Auteur Topic: bestaat er zoiets als een persoonlijke relatie met God?  (gelezen 2060 keer)

Godschild

• Bekijk profiel
bestaat er zoiets als een persoonlijke relatie met God?
« Gepost op: oktober 20, 2003, 03:07:48 pm »
ik ken God vanuit zijn woord waarin hij laat zien wie hij is en waarin hij ons uitlegd hoe wij moeten leven.
maar kunnen mensen (vooral in deze tijd) een persoonlijke relatie met God hebben?
Of spreek je over "persoonlijke relatie" als mensen die elkaar kunnen zien met elkaar praten?
want God Kunnen wij niet zien! wel leren kennen. :?
Genezing van diepe wonden verbreken van de vloek
Streef naar de verzoening in Christus

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 20, 2003, 03:20:02 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 15:07:48 schreef Godschild:
ik ken God vanuit zijn woord waarin hij laat zien wie hij is en waarin hij ons uitlegd hoe wij moeten leven.
maar kunnen mensen (vooral in deze tijd) een persoonlijke relatie met God hebben?
Of spreek je over "persoonlijke relatie" als mensen die elkaar kunnen zien met elkaar praten?

God die als zijn oereigen naam heeft IK BEN,
heeft een relatie met elk mens die IK BEN in zichzelf kan beleven
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 20, 2003, 03:24:00 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 15:20:02 schreef cheese:
God die als zijn oereigen naam heeft IK BEN,
heeft een relatie met elk mens die IK BEN in zichzelf kan beleven

God zit niet in je maar buiten je, boven je, om je heen.

Ik zou zeggen: probeer het eens, bid tot God. Je zult Hem en Zijn persoonlijke belangstelling voor jou en je leven zeker merken!
Bombus terrestris Reginae

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 20, 2003, 03:27:11 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 15:24:00 schreef Bumblebee:
[...]

Ik zou zeggen: probeer het eens, bid tot God. Je zult Hem en Zijn persoonlijke belangstelling voor jou en je leven zeker merken!
God is niet buiten zijn schepping, maar in zijn schepping,
wijs maar eens ergens aan waar God niet is, Hij is overal, dus ook in de mensen, alleen moeten die zich daar bewust van worden.

fruitbat

• Just say NO to religion!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 20, 2003, 03:28:18 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 15:24:00 schreef Bumblebee:
[...]

Als je God aanneemt als je Persoonlijk Verlosser dan woont God in je hart!
Want God woont niet in een door mensenhanden gemaakt bouwwerk.
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 20, 2003, 03:29:35 pm »
De bijbel is er duidelijk genoeg over kijk naar Henoch, Adam, Abraham, Jakob, Jozef, David, Samuël, de profeten, de apostelen. Allemaal mensen die een persoonlijke (geloofs)relatie hadden en hebben met God. Lees de psalmen. Dus ook wij kunnen een persoonlijke relatie hebben met God mits wij de relatie die God van ons vraagt ook beantwoorden. De persoonlijke relatie met God is dus ook een eerlijke relatie. Een relatie waarin we onze tekortkomingen ook volkomen blootleggen. Dan zal blijken dat wij God des te harder nodig hebben om te kunnen leven tot zijn eer. Een relatie met God waarin alleen de goede kanten blijken, daar geloof ik niet zo in.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 20, 2003, 03:30:59 pm »
nee
als dat zou bestaan zou er geen twijfel zijn over het bestaan van god

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 20, 2003, 03:33:26 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 15:30:59 schreef reller:
nee
Probleem is dat je hierin alleen over jezelf kunt spreken.

Wat doe jij dan met al die mensen die beweren wel een persoonlijke relatie met God te hebben?

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 20, 2003, 03:37:28 pm »

quote:

nee

Precies.
Mensen die een persoonlijke relatie hebben met God, twijfelen ook niet (langer) aan Zijn bestaan.

:)

PS Met God buiten je bedoel ik dat God niet onderdeel is van jouzelf, maar een ander wezen, groter, belangrijker en machtiger dan jij. De Heilige Geest woont in je hart, maar maakt geen deel uit van jou als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik zeg het weer lekker warrig   :?
Bombus terrestris Reginae

Godschild

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 20, 2003, 03:38:07 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 15:29:35 schreef Jan W:
De bijbel is er duidelijk genoeg over kijk naar Henoch, Adam, Abraham, Jakob, Jozef, David, Samuël, de profeten, de apostelen. Allemaal mensen die een persoonlijke (geloofs)relatie hadden en hebben met God. Lees de psalmen. Dus ook wij kunnen een persoonlijke relatie hebben met God mits wij de relatie die God van ons vraagt ook beantwoorden. De persoonlijke relatie met God is dus ook een eerlijke relatie. Een relatie waarin we onze tekortkomingen ook volkomen blootleggen. Dan zal blijken dat wij God des te harder nodig hebben om te kunnen leven tot zijn eer. Een relatie met God waarin alleen de goede kanten blijken, daar geloof ik niet zo in.
Maar dat is de tijd van het oude testament, en ik heb sterk het idee dat die relatie anders is geworden in de tijd van het nieuwe testament omdat wij God kunnen leren kennen via zijn woord en omdat hij de wetten in ons hart heeft gelegd...

Godschild

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 20, 2003, 03:43:31 pm »
hij praat niet meer persoonlijk tegen ons als in de oude tijd omdat hij zijn zoon had gestuurd :?

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 20, 2003, 03:47:14 pm »

quote:

nee
Ik zou zeggen probeer eens een tijdje serieus of je een relatie kunt opbouwen met God. Probleem is waarschijnlijk dat je niet wilt. Maar als jij tot God zegt, ik geloof er geen snars van dat u bestaat, maar ik kan ongelijk hebben wilt u me helpen dan zul je versteld staan van het feit wat er met je kan gebeuren.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Maart

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 20, 2003, 04:01:18 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 15:43:31 schreef Godschild:
hij praat niet meer persoonlijk tegen ons als in de oude tijd omdat hij zijn zoon had gestuurd :?
Ik denk dat God zeker nog tegen ons praat alleen niet meer zo heel duidelijk in woorden maar wel in tekenen en verhoring van gebed(schrijf eens op waarvoor je bid dan kan je later nalezen wat je hebt gebeden en eventueel verhoring zien). En dat kan heel persoonlijk zijn.

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 20, 2003, 04:02:57 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 15:33:26 schreef Pulpeet:
[...]

Probleem is dat je hierin alleen over jezelf kunt spreken.

Wat doe jij dan met al die mensen die beweren wel een persoonlijke relatie met God te hebben?

uitlachen, nee geintje

die geloof ik niet

zoals jij ook niet zal geloven dat ik ooit een ufo heb gezien

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 20, 2003, 05:42:34 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 16:02:57 schreef reller:
[...]

uitlachen, nee geintje

die geloof ik niet

UFO= Unindentified Flying Objekt,
iemand die zoiets ongeidentificieerds ziet, weet dus in feite niet wat hij ziet, want anders zou het wel geidentificeerd zijn, en zou IFO heten=
indentified flying objekt en dan pas zou blijken wat het echt is, bijv. een weerballon, luchtspiegeling, buitenaards ruimteschip of wat dan ook...

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: oktober 20, 2003, 06:14:53 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 15:27:11 schreef cheese:
[...]

wijs maar eens ergens aan waar God niet is, Hij is overal, dus ook in de mensen, alleen moeten die zich daar bewust van worden.
Ik denk dat je dan in een dwaalleer zit, ik heb dit nog nooit in de bijbel gelezen alla al staat het er neem ik mijn woorden terug. :) Je kan wel Gods hand in veel dingen zien in de wereld, Hij heeft het toch gemaakt of gegeven. Maar wat al werd gezegd God komt in je wonen, door zijn Heilige Geest!!! je bent dan de tempel van de Heilige Geest. Net zogoed als dat God vroeger in de gewone tempel woonde.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Ampliatus

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 20, 2003, 07:23:21 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 15:47:14 schreef Jan W:
Ik zou zeggen probeer eens een tijdje serieus of je een relatie kunt opbouwen met God. Probleem is waarschijnlijk dat je niet wilt. Maar als jij tot God zegt, ik geloof er geen snars van dat u bestaat, maar ik kan ongelijk hebben wilt u me helpen dan zul je versteld staan van het feit wat er met je kan gebeuren.

Ik begrijp wat je zegt, maar zou het positiever willen formuleren.
Als je je dag laat beheersen door je "wandelen met God" dan denk ik daarbij aan het gegeven dat je écht kind van de Here bent.  Dat Hij elke dag overal met je mee gaat. Want Hij zorgt overal voor je.  Dat zet een rem op je verkeerde daden, alhoewel je die toch wel eens doet.  Maar je vóelt je schuldig en kan niet slapen gaan zonder om vergeving te vragen.  Je vráagt ook elke dag weer of God met je wilt zijn in ál je doen en laten.  Het Onze Vader is een compleet gebed, maar in het vrije gebed neem ik áltijd én bewust de zin op (bijv. zojuist aan tafel): Geef ons straks een goede nachtrust en morgen een verfrist en gezond ontwaken ópdat we ook dan in UW dienst vérder kunnen gaan.

Het is dus altijd: in úw dienst verder gaan.  We staan immers midden in het kerkvergaderend werk van Christus?  Elke dag weer? Dat staat toch centraal in ons leven?  welnu, Christus centraal stellen élke dag van je leven, betekent dat je ervaart: een persoonlijke relatie met God.  Dan bidt je niet alleen rondom de maaltijden en aan het einde van de dag, maar - ja - eigenlijk - sta je voortdurend in contact met de Here God.  En in dat contact zíe je de Here handelen.  Zié je wat Hij doet in je leven. Omdat de Here áltijd nabij, dichtbij, en met de Heilige Geest ín je is.  Dat tekent je leven.  Kind van de Here zijn, merkteken Gods dragen.
En toch steeds wetend én handelend: zondaar, struikelend.  Maar ín die relatie, die communicatie met God steeds weer opkrabbelen.

Het mooie is, dat dat gevoel rijpt in de catechisatiejaren en dan in de loop van de jaren steeds meer verdiept en verinnerlijkt. Ik kom nu oude(re) mensen tegen die zelf ervaren nóg in dat traject te zitten. Nog steeds meer en meer de hand van de Here ervaren.  Niets mooier dan dat !!!

En dan zeg ik het hier nog met mn beperkte schrijfhand, met mn beperkte denken.
Dus val me niet over komma's, punten en misschien niet haarzuivere dogmatische uitdrukkingen...  ;)

bert

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 20, 2003, 07:52:48 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 19:23:21 schreef Ampliatus:
Ik begrijp wat je zegt, maar zou het positiever willen formuleren.
Als je je dag laat beheersen door je "wandelen met God" dan denk ik daarbij aan het gegeven dat je écht kind van de Here bent.  Dat Hij elke dag overal met je mee gaat. Want Hij zorgt overal voor je.  Dat zet een rem op je verkeerde daden, alhoewel je die toch wel eens doet.  Maar je vóelt je schuldig en kan niet slapen gaan zonder om vergeving te vragen.  Je vráagt ook elke dag weer of God met je wilt zijn in ál je doen en laten.  Het Onze Vader is een compleet gebed, maar in het vrije gebed neem ik áltijd én bewust de zin op (bijv. zojuist aan tafel): Geef ons straks een goede nachtrust en morgen een verfrist en gezond ontwaken ópdat we ook dan in UW dienst vérder kunnen gaan.

Hmm, hier zette ik vroeger dus altijd de streep. Proberen zo goed mogelijk te leven naar Zijn Woord. En dat gaat met veel vallen, daarom moet ik telkens weer vergeving vragen. Maar toch, God was zo ver weg. Ja ik mag volgens het gebed alles aan Hem vragen maar Hij was meer als .....  als de koningin, die je zo nu en dan wel eens op televisie ziet. Ik leef in haar koninkrijk en gehoorzaam aan de wetten van het land. Maar ik ken haar persoonlijk niet, en ga er ook niet vanuit dat zij mij persoonlijk kent. En vind ik ook niet nodig. Gods wetten zijn goed, ik wil wel voor Hem leven. Hij is Koning.

quote:

Het is dus altijd: in úw dienst verder gaan.  We staan immers midden in het kerkvergaderend werk van Christus?  Elke dag weer? Dat staat toch centraal in ons leven?  welnu, Christus centraal stellen élke dag van je leven, betekent dat je ervaart: een persoonlijke relatie met God.  Dan bidt je niet alleen rondom de maaltijden en aan het einde van de dag, maar - ja - eigenlijk - sta je voortdurend in contact met de Here God.  En in dat contact zíe je de Here handelen.  Zié je wat Hij doet in je leven. Omdat de Here áltijd nabij, dichtbij, en met de Heilige Geest ín je is.  Dat tekent je leven.  Kind van de Here zijn, merkteken Gods dragen.
En toch steeds wetend én handelend: zondaar, struikelend.  Maar ín die relatie, die communicatie met God steeds weer opkrabbelen.

Nu is het alsof God altijd bij mij is. Hij is in alles met mij bezig. Hij legt Zijn armen om mij heen en is voor mij en om mij en door, elke dag. Ik mag bij Hem op de knie  gaan zitten en alles vertellen. Wat doe je toch, waar ben je toch mee bezig jongen? Hij is echt Vader.

quote:

Het mooie is, dat dat gevoel rijpt in de catechisatiejaren en dan in de loop van de jaren steeds meer verdiept en verinnerlijkt. Ik kom nu oude(re) mensen tegen die zelf ervaren nóg in dat traject te zitten. Nog steeds meer en meer de hand van de Here ervaren.  Niets mooier dan dat !!!

En dan zeg ik het hier nog met mn beperkte schrijfhand, met mn beperkte denken.
Dus val me niet over komma's, punten en misschien niet haarzuivere dogmatische uitdrukkingen...  ;)

Geweldig Ampliatus, je bent een gezegend mens!  Dat gevoel, het is niet zweverig, het is de bevestiging van God zelf. De bevestiging van de nieuwe mens. En dan wil je meer, meer kennen van Hem, dan wil je de Bijbel wel lezen, dan zijn belijdenisgeschriften (lees, de overleveringen van onze voorouders) relevant. En dan leer je steeds meer hoe beperkt ons menselijk verstand is.

Dit is nu net waar we zo moeilijk met elkaar over spreken, maar dat is nu net wat we aan de mensen om ons heen in de kerk en er buiten uit zullen schreeuwen. Dat gun je toch iedereen! Waarom schamen wij ons dan zo vaak voor het evangelie en vinden het zo moeilijk om er met anderen over te praten?

Nee, ik val daar zeker niet over. Ik prijs de Heer om jouw getuigenis!
Jezus, allerhoogste Naam, mijn ziel zingt Jezus, het allermooiste lied (577)

Godschild

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 20, 2003, 09:46:56 pm »
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
op 20 Oct 2003 15:27:11 schreef cheese:
[...]

--------------------------------------------------------------------------------

Farao schreef;

Ik denk dat je dan in een dwaalleer zit, ik heb dit nog nooit in de bijbel gelezen alla al staat het er neem ik mijn woorden terug.  Je kan wel Gods hand in veel dingen zien in de wereld, Hij heeft het toch gemaakt of gegeven. Maar wat al werd gezegd God komt in je wonen, door zijn Heilige Geest!!! je bent dan de tempel van de Heilige Geest. Net zogoed als dat God vroeger in de gewone tempel woonde.  

Child schreef;

God is overal
binnen en buiten zijn schepping
God heeft hobbies
wij zijn naar zijn evenbeeld geschapen...

Hij heeft met ons het goede voor!
zo goed!
dat Hij zelfs Zijn Eigen Zoon gestuurd heeft!

wij zijn de maaksels van De pottenbakker
het klei in Zijn hand
waarom zou die zelf niet weten
wat Hij met ons zou doen?

Maar dat doet Hij niet
Hij geeft ons een eigen keus!

Hij legt in je hart uit wat Hij met je wil.
wat het beste voor je is.
talloze aanwijzingen
maar we mogen kiezen...

Hij gebruikt de beste klei
om alleen (!)
het allermooiste te scheppen!
want Hij houdt er van!
Hij is een perfectionist

maar de klei houdt geen rekening
met Zijn Creator!
Zijn Beminnende!
Zijn Liefhebbende!

En De Creator, De Schepper, Het alomtegenwoordige, Hij
blijft de klei gebruiken!
Hij gooit haar niet weg
Hoe droog ze ook is!

Als ik dit gevoel heb, zit ik er dan naast? Of, kan ik dan spreken over een persoonlijke relatie met God?

of moet ik het dan.. helemaal anders aanpakken?
Ben ik een heilig boontje of juist een hypocriet?
soms ben ik errug helder, dan weer een vergiet
Tsja...

ErwinMol

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: oktober 20, 2003, 09:59:10 pm »
kun je een persoonlijke relatie met God hebben?! uiteraard zou ik bijna zeggen! wat vele van ons gewoon niet gewent zijn is echt tijd nemen en proberen te luisteren naar wat God te zeggen heeft, en nee dat hoef je echt niet alleen te doen, er zijn mensen die je daar erg goed bij kunnen helpen, denk bijv. aan ministry, waarbij mensen samen met jou bidden, mensen die bijv. de gave van Profetisch bidden hebben. Dan kun je echt horen wat God tegen je zeggen wilt.

bert

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: oktober 20, 2003, 10:39:28 pm »
Die relatie is er trouwens niet om ons nou maar even een lekker gevoel te geven, of om ons in een roes een onbezorgd leven te geven.

Wij ontvangen van God om door te geven, aan mensen om ons heen. Andere mensen komen als het goed is onder andere door ons God tegen. En daar gaat het om. Dat wij aangestoken worden en liefde en licht uitdragen in de donkere wereld om ons heen. En dat is lang niet altijd makkelijk, en God gaat wegen met ons waar we in eerste instantie vaak helemaal niet zo gelukkig van lijken te worden ...

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: oktober 20, 2003, 10:54:29 pm »
Je kunt de vraag ook omkeren. Kan God een relatie met ons hebben? In de bijbel geeft God daar duidelijkheid over als hij zich bekend maakt aan Mozes bij de braamstruik. Hij geeft niet alleen zijn naam (wanneer stel je je aan iemand voor? juist, als "begin" van een relatie) maar zegt erbij dat hij de God is van Abraham, Izaak en Jacob. Hij noemt 3 voorbeelden van mensen waarmee Hij een relatie heeft. Die zijn nu niet meer op aarde maar bij God zelf. Het blijft echter gelden dwars door de geschiedenis heen van OT naar NT en niet alleen voor die 3. En een relatie is wederzijds per definitie.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: oktober 20, 2003, 10:58:32 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 16:02:57 schreef reller:
Ik zou het niet verwerpen. Ik denk wel dat ik tot een andere uitleg zou komen dan jij  ;). Maar wie gelooft dat er niets anders op deze wereld dan het bekende aanwezig is, zit ernaast. Ook een engelverschijning kan bv. als een ufo worden opgevat. Ligt eraan hoe goed je geestesoog onderscheid kan maken...
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

wijnandmet

• Hoor ons Loflied, OVERAL!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: oktober 20, 2003, 11:01:07 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 15:07:48 schreef Godschild:

Een persoonlijke relatie betekend dat je je gevoelens uit naar elkaar, dat je weet wat er bij elkaar omleeft, dat je van elkaar houdt en elkaar wilt ontdekken. Zo is het denk ik ook in een persoonlijke relatie met God. God houdt van jouw en jij van Hem als het goed is. Een persoonlijke relatie moet je natuurlijk wel versterken door bv Praten, samen dingen doen, etc.

Same with God, je moet communiceren (bidden) met hem, je moet hem leren kennen (bijbel of iets dergelijks) en je moet samen met Hem dingen doen... dit klinkt raar maar Hij is altijd bij je,  dus als JIJ alleen bent,  dan mag JIJ geloven dat je een persoonlijke relatie met Hem hebt, en dat Hij bij je is. Dat is de kracht van een Christen denk ik....

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: oktober 20, 2003, 11:35:26 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 21:59:10 schreef ErwinMol:
kun je een persoonlijke relatie met God hebben?! uiteraard zou ik bijna zeggen! wat vele van ons gewoon niet gewent zijn is echt tijd nemen en proberen te luisteren naar wat God te zeggen heeft, en nee dat hoef je echt niet alleen te doen, er zijn mensen die je daar erg goed bij kunnen helpen, denk bijv. aan ministry, waarbij mensen samen met jou bidden, mensen die bijv. de gave van Profetisch bidden hebben. Dan kun je echt horen wat God tegen je zeggen wilt.
Kun je mij uitleggen wat je hier precies mee bedoeld? Ik weet dat in evangelische kringen "de gave van profetie" gesignaleerd wordt maar profetisch bidden heb ik nog niet meegemaakt. En eerlijk gezegd, geloof ik ook niet dat ik dat nodig heb om te verstaan wat God mij te vertellen heeft.

bert

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: oktober 21, 2003, 12:12:57 am »

quote:

op 20 Oct 2003 23:35:26 schreef dingo:
[...]

Kun je mij uitleggen wat je hier precies mee bedoeld? Ik weet dat in evangelische kringen "de gave van profetie" gesignaleerd wordt maar profetisch bidden heb ik nog niet meegemaakt. En eerlijk gezegd, geloof ik ook niet dat ik dat nodig heb om te verstaan wat God mij te vertellen heeft.

We raken een beetje off_topic . Is zeker heel veel over te zeggen. Een topic over ministry zou niet gek zijn. Om je een eindje op weg te helpen, op de volgende link staan een heleboel nuttige tips. Dit heeft duidelijk een evangelische achtergrond. Wat ministry probeert te doen is om een bijbels verantwoorde manier van gebedspastoraat aan te bieden. profetisch bidden is een onderdeel daarvan.

http://www.saret.nl/bidden_in_pastoraat.htm

Godschild

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: oktober 22, 2003, 01:29:24 am »
Citaat
op 20 Oct 2003 22:39:28 schreef bert:
Die relatie is er trouwens niet om ons nou maar even een lekker gevoel te geven, of om ons in een roes een onbezorgd leven te geven.

Hoezo? :+