Auteur Topic: Christelijke organisaties en telefoonterreur  (gelezen 1442 keer)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Christelijke organisaties en telefoonterreur
« Gepost op: oktober 22, 2003, 09:01:38 pm »
Hallo allemaal

Hoe kijk je aan dat christelijke organisaties via de telefoon proberen extra geld los te krijgen van mensen.
Net werd ik gebeld door Open Doors of ik één of ander project wil steunen door per maand/kwartaal geld over te maken.
Zelf hou ik absoluut niet van zulke praktijken. Ik word gek van bedrijven, uitgevers e.d. die mij bellen of ik een lening, advies of een abonnement wil.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

moosterh

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 22, 2003, 09:04:58 pm »
Ik ben het met je eens dat dat een vervelende manier van verkopen is, ongeacht wat er verkocht wordt. Ik hou meer van acceptgiro's, die kun je tenminste lekker gewoon weggooien. Liever krijg ik helemaal niet van die troep: ik zoek zelf wel uit welke goede doelen ik wil steunen.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 22, 2003, 09:47:44 pm »
Totaal mee eens. Mijn telefoon is bedoeld voor persoonlijke contacten niet voor bedrijven, of ze nu een christelijke grondslag hebben of niet.
Pinkeltjefan

Ge2rt

• KL-006-5418
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 22, 2003, 10:35:32 pm »
Je kunt veel ongemak voorkomen door:
- je gegevens niet op te laten nemen in het telefoonboek,
- de KPN een brief te sturen dat ze je gegevens niet mogen verpatsen (tot voor kort deden ze dat toch zonder je fatsoenlijk te informeren, ook al had je een 'geheim nummer'),
- geen enqûetes in te vullen,
- je op te geven bij www.infofilter.nl (waar waarschijnlijk maar weinig charitatieve instellingen gebruik van maken, tenzij ze een bestand huren van/via een zogenaamde list broker die er wel gebruik van maakt),
- en geen (doop- en verhuis)advertenties in christelijke dagbladen en tijdschriften te zetten (want ook die worden verzameld).
After death it's so much fun - Talk Talk