Titel : Storm
Artiest : Heather Nova
Releasedatum : oktober 2003
Genre: Singer / songwriter
Meer info: http://www.heathernova.org Er zijn weinig artiesten die zo'n indruk op mij maken als Heather Nova. De concerten die ik van haar bezocht heb roepen een bepaald soort betovering op en weten je tot in het diepst van je gevoel te raken. Dat is denk ik ook meteen de kracht van Heather Nova de teksten van haar songs zijn zo doorleefd en de muziek past daar weer zo goed bij dat het je gewoonweg wordt geraakt. Tenminste als je van dat genre houdt. Maar menig persoon die ik meegesleept heb naar een concert van Heather Nova moest beamen dat het concerten met een bijzondere impact zijn. Heather Nova is geboren op de Bermuda's en heeft haar jeugdjaren aldaar rondgezworven met haar ouders. In 1993 maakte ze haar eerste album "Glow Stars" echt doorbreken deed ze echter met haar album "Oyster" dat in 1994 verscheen. Vooral haar nummers Island en Sugar maken veel indruk. Omdat ze succes krijgt raakt ook de platenindustrie meer in haar geïnteresseerd. Het gevolg is dat het geluid allemaal wat commerciëler wordt met als uiterste konsekwentie het album "South" dat in 2001 verscheen. Te commercieel volgens Heather Nova. Eind 2002 breekt ze dan ook met alle platenmaatschappijen en gaat de studio in met Mecury Rev om tegen minimale kosten een nieuw album te produceren: "Storm". Sinds kort ligt het album in de winkel. Heather Nova kiest voor ieder album een persoonlijk thema op het album "Oyster" was dat "het slachtoffer" op het album "Storm" is dat "de dader". Wie nu verwacht dat "Storm" een stevig album is geworden komt bedrogen uit. Storm kenmerkt zich door een grote mate van ingetogenheid, en als je het draait denk je onwillekeurig aan stormachtige avonden waarbij jezelf lekker bij de haard zit, ondertussen mijmerend over dat alles wat je anderen aandoet. Daarbij steeds weer op de 'repeat' knop drukkend omdat je nog lang niet uitgemijmerd bent. Met "Storm" is zelfs de herfst goed door te komen.
Storm
Storm's out on the water,
I watch it getting closer,
Are you coming home?
All these years we've wandered
Trying to break the cycle
All these years of hope
And my heart feels the strain,
But it makes me feel like I'm alive again
Well sometimes in our lives
We need the pain
So I find some candles,