op 18 Dec 2003 10:11:45 schreef Bumblebee:[...]
Mooi zo

van harte welkom dan.
A dank u.

Om er eventjes kort op in te gaan: het gaat mij niet echt om "mogen" zien maar om
willen zien. (Zelf heb ik dat eigenlijk trouwens nog meer met boeken dan met films.)
Tja dat is dus wat ik niet zie ik voel me gelijk een wil opgelegd van dat mag niet althans van hieruit dan.
Ik voetbal ook op zondag en bij mij komt dit nu direct over als heiligschennis.
In mijn ogen zie ik het als verplicht om dan maar naar de kerk of zo te moeten.
En dan zou je niet eens naar de film op een afgelaste voetbal zondag kunnen. bv Lord of the Rings die 3 uur duurt.
Toen ik twee jaar geleden ben "bekeerd" ben ik echt niet op gaan houden met geweldige films te kijken die ik heel graag wilde zien. Maar op een gegeven moment ga je God steeds beter leren kennen (door bidden en Bijbellezen) en weet je dus steeds meer met wat voor dingen je Hem verdriet doet. Bovendien ga je, naarmate je langer een relatie met Hem hebt, ook groeien in je liefde voor Hem en WIL je ook steeds meer Zijn wil doen.
Als ik dan een film kijk waar God belachelijk wordt gemaakt, of waar heel veel dingen die God heel erg vindt op een manier worden neergezet alsof het allemaal niets uitmaakt of alsof het zelfs goed, grappig en leuk is, dan ga ik me daar ZELF heel erg vervelend bij voelen.
Ten eerste WIL ik zélf zo'n film helemaal niet meer zien, ten tweede wil ik liever zo min mogelijk (eigenlijk helemaal geen) dingen doen waar God verdriet van heeft.
Tja ik geloof dat dat ook niet zo leuk is, O wacht Bruce Almigthy was toch wel leuk?
Maar dat komt misschien anders over als je meer weet over de bijbel.
Nu weet ik wel iets want ik heb wel bijbelessen gehad maar ik sta er anders tegenover dan christenen.
Dat zijn de redenen dat je kan besluiten een film niet te gaan zien of een film die je al hebt gezien af te raden bij een medechristen. Mijn man heeft Kill Bill bijvoorbeeld gezien en vond 'm waardeloos (achterlijk veel geweld en inderdaad neergezet alsof dat iets leuks is). Die film zal ik dan niet snel meer gaan kijken.
Klopt heel veel geweld ja maar als je naar Lord of the Rings kijkt vloeit er ook veel bloed en Kill Bill is toch een versie van wraak die zo'n beetje al het bloed van Lord of the Rings heeft gebruikt.
Hopelijk snap je zo een beetje dat het niet zo zeer opleggen van regeltjes is ("jij mag dit en dat niet" *insert smiley met schuddend vingertje*) maar meer je ergens absoluut niet prettig bij voelen omdat je wéét dat het tegen Gods wil is.
Ja juist maar omdat ik daar dan verder niet mee bezig ben voel ik dat dus niet en vindt ik het normaal om te voetballen op zondag en naar wat voor soort film te kijken. (behalve griezelfilms daar kan ik niet tegen. hahahaha....)
Enne... wat mij betreft valt Lord of the Rings daar absoluut niet onder!!
Wat een FANTASTISCHE film was dat gisteravond, ik heb de halve nacht onder de indruk liggen wezen.
Gister? Deel 3? Ik moet er nog heen, een vriendin van mijn vriendin is naar de Marathon van LOTR geweest. Helaas kon ik niet. Ik zal nog wel horen hoe het was als ze is bijgekomen

Binnenkort ga ik hem ook zien de Final Battle.