Auteur Topic: Pastorale Cursus in Beverwijk  (gelezen 763 keer)

fruitbat

• Just say NO to religion!!
    • Bekijk profiel
Pastorale Cursus in Beverwijk
« Gepost op: oktober 14, 2003, 05:00:56 pm »
Deze studieavonden worden georganiseerd i.s.m.
de Evangelische Maranatha-gemeente Beverwijk / Heemskerk
http://home.hetnet.nl/~oldhag/Images/Image003.jpg
DEZE AVONDEN ZIJN VOOR EEN IEDER TOEGANKELIJK.
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 14, 2003, 05:30:44 pm »

quote:

op 14 Oct 2003 17:00:56 schreef fruitbat:
[...]
DEZE AVONDEN ZIJN VOOR EEN IEDER TOEGANKELIJK.

Daarom hoef je nog niet te SCHREEUWEN!  :)
Maar iets concreter, heb je zelf al deze cursus gevolgd en raad je hem daarom aan of volg je 'm nu en zoek je medecursisten? Kortom is het alleen maar spam of heb je nog andere bedoelingen?

fruitbat

• Just say NO to religion!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 15, 2003, 01:50:41 am »

quote:

op 14 Oct 2003 17:30:44 schreef dingo:
[...]

Daarom hoef je nog niet te SCHREEUWEN!  :)
't Was hier wat stil en de akoestiek is hier erg goed, en hoopte dus da'k buiten de grenzen van Pastoraat zou komen :P

quote:

Maar iets concreter, heb je zelf al deze cursus gevolgd en raad je hem daarom aan of volg je 'm nu en zoek je medecursisten?
Ik volg 'm nu! KOSTELOOS!!!

quote:

Kortom is het alleen maar spam of heb je nog andere bedoelingen?
Ik kan me hier behoorlijk razend om maken.... maar ik denk al snel.. ach.. eerder medelijden omdat zo'n knul niet inziet dat zo'n cursus behalve voor anderen ook voor hemzelf wel eens nuttig zou kunnen zijn. Vandaar da'k er maar even schreeuwig bijgezet heb dat ze gratis is... normaal kost die cursus 8 meyer. Alleen het boek wat er bij zit kost meen ik iets van 29 Euro... en dan blijft het een lachertje.

Maar ja, als jij Gods Woord beschouwd als SPAM? Wat doe je hier uberhaupt dan? Zieken?
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!

Scholasticus

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 15, 2003, 08:45:58 am »
Heb de cursusbeschrijving even bekeken.
De cursus kan goed zijn, kan ook minder goed zijn.
Nadruk op "brengen tot Jezus" en "discipelschap" valt mij op. In de GKV heeft pastoraat vaak iets te maken met omgaan met levensnood.
Ben benieuwd of de term "zielzorg", met de aandacht voor "lichaam, ziel en geest" ook specifieke (evangelische) accenten verraadt.

Zou er in de GKV grote behoefte zijn aan een cursus Pastoraat voor gemeenteleden? Kijk ook eens op www.steunpuntgemeenteopbouw.nl/html/struct/fcgemled.htm

HarmW

• schaap met Herder
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 15, 2003, 03:52:09 pm »
Aangezien deze topic  (blijkens de startpost) niet een discussie aanzwengeld, is ie op slot gedaan.
HarmW