Auteur Topic: GKV nieuwsbrief  (gelezen 1977 keer)

Mart

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Gepost op: december 11, 2003, 11:19:56 pm »
Nu er bijna een jaar zo'n fenomenaal gkv-forum bestaat, vind ik dat de gkv wel eens wat meer feeling met de bezoekers van de site en het forum mag gaan krijgen.

Wordt het tijd voor een GKV-nieuwsbrief per email?

1 keer per maand een update over het GKV-leven binnen en buiten de kerk, nieuws, weetjes, interviews, leukste forumpost van de maand, fullcolor in html formaat, en last but not least de nieuwe leden in het zonnetje gezet.

Wie wil dit nog meer?

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2003, 11:22:36 pm »
iets voor beleidskwesties?

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #2 Gepost op: december 11, 2003, 11:34:13 pm »
Denk dat ik dat met mijn spamfiltertje moet gaan overleggen.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #3 Gepost op: december 11, 2003, 11:35:22 pm »
quote:
op 11 Dec 2003 23:19:56 schreef _Mart_:
Wordt het tijd voor een GKV-nieuwsbrief per email?

Wat zou dit toevoegen aan de community? Gesteld dat je aan een community wil gaan werken.

Ik zit trouwens absoluut niet te wachten op dat soort mails, ik krijg er al teveel op een dag, dus nog meer rotzooi hoef ik niet. En HTML-mails zijn helemaal om van te griezelen dus stuur die maar niet en denk er zelfs niet aan om die te sturen.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Mart

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2003, 11:39:29 pm »
quote:
op 11 Dec 2003 23:35:22 schreef Harm:
[...]

Wat zou dit toevoegen?
Ik zit trouwens absoluut niet te wachten op dat soort mails, ik krijg er al teveel op een dag, dus nog meer rotzooi hoef ik niet. En HTML-mails zijn helemaal om van te griezelen dus stuur die maar niet en denk er zelfs niet aan om die te sturen.

je krijgt zo wat meer contact/binding met leden/achterban.

ik krijg ook al een aantal nieuwsbrieven (niet te verwarren met spam), maar de serieuze daarvan waardeer ik best hoor, zolang het er niet teveel per jaar worden.

Ik noem een voorbeeld: ronduitnieuwsbrief en postbank nieuwsbrief. Serieus en nuttig.

edit: bovendien zou je hierdoor ook de wat minder actieve leden  (die misschien hun lidmaatschap op den duur zouden vergeten) het forum op een positieve manier weer onder de aandacht brengen.

chara

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #5 Gepost op: december 11, 2003, 11:54:56 pm »
Je hebt me overtuigt Mart, ik stem voorrr!

Does

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #6 Gepost op: december 12, 2003, 10:19:09 am »
Voor! En dan meer voor het forum ;)

Maar ga nu even school... post eind van de middag ofzo hier nog wel even.
Live vanuit de luie stoel

Mart

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #7 Gepost op: december 12, 2003, 05:26:22 pm »
dat zijn er al 3 voor dan..

kzat te denken, misschien kan er een overzicht van hot-topics in de nieuwsbrief..  :)

Does

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #8 Gepost op: december 12, 2003, 06:10:21 pm »
quote:
op 12 Dec 2003 17:26:22 schreef _Mart_:
dat zijn er al 3 voor dan..

kzat te denken, misschien kan er een overzicht van hot-topics in de nieuwsbrief..  :)

En ik wil columns verzorgen! ;)
OF de hattrick-editie :+

j@f@

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #9 Gepost op: december 12, 2003, 07:56:52 pm »
quote:
op 11 Dec 2003 23:35:22 schreef Harm:
[...]

Wat zou dit toevoegen aan de community? Gesteld dat je aan een community wil gaan werken.

Misschien is het handiger om het als bestand op de pagina te zetten, zodat hij voor ieder die hem, te downloaden is.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #10 Gepost op: december 12, 2003, 08:04:41 pm »
quote:
op 12 Dec 2003 19:56:52 schreef jfwolf:
[...]

Misschien is het handiger om het als bestand op de pagina te zetten, zodat hij voor ieder die hem, te downloaden is.

Jaaa! Zullen we er dan ook een reactiemogelijkheid bij maken en dat ook anderen zulke nieuwsbrieven kunnen posten? En dat we het dan een forum noemen? Ja, dat lijkt me een leuk idee :).
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Does

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #11 Gepost op: december 12, 2003, 08:08:23 pm »
Nee Harm! |:(

Ga trouwens eerst maar eens langs Feedback, er wachten een hoop mensen op antwoorden van oa jou.

j@f@

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #12 Gepost op: december 12, 2003, 08:13:21 pm »
quote:
op 12 Dec 2003 20:04:41 schreef Harm:
[...]

Jaaa! Zullen we er dan ook een reactiemogelijkheid bij maken en dat ook anderen zulke nieuwsbrieven kunnen posten? En dat we het dan een forum noemen? Ja, dat lijkt me een leuk idee :).

Dat is trouwens ook een goed idee. EN dan kunnen mensen zich registeren en het is handig om, als ze dat willen, ze een mailtjete laten sturen als een ander een bericht post.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #13 Gepost op: december 12, 2003, 08:19:33 pm »
quote:
op 12 Dec 2003 20:08:23 schreef Does:
Ga trouwens eerst maar eens langs Feedback, er wachten een hoop mensen op antwoorden van oa jou.

Ik heb één vraag beantwoord, meer kon ik niet vinden. Behalve wat weinig ontopic uitspraken van Picardijn, maar daar reageer ik maar niet op.
quote:
op 12 Dec 2003 20:13:21 schreef jfwolf:
[...]

Dat is trouwens ook een goed idee. EN dan kunnen mensen zich registeren en het is handig om, als ze dat willen, ze een mailtjete laten sturen als een ander een bericht post.

Weet jij al een naam voor dit geweldige idee?

Mart

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #14 Gepost op: december 12, 2003, 08:48:13 pm »
quote:
op 12 Dec 2003 20:04:41 schreef Harm:
[...]

hallo harm, ik heb niet voor niets dit topic niet in chat forum gezet.  :|

Als je het niet met mijn idee eens bent mag je dat op een normale manier zeggen.

Als je andere ideen hebt mag je dat ook op een normale manier zeggen.

Dit was gewoon een serieus idee, en ik wens dan ook dat je daadwerkelijk mijn idee serieus neemt en zegt waarom je er tegen bent, in plaats van zulke loze reacties.

Dat je tegen html-mailtjes bent lijkt me geen argument om geen gkv-nieuwsbrief te maken.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #15 Gepost op: december 12, 2003, 09:02:33 pm »
quote:
op 12 Dec 2003 20:48:13 schreef _Mart_:
Als je het niet met mijn idee eens bent mag je dat op een normale manier zeggen.

Heb ik al gezegd ;).
quote:
op 12 Dec 2003 20:48:13 schreef _Mart_:
Als je andere ideen hebt mag je dat ook op een normale manier zeggen.

Dit was gewoon een serieus idee, en ik wens dan ook dat je daadwerkelijk mijn idee serieus neemt en zegt waarom je er tegen bent, in plaats van zulke loze reacties.

Ik zie gewoon niet in wat het toevoegt aan het forum. De voornaamste kenmerk van een forum zijn dynamiek en interactiviteit. Beide punten komen niet terug in een e-mail nieuwsbrief en dus zie ik niet in hoe die nieuwsbrief eraan bij zou dragen dat de forumleden dichter tot elkaar komen. Een nieuwsbrief is alleen maar nieuwsoverbrenger en het is niet mogelijk om te reageren. Terwijl mensen dat wel willen waarschijnlijk. En dan komen ze dus weer terecht op het forum, aangezien ik niet verwacht dat een mailinglist een lang leven beschoren zal zijn. En dan denk ik, als je toch weer terugkomt op het forum: waarom dan nog een nieuwsbrief?

Ok, het kan er misschien voor zorgen dat je de huidige leden weer attent maakt op het bestaan van het forum. Maar, denk ik dan, ze komen waarschijnlijk niet voor niets meer. Daar is een reden voor en ik denk niet dat aan die reden veel zal veranderen, aangezien er op het forum volgens mij weinig schokkends is veranderd. Je gaat er trouwens wel vanuit dat je e-mailadressen uit de forumdatabase mag gebruiken. Ik kan je zo wel vertellen dat _dat_ niet gaat gebeuren. Gebruikers hebben daar namelijk geen toestemming voor gegeven tijdens de registratie.

[edit]
Wat wil je trouwens bereiken met een nieuwsbrief? Inderdaad meer een communitygevoel creëeren?

Does

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #16 Gepost op: december 14, 2003, 04:53:27 pm »
Wat een bijdehandje ben je ook Harm. :|

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #17 Gepost op: december 14, 2003, 04:56:32 pm »
Denk je dat ik op mail als dit zat te wachten?

Naar aanleiding van je replies in dit topic: http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=628 heb ik besloten om er een aantal te verwijderen. Tijdens je registratie ben je akkoord gegaan met de voorwaarden en daar staat in dat moderators/administrators het recht hebben om je berichten aan te passen. Als het nodig is doen we dat ook. In jouw geval is dat misschien wat vaker noodzakelijk dan bij anderen omdat je replies soms niet erg veel toevoegen aan een discussie. Om te voorkomen dat een discussie daardoor misloopt verwijderen we zo'n reply.
Op Fok! zouden ze het laten staan misschien, maar wij zijn Fok! niet. We modden harder dan op Fok! en dat doen we alleen maar om het voor iedereen zo leefbaar mogelijk te houden.

Dat hebben we je al vaker uitgelegd in de genoemde draad en het leek ons dat de boodschap wel duidelijk was. Klaarblijkelijk niet. Speciaal voor dit soort onzinreplies hebben we een aantal onzindraden en daar kunnen ze in terecht. Je hebt hierbij je eerste OW te pakken. Als redenen geef ik op:
Flamen naar een crewlid/gebruiker (wat het is maakt niet uit, als het gedaan was naar een gewone gebruiker was het ook een OW geweest).
"Hey kleuter, haal die nietszeggende posts van jezelf dan ook weg... :(" <--- daar gaat het om.
Je blijft maar doorgaan met zinloze replies posten terwijl je daarvoor vaak genoeg op de daarvoor bestemde draden bent gewezen.
Gegroet,
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Does

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #18 Gepost op: december 14, 2003, 04:59:05 pm »
Dude! Wat heeft dat er nu weer mee te maken man! :|

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #19 Gepost op: december 14, 2003, 05:01:52 pm »
quote:
op 14 Dec 2003 16:59:05 schreef Does:
Dude! Wat heeft dat er nu weer mee te maken man! :|

Dat is ook ongewenste mail...  8)7 ;)
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #20 Gepost op: december 24, 2003, 12:31:28 am »
Zo er misschien een nieuwsbrief rondgestuurd kunnen worden ter gelegenheid van het 1ste jaar van het forum. Met een nadruk op het bijzondere kado voor de middelmatige, matige en niet gebruikers van het forum. Dat het CF uit de AT is verdwenen.

Misschien komen er dan weer meer mensen posten in de AT.

Bezopen trouwens dat er fora bestaan die maar 25 regels neerzetten in de AT als men meer als 1361 geregde namen heeft.
Komt erg profi over heb ik zo het idee, misschien een goed idee om daarover reclame te maken in de nieuwsbrief.
Liefde is vreemd

Marloes

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #21 Gepost op: december 24, 2003, 12:39:32 am »
quote:
op 24 Dec 2003 00:31:28 schreef Picardijn:
Bezopen trouwens dat er fora bestaan die maar 25 regels neerzetten in de AT

Gelukkig heeft dit forum 40 onderwerpen in de Actieve Onderwerpen.
[Prediker 7:29]

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #22 Gepost op: december 24, 2003, 12:44:02 am »
quote:
op 24 Dec 2003 00:39:32 schreef Marloes:
[...]

Gelukkig heeft dit forum 40 onderwerpen in de Actieve Onderwerpen.

Standaard 25
Liefde is vreemd

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #23 Gepost op: december 24, 2003, 12:44:33 am »
quote:
op 24 Dec 2003 00:44:02 schreef Picardijn:
[...]

Standaard 25

dan pas je dat toch aan?
En dat heb je kunnen zien, want het staat in hetzelfde scherm waarin je je andere aanpassingen ook hebt gedaan.
Pinkeltjefan

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #24 Gepost op: december 24, 2003, 12:49:24 am »
quote:
op 24 Dec 2003 00:44:33 schreef Alfredt:
[...]

dan pas je dat toch aan?
En dat heb je kunnen zien, want het staat in hetzelfde scherm waarin je je andere aanpassingen ook hebt gedaan.

Heb het over de niet gebruikers van dit forum, en de matig gebruikers.
Liefde is vreemd

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #25 Gepost op: december 24, 2003, 12:56:24 am »
quote:
op 24 Dec 2003 00:49:24 schreef Picardijn:
[...]

Heb het over de niet gebruikers van dit forum, en de matig gebruikers.

en die klagen nou juist daar niet over maar wel over de overdaad van chattopics. En ja dat hoor ik nu eenmaal vaak omdat ik nu eenmaal wat meer betrokken ben bij dit forum en dus ook regelmatig 'ter verantwoording' wordt geroepen. en dan gaat het 10 tegen 1 over dat het alleen maar over het feit dat het forum zo weinig serieus is...
Gewoon omdat ze amper de serieuze topics zien staan....

en nee dan kijken ze vaak al niet eens naar beneden. dus ook bij meer dan 40 AT waarvan de bovenste uit chattopics bestaan zeggen ze dat.

Maar ik vraag me af hoe het wettelijk zit met het versturen van nieuwsbrieven. Daar is namelijk helemaal geen toestemming voor gegeven. Het zou best wel eens kunnen zijn dat we dat dus helemaal niet mogen.....
Pinkeltjefan

Marloes

• Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #26 Gepost op: december 24, 2003, 01:04:35 am »
quote:
op 24 Dec 2003 00:56:24 schreef Alfredt:
Maar ik vraag me af hoe het wettelijk zit met het versturen van nieuwsbrieven. Daar is namelijk helemaal geen toestemming voor gegeven. Het zou best wel eens kunnen zijn dat we dat dus helemaal niet mogen.....

Waarschijnlijk valt dat idd onder 'ongewenste email versturen'.
[Prediker 7:29]

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
GKV nieuwsbrief
« Reactie #27 Gepost op: december 24, 2003, 10:43:59 am »
quote:
op 24 Dec 2003 00:31:28 schreef Picardijn:
Bezopen trouwens dat er fora bestaan die maar 25 regels neerzetten in de AT als men meer als 1361 geregde namen heeft.
Komt erg profi over heb ik zo het idee, misschien een goed idee om daarover reclame te maken in de nieuwsbrief.

Kun je me ook uitleggen waarom er standaard meer dan 25 topics in zouden moeten staan terwijl er gemiddeld op een dag misschien in iets van 25 tot 30 topics gereageerd wordt? Over het algemeen heb je via de AT een goed overzicht van wat er op een dag gebeurd en dat lijkt mij prima . Though het voor sommige mensen handiger is om meer of minder topics te zien .