Beste mensen,
ik ga vanavond voor jullie allemaal bidden, zodat jullie de ogen geopend mogen worden! Wat er nu gaande is in de kerken is GOED! Het lijkt heel droevig allemaal, dat is het vanuit MENSELIJK oogpunt gezien ook (verscheurde vrienden- en familiebanden etc.), maar het is BIJBELS gezien GOED!!! De Bijbel (God) zegt: Wie zijn vader, moeder of wie dan ook (of wat dan ook!: materialisme, geld, baan, status en 'vriendjespolitiek' etc.) liefheeft boven God, is Hem niet waardig!
Laten we God danken voor de jaartallen 1517, 1834, 1886, 1892, 1944, 1967 en 2003/4!! (en ook voor alle tussenliggende jaartallen).
De kerk moet weer bepaald worden bij het zuivere Woord van God! We moeten terug naar de Bijbel! NU! ONMIDDELIJK! METEEN! LIEVER VANDAAG NOG DAN MORGEN! Z.S.M.!
Van allerlei kanten hoor ik hoe de 'bezwaarden' - waar ik me eerst ongemakkelijk bij voelde maar met wie ik het nu - GOD ZIJ DANK - helemaal eens ben - tegengewerkt worden. Dit gebeurt op een duivelse manier (= een slinkse en goddeloze manier, lees uw Bijbel!!!!, de duivel werkt voornamelijk onder christenen lieve mensen, de ongelovigen heeft hij al nl., daar heeft hij niet zoveel werk te doen!!).
De tegenwerking van Gods Woord is volop gaande in onze kerken. Dit merk ik, en velen met mij, in ALLES! (GOD ZIJ DANK voor dit inzicht). De duivel zit achter de huidige tegenwerking van God Woord, waardoor velen BLIND zijn geworden. Ik erken ook zelf BLIND te zijn geweest en hoop het nooit meer te worden!
Ik heb veel discutabele preken, verhalen, gebeurtenissen gehoord en meegemaakt (van hetgeen al jaren speelt in onze kerken) die mij tot maar één conclusie brengen: WIJ MOETEN TERUG NAAR HET WOORD VAN GOD. WIJ ALLEMAAL. Dit is een uiterst serieuze zaak.
Waarom? Ik noem een aantal ontwikkelingen in mijn plaatselijke 'geref.vrijgem. kerk' (die binnenkort - GOD ZIJ DANK- weer gewoon gereformeerd gaat worden, datgene wat zij altijd was. Wij scheiden ons niet af namelijk, maar blijven bij de Bijbelse leer. Mocht de rest van onze kerk daar niet in mee gaan, dan scheiden zij zich af van de aloude Bijbelse paden!) die ik typerend acht voor de algehele verslapping en/of de afval van Gods Woord:
*Er werd in onze plaatselijke kerk onlangs voorgesteld om op een gemeenteavond door te spreken over de zorgelijke ontwikkelingen in onze kerken. NEE, zegt onze predikant, dit is niet verstandig (want dan staat mijn baan als 'herder en leraar' op de tocht, daarmee mijn inkomen en daarmee het welzijn van mijn gezin... (waar is het Godsvertrouwen?)). Eerst moet de kerkenraad de discutabele punten (inderdaad!!) die in de periode 1993(!!)-2002 door de Synoden genomen zijn ratificeren... DAARNA PAS (!!) kunnen de discutabele punten op een gemeenteavond worden besproken (dit is heeel erg! Veel mensen in de kerk blijven dus onwetend over de ernst van de situatie en worden dus pas ACHTERAF op de hoogte gesteld, te laat dus. Hierdoor blijven velen verstoken van de Bijbelse Waarheid..!!)
Mijns inziens: DE PREDIKANTEN (in mijn woonplaats) ZIJN BANG VOOR HUN HACHJE / POSITIE / BAAN / INKOMEN (ik oordeel hier niet over alle predikanten, máár: als predikant hoor je de gemeente in te lichten over de WARE BIJBELSE WEG. De dominee is HERDER EN LERAAR, Dit gebeurt TOTAAL NIET in mijn kerk, en ik vrees in vele andere kerken ook niet.)
Daarbij: ten behoeve van de emotionele 'synthese' wordt de 'lieve' vrede bewaard, waar God de antithese predikt met de wereld. Deze overtuiging tref je bijna overal in de Bijbel aan. MAAR: onze predi9kanten hoor je er niet over. Zij preken liever over hun eigen emoties, meningen e.d.).
*Vervolgens een ander FEIT, ECHT GEBEURD: Een nauwe verwante van mij (ja, ja een meelevende 'bezwaarde' (een geuzennaam) kwam enkele dagen geleden op straat onze 'predikant' tegen. Vraagje aan de 'predikant': is het spreken van de slang metaforisch of niet? 'Predikant': dit kan heel goed metaforisch bedoeld zijn. Volgende vraag: en de ezel van Bileam? Pred.: Kan ook metaforisch worden opgevat, die ezel hoeft niet per se gesproken te hebben! (aldus onze herder en leraar, met alle respect. Lees het hele verhaal Bileam maar eens, dat past binnen gods heilshistorie!!). Laatste vraag dan: de bevruchting van Maria door de Heilige Geest, was dat ook metaforisch? GEVOLG: een stilte, onze herder en leraar wist het niet meer. En dit moet onze 'herder en leraar' zijn? Nickname: onze vriend Jasperse in het gewaad van een schaap. Mijn 'verwante' heeft hierom veel verdriet gehad: waarom LEIDEN de predikanten ons niet meer?

? Wanneer de bijbel in het geding is dienen zij slechts te zeggen: 'Er is geschreven, er is geschied!!'. NIKS MEER, NIKS ANDERS! ALLEEN GODS WOORD, GEEN FRATSEN EROMHEEN. Wij willen duidelijkheid en geen postmodern geouwehoer. De Bijbel is ons genoeg!!
*Broeders en zusters die spreken vanuit Gods Woord en de gemeente inlichten over de synodebesluiten, worden in onze gemeente het zwijgen opgelegd. (de tucht wordt hier verkracht / verkeerd gebruikt / Gods Naam wordt onteerd). Ronduit GODSLASTERLIJK is dit! Ontzettend erg! Met de Bijbel in je hand wordt je verwezen naar niemandsland! De situatie is inderdaad erger dan in 1944!!!!
Ik kan nog wel even doorgaan. Mensen, ik zou één ding willen zeggen. Lees je BIJBEL. Laat je postmoderne denken los, als zou er geen waarheid zijn, als zou alles wat de Bijbel zegt niet dwingend kunnen zijn, maar een onzekere boodschap zijn van een onkenbare God. Onzekerheid, onkenbaarheid: een duivelse leugen!! Pas op!!
We moeten weer onze Bijbel (weer!) leren lezen, i.p.v. gemeentecurus A en happy-sing-in B. (De bedoeling erachter zal goed zijn, maar het UITGANGSPUNT (wij, wij,wij) is een leugen!) I.p.v. commissie dit en commisie dat (onze gemeente van 1500 leden telt ongeveer 30 commissies, voor de meest onbenullige zaken, een teken dat wij het wel even zullen doen, lijkt me. GODS WOORD is toch onze hoofdcursus!!) zou ik zeggen: pak 'gewoon' je Bijbel erbij, alsjeblieft, het moet in deze tijd, meer dan ooit tevoren! En bid God om inzicht, niet alleen voor jezelf, maar voor allen, voor uw broeders en zusters. wij allen moeten ons bekeren.
Ik zal voor jullie bidden, in alle nederigheid.
P.S. Ik studeer aan de Universiteit, reken mezelf tot de jeugdigen en ben absoluut niet ouderwets of achterlijk. Dan weet u dat alvast. Dus geen kritiek op deze punten graag. Liever hoor ik Bijbelse argumenten, mocht u denken dat ik iets onwaars verkondigd heb! Indien u dat meent, ik hoor het graag.