Auteur Topic: Lord of the Rings discussie deel II  (gelezen 44105 keer)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Lord of the Rings discussie deel II
« Reactie #100 Gepost op: oktober 15, 2003, 12:51:02 pm »
Joesoef kap es met je kloon enzoals ik al vaker gezegd heb. Users zijn niet de eigenaar of rechthebbende van postings of topics. De crewbepaald wat offtopic is, niet de user.
Pinkeltjefan

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: oktober 15, 2003, 02:23:50 pm »
Inderdaad.... ik kijk ff naar het onderwerp... hmm we gaan helemaal niet offtopic hoor. Dus svp niet zo zeuren.

quote:

* Lees eerst eens het boek voor je je scheur opentrekt
* ga eens in op de al drie keer gemaakte opmerking: En wat dan met CS Lewis?
Weet je wie C.S. Lewis heeft bekeerd? Juist... :) Ene J.R.R. Tolkien :)
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: oktober 15, 2003, 04:17:23 pm »
Haleluja! dat moet dan wel magie van Tolkien geweest zijn! bij mijn weten bekeerd de Geest, en niet een mens  :9~
serieus: Dat was mij bekend ja, en daarom stoort het me des te meer dat er zo gefulmineerd wordt tegen een zeer gelovig christen, een broeder eigenlijk (schreef ik al eerder). Jammer dat de tegenstanders van Tolkien zich hier een beetje opstellen net als de voormannen van een bepaald blad in een bepaald kerkgenootschap....  :X
...

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: oktober 15, 2003, 05:05:49 pm »
En ik wacht nog steeds op een antwoord van Timstar op de bijbelteksten die zijn aangehaald en die laten zien dat het voor de een prima is om dergelijke films te kijken, en dat de ander (Zwever bijvoorbeeld) ze maar beter niet kan kijken.

Timstar: als je het daar niet mee eens bent, kun je dan een poging wagen om mijn argumentatie -door middel van bijbelse teksten/een herinterpretatie van mijn teksten- om zeep te helpen? Alsjeblieft?

(Ps: sorry, 'kben soms een beetje woord/naamblind...)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: oktober 15, 2003, 06:01:26 pm »
Ik vrees van niet... zoals Timstar in zijn laatste post al aangaf zal hij niet meer reageren als wij niet gelijk zijn mening overnemen en het helemaal met hem eens willen zijn.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: oktober 15, 2003, 08:36:43 pm »

quote:

Modbreak:
--------------------------------------------------------------------------------
 Joesoef, let op je taalgebruik en ga hier niet offtopic. Als je kritiek hebt op een moderator, email hem/haar dan. Dit is een waarschuwing.
Dit topic ging over trailers.. dus ik weet niet wie hier al allemaal 3 pagina;s offtopic gaan! wat een dom beleid voeren jullie he... sjonge.. prutsers
Live vanuit de luie stoel

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: oktober 16, 2003, 08:06:00 pm »
Nou niet allemaal gaan huilen dat Timstar is weggelopen, ik probeer een genuanceerde negatieve reactie op LOTR te sturen en niemand reageert! :'(

Ik wil aandacht!! :)
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: oktober 16, 2003, 08:24:35 pm »

quote:

op 16 Oct 2003 20:06:00 schreef Zwever:
Nou niet allemaal gaan huilen dat Timstar is weggelopen, ik probeer een genuanceerde negatieve reactie op LOTR te sturen en niemand reageert! :'(

Ik wil aandacht!! :)

Ik heb je verhaal wel gelezen. Ik denk dat het heel persoonlijk is. Ik zie er iig niks occults in en heb verder ook totaal niks met dingen die er wel naar neigen. Al dat zweverige kan mij gestolen worden, heel die New Age en die rimbam er omheen.
En dat kinderen meer interesse gaan tonen voor dat soort dingen door deze films, ik weet het niet, ik geloof er niet zo in hoor. Je hoort honderden theorieën, vaak spreken die elkaar weer tegen. By the way Lotr is helemaal niet voor kinderen, en eng? ik was bang voor de heks van Sneeuwwitje in de tekenfilm van Walt Disney tot ik klein was maar dat zegt toch niks over dat dit dan fout is.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Arjan_T

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: oktober 18, 2003, 02:09:05 am »
Ik wil even nog ingaan op de discussie die emt Elske en TimStar is/wordt gevoerd, ik kan hun standpunt goed begrijpen, al ben ik er neit mee eens, heb er meer ervaring mee, en voor hun is hun eigen standpunt al genoeg om er achter te staan, net zoals wij vinden dat de film neit slecht is, je kan het net zien als de vergelijkingen die Christus vertelde, die waren toch ook neit bepaald allemaal letterlijk??, dat was toch ook beeldspraak. Ik vind zelf dat de Bijbel het praktiseren of het  promoten van occultisme afwijst en verafschuwd, maar ik zie dat neit in de film OF het boek op een of andere manier terug komen, worden er juist neit gewaarschuwd om je neit door die duistere maar aantrekkelijke macht te verleiden???, de bijbel staat vol met verhalen over de strijd tegen Satan en zijn trawanten, en hoe vaak is dat ook neit in beeldspraak?, kijk alleen al maar in openbaringen.
Maar ik vind, laten wij elkaar niet krenken, laten we elkaars standpunt respecteren, zoalng we niet de intentie laten zien om God tekort te doen...

Dit was het nu wel weer voor even, maar ik hou het in de gaten hier  ;) :) :+

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: oktober 31, 2003, 04:36:51 pm »
Ik heb een nieuwe ondertitel... uit Lord of the Rings... Misschien goed voor de critici (en ook de mensen die de film wel goed vinden trouwens :)) om daar eens over na te denken :)

Rene

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: november 12, 2003, 05:36:49 pm »

quote:

op 08 Oct 2003 17:47:30 schreef Elsje:
Allereerst wil ik zeggen dat ik geen discussie wil uitlokken, want dat draait toch nergens op uit. Misschien lijkt het daarop, door de manier waarop ik mijn verbazing heb uitgesproken.
Daarnaast verbaast het me nogal dat ik zulke felle reacties krijg van anderen.
Naar mijn mening is de Lord of the rings een zeer occulte film. Het verhaal kan dan wel gaan over het goede en het slechte, wat de strijd aangaat, waarbij het goede overwint, maar dat betekent nog niet dat het dan ook een "christelijk verantwoorde" film is. Als ik alleen de cover van de dvd/video zie, weet ik voor mezelf al genoeg. Elfjes, trollen, tovenaars.......... daar WIL ik niet eens naar kijken.
In de bijbel worden zulk soort occulte zaken duidelijk verboden. Dan ga ik er toch niet smakelijk met een bak popcorn naar zitten kijken!!!!!

Als laatste: een (niet christelijke) vriendin van mij heeft de verschillende films laatst zitten kijken en vertelde me dat ze doodeng waren!!!
t is toch wat  wel commentaar en de film nog niet gezien, eerst kijken dan kritiek.
RR

jane

• on m'a dit: tu es devenu fou a
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: november 13, 2003, 10:49:41 am »
nlangs het tweede deel gezien van LOTR en hoewel ik meestal niet in ben voor zaken die zover van de realiteit afstaan, ben ik het toch fascinierend gaan vinden. Als Lewis fan zie ik uit naar de verfilming van de Narnia reeks omdat daar het evnagelie zoveel minder versluierd gebracht wordt. Bij mijn weten is occult iets anders dan een sprookjeswereld wat de wereld die Tolkien gecreerd heeft toch feitelijk is. Juist omdat zijn wereld zich afspeelt buiten de realiteit kan hij zich verregaande concepten van tovenaars en elfen en monsters permiteren.  Het verhaal is otch juist beschreven en m.i ook zo verfilmd dat het gaat om de liefde en trouw die de overwinning op het kwaad mogelijk maakt.
Een van de werkelijk fantastische creaturen vond ik de lopende en sprekende bomen en die komen ook in de Bijbel voor: Richteren 9:8 -15 (dankzij de Naam en Feit les van mijn zoon) Dat hier sprekende bomen ten tonele worden gevoerd is toch ook om een bepaalde werkelijkheid aan mensen uit te leggen ook al doe je dat met beelden die met de realiteit geen relatie hebben.
Het uiteindelijke probleem bij deze discussie en bij andere binnen dit forum is dat men er blijkbaar niet zeker van is of fictie uber haupt toegestaan is voor een christen. En dan maakt het niet uit of dat nu in bewegende plaatjes met geluid en tekst uitgewerkt wordt: zonde heeft daar altijd een plek in, dat maakt immers het verhaal hier op aarde en wij zouden niet eens een paradijs kunnen beschrijven. Blijft staan welk doel je wilt dienen met het verhall: dat je de zonde wel als zonde laat staan.
On m'a dit: tu se devenu fou a cause de Celui qui tu aimes. J'ai dit: Le saveur de la vie n'est ce que pour les fous

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: november 17, 2003, 05:22:56 pm »
Sommige mensen zien blijkbaar inderdaad geen verschil tussen fictie en realiteit. Daar gaat het mis.

Dan zou je Richteren 9 uit de bijbel moeten schrappen... pratende bomen... dat is vet occult... kan echt niet!

Oh nee... dat is een beeld waardoor ons dingen duidelijk worden gemaakt. Dan kan het wel.... Tolkien maakt ook dmv beelden dingen duidelijk. Maar ik ben het er mee eens dat als je het verschil tussen fictie en realiteit niet ziet... moet je Lord of the Rings niet kijken/lezen. Dan moet je trouwens Richteren 9 ook uit je bijbel scheuren....  je zou ng es in pratende bomen gaan geloven...  |:(

Nasgull

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: november 25, 2003, 05:13:25 pm »

quote:

op 14 Oct 2003 19:32:22 schreef Zwever:
[...]

Zo is het denk ik ook voor LOTR, maar misschien komt dat ook omdat ik al meer ervaring heb met het occulte. Ik herkende er zoveel demonisch in terug, en werd zo realistisch (dus indringend) weergegeven, dat ik het echt een hele foute film vond (en vind).

Het zal best anders zijn als je het boek leest, aangezien het dan misschien veel minder indringend op je overkomt, en meer gewoon als een spannend verhaal. Ik vond het echter op de manier waarop het verfilmt was veel te satanisch.

"Demonisch" ?  ".. meer ervaring met occulte.."
Kun je wat duidelijker zijn.  Als je meer ervaring hebt met occulte, kijk je waarschijnlijk anders naar zo'n film. Ik ben erg benieuwd.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: november 25, 2003, 11:24:23 pm »
Tijd om tickets voor deel 3 te bestellen zeg ik..  :)
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: november 26, 2003, 12:02:20 am »

quote:

op 25 Nov 2003 23:24:23 schreef Joesoef:
Tijd om tickets voor deel 3 te bestellen zeg ik..  :)
Inderdaad want dat word me een film!! GEWELDIG! :)

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: december 09, 2003, 03:44:12 pm »
Amen! Die film wordt echt super!

RoPi

• Hij die (nog niet) gelooft
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: december 17, 2003, 10:52:34 am »
Wil ik hier nu wel wat kwijt of niet, welnu na al dat gezwets over religieus of niet wel of niet christelijk. (Zoals jullie zullen merken ben ik totaal niet gelovig, behalve dan in elfjes :)  Wil ik jullie laten weten dat de film komt zoals hij is, goed en enerverend. En met de technieken van tegenwoordig heel wat realistischer dan War of theWorld (kon even niet op iets anders komen) om maar iets te noemen. Buiten dat is er altijd al een discussie gaande of je hem nu wel of niet mag zien als je gelovig bent. Tja dat is dan een probleem tussen jou en je gemoedsrust, ik denk dat als er een God is dat ie juist wel wil dat je naar dit soort films kijkt temeer om aan te tonen of je wel sterk genoeg bent en verleidingen aan kunt.
Want in het echte leven loop je tegen meer verleidingen aan dan in die film.
Dus maak je keuze en laat die keuze voor ieder vrij zijn en ga hem niet bekritiseren over het feit wat wel en niet mag. Ik ben blij dat ik dit niet ken, hoewel ikzelf een keuze kan maken waaneer ik denk van nee nu even niet zoals a Clockworck Orange bijvoorbeeld die heb ik uitgegooid. Ik denk ook dat verder niemand van jullie die gezien hebt ofwel kent. Maar het gaat wel over het echte leven en gekken die buiten rondlopen... mijd die, maar niet de film. Geniet van het Goeie en laat het Kwade voor wat het is.
Tja maar wie luisterd er naar een ongelovige....

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: december 17, 2003, 11:18:06 am »

quote:

op 17 Dec 2003 10:52:34 schreef RoPi:
Welnu na al dat gezwets over religieus of niet wel of niet christelijk.

...

Tja maar wie luistert er naar een ongelovige...
Ten eerste: waarom zou je willen dat we naar je luisteren, waarom zou je mee willen praten als het toch alleen maar religieus gezwets is? (en zou het je echt verbazen als mensen niet naar je luisteren als je hun discussie uitmaakt voor gezwets?)

Ten tweede: lees eerst even een paar andere threads waarin je zult zien dat er heel serieus met ongelovigen wordt gepraat en naar hen wordt geluisterd voordat je hier ongefundeerd het slachtoffer uit gaat hangen.
Bombus terrestris Reginae

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: december 17, 2003, 11:28:45 am »

quote:

op 17 Dec 2003 10:52:34 schreef RoPi:
Wil ik hier nu wel wat kwijt of niet, welnu na al dat gezwets over religieus of niet wel of niet christelijk. (Zoals jullie zullen merken ben ik totaal niet gelovig, behalve dan in elfjes :)  Wil ik jullie laten weten dat de film komt zoals hij is, goed en enerverend. En met de technieken van tegenwoordig heel wat realistischer dan War of theWorld (kon even niet op iets anders komen) om maar iets te noemen. Buiten dat is er altijd al een discussie gaande of je hem nu wel of niet mag zien als je gelovig bent. Tja dat is dan een probleem tussen jou en je gemoedsrust, ik denk dat als er een God is dat ie juist wel wil dat je naar dit soort films kijkt temeer om aan te tonen of je wel sterk genoeg bent en verleidingen aan kunt.
Want in het echte leven loop je tegen meer verleidingen aan dan in die film.
Dus maak je keuze en laat die keuze voor ieder vrij zijn en ga hem niet bekritiseren over het feit wat wel en niet mag. Ik ben blij dat ik dit niet ken, hoewel ikzelf een keuze kan maken waaneer ik denk van nee nu even niet zoals a Clockworck Orange bijvoorbeeld die heb ik uitgegooid. Ik denk ook dat verder niemand van jullie die gezien hebt ofwel kent. Maar het gaat wel over het echte leven en gekken die buiten rondlopen... mijd die, maar niet de film. Geniet van het Goeie en laat het Kwade voor wat het is.
Tja maar wie luisterd er naar een ongelovige....

Sinds wanneer kennen christenen Kubricks meesterwerken niet? Beetje rare vooroordelen heb je over christenen. Misschien dat je je eerst eens een beetje ergens in moet verdiepen voor je met van alles schermt.

Je zegt aan het einde dat we het kwade moeten mijden. Daarvoor zeg je dat we de verleiding moeten zoeken om te laten zien dat we sterk zijn :?
Je zet hiermee jou mening dat deze film het kijken waard is om in een morele waarheid dat de film goed is. Je geeft daarmee te kennen dat je de keuze om de film als niet goed te bestempelen niet aanvaard. Wie legt hier nu dingen op dan?

(nee ik vind LOTR een steengoede film, maar het gaat me om jouw houding)
en verder sluit ik me aan bij Bumblebee :)
Pinkeltjefan

fonsrutte

• Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: december 17, 2003, 12:24:53 pm »
Help, ik heb lord of the rings gezien en nu ben ik bezeten door de duivel kan iemand mij vertellen wie ik moet bellen om dit ongedaan te krijgen?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: december 17, 2003, 12:39:33 pm »

quote:

op 17 Dec 2003 12:24:53 schreef fonsrutte:
Help, ik heb lord of the rings gezien en nu ben ik bezeten door de duivel kan iemand mij vertellen wie ik moet bellen om dit ongedaan te krijgen?
:P
Pinkeltjefan

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: december 17, 2003, 11:40:37 pm »
Bel 0900 - Gandalf ;)

Het gesprek zal ongeveer zo gaan:

Jij: I told you to take his telephone!
Gandalf: I release you... from the spell!
Jij: Mwuahahaha you have no power here Gandalf the Grey
* Gandalf doet zijn grijze cloak uit en staat in het wit
Jij: Schrik
Gandalf: I will draw you as poison is drawn from a wound
Jij: njjjjgnjnng if I go, he will die
Gandalf: You did not kill me, you will not kill me. Begone

Opeens voel je je bevrijd. De rimpels op je gezicht vervagen en je hoeft gelijk niet meer naar de kapper en zo :)

RoPi

• Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: december 18, 2003, 09:22:26 am »

quote:

op 17 Dec 2003 11:18:06 schreef Bumblebee:
[...]

Ten eerste: waarom zou je willen dat we naar je luisteren, waarom zou je mee willen praten als het toch alleen maar religieus gezwets is? (en zou het je echt verbazen als mensen niet naar je luisteren als je hun discussie uitmaakt voor gezwets?)

Ten tweede: lees eerst even een paar andere threads waarin je zult zien dat er heel serieus met ongelovigen wordt gepraat en naar hen wordt geluisterd voordat je hier ongefundeerd het slachtoffer uit gaat hangen.

Ten eerste wil ik niet dat jullie naar me luisteren maar geef ik een mening.
En mijn punt is dat er steeds maar weer films zijn die discussies uitlokken over het feit of je hem wel of niet mag zien. Zou je bijvoorbeeld als je christelijk bent dan Kill Bill kunnen zien? (Maar dat kan in een ander forum..)  :)
En ik vind dat je dat zelf uitmaakt of je hem wil zien en niet door een ander opgelegd krijgt van "dat mag jij niet gaan zien..."

Ten tweede laat ik dat in het geheel aan jullie over, en ja misschien praat ik dan serieus een keer mee, als ik een paar andere threads heb gelezen die me bevallen. Enne ik voel me niet aangevallen hoor.

RoPi

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: december 18, 2003, 09:32:04 am »

quote:

op 17 Dec 2003 11:28:45 schreef Alfredt:
[...]

Sinds wanneer kennen christenen Kubricks meesterwerken niet? Beetje rare vooroordelen heb je over christenen. Misschien dat je je eerst eens een beetje ergens in moet verdiepen voor je met van alles schermt.

Ik weet niet? Ken jij ze dan? :)

Je zegt aan het einde dat we het kwade moeten mijden. Daarvoor zeg je dat we de verleiding moeten zoeken om te laten zien dat we sterk zijn :?
Ja daar heb je gelijk in sorry, dat is niet mogelijk.
Dan toch maar de confrontatie aangaan en er sterker uitkomen.

Je zet hiermee jou mening dat deze film het kijken waard is om in een morele waarheid dat de film goed is. Je geeft daarmee te kennen dat je de keuze om de film als niet goed te bestempelen niet aanvaard. Wie legt hier nu dingen op dan?

Jij hebt hem door, maar dat is juist het leven je wordt constant dingen opgelegd ook in verkapte begrippen.
En dat is wat jij dus ook niet wil.

(nee ik vind LOTR een steengoede film, maar het gaat me om jouw houding)
en verder sluit ik me aan bij Bumblebee :)
Okee dan zitten we op 1 lijn wat betreft steengoede film.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: december 18, 2003, 10:00:44 am »
Gisteren Return of the King gezien!!

Eén woord BRILJANT!
« Laatst bewerkt op: december 18, 2003, 01:57:43 pm door Bumblebee »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: december 18, 2003, 10:11:45 am »

quote:

op 18 Dec 2003 09:22:26 schreef RoPi:
Ten tweede laat ik dat in het geheel aan jullie over, en ja misschien praat ik dan serieus een keer mee, als ik een paar andere threads heb gelezen die me bevallen. Enne ik voel me niet aangevallen hoor.

Mooi zo  :)  van harte welkom dan.

Om er eventjes kort op in te gaan: het gaat mij niet echt om "mogen" zien maar om willen zien. (Zelf heb ik dat eigenlijk trouwens nog meer met boeken dan met films.)

Toen ik twee jaar geleden ben "bekeerd" ben ik echt niet op gaan houden met geweldige films te kijken die ik heel graag wilde zien. Maar op een gegeven moment ga je God steeds beter leren kennen (door bidden en Bijbellezen) en weet je dus steeds meer met wat voor dingen je Hem verdriet doet. Bovendien ga je, naarmate je langer een relatie met Hem hebt, ook groeien in je liefde voor Hem en WIL je ook steeds meer Zijn wil doen.

Als ik dan een film kijk waar God belachelijk wordt gemaakt, of waar heel veel dingen die God heel erg vindt op een manier worden neergezet alsof het allemaal niets uitmaakt of alsof het zelfs goed, grappig en leuk is, dan ga ik me daar ZELF heel erg vervelend bij voelen.
Ten eerste WIL ik zélf zo'n film helemaal niet meer zien, ten tweede wil ik liever zo min mogelijk (eigenlijk helemaal geen) dingen doen waar God verdriet van heeft.

Dat zijn de redenen dat je kan besluiten een film niet te gaan zien of een film die je al hebt gezien af te raden bij een medechristen. Mijn man heeft Kill Bill bijvoorbeeld gezien en vond 'm waardeloos (achterlijk veel geweld en inderdaad neergezet alsof dat iets leuks is). Die film zal ik dan niet snel meer gaan kijken.  

Hopelijk snap je zo een beetje dat het niet zo zeer opleggen van regeltjes is ("jij mag dit en dat niet"  *insert smiley met schuddend vingertje*) maar meer je ergens absoluut niet prettig bij voelen omdat je wéét dat het tegen Gods wil is.

Enne... wat mij betreft valt Lord of the Rings daar absoluut niet onder!!
Wat een FANTASTISCHE film was dat gisteravond, ik heb de halve nacht onder de indruk liggen wezen.
« Laatst bewerkt op: december 18, 2003, 02:01:02 pm door Bumblebee »

RoPi

• Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: december 18, 2003, 04:07:35 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 10:11:45 schreef Bumblebee:
[...]

Mooi zo  :)  van harte welkom dan.

A dank u.  ;)

Om er eventjes kort op in te gaan: het gaat mij niet echt om "mogen" zien maar om willen zien. (Zelf heb ik dat eigenlijk trouwens nog meer met boeken dan met films.)

Tja dat is dus wat ik niet zie ik voel me gelijk een wil opgelegd van dat mag niet althans van hieruit dan.
Ik voetbal ook op zondag en bij mij komt dit nu direct over als heiligschennis.
In mijn ogen zie ik het als verplicht om dan maar naar de kerk of zo te moeten.
En dan zou je niet eens naar de film op een afgelaste voetbal zondag kunnen. bv Lord of the Rings die 3 uur duurt.

Toen ik twee jaar geleden ben "bekeerd" ben ik echt niet op gaan houden met geweldige films te kijken die ik heel graag wilde zien. Maar op een gegeven moment ga je God steeds beter leren kennen (door bidden en Bijbellezen) en weet je dus steeds meer met wat voor dingen je Hem verdriet doet. Bovendien ga je, naarmate je langer een relatie met Hem hebt, ook groeien in je liefde voor Hem en WIL je ook steeds meer Zijn wil doen.

Als ik dan een film kijk waar God belachelijk wordt gemaakt, of waar heel veel dingen die God heel erg vindt op een manier worden neergezet alsof het allemaal niets uitmaakt of alsof het zelfs goed, grappig en leuk is, dan ga ik me daar ZELF heel erg vervelend bij voelen.
Ten eerste WIL ik zélf zo'n film helemaal niet meer zien, ten tweede wil ik liever zo min mogelijk (eigenlijk helemaal geen) dingen doen waar God verdriet van heeft.

Tja ik geloof dat dat ook niet zo leuk is, O wacht Bruce Almigthy was toch wel leuk?
Maar dat komt misschien anders over als je meer weet over de bijbel.
Nu weet ik wel iets want ik heb wel bijbelessen gehad maar ik sta er anders tegenover dan christenen.

Dat zijn de redenen dat je kan besluiten een film niet te gaan zien of een film die je al hebt gezien af te raden bij een medechristen. Mijn man heeft Kill Bill bijvoorbeeld gezien en vond 'm waardeloos (achterlijk veel geweld en inderdaad neergezet alsof dat iets leuks is). Die film zal ik dan niet snel meer gaan kijken.

Klopt heel veel geweld ja maar als je naar Lord of the Rings kijkt vloeit er ook veel bloed en Kill Bill is toch een versie van wraak die zo'n beetje al het bloed van Lord of the Rings heeft gebruikt.

Hopelijk snap je zo een beetje dat het niet zo zeer opleggen van regeltjes is ("jij mag dit en dat niet"  *insert smiley met schuddend vingertje*) maar meer je ergens absoluut niet prettig bij voelen omdat je wéét dat het tegen Gods wil is.

Ja juist maar omdat ik daar dan verder niet mee bezig ben voel ik dat dus niet en vindt ik het normaal om te voetballen op zondag en naar wat voor soort film te kijken. (behalve griezelfilms daar kan ik niet tegen.  hahahaha....)

Enne... wat mij betreft valt Lord of the Rings daar absoluut niet onder!!
Wat een FANTASTISCHE film was dat gisteravond, ik heb de halve nacht onder de indruk liggen wezen.

Gister? Deel 3? Ik moet er nog heen, een vriendin van mijn vriendin is naar de Marathon van LOTR geweest. Helaas kon ik niet. Ik zal nog wel horen hoe het was als ze is bijgekomen :)
Binnenkort ga ik hem ook zien de Final Battle.

zotspook

• Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: december 26, 2003, 09:10:04 pm »
:r hallo, hier een reaktie op de filmen the lord of the rings ,ik vraag mij af met welke fantasie jullie hier lopen de ene heeft het over God en de andere over Satan nu is mijn vraag hoe kunnen jullie weten of deze Goden dat goed vinden of niet als jullie naar deze filmen kijken of niet ,zijn de Goden verschenen aan jullie of hebben jullie deze ontmoet? Ik werk veel met stervenden maar heb nog nooit Goden van goed of kwaad ontmoet dus hoe kunnen jullie bewijzen of er Goden bestaan ja of neen zeker in jullie fantasie , beste mensen beslis zelf of jullie de filmen bekijken of niet , ikzelf heb ze allemaal gezien en ik moet zeggen ik heb er geen ogenblik spijt van gehad de landschappen zijn verrukkelijk de mooie natuur in Nieuw Zeeland daarom zou ik alleen al gaan kijken en al die computerbeelden die ze gemaakt hebben zijn mooi in de film verwerkt het is en blijft maar een verhaal vol fantasie he en wat is echt en wat niet ,iedereen heeft toch fantasie en wat die tovenaars doen of laten is toch maar een bijzaak en zo erg is het nou ook niet alleen zijn ter wel zeer veel langdradige en ééntonige stukken bij en daarbij blijft het groetjes :) O-) :z 8)7 :+
zotspook

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: december 27, 2003, 12:57:15 pm »
Heej, misschien wijkt je vraag een beetje teveel af van het onderwerp... en is het beter over je vraag even een nieuw onderwerp te openen.. Ik heb gisteren voor de 2e keer deel 3 van Lord of the Rings gezien en heb er ook zeker geen spijt van of er slechte gevoelens aan over gehouden. Christelijke schrijver, een goed leerzaam verhaal, mooie actie etc.

Over wat God goed vindt (en dat Hij bestaat) lezen we genoeg in de bijbel die door een heleboel verschillende schrijvers in verschillende talen is geschreven, in verschillende tijden etc... en toch klopt het allemaal. Ook kunnen we zijn bestaan zien in de pracht van de schepping, in die schitterende nieuw-zeelandse landschappen bijvoorbeeld... geloof me... zoiets moois ontstaat niet toevallig uit een grote knal :) En ik kan uit de bijbel niet opmaken dat ik niet naar Lord of the Rings mag kijken. Dus laat je niet wijsmaken dat christenen dat niet zouden mogen.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: december 28, 2003, 09:39:37 pm »
ok lord of the rings freaks hebben jullie de trailer van de in  19 december 2006 te verschijnen film "THE HOBBIT" al gezien die word geregiseerd door peter jackson en waar ian holm ian mckellen en andy serkis in mee spelen?
ziet er wel leuk uit nog 3 jaartjes wachten |:(
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: december 28, 2003, 09:45:37 pm »

quote:

op 28 Dec 2003 21:39:37 schreef cochise:
ok lord of the rings freaks hebben jullie de trailer van de in  19 december 2006 te verschijnen film "THE HOBBIT" al gezien die word geregiseerd door peter jackson en waar ian holm ian mckellen en andy serkis in mee spelen?

Is maar de vraag of je er op zit te wachten....volgens mij moet dat verhaal van de hobbit's voor de andere 3 film's worden geplakt.
Weet je ook waarom deze pas over 3 jaar word uitgebracht?  :|
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: december 28, 2003, 10:07:55 pm »

quote:

op 28 Dec 2003 21:45:37 schreef Picardijn:
[...]

Is maar de vraag of je er op zit te wachten....volgens mij moet dat verhaal van de hobbit's voor de andere 3 film's worden geplakt.
geen idee maar peter jackson is nu bezig met een andere film namelijk een remake van king kong waar ook waarschijnlijk meerdere l.o.t.r acteurs in mee spelen

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: december 29, 2003, 11:54:51 am »
Hm interessant. Tja waarom het nog ff duurt is omdat Jackson wat andere projecten heeft lopen... Wel jammer maar goed :) Hebben we in 2006 ook nog wat leuks :)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: december 29, 2003, 01:39:14 pm »

quote:

op 28 Dec 2003 21:45:37 schreef Picardijn:
[...]

Licentiegezeur.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: december 29, 2003, 01:46:09 pm »

quote:

op 28 Dec 2003 21:39:37 schreef cochise:

Ik heb werkelijk geen idee waar je 't over hebt. In tegenstelling tot de filmrechten van Lord of The Rings, die door Tolkien zelf verkocht zijn, en uiteindelijk bij Miramax beland waren (die ze weer verkocht aan New Line toen Jackson al een tijd bezig was), zijn de rechten van de Hobbit volledig in handen van de erfgenamen van Tolkien. Christopher Tolkien regeert hier met strakke hand over, en geeft voorlopig geen krimp.

Jackson heeft aangegeven graag de Hobbit te willen verfilmen, maar voorlopig is hij bezig met King Kong, en bovendien mag hij het voorlopig dus niet. Sterker nog, ik verwacht niet dat we voor de dood van Christopher een verfilming zullen krijgen, maar je weet het nooit.

Van een cast is dus nog lang geen sprake, van een trailer helemaal niet. (Al hebben Holm, McKellen en Serkis inderdaad aangeven mee te willen doen).

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: december 29, 2003, 02:28:20 pm »

quote:

op 29 Dec 2003 13:46:09 schreef Pooh:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee waar je 't over hebt. In tegenstelling tot de filmrechten van Lord of The Rings, die door Tolkien zelf verkocht zijn, en uiteindelijk bij Miramax beland waren (die ze weer verkocht aan New Line toen Jackson al een tijd bezig was), zijn de rechten van de Hobbit volledig in handen van de erfgenamen van Tolkien. Christopher Tolkien regeert hier met strakke hand over, en geeft voorlopig geen krimp.

Jackson heeft aangegeven graag de Hobbit te willen verfilmen, maar voorlopig is hij bezig met King Kong, en bovendien mag hij het voorlopig dus niet. Sterker nog, ik verwacht niet dat we voor de dood van Christopher een verfilming zullen krijgen, maar je weet het nooit.

Van een cast is dus nog lang geen sprake, van een trailer helemaal niet. (Al hebben Holm, McKellen en Serkis inderdaad aangeven mee te willen doen).
er is al een trailer van dus dan lijkt me het duidelijk dat die film er wel komt anders zo er geen trailer van op het net zijn

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: december 29, 2003, 02:57:11 pm »

quote:

op 29 Dec 2003 14:28:20 schreef cochise:
[...]
er is al een trailer van dus dan lijkt me het duidelijk dat die film er wel komt anders zo er geen trailer van op het net zijn
Dat beweerde je al eerder, maar ik geloof je dus niet. Heb je een link naar een officiele trailer? Heb je een link naar een officieel berichtje van New Line of een andere filmmaatschappij?

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: december 29, 2003, 03:06:36 pm »

quote:

op 29 Dec 2003 14:28:20 schreef cochise:
[...]

Die trailer is fake. Zolang er nog niets is geregeld voor wat betreft licentierechten enzo gaat er echt geen trailer komen. Sowieso, een trailer voor een film die al over drie jaar uikomt? Dan hebben ze nu dus nog echt geen beeld opgenomen en is het nog lang niet helder wat er in de film komt.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: december 29, 2003, 03:12:03 pm »
Heb even wat onderzoek gedaan. Er blijkt inderdaad een 'trailer' rond te zwerven op het net. Is een combinatie van beelden uit Lord of The Rings, en uit de film Dragonslayer (en wellicht nog uit anderen). Schijnt knap gemaakt te zijn ook nog. (Maar heeft dus niks met werkelijkheid te maken).

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: december 29, 2003, 03:14:41 pm »

quote:

op 29 Dec 2003 15:06:36 schreef Harm:
[...]

Die trailer is fake. Zolang er nog niets is geregeld voor wat betreft licentierechten enzo gaat er echt geen trailer komen. Sowieso, een trailer voor een film die al over drie jaar uikomt? Dan hebben ze nu dus nog echt geen beeld opgenomen en is het nog lang niet helder wat er in de film komt.

Dat zei ik.

[complottheorie]
Nouja, Jackson kan natuurlijk een verborgen agenda hebben, en allang The Hobbit hebben opgenomen terwijl hij met de rest bezig was. De cast was er al, dus zou een stuk goedkoper zijn: hoeft hij alleen nog maar te monteren en cgi te doen
[/complottheorie]

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: december 29, 2003, 06:53:11 pm »
wil je de trailer zelf bekijken klik dan op onderstaande link er zitten inderaat fragmenten in die bekend voor komen of dit een fake is ik weet het niet
http://www.knobore.com/ht...he_hobbit__der_hobbi.html

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: december 30, 2003, 10:49:01 am »
Het is duidelijk een fake. Het verhaal van The Hobbit speelt zich zo'n 60 jaar voor het begin van Lord of the Rings af. Waarom zitten er zo ontzettend veel beelden uit Lord of the Rings in een trailer van The Hobbit? Vraag ik wel waar die andere beelden vandaan komen... De draak, het dorp dat in de brand staat. Allicht uit een andere film overgenomen? En in de hele trailer is geen spoor te vinden van de 12 dwergen, hoewel die het hele verhaal voorkomen. Ook aan het eind als je de cast te zien krijgt kun je zien dat dit onprofessioneel is gedaan... Kortom, er is gewoon een creatieve geest bezig geweest met wat beelden achter elkaar knutselen, een leuk muziekje er achter etc.... en klaar ben je... zet het online en je weet zeker dat je een hoop bezoekers op je site krijgt.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: december 30, 2003, 11:35:00 am »

quote:

op 30 Dec 2003 10:49:01 schreef Marnix:
Het is duidelijk een fake. Het verhaal van The Hobbit speelt zich zo'n 60 jaar voor het begin van Lord of the Rings af. Waarom zitten er zo ontzettend veel beelden uit Lord of the Rings in een trailer van The Hobbit? Vraag ik wel waar die andere beelden vandaan komen... De draak, het dorp dat in de brand staat. Allicht uit een andere film overgenomen? En in de hele trailer is geen spoor te vinden van de 12 dwergen, hoewel die het hele verhaal voorkomen. Ook aan het eind als je de cast te zien krijgt kun je zien dat dit onprofessioneel is gedaan... Kortom, er is gewoon een creatieve geest bezig geweest met wat beelden achter elkaar knutselen, een leuk muziekje er achter etc.... en klaar ben je... zet het online en je weet zeker dat je een hoop bezoekers op je site krijgt.

zie de post van pooh hierboven :)

best leuke hoax, dat wel :)
(dragonslayer is trouwens een film uit 83)
Pinkeltjefan

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: december 30, 2003, 02:13:58 pm »

quote:

op 29 Dec 2003 18:53:11 schreef cochise:
wil je de trailer zelf bekijken klik dan op onderstaande link er zitten inderaat fragmenten in die bekend voor komen of dit een fake is ik weet het niet
http://www.knobore.com/ht...he_hobbit__der_hobbi.html

Tsja. Misschien moet je die trailer tot het eind uitkijken? Laatste beeld is zwart, met onderin: Made by Steve Latham. Enig zoekwerk op Google levert op dat hij 1 van de breinen achter www.fanmadetrailers.com is: Een leuke site, die 'trailers' van bestaande films maakt. (Just for fun, dus niet de echte trailers die de filmmaatschappijen maken voor in de bioscoop of op tv). Die gozer is dus handig in dit werk, en zag dit wellicht als een leuk uitstapje. (Op fanmadetrailers wordt hij niet gehost, op zijn persoonlijke site (www.lathamfilm.com) wel).

Ergo: Fan art, van goede kwaliteit, hoewel ik het gebruik van het new line logo, en het noemen van een producer en datum een beetje flauw vindt.

Dixi.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: december 30, 2003, 02:51:13 pm »

quote:

op 30 Dec 2003 14:13:58 schreef Pooh:
[...]

Ergo: Fan art, van goede kwaliteit, hoewel ik het gebruik van het new line logo, en het noemen van een producer en datum een beetje flauw vindt.
Dan weet ik niet welke versie jij hebt gezien, maar ik vond de kwaliteit ronduit belabberd. Erg slecht eigenlijk...

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: december 30, 2003, 03:00:02 pm »

quote:

op 30 Dec 2003 14:51:13 schreef Harm:
[...]

Dan weet ik niet welke versie jij hebt gezien, maar ik vond de kwaliteit ronduit belabberd. Erg slecht eigenlijk...
Resolutie en compressie is beroerd, maar vergeleken met de gemiddelde fan art die ik tegenkom bij zulke grote films, is dit best een leuk trailertje. Muziek is aardig gekozen (hoewel duidelijk niet 't London Philharmonic, waar Shore met LoTR mee werkte), montage is aardig overtuigend, en als je toch een draak wilt hebben, en hij moet niet bekend zijn, kom je uit bij B-films als dragonslayer. Tsja. Ik zou 't niet beter gedaan hebben, en ken weinig mensen die 't beter zouden kunnen.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: december 31, 2003, 09:34:26 am »

quote:

op 18 Dec 2003 10:00:44 schreef Bumblebee:
Gisteren Return of the King gezien!!

Eén woord BRILJANT!

Nee.. Absoluut niet mee eens.. Had veel meer van die black riders uit deel 1 verwacht ipv dat ze beetje nutteloos op die Nazguls rondvlogen.
Die death guys verpestten heel het gevecht. En nog veel meer dingen vond ik veel te overdreven. Gollum irriteerde ik me mateloos aan.. (wat op zich dus +punt is, want hij moest irritant zijn)
Al dat gezeik op het eind duurde me ook een beetje te lang..

Dat stuk dat ze allemaal op de knieen gingen voor Frodo & friends deed met wel erg sterk aan: De laatste zullen de eerste zijn denken
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: december 31, 2003, 10:59:06 am »
Jos snapt het weer eens niet...
Maar het vertoonde inderdaad wel wat scheurtjes ja het 3e deel.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: januari 06, 2004, 12:45:53 pm »
Ach de film heeft altijd al van het verhaal afgeweken, deel 3 ook. Als je dat scheurtjes noemt zitten alle delen vol scheurtjes.

En Joesoef, wat de Nazgul betreft, die richten anders een hoop schade aan, totdat het moment dat hun aanvoerder wordt gedood, dat maakt ze onzeker, zonder leider, en dus ook minder sterk. Lees het boek voor meer info :)