

• Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #12 Gepost op: september 26, 2003, 04:48:09 pm »
quote:
op 26 Sep 2003 15:35:17 schreef Mientje:
[...]
Dit vraag ik, omdat ik zo vaak merk, dat als dit lied in andere kerken gezongen wordt, dat ze het 3e couplet weglaten. De E.O. had er in 't begin ook altijd een handje van bij Ned. zingt. Nu niet meer.Dan werd het bij de opname wel gezongen, ( waar ik bij was.) en bij de uitzending weggelaten.

Lieve Mientje

Hier ben ik echt allang over uitgepraat hoor!
We zongen dat lied niet (vers 1 en 2 ook niet), het schoot me nu alleen te binnen. We zongen heel veel andere liederen zoals:

'I will dance, I will sing .....
for my King"

Twee prachtige meiden dansten de sterren van de hemel. En stilstaan was er echt niet bij hoor. De hele kerk deed mee. Jammer dat je niet even hebt gekeken, het was live op internet te volgen. Kippevel!

Marloes

• Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #13 Gepost op: september 26, 2003, 04:54:16 pm »
quote:
op 26 Sep 2003 15:35:17 schreef Mientje:
Zongen jullie óók het 3e couplet ? Want daar staat tenslotte :

Vader met geheven handen ,
Breng ik U mijn dank en eer
't Is uw Geest die mij doet zeggen
Jezus Christus is de Heer.

Dit vraag ik, omdat ik zo vaak merk, dat als dit lied in andere kerken gezongen wordt, dat ze het 3e couplet weglaten.

Bij ons wordt het niet in de kerkdienst gezongen, maar wel tijdens sing-ins of jeugdvereniging ed, en het 3e couplet werd nooit weggelaten (de gebaren wel).
[Prediker 7:29]

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #14 Gepost op: september 26, 2003, 04:55:16 pm »
quote:
op 26 Sep 2003 16:48:09 schreef Anita:
[...]

Lieve Mientje

Hier ben ik echt allang over uitgepraat hoor!
We zongen dat lied niet (vers 1 en 2 ook niet), het schoot me nu alleen te binnen. We zongen heel veel andere liederen zoals:

'I will dance, I will sing .....
for my King"

Twee prachtige meiden dansten de sterren van de hemel. En stilstaan was er echt niet bij hoor. De hele kerk deed mee. Jammer dat je niet even hebt gekeken, het was live op internet te volgen. Kippevel!

Jammer, heb ik wat gemist, ik had het best willen zien.
En dat engelse liedje zingen wij ook vaak.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #15 Gepost op: september 26, 2003, 04:59:15 pm »
quote:
op 26 Sep 2003 16:29:06 schreef arendpleysier:
Sorry, maar dat vind ik echte onzin. Ik (gkv) ben met enige regelmaat in een ev. gemeente te vinden. Daar doe ik nog wel eens een poging om de handjes de lucht in te zwieren, maar ik ben er niet zo mee opgegroeid en het ligt me niet. Mag dat? Alsof we een modetrend oid bespreken. ik kan me daar echt aan ergeren. Laatst was ik bij de startzondag van de GKV Rotterdam Delfshaven, waar ook een sing-inn achtig gedeelte bij was. Een aantal van die (Gereformeerde) zangeressen stond daar ook , enigzins onzeker, met de handen in de lucht. Duidelijk een geval van nabootsing. Ik vind het prima hoor, als mensen met hun lichaamshouding aan willen geven hoe ze zich in de tekst kunnen vinden, maar leg dat anderen alsjeblieft niet op. En doe dan al zeker niet denigrerend over degenen die daar niks voor voelen. Puh.

Toen ik pas in de pinkstergemeente kwam, dacht ik er precies zo over, maar er kwam een dag dat ik zó dankbaar was voor iets, dat m.n handen automatisch omhoog gingen.

Anita

• Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #16 Gepost op: september 26, 2003, 05:22:42 pm »
quote:
op 26 Sep 2003 16:59:15 schreef Mientje:
[...]Toen ik pas in de pinkstergemeente kwam, dacht ik er precies zo over, maar er kwam een dag dat ik zó dankbaar was voor iets, dat m.n handen automatisch omhoog gingen.

Precies!
En daarom moet iedereen gewoon ophouden erover te zeuren. Wordt het allemaal zo krampachtig van. Beleef je geloof zoals je dat wilt, en lét niet zo vreselijk op elkaar.  

Zo, dat is eruit

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #17 Gepost op: september 27, 2003, 12:54:53 pm »
quote:
op 26 Sep 2003 17:22:42 schreef Anita:
[...]

Precies!
En daarom moet iedereen gewoon ophouden erover te zeuren. Wordt het allemaal zo krampachtig van. Beleef je geloof zoals je dat wilt, en lét niet zo vreselijk op elkaar.  

Zo, dat is eruit

Blijft wel jammer dat als je er blijkbaar zo van geniet en er door ontroerd wordt, het ineens niet mogelijk blijkt te zijn in de normale diensten.
Zeker voor de jeugd zou dat een enorme stimulans zijn om lekker gereformeerd te blijven en dáár de handen uit de mouwen te steken.(of in de lucht  )
Hoeven ze ook niet meer naar God Fashion.

Zo, dat is er uit.  
Heb je mijn briefje over Hans van Dongen nog gehad?

Marnix

• Bekijk profiel
blij met de kerk
« Reactie #18 Gepost op: september 27, 2003, 06:32:07 pm »
Hehe. Ben ik met je eens... hoewel ik niet alleen maar naar GODfashion ga omdat mensen daar niet raar kijken als ik met mijn handen in de lucht sta hoor