Auteur Topic: Gave computerspellen binnen christelijke levensstijl  (gelezen 4261 keer)

OmeLuuk

• gewoon gemeentelid GKV
    • Bekijk profiel
Gave computerspellen binnen christelijke levensstijl
« Gepost op: september 25, 2003, 01:19:00 pm »
Kennen jullie "Baldurs Gate?" Een spel waarin je met allerlei "spells" allerlei gasten kan afmaken. Soms kan je ook geraamtes weer nieuw leven inblazen. Dan moet je ff afwachten of ze goed zijn en ze je kunnen helpen.

Of WarCraft, waarbij je met allerlei wapens zoveel mogelijk poppetjes moet killen...

Wow we leven in een te gekke tijd!

Maar weet je... Soms denk ik wel eens... als Jezus hier was... zou Hij die spellen ook spelen? Of zou Hij die uitrukken en wegwerpen? Welke spellen zou Hij spelen op de computer? Welke spellen wil Hij dat jij speelt?
`?` Reageren mag  'c'3

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: september 25, 2003, 01:26:12 pm »
Wil je nu een discussie over de vraag of we van Jezus überhaupt wel computerspellen mogen spelen, of wil je tips als
- lemmings
- mijnenveger
zodat je hier een topic krijgt met verantwoorde computerspelletjes voor kids?
[Prediker 7:29]

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 25, 2003, 01:31:39 pm »
Ik denk niet dat Lemmings in het rijtje van Mijnenveger en Schaken thuishoort. Heel wat lemmings vinden op een vreselijke wijze hun einde in opdracht van de speler... SPROTSJ

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 25, 2003, 01:35:35 pm »
Dan komt het karakter van het kind wel duidelijk naar voren, kan ook voordelen hebben. Zijn er geen chr. websites met lijstjes met spelletjes, net als die er voor films zijn?

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 25, 2003, 01:40:06 pm »
Denk dat Jezus zijn tijd zo wie zo wel anders zou besteden, dan aan nutteloze tijdbesteding deel te nemen.
Als je zo zou willen leven, ga vrijwillergerswerk doen.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 25, 2003, 01:44:56 pm »

quote:

op 25 Sep 2003 13:19:00 schreef OmeLuuk:
Kennen jullie "Baldurs Gate?" Een spel waarin je met allerlei "spells" allerlei gasten kan afmaken. Soms kan je ook geraamtes weer nieuw leven inblazen. Dan moet je ff afwachten of ze goed zijn en ze je kunnen helpen.

Of WarCraft, waarbij je met allerlei wapens zoveel mogelijk poppetjes moet killen...

Wow we leven in een te gekke tijd!

Maar weet je... Soms denk ik wel eens... als Jezus hier was... zou Hij die spellen ook spelen? Of zou Hij die uitrukken en wegwerpen? Welke spellen zou Hij spelen op de computer? Welke spellen wil Hij dat jij speelt?

Wat wil je precies. een topic over aan te raden computerspelletjes (ik weet er nog wel een paar) of wil je een discussie over de 'christelijkheid'van die spellen?

Zou Christus voetballen of Kolonisten van Catan spelen? Spelletjes zijn per defintie competitief en je kunt je afvragen of dat dan in een christelijke levenstijl past.
Het feit dat je in warcraft tegen het kwade vecht, maakt dat het mi eerder in een christelijke levenstijl past dan welk spelletje dan ook.
Ook wat betreft scrabble en schaken kun je jezelf afvragen of het je wel past om als christen dat te doen.

Ik heb er niet zoveel moeite mee.

Jan Hova

• het geloofteken draag ik op mi
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 25, 2003, 01:52:53 pm »

quote:

op 25 Sep 2003 13:35:35 schreef Marloes:
Dan komt het karakter van het kind wel duidelijk naar voren, kan ook voordelen hebben. Zijn er geen chr. websites met lijstjes met spelletjes, net als die er voor films zijn?
http://baptisten.pagina.nl/

daar kom je http://www.christiancomputergames.net/ tegen.

maar het woord zegt het al SPELLETJES.
ik snap niet dat jullie er zo'n probleem maken met wat jullie mogen spelen.
het is toch een spelletje.
als je maar rekening houdt met kinderen.
mijnenvegen en lemmings word je ook een beetje melig van.
Christelijke spelletjes?
Wat moet ik mij daarvan voorstellen?
100 meter waterlopen?
je krijgt wat je verdient

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 25, 2003, 02:18:09 pm »
Kunnen we trouwens de discussie in 1 van de drie topics verdergaan, ik vind dit heel verwarrend

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 25, 2003, 02:30:41 pm »

quote:

op 25 Sep 2003 13:52:53 schreef Jan Hova:
[...]

Christelijke spelletjes?
100 meter waterlopen?

Hahahaha !
Ja, leuk !  :)

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 25, 2003, 03:12:28 pm »
* titeledit

Dit topic is imho bedoeld om computerspelletjes te noemen die geschikt zijn om te spelen als christen, en evt. elkaars keuzes te bediscussiëren (direct toegespitst op het spel).

Opvoedkundige troubles kun je hier kwijt.
Algemeen discussiëren over de keuze van een geschikt computerspel kan hier.
« Laatst bewerkt op: september 25, 2003, 03:18:28 pm door Marloes »

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: september 25, 2003, 09:08:52 pm »
Zoals in het andere topic al werd aangegeven:

Simcity, fifa soccer enz...
Weinig mis mee..

Bij Warcraft kan je ook de Orcs of undeath nemen, dus daar kan je ook met het kwade vechten..
Bij mij staat warcraft II erg hoog in beste spel aller tijden...
Sudden Strike is een aanrader als je van echt moeilijke strategie games houdt..
Geen resources halen maar het moeten doen met de reinforcements die je krijgt (als je ze al krijgt)

Counter-strike voor een hoop online fun (als je de andere spelers mute)
Met paar vrienden een clan beginnen en wars spelen is altijd gezellig...
Zolang je het niet te serieus neemt...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

hobbel

• de fries is online
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: september 26, 2003, 02:12:01 pm »
he hier is een nieuwe deelnemer aan de chat ik ben hobbel dus nou ja zo noemen mijn vrienden me dus heft wat te maken met mijn achternaam en alles he interessante chat hier ik ben zelf synodaal maar das nie erg hoop k he van die spellen ja ik denk dat alles wel kan weet je je moet je realiseren dat t nep is en alles. ik zelf schiet echt heel veel dus misschien zie ik je wel us online
he ik stoop dr mee reageer maar stuur maar mail alles is dope

Hobbel

Mighty

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: november 23, 2003, 07:39:12 pm »
Het geloof is zoeken naar god voor je zelf en met anderen.
Games spelen is niet goed want het houd je niet bezig wat belangrijk is " zoeken naar god"

Er zijn veel dingen die moeilijk zijn maar bestudeer de bijbel nou eens goed met anderen of alleen en dan vindt je de antwoord zelf wel of games nou goed is of niet :)

( veel mensen geloven denken ze... heeel veeeel mensen over de hele wereled geloven niet echt in god want wat doen ze.... niks geen daden = dood geloof. )
Games TV radio .... Dingen die heeel moeilijk zijn om niet te doen maar het zijn toch dingen die je van het geloof afhouden.

Voorbeeld: In die tijd dat je 3 uur games speelt kon jij 1 persoon bekeren in het geloof en de heilige geest.

Maar het is moeilijk hoor om in de bijbel te verdiepen en te leven heel veel mensen kennen de bijbel geneens goed genoeg om te zeggen dat ze geloven.
Je kan wel zeggen 1 uurtje gamen is niet erg.. Ik persoonlijk vidnt het ook niet erg ( speel zelf 3-4 uur per dag)  Maar HET IS NUTTELOOS tijdverdrijf wat van het geloof wegdwaald ook al is het 5 minuten tv kijken.......
Moeilijk moeilijk moeilijk
 ;)

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: november 24, 2003, 03:32:28 pm »
Hehe Baldur's Gate. Dat heb ik zo ontzettend veel gespeeld in mijn leven. Wat een heerlijk spel was dat toch. Ik speel sowieso graag RPG's, ik denk dat dat als christen ook wel moet kunnen :)

Verder speel ik momenteel ff Transport Tycoon :) Moet ook wel kunnen he ;)
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Gerolf

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: maart 18, 2004, 01:41:06 pm »
Persoonlijk heb ik liever dat kinderen zich alleen achter de computer met geweld bezig houden, dan buiten de "digitale wereld", maar jah, dan komt natuurlijk de eeuwige discussie over "de geestverziekende werking" van die spelletjes ;)

K moet zeggen dat ik (naar mijn mening) niet extreem geweldadig ben geworden, van dat soort spelletjes doen, en k geloof persoonlijk ook niet dat dit soort spelletjes doen invloed heeft op je gedrag, maar misschien dat anderen hier daar wel ervaring mee hebben, ik in elk geval niet.

een "christelijk" spel vinden lijkt mij vrij zinloos, dan krijg je dingen als waterlopen (blijft mooi :) ) of genezer spelen (al kom je dan waarschijnlijk weer te dicht in de buurt van magie  :+)

als je dan toch moeilijk wil doen over computerspellen: laat ze een boek lezen, veel leerzamer  :+

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: maart 18, 2004, 01:53:44 pm »
Christelijke spelletjes?

Maar spellen waar geweld in word gebrijkt zijn die zowizo slecht of niet??

Waarschuwing van de beheerders:
Spottende grapjes over het christendom zijn niet leuk op een christelijk forum.

Bartimeus

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: maart 20, 2004, 11:02:29 am »
Ik heb zelf heel veel erge spellen gespeeld en nu speel ik ze nogsteeds af en toe, maar gelukkig veel minder dan een paar maanden geleden (voordat Jezus in mijn leven kwam). Ik heb nogsteeds hele stapels liggen met spellen van vroeger.

Elke keer als ik ze nu speel houd ik er een vervelemd gevoel aan over en heb ik vaak spijt.

Ik ga er niet over oordelen dat het niet mag omdat ik het zelf ook doe, maar als je er zelf bij nadenkt weet je al eigenlijk wel dat het niet goed is... ook al zou je het nooit in het echt doen.

Alles is geoorloofd (mag), maar niet alles bouwt op.

De hele reden dat dit topic bestaat is omdat mensen twijfelen of het inderdaad slecht is en misschien naar excuus zoeken om het te mogen spelen. Vraag het maar aan God of hij wil dat je het speelt ;)

Christelijk opbouwende spelletjes heb ik nog niet gezien, teminste niet de grote populaire spellen.

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: maart 21, 2004, 12:20:58 pm »
Zijn hier mensen die spellen op internet spelen en waat voor spellen? En vind je ze niet te geweldadig ja of nee? Ik heb het over spellen zoals quake 3, counter-strike en ga zo maar door?

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: maart 21, 2004, 12:21:39 pm »

quote:

op 18 Mar 2004 13:53:44 schreef bart1984:
Christelijke spelletjes?

Maar spellen waar geweld in word gebrijkt zijn die zowizo slecht of niet??

Waarschuwing van de beheerders:
Spottende grapjes over het christendom zijn niet leuk op een christelijk forum.
??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????